Pitris...
Moderátor: Colommbo
Re: Ostatní
Zřejmě udělám některým radost, ale je mi to už asi jedno. Vzhledem k okolostojičnostem a taky proto, že oleje (a hlavně ty motorové) se poslední (eko)dobou dostaly někam kde by být neměly, myslím si že je na čase tady po 15-ti letech skončit. Nechť se fórum dál ubírá směrem jakým samo uzná za vhodné (snad ale ne tak blbým jako ty ekoleje), ale beze mě. Všem přeji vše dobré a mějte se.
A s kamarády se vždycky rád uvidím....
A s kamarády se vždycky rád uvidím....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 10616
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ostatní
Pane jo...!
A kdo bude adminovat - Jirka Demo...? Bez admina (jako bez soli) to nejde... 


W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ostatní
Zásadní rozhodnutí při příležitosti 26 000. příspěvku. Dovedu se toho vžít, ale je to škoda...
Patří ti moje poděkování za obecně nekonfliktní přístup, osobně za rozšíření obzorů a nejednu radu.
Občas něco napiš - nebudeme se zlobit

Patří ti moje poděkování za obecně nekonfliktní přístup, osobně za rozšíření obzorů a nejednu radu.
Občas něco napiš - nebudeme se zlobit

Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
SMT 890 Motorex Power Synt 4T 10W-50
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
SMT 890 Motorex Power Synt 4T 10W-50
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Co je s Pitrisem,že přestal psát?Zajda
- Colommbo
- Příspěvky: 10616
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
23. února 2022 8:45

Prostá únava materiálu či zmiňované okolostojičnosti... Myslím, že toto fórum stále aspoň poočku sleduje, i když aktuálně nereaguje.Pitris píše:Zřejmě udělám některým radost, ale je mi to už asi jedno. Vzhledem k okolostojičnostem a taky proto, že oleje (a hlavně ty motorové) se poslední (eko)dobou dostaly někam kde by být neměly, myslím si že je na čase tady po 15-ti letech skončit. Nechť se fórum dál ubírá směrem jakým samo uzná za vhodné (snad ale ne tak blbým jako ty ekoleje), ale beze mě. Všem přeji vše dobré a mějte se.
A s kamarády se vždycky rád uvidím....

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Divné
Viem,že raz dávno spomínal,že to tu zabalí, až keď napíše min. 50.000 príspevkov. Doterajších 26.000 je len tesne cez polku...
Pitris neber si to až tak moc k srdcu
Je tu ešte stále veľa užívateľov,ktorí ocenia tvoje rady/skúsenosti 


Pitris neber si to až tak moc k srdcu


Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Pitris končí :
já jsem jeden z posledních kterým Pitris radil a bylo jasné že ví co radí (má to v hlavě srovnané), pomohl mi trochu zorientovat, moc mu děkuju a cením si toho. O to víc je mi líto že přestal, ale chápu že po 26k příspěvcích ho přestalo těšit radit joudům jako jsem já.
Nicméně, moc bych ocenil, kdyby svoje moudra třeba napsal. Co třeba udělat pro Svět motorů seriál o olejích (mazadlech) ? Já bych si to určitě koupil a četl jako Verneovky za mlada. Prosím, prosím.
já jsem jeden z posledních kterým Pitris radil a bylo jasné že ví co radí (má to v hlavě srovnané), pomohl mi trochu zorientovat, moc mu děkuju a cením si toho. O to víc je mi líto že přestal, ale chápu že po 26k příspěvcích ho přestalo těšit radit joudům jako jsem já.
Nicméně, moc bych ocenil, kdyby svoje moudra třeba napsal. Co třeba udělat pro Svět motorů seriál o olejích (mazadlech) ? Já bych si to určitě koupil a četl jako Verneovky za mlada. Prosím, prosím.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
To by bylo to poslední. A ani několikaletá sisyfovská práce s vysvětlováním "jaký olej" mi nevadila. Jenže víc a víc se díky dnešní ekodobě a nízkoviskózním "olejům" a jejich zastáncům začalo toto měnit na činnost spíš donkichotskou, bo už (jim) nejde o dobré mazání a ochranu motoru, ale o pseudosnahu jak ušetřit.pjotr píše:....chápu že po 26k příspěvcích ho přestalo těšit radit joudům jako jsem já.
A navíc došlo ke změně i v osobní rovině....
A není potřeba žádné sáhodlouhé psaní, to "jaký olej" (a jak k motoru a autu) se dá shrnout do několika vět.
Olej vybrat podle jízdních podmínek, a stavu (a typu) motoru. A je lepší i levnější olej měněný brzo než tam přejíždět superolej. Vybíral bych ze značek (třeba) Elf, Eni, Eurol, Liqui Moly, Mobil, Motul, Petronas, Petro-Canada, Q8, Ravenol, Shell, Valvoline, Yacco.
Do každého motoru může olej s normální HTHS, jen do některých s HTHS sníženou.
A když už olej se sníženou HTHS, tak jen na kratší jízdy a necpat ho vždy a všude jenom proto že je to dnes in. Ale pod 0w30 bych (já osobně, a mimo hybrid) nešel.
Vykašlat se na longlife intervaly a měnit olej při delších klidných jízdách do max. 15-ti tkm nebo při kratších či ostřejších do max. 10-ti tkm, nebo po 1 roce. A čím kratší jízdy, tím častější výměna.
Nezapomínat ani na další kapaliny v autě - olej převodový v automatu tak 60 tkm / manuál tak 120 tkm / nebo 5 let max. Zde raději neexperimentovat a vybrat origoolej (nebo dodržet předpis výrobce).
Chladicí kapalina taky NENÍ celoživotní a po 5-6-ti letech chce vyměnit - nemíchat barvy, brzdovka (může být i v ovládání spojky) do 3 let a v autě jsou i filtry.
Po startu jet aspoň prvních 7 - 8 km (podle počasí) rozumně.
Tankovat kvalitní palivo a neposlouchat "rádce řazení". Benziňák netrápit pod 2 t.ot. (naftu tak pod 1700), nepodtáčet motor (jak psával Harry > motor se musí točit lehce), a při potřebě rychlejší akcelerace si podřadit a (po prohřátí) se nebát motor vytočit k červenýmu na otáčkoměru. A před vypnutím (důležité po delší jízdě) ho nechat pár chvil "vydejchat" na volnoběh (hlavně s turbem).
Mějte se hezky, ale já tady už ne. Jednou to skončit muselo, a to jak si zde někteří "nízkoviskózní" vysvětlili ten test olejů 5w40, to jen urychlilo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Toto by se mělo tesat do kamene nebo aspoň být v každém návodu k autu.
Ještě jednou moc dík a přeju nehynoucí slávu tobě i tvé Hondě.
Hodně zdraví a štěstí
Ještě jednou moc dík a přeju nehynoucí slávu tobě i tvé Hondě.
Hodně zdraví a štěstí
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Jen ještě s tím seriálem třeba do Světa motor jsem to myslel vážně. Nikdo by ti do toho nekecal, máš ohromné znalosti a zkušenosti (získat to vzalo hodně času) a můžeš mít dobrý pocit žes něco udělal pro svět lepším. To cos psal v minulém příspěvku je základ který stačí většině pro běžný provoz, ale někoho (doufám že většinu tady) zajímá proč to tak je, např. jak jsi mi radil tak mezi řečí jsi uvedl : olej nad rysku klikovka napění a pak nemaže nebo na měrce je obvykle mezi horní a spodní ryskou 1 litr nebo C3 je lepší než C4. Nevim přijde mi škoda ty znalosti zahodit a třeba by ti za to něco i dali. Ne nechci tě do ničeho tlačit a přeju hodně štěstí
- Colommbo
- Příspěvky: 10616
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Pitris: Amen!
A pjotr: na margo "článku do Světa motorů" (a při vší úctě k Jarkovi) - znalosti/zkušenosti, jež tu příkladmo zmiňuješ, buď lidé o věc se zajímající mají popř. si je sami vyhledají a obsluhovatelům volantu je to jedno, ty to nezajímá. Myslíš to dobře, ale Jarek m.j. zmiňoval sysifovské popř. donkichotské snažení a tahle záležitost by, tedy aspoň dle mého soudu, dopadla stejně... Zkráceně kdo chce a má zájem, dokáže si informace vyhledat a nemusí je za každou cenu a vždy dostat na stříbrném podnosu. Vidím to sám na oplím fóru, kde je pro ne zas tak málo členů jednodušší založit vlákno nebo vznést dotaz, než aby sami zkusili něco pohledat nedejbože dokonce nejdřív otevřít kapotu...

A pjotr: na margo "článku do Světa motorů" (a při vší úctě k Jarkovi) - znalosti/zkušenosti, jež tu příkladmo zmiňuješ, buď lidé o věc se zajímající mají popř. si je sami vyhledají a obsluhovatelům volantu je to jedno, ty to nezajímá. Myslíš to dobře, ale Jarek m.j. zmiňoval sysifovské popř. donkichotské snažení a tahle záležitost by, tedy aspoň dle mého soudu, dopadla stejně... Zkráceně kdo chce a má zájem, dokáže si informace vyhledat a nemusí je za každou cenu a vždy dostat na stříbrném podnosu. Vidím to sám na oplím fóru, kde je pro ne zas tak málo členů jednodušší založit vlákno nebo vznést dotaz, než aby sami zkusili něco pohledat nedejbože dokonce nejdřív otevřít kapotu...

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Škoda, každopádně Pitrise chápu. Já tohle forum prakticky denně sleduji přes deset let a získal jsem zde spoustu rad a informací, které šířím dál. A Pitris byl vždy doménou tohoto webu.
Nedávno jsem se přímo rozvášnil na jednom fordím foru..někteří jedinci se opírali do těchto stránek. Téma byly samozřejmě fordí nízkoviskozní oleje. Ve finále jsem zjistil že největší křikloun si pod jiným nickem tady stěžuje jak mu jeho Ford žere po stopadesáti olej a žádá tady o radu co tam lít.
Pitrisovi díky a třeba se Ti to po čase rozleží a vrátíš se.
Nedávno jsem se přímo rozvášnil na jednom fordím foru..někteří jedinci se opírali do těchto stránek. Téma byly samozřejmě fordí nízkoviskozní oleje. Ve finále jsem zjistil že největší křikloun si pod jiným nickem tady stěžuje jak mu jeho Ford žere po stopadesáti olej a žádá tady o radu co tam lít.
Pitrisovi díky a třeba se Ti to po čase rozleží a vrátíš se.

Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Valvoline MaxLife 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Valvoline MaxLife 10w-40
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
..rovnaká škoda pre fórum ako onoho času, keď na to hodil bobek "Jerry"cimik píše: Pitrisovi díky a třeba se Ti to po čase rozleží a vrátíš se.
Re: Pitris...
Pitris: No počkej, počkej,jak končit..,ale my tě nepropustili,ani referendum nebylo 
Každopádně je to škoda

Každopádně je to škoda

VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
- Durex
- Příspěvky: 4055
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pitris...
No to koukám s hubou dole. Každopádně přeji hodně štěstí a jiných radostí
A ještě dodám, že pořád tu jsou ještě lidi,co dávají plnotučné oleje či dokonce podmáslí:D A to dokonce i u novejších krámů:D
Kdykoliv tě rád uvidím a pokecám. Tak doufám že na srazu a nebo na Žampachu
A ještě dodám, že pořád tu jsou ještě lidi,co dávají plnotučné oleje či dokonce podmáslí:D A to dokonce i u novejších krámů:D
Kdykoliv tě rád uvidím a pokecám. Tak doufám že na srazu a nebo na Žampachu
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis