Pneumatiky v Rakousku a přilehlém okolí
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké pneu?
Mišo, ta citace je v pořádku. Problém je jinde: někdo si na ten portál vyvěsil něco, aniž by napsal, z jakého právního aktu to vytáhl.
Re: Jaké pneu?
Pod tím, co cituje chobot, je odkaz na onen právní akt a je to ten paragraf 4, který jsem tady citoval. To co je tam napsáno a co chobot píše, je už jen (vládní) výklad onoho paragrafu 4.
Odhaduji, že může být praktikován model "policajt se vhodně zeptá a řidič svou nevhodnou odpovědí potvrdí, že se dopustil přestupku".
Například nějak takto:
Policajt: To máte zimní pneumatiky, jako na jízdu po sněhu a ledu (zdánlivě upřesnění toho, že opravdu jde o zimní gumy, fakticky návnada, aby se řidič chytil)?
Řidič: Ano. - Tím se přizná že jsou to dle řidiče pneumatiky na sníh a led.
Správně by to mělo byt:
řidič: Ne, to mám už jen na dojetí, to není ani na sníh ani na led.
----
S klesající znalostí němčiny a rakouských předpisů pak prudce roste šance řidiče nachytat.
Odhaduji, že může být praktikován model "policajt se vhodně zeptá a řidič svou nevhodnou odpovědí potvrdí, že se dopustil přestupku".
Například nějak takto:
Policajt: To máte zimní pneumatiky, jako na jízdu po sněhu a ledu (zdánlivě upřesnění toho, že opravdu jde o zimní gumy, fakticky návnada, aby se řidič chytil)?
Řidič: Ano. - Tím se přizná že jsou to dle řidiče pneumatiky na sníh a led.
Správně by to mělo byt:
řidič: Ne, to mám už jen na dojetí, to není ani na sníh ani na led.
----
S klesající znalostí němčiny a rakouských předpisů pak prudce roste šance řidiče nachytat.
Naposledy upravil(a) Shi dne čtv lis 07, 2019 21:44, celkem upraveno 2 x.
Re: Jaké pneu?
Jerry3 píše:Věř tomu, že pokud přijedeš do AT s DE anebo CZ registrační značkou, tamní policie vůči tobě uplatní ten nejpřísnější možný výklad zákona, a ty s tím nic neuděláš (to jsem tu ostatně také již napsal). Ledaže by ses odvolal na chobotův "právní názor".
Re: Jaké pneu?
preco tam nie su konkretne cisla? nikde tam nevidim 4 mmta citace je v pořádku.
takto je to len vec nazoru
ja si myslim ze letne 1 mm su ok a niekto iny si mysli ze menej ako 3 mm v lete uz OK nie su
zakon musi byt presny a jasny
Naposledy upravil(a) Misojogi dne čtv lis 07, 2019 22:09, celkem upraveno 1 x.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Jaké pneu?
a co SK SPZka? ako sa policajti stavaju k tomu?pokud přijedeš do AT s DE anebo CZ registrační značkou
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Jaké pneu?
I právníci si musí vydělat. Kdyby bylo vše jasné, tak je to moc jednoduché. Donedávna jsem si myslel, že taková tvorba zákonů a vyhlášek je jen u nás.Misojogi píše:preco tam nie su konkretne cisla? nikde tam nevidim 4 mm
takto je to len vec nazoru... zakon musi byt presny a jasny
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Jaké pneu?
Tak zrovna AT by v nejednoznačnosti a nestandardnosti mohlo jít příkladem - viz např. neuznávání CoC.
Re: Jaké pneu?
To není ani tak o "stavění kvůli tomu", jako o přístupu při zastavení. Jinak jste až na třetím místě.Misojogi píše:a co SK SPZka? ako sa policajti stavaju k tomu?
Re: Jaké pneu?
Tak kopiruji pro tebe z toho odkazu ;Misojogi píše:preco tam nie su konkretne cisla? nikde tam nevidim 4 mmta citace je v pořádku.
takto je to len vec nazoru
ja si myslim ze letne 1 mm su ok a niekto iny si mysli ze menej ako 3 mm v lete uz OK nie su
zakon musi byt presny a jasny
Achtung
Die Mindestprofiltiefe ist als gesetzliche Mindestanforderung zu betrachten.
Sommerreifen
Sommerreifen von Kfz mit einer Bauartgeschwindigkeit von mehr als 25 km/h und einem höchstzulässigen Gesamtgewicht bis 3,5 t (z.B. Pkw, Lkw bis 3,5 t, Motorräder) müssen eine Profiltiefe von mindestens 1,6 mm aufweisen. Dies gilt auch für Anhänger bis 3,5 t, mit denen schneller als 25 km/h gefahren werden darf.
Für Sommerreifen von Lkw über 3,5 t und Anhänger über 3,5 t gilt eine Mindestprofiltiefe von 2 mm.
Bei Motorfahrrädern (Mopeds) beträgt die Mindestprofiltiefe 1 mm.
Winterreifen
Winterreifen von Pkw und Lkw bis zu einem höchstzulässigen Gesamtgewicht von 3,5 t müssen eine Profiltiefe von mindestens 4 mm bei Radialreifen (häufigste Reifenbauart) und 5 mm bei Diagonalreifen aufweisen. Das gilt auch für sogenannte Ganzjahresreifen, Allwetterreifen, die für die Verwendung als Schnee- und Matschreifen oder als Schnee-Matsch- und Eisreifen bestimmt sind (Aufschrift "M + S", "M.S." oder "M & S"), sowie Spikereifen. Neben der Kennzeichnung "M + S", "M.S." oder "M & S" können Winterreifen auch mit einem zusätzlichem Schneeflockenzeichen oder ausschließlich mit einem Schneeflockenzeichen gekennzeichnet sein.
Für Winterreifen von Lkw über 3,5 t gilt eine Mindestprofiltiefe von 5 mm bei Radialreifen und 6 mm bei Reifen in Diagonalbauweise.
Winterreifen, die diese Mindestprofiltiefe nicht mehr erreichen, aber über der Mindestprofiltiefe von Sommerreifen liegen, dürfen grundsätzlich als Sommerreifen weiterverwendet werden. Im Hinblick auf die Verkehrssicherheit wird jedoch empfohlen, immer eigens für die Jahreszeit entwickelte Reifen zu verwenden.
Detaillierte Informationen zu den Themen "Winterreifenpflicht" und "Fahren im Winter" finden sich ebenfalls auf oesterreich.gv.at.
Sonstige Bestimmungen
Reifen dürfen keine mit freiem Auge sichtbaren, bis zum Unterbau des Reifens reichenden Risse oder Ablösungen der Lauffläche oder der Seitenwände aufweisen.
Reifen von Pkw und Kombi müssen mit sogenannten "Indikatoren" versehen sein. Diese sollen erkennbar machen, ob die Mindestprofiltiefe von 1,6 mm erreicht oder unterschritten wird.
Rechtsgrundlagen
§ 4 Kraftfahrgesetz-Durchführungsverordnung (KDV)
Ted tam snad konecne cisla vidis a nenechas se zmast jerrym
Jerry3 píše: Věř tomu, že pokud přijedeš do AT s DE anebo CZ registrační značkou, tamní policie vůči tobě uplatní ten nejpřísnější možný výklad zákona, a ty s tím nic neuděláš (to jsem tu ostatně také již napsal). Ledaže by ses odvolal na chobotův "právní názor".
Re: Jaké pneu?
chobot dle tvého odkazu bych kromě letních, na žádných jiných nejel do AT se vzorem pod 4 mm.
Myslím samozřejmě na letní období.
Myslím samozřejmě na letní období.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Jaké pneu?
Takže znovu:chobot píše:Tak kopiruji pro tebe z toho odkazu ;
Achtung
Die Mindestprofiltiefe ist als gesetzliche Mindestanforderung zu betrachten.
Sommerreifen
Sommerreifen von Kfz mit einer Bauartgeschwindigkeit von mehr als 25 km/h und einem höchstzulässigen Gesamtgewicht bis 3,5 t (z.B. Pkw, Lkw bis 3,5 t, Motorräder) müssen eine Profiltiefe von mindestens 1,6 mm aufweisen. Dies gilt auch für Anhänger bis 3,5 t, mit denen schneller als 25 km/h gefahren werden darf.
Für Sommerreifen von Lkw über 3,5 t und Anhänger über 3,5 t gilt eine Mindestprofiltiefe von 2 mm.
Bei Motorfahrrädern (Mopeds) beträgt die Mindestprofiltiefe 1 mm.
Winterreifen
Winterreifen von Pkw und Lkw bis zu einem höchstzulässigen Gesamtgewicht von 3,5 t müssen eine Profiltiefe von mindestens 4 mm bei Radialreifen (häufigste Reifenbauart) und 5 mm bei Diagonalreifen aufweisen. Das gilt auch für sogenannte Ganzjahresreifen, Allwetterreifen, die für die Verwendung als Schnee- und Matschreifen oder als Schnee-Matsch- und Eisreifen bestimmt sind (Aufschrift "M + S", "M.S." oder "M & S"), sowie Spikereifen. Neben der Kennzeichnung "M + S", "M.S." oder "M & S" können Winterreifen auch mit einem zusätzlichem Schneeflockenzeichen oder ausschließlich mit einem Schneeflockenzeichen gekennzeichnet sein.
Für Winterreifen von Lkw über 3,5 t gilt eine Mindestprofiltiefe von 5 mm bei Radialreifen und 6 mm bei Reifen in Diagonalbauweise.
Winterreifen, die diese Mindestprofiltiefe nicht mehr erreichen, aber über der Mindestprofiltiefe von Sommerreifen liegen, dürfen grundsätzlich als Sommerreifen weiterverwendet werden. Im Hinblick auf die Verkehrssicherheit wird jedoch empfohlen, immer eigens für die Jahreszeit entwickelte Reifen zu verwenden.
Detaillierte Informationen zu den Themen "Winterreifenpflicht" und "Fahren im Winter" finden sich ebenfalls auf oesterreich.gv.at.
Sonstige Bestimmungen
Reifen dürfen keine mit freiem Auge sichtbaren, bis zum Unterbau des Reifens reichenden Risse oder Ablösungen der Lauffläche oder der Seitenwände aufweisen.
Reifen von Pkw und Kombi müssen mit sogenannten "Indikatoren" versehen sein. Diese sollen erkennbar machen, ob die Mindestprofiltiefe von 1,6 mm erreicht oder unterschritten wird.
Rechtsgrundlagen
§ 4 Kraftfahrgesetz-Durchführungsverordnung (KDV)
Ted tam snad konecne cisla vidis a nenechas se zmast jerrym
A jestli někomu nepřipadá ani trochu divné, že "právní akt" někoho odkazuje na nějakou webovou stránku,Jerry3 píše:Jenže to, cos poslal, je pouze kus textu, bez zdůvodnění či reference s odkazem na právní předpis.
A pokud se jedná o interpretaci na základě judikatury, chci vidět příslušný judikát!
tak to pouze svědčí o jeho právní nevědomosti!chobot píše:Detaillierte Informationen zu den Themen "Winterreifenpflicht" und "Fahren im Winter" finden sich ebenfalls auf oesterreich.gv.at.
A to pomíjím naprosto obdivuhodnou schopnost Rakušanů mávnutím proutku, tedy - abych byl korektní - opotřebením, udělat ze zimní gumy letní:
chobot píše:Winterreifen, die diese Mindestprofiltiefe nicht mehr erreichen, aber über der Mindestprofiltiefe von Sommerreifen liegen, dürfen grundsätzlich als Sommerreifen weiterverwendet werden.
Re: Jaké pneu?
Aby to bylo úplně jasné: chci vědět, odkud (z jakého právního předpisu, jeho název, číslo, příslušný článek a odstavec) je tohle
vytaženochobot píše:Winterreifen, die diese Mindestprofiltiefe nicht mehr erreichen, aber über der Mindestprofiltiefe von Sommerreifen liegen, dürfen grundsätzlich als Sommerreifen weiterverwendet werden. Im Hinblick auf die Verkehrssicherheit wird jedoch empfohlen, immer eigens für die Jahreszeit entwickelte Reifen zu verwenden.
Re: Pneumatiky v Rakousku a přilehlém okolí
Možná by zabralo tohle:
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/r ... r-40302591
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/r ... r-40302591
Re: Jaké pneu?
Hledej,Smudlo,hledej....Jerry3 píše:Aby to bylo úplně jasné: chci vědět, odkud (z jakého právního předpisu, jeho název, číslo, příslušný článek a odstavec) je tohlevytaženochobot píše:Winterreifen, die diese Mindestprofiltiefe nicht mehr erreichen, aber über der Mindestprofiltiefe von Sommerreifen liegen, dürfen grundsätzlich als Sommerreifen weiterverwendet werden. Im Hinblick auf die Verkehrssicherheit wird jedoch empfohlen, immer eigens für die Jahreszeit entwickelte Reifen zu verwenden.
Re: Pneumatiky v Rakousku a přilehlém okolí
A proč já? Proč bych měl hledat něco, co tvrdím, že není, protože to nemá (a dost dobře ani mít nemůže) oporu v právních předpisech.
Jinak řečeno, pokud rakouský policista pokutuje německého anebo českého řidiče za jízdu (a je úplně jedno, v jakém ročním období) na pneumatikách s označením M+S sjetých pod 4 mm, činí tak po právu a nelze mu nic vytknout. "Drobný" problém pak spočívá pouze v tom, že rakouského řidiče za totéž nepokutuje. A to je právě ono porušování principu rovného zacházení, které rakouské dopravní policii vytýkám.
Jinak řečeno, pokud rakouský policista pokutuje německého anebo českého řidiče za jízdu (a je úplně jedno, v jakém ročním období) na pneumatikách s označením M+S sjetých pod 4 mm, činí tak po právu a nelze mu nic vytknout. "Drobný" problém pak spočívá pouze v tom, že rakouského řidiče za totéž nepokutuje. A to je právě ono porušování principu rovného zacházení, které rakouské dopravní policii vytýkám.