pevny vs longlife interval

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Sice netuším proč by měl být rozdíl při studeném startu mezi 5w30 504 a 5w40 502 a jak se to zlo projevuje, ale když už, tak spíš bych řekl že je to následek ne toho 5w40, ale těch longlife výměn. Dal bych olej normy 502, ale důležitější než zda-li 5w30 504 nebo 5w40 502 bude ta výměna po 10-ti tkm nebo po roce.
Krom toho olej 504 je zároveň i 507 pro DPF. Proč ho do benziňáku ??
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
karci1111
Příspěvky: 11
Registrován: úte úno 20, 2018 20:21

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od karci1111 »

ono to moze byt nahoda ze zacali tie problemy a pevne verim ze tie dlhe vymeni zakarbonovali cely motor a toto je vysledok : nastartujem a motor cca 40 sec trasie aj vyfuk + blika kontrolka motora otacky 1200 za chvilku je to v poriadku otacky klesnu kontrolka neblika no a v servise menili jak blazni nove sviecky NgK + 2 cievky (vynechvali dva valce a ich sviecky boli dost cierne) dojdem domov a to iste + sem tam citit take mierne sklbanie pri jazdeni...v serviske som nasol ze boli menene rozvody ale o dva roky neskor zase nieco s rozvodmi (neviem to dobre precitat ale jak keby bolo nieco s nastavovacom vacky ci co) ja keby mam od novoty TSI tak kazdych 10 tkm bych menil a teraz same problemy zabite LL intervaly...mozno su chytene ventili a podfukuju musim dat overit kompresie ked som cital toto az mi je zle z tych chyb co tam mozu byt http://www.autorubik.sk/clanky/volkswag ... lahlivost/

auto neni moje len sa snazim to vyriesit bola to macka vo vreci aa tak teda a tento olej je vlasne aka kvalita hmm vag G052167M2 502 00 ci poradte nejaky dobry lebo uz neviem co spravim ten olej castrol tam je ale 2 mesiace/1500 km chcem ho dat prec a potom riesit tie problemy...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Nevěřím tomu že by za těmi problémy stál ten olej 5w40 s VW502.00. A naopak si myslím že když ho teď po 1500-2000 km vypustíš - čímž ten motor trochu po těch "LL" intervalech vyčistíš - a dáš znovu 5w40 s 502, že motoru pomůžeš.
A klidně třeba Shell Helix, Q8 Formula, Sunoco Gold, Total Quartz, Yacco VX 1000, Valvoline....
Ale tím minulým provozem je už "načnutý", bo přejíždět olej (bez ohledu na to co píše VW), je pro motor jedna z nejhorších věcí. A "přejetý" / chemicky vyčerpaný / je při kratších jízdách už i po 10-ti 12-ti tkm, a i když se jezdí jen dlouhé jízdy, tak toho po 20-ti tkm už má taky dost !! :?
Ten olej normy 504 (a zároveň i 507) není lepší. Je ekologičtější, ale pro časté krátké jízdy i méně vhodný bo kvůli filtru pevných částic má sníženou mj. alkalickou rezervu TBN.
Ten motor asi má problém, ale ne v oleji 502.00 !
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
karci1111
Příspěvky: 11
Registrován: úte úno 20, 2018 20:21

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od karci1111 »

tak teda necham ten pevny interval 5w-40 / 502 00 / 8-10 Tkm/rok a olej napr:

Mobil Super 3000 X1 5W-40 (ma podobne parametre ako hore uvedene) dik za rady
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od bjukemen »

co ta viedlo ku kupe uvedeneho motora.? resp. nemal si to brat ked motor jazdil na LL interval

ps: k veci olej 5w-40 VW502.00 zmena na LL ti nepomoze, myslim ze to bude iba horsie z motorom
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
karci1111
Příspěvky: 11
Registrován: úte úno 20, 2018 20:21

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od karci1111 »

co ta viedlo ku kupe uvedeneho motora.? resp. nemal si to brat ked motor jazdil na LL interval

ps: k veci olej 5w-40 VW502.00 zmena na LL ti nepomoze, myslim ze to bude iba horsie z motorom

ked uz som zacal davat 5w-40 VW502.00 tak to uz necham a jasne bude to lepsia volba ako LL oleje ktore tam boli do teraz (10 rokov) a auto neni nastastie moje je znameho a keby viem co sa chysta kupit tak mu poviem nech nieco precita o tych motoroch TSI
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od bjukemen »

nejde ani tak o motor tsi ako o to ako bol pouzivany a servisovany
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Jerry3 »

Bacha, není TSI jako TSI!
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od bjukemen »

to je pravda,ale obcas sa postastilo aj tomu nepodarenemu a najazdil nejakym zazrakom 200 000km
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
karci1111
Příspěvky: 11
Registrován: úte úno 20, 2018 20:21

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od karci1111 »

napr tie 1.4 TSI BMY 103 KW (s dvoma turbami) sa asi moc neosvedcili...prestali ich vyrabat davaju uz len jedno turbo a znizili vykon max tusim 110 kw a aj tie retaze nahradzuju remenmi ale samozrejme zalezi na tom oleji a caste vymeny/styl jazdy apod...ten nas ma 120tkm a mal take drahe opravy ze az to pekne neni...
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Jerry3 »

Dvě "turba" tam rozhodně nebyla.
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od PavelRS »

Poslechni kluky, radí ti dobře. Můj 1.8T AUQ v OI RS jezdil v Německu do 130 tisíc km taky na LL, majitel měnil tedy někdy 20 tisíc, někdy 15 tisíc km. Motor ale ve vnitř hezky nevypadal a bylo to pěkně zaprasené...

Dávám, co to mám, olej s VW 502.00 a problém není a motoru uděláš jenom dobře. :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
karci1111
Příspěvky: 11
Registrován: úte úno 20, 2018 20:21

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od karci1111 »

Dvě "turba" tam rozhodně nebyla.
1.4 TSI 103/125 KW 2008 jedno turbo vyfukove a jedno mechanicke pri nizkych otackach (rootsov kompresor) ci ??

cerpal som od http://www.autorubik.sk/clanky/volkswag ... lahlivost/
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od bjukemen »

hlavne necitaj autorubik :twisted:

ano bol tam kompresor a turbo
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Jerry3 »

karci1111 píše:1.4 TSI 103/125 KW 2008 jedno turbo vyfukove a jedno mechanicke pri nizkych otackach (rootsov kompresor) ci ??
Turbodmychadlo je zařízení, které není nijak spojené s klikovým hřídelem motoru, zatímco turbokompresor je naopak zařízení poháněné od klikového hřídele, tudíž spotřebovávající část mechanické energie produkované samotným motorem. Pokud je motor přeplňován turbodmychadlem, hovoříme o "turbomotoru". Pokud je však přeplňován výhradně turbokompresorem, nemůžeme korektně říct, že jde o turbomotor, ale prostě o "motor s mechanickým přeplňováním". V češtině se totiž neujal žádný překlad anglického výrazu "supercharged" (srovnej s výrazem "turbocharged" vztahujícím se k prvnímu případu). Pokud má motor jak turbodmychadlo, tak turbokompresor, což je právě pojednávaný případ, hovoříme o "motoru s dvojím přeplňováním". V žádném případě však nelze říct, že má dvě turba, neboť to jednak není pravda, a pokud by to pravda byla, pak by šlo o motor s "dvojitým přeplňováním", což rozhodně není jedno a totéž. :idea:
Odpovědět