pevny vs longlife interval

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od jarson1 »

misojogi:
tak priatelu, a mas to vyriešené :wink:
osud a hviezdy sú ti naklonené. Od zajtra zacina v Lidli akcia - kup sebe pekne cerpadielko na oil a ako bonus kluc na oil filter ( neviem teda ako to ma matiz , ale dufam že to zhora das )a môžes smelo meniť. Navyse rosnicky práve ohlásili aj teplý víkend.
Si štastný človek :D

...a nezabudni - zuby 2x denne :mrgreen: (to ked sa budeš po úspešnej výmene od spokojnosti usmievať od ucha k uchu
Olejom zdar a vymenenému zvlášť!
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Nazdar :)
Děláme si p***l, ale opravdu není nic přínosnějšího pro motor než včas vyměnit olej :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
nr.on

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od nr.on »

Misojogi píše:
prodloužená výměna oleje je blbost....
co sa stane ked predlzim vymenu oleja o 1000km? takze namiesto po 15 000 vymenim olej az po 16 000km ?
Vubec nic se kvuli 1000km nestane!Dnesni oleje jsou kvalitnejsi nez pred 40 rokama.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od bio »

Otázka je, co si představujete pod pojmem kvalitnější......
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

No přece Kastról :)
Ne, vážně. Při dlouhých klidných jízdách je 15 tkm už tak akorát. U krátkých je to MOC !! Pro jednou se asi moc nestane, i když by ten olej byl už pár tisíc kilometrů přejížděn, ale když to bude po druhé a po třetí atd., tak si to motor bude pamatovat a 'odvděčí se' třeba 'chycenými' ložisky....:(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od rousini »

A no tak já si ani nemyslím, že by to byl Mišův případ. On se jen tak ptá, jako obvykle na cokoliv bez dalšího využití. Má hold široký záběr 8)

Edit: Jejda to je hanba, že prý hold. Holt jsem blbej a přitom jsem na to myslel.
Naposledy upravil(a) rousini dne pát úno 15, 2019 8:04, celkem upraveno 1 x.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Misojogi »

Dnesni oleje jsou kvalitnejsi nez pred 40 rokama.
pouzivam Mannol Ester a Mobile LIfe1 oba 0W40
On se jen tak ptá, jako obvykle na cokoliv bez dalšího využití.
tentoraz zial nie, priznavam s hanbou ze sa to tyka mojho matiza kde namiesto standardu 10 000km pouzivam 11 000-12 000km interval
idealny podla zafarbenia oleja by bol asi 8 000 kedze jazdim prevazne v meste
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od bloke »

Nevadí, nech je ti však známe, začo ti bude v najbližšom termíne krátený Žolt :lol:
rousini píše:Edit: Jejda to je hanba, že prý hold. Holt jsem blbej a přitom jsem na to myslel.
Nuž a k veci, za 1000 km navyše sa už asi "nič nestane", ak sa jazdí na nepríliš ideálne zloženie trás a času, teda kedy už 15000 km bolo vela, tak 16000 je už rovnaká, len zaklincovaná mizéria. Nič by sa nemalo stať pri ideálnom nájazde, dlhé trasy bez špičkovania.

Niečo podobné z opačnej strany, pri malých nájazdoch prevažne krátkych jázd som menil po 12-14, max raz asi po 16 mesiacoch. Najazdené trebárs len 5000 km, tzn. snáď dostatočná rezerva pre krátke časové predlžovanie. V zime som často po pár dňoch odstavenia počúval po naštartovaní nesympatické zvuky sprevádzané až trasením heganím, ktoré po nejakej chvíli odozneli.
Posledné roky na obdobné zložky jázd mením vždy do 12 mesiacov, niekedy po 6 mesiacoch, niekedy po 8-9, teraz asi potiahnem do jari 12.
Ale ten prekvapivo krásny štart motora v zime aj po pár dňoch parkovania, to som už ani neočakával že nastane, pritom nič významné som na motore nerobil. Decentne pradie od začiatku, bez akéhokolvek trasenia.
A to mávam olej, ktorým neználkovia na iných fórach strašia, že si s ním "zničíš motor" - ako vždy ACEA A3, ale hypermarketový Carlson (5W-40). Predtým očividne vymenené donesené Moguly, Totaly, ešte predtým snáď i lepšie (ak mi pri výmenách bez kontrol, skutočne liali moje Araly, Liqui Moly..., - vtedy bývalo v zime tiež všetko all right).

Jediný nový kladný prvok ostatných rokov boli výmeny vlastnou svojpomocou, t.j. snaha o poriadne vypustenie pôvodnej náplne, s tým sa predtým nekašlali.
Aj malý krok pri nepreťahovanej výmene môže byť velkým krokom pre fit motora.
P.S. aj keď som s tou carlsonovskou "neznačkou" spokojný, asi prejdem už i na iné - príliš som sa predzásobil bargainmi, pre môj len "trojliter" čaká v špajzi ešte asi 21 l oleja (Gulf, Total, Mobil, Mogul).
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od dany01 »

Ked je filter- pripadne vlozka z hora tak odsatie aj ok, aj ked vypustenie cez srob mi pride rozumnejsie. Ale ak zo spodu, ak sa musim babrat s filtrom zo spodu tak srob uz je brnkacka. Nechapem co vedie- viedlo pri 1,6 tdi ist s filtrom dolu a este na sikmo, z krasneho pristupu pri 1,9 tdi .
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Misojogi »

snaha o poriadne vypustenie pôvodnej náplne, s tým sa predtým nekašlali.
dam dolu aj filter a necham poriadne vypustit a na zaver este pretocim motor na 10 sekund aby aj posledne zvysky isli prec
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

10 vteřin je MOC :!: Ale dělej si jak chceš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od rousini »

Kolik tím protočením ještě vyhrkáte nebo jinak, kde ten olej ještě může být nahromaděný, že nestekl do vany? Čerpadlo je na suchu a tak asi nepomůže.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od pepoh »

pokial dobre viem, aj filter ma v sebe ventil-zaklopku aby nestiekol do vane. nemam na mysli pretlakovy ventil.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Misojogi »

Pitris píše:10 vteřin je MOC :!: Ale dělej si jak chceš.
mozno som ten cas zle odhadol
robim to tak ze len pretocim motor bez toho aby naskocil, cize otocim klucikom a hned vypnem
co bude asi menej sekund ako 10 (zle som to odhadol)
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od yosemitak »

rousini píše:Kolik tím protočením ještě vyhrkáte nebo jinak, kde ten olej ještě může být nahromaděný, že nestekl do vany? Čerpadlo je na suchu a tak asi nepomůže.
Ja to zkousel asi 2x a vyprsklo to sotva par kapek, tak uz to nedelam.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Odpovědět