Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

Mirec 29 píše:
V inom vlákne som písal že nizkoviskozne oleje lepšie zmáčajú kov na mikrourovni...
tak si tam daj vodu a budes mat kurevsku mikrouroven :mrgreen:
poje*ane mikrourovne pocujem najma po rocnej vymene v servise za origo 0w30, to je jak plechovka s hrebikami...
5w40+wolfram a mam ticho.
Naposledy upravil(a) pepoh dne pon úno 21, 2022 20:48, celkem upraveno 1 x.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

svara@ píše: Motor plnit olejem předepsaným výrobcem a neexperimentovat, nemuselo by se to
vyplatit. Například leptání rozvodových řemenů, následné ucpání sacího koše v olejové vaně
A destrukce motoru.
total vodicky podla analyz su aditivne mrtve <9000km... (2290 urcite)
podla infa zo zahr for ti poviem ze je mnoho ludi co poctivo robili ofik servis, tzn ich naplne..
aj tak im to bolo hovno platne. problem je ze priamostrek umocnuje presak benzinu do oleja.
problemy s remenom maju vo velkej miere prave tieto motory..
interval ~6000 / polrok stoji za zamyslenie.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Mirec 29 »

pepoh píše:
Mirec 29 píše:
V inom vlákne som písal že nizkoviskozne oleje lepšie zmáčajú kov na mikrourovni...
tak si tam daj vodu a budes mat kurevsku mikrouroven :mrgreen:
poje*ane mikrourovne pocujem najma po rocnej vymene v servise za origo 0w30, to je jak plechovka s hrebikami...
5w40+wolfram a mam ticho.
Neboj nikto nezabudol ....zase total vs vst. Aj total má 5w40... či ty myslíš že to ten wolfrám :?: Kľudne si ho tam prilievaj... stačí štamperlík či rovno dva...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

Problém není viskozita, už to tu zaznělo. Jistě že 0W/16 není do každého motoru. Mám ale hodně
známých, kteří jezdí na 0W/20 s novými auty bez problémů. Jak vidno, problematický olej může
být i 5W/40. Já tedy radši naplním motor dobrou 0W/30, než špatnou 5W/40. Není to o viskozitě,
ale o aditivaci. Že přímovstřik ředí olej benzinem? Po nastartování hned jet. Nezahřívat motor na
volnoběh a neposkakovat po městě. Tak, jako s dieselem.
B71 2290 je mrtvé po 9000 km? Některé 5W/40 VW 502 00 ještě před nalitím do motoru.
5W/40 už nejsou co bývaly, především díky špatné aditivaci a použitím nevhodného základového
oleje.
Ne při každé blamáži na motoru je na vině "příliš řídký olej", někdy to jde za samotným majitelem,
- řidičem.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Chtěl jsem ještě něco napsat, ale už ne.... Nemá to cenu. Vidím, že 0w20 a míň jsou pro některé nová víra :oops: A co tak -5w0 :?: Bůh
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Mirec 29 »

zaznie pár protiargumentov a hneď takto... :( naozaj sa nič nenaučíme či nepripustíme :?:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

A taky opačně, nemyslíš? Těch argumentů PROČ a KDE nejsou oleje s extra sníženou HTHS vhodné tu za posledních několik let bylo taky dost. Ono to ale fakt nemá cenu :cry: Ty rádobyoleje ≤ 0w20 jsou stejná pohadka jako elektromobily. Ale jak je libo :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Mirec 29 »

ja len stále nerozumiem prečo keď niekto napíše že či už sám alebo iný ľudia jazdia roky na nízkoviskózne oleje bez akýchkoľvek problémov hneď sa spustí lavína nezmyselných narážok :idea: no nič aj ja aj mnohý iný ktorý sa môžno nezapoja do diskusie práve z tohoto dôvodu budeme žiť naďalej "pohádkovo" :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

Když to tak shrnu: špatná zpráva - ani norma vytištěná na obalu nezaručuje že olej je kvalitní.
Asi trend dnešní doby. Vše ošidit a co nejvíc se napakovat. :(
Dobrá zpráva - obavy, s nízkoviskózních olejů nejsou namístě. Samozřejmě to je i o použití
různých materiálů, slitin, jejichž složení si výrobci drží v tajnosti. Lícování ve strojírenství H7/h7
zůstane H7/h7 a bramborová ocel zůstane bramborovou ocelí. Jsou komponenty v oblasti ventilů
které pracují téměř na "sucho". Už nevím přesně v kterém časopise to bylo publikováno.
Prostě doba Žigulíků a Warťasů je ta tam.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

svara@ píše:Problém není viskozita, už to tu zaznělo. Jistě že 0W/16 není do každého motoru. Mám ale hodně
známých, kteří jezdí na 0W/20 s novými auty bez problémů.
kristepane :roll: ano v usa maju < xw20, no ale pozor! rolny atd, konstrukcne upravene motory..
napr psa ziadne rolny nema :!: dokonca aj psa od 2019 zvysil saps+hths v normach..
o com to hovori? ze ekooleje nie su 100% bezpecne z dlhodobeho hladiska..

ludia co menia auta jak fusakle po lizingu-ano, ekoolej na to urcite staci. (zaruku to dozije)
ale neni to vhodne pre ludi co si auto nechavaju..
treba si pripustit, ze jazdene auta maju problem so spotrebou oleja.
su toho plne fora. len treba citat...

ano, videl som nazivo nie raz vag tsi co dymil jak wartas za studena.
je toto normalne ? ja nemam zaujem riskovat, iba preto ze bruselsky eko-zmrd pocita kazdy gram co2...
preco ja by som mal ist do rizika, ze v buducnosti motor bude olej zrat :?: :roll:
dam plnotucny a mam 100% cajk.
moj remen vyzera jak novy, bez prasklin 2017 46000km, a dufam ze to tak dlho aj ostane.
musi, lebo potrebujem aby auto sa zdravo dozilo 10r.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Mirec 29 »

V USA jazdia autá aké jazdia aj v Európe či Ázii...rozdiel je v Tom že amíci a aziati lejú niečo a europania niečo iné...vo všeobecnosti...
Zavádzajúce info...aj psa má motory ktoré jazdia od výroby na sae 20 :idea: a skôr ako pred 2019 až dodnes a verím že tomu bude naďalej....
100% bezpečný nie je ani kondóm ani podiel ovocia napriek tomu že sa to na krabici od džúsu uvádza... Na 100 percent ťa neochráni ani sae 60 v určitých prípadoch...a pred čím sa chceš stále chrániť? opotrebenie nie je jediný problém :idea:
Čo je to vlastne ekoolej :?: Olej so zníženou vyskozitou olej so znížením obsahom "saps" čo vlastne ?
Áno jazdené autá majú okrem iného problém so spotrebou oleja ale je to olejom samotným :?: :idea: asi sotva... skôr interval+ nevhodný jazdný režim...
V budúcnosti bude motor olej žrať? Chlapče dnes už žerú poniektoré nové autá olej...okrem iného...a olejom to asi nebude...
Nad tým čo píšeš by sa a možno sa aj len pousmejú mnohý ktorý roky jazdia na "ekožbrndy" nech už to v tvojom slovníku znamená čokoľvek :wink:
Možno sa dozvieš novinku že existuje veda/odbor ktorý sa zaoberá tým aby sa motor od nova dožil 150tkm a bol v stave čo možno najbližšie stavu nového :idea: nič pre tých ktorý sú ako som už inde písal zarytý europania...
A na záver ak za každým problémom možno aj mechanickým ak za každým dymiacim či za každým nepríjemne vydávajúci zvuk autom vidíš sae 20 tak to už je trošku paranoja či dokonca niečo viac nemyslíš?
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

prestan pisat kktiny :evil:
vag dlhodobo ma xw20..
psa nic take nema, jedina :!: vynimka su auta predavane v skandinavii...
a este psa pre tropicke klima predpisuje vyssie viskozity ako europske 0w30...to si uz nejak "zabudol" spomenut, lebo sa ti to do tvojej nizkoviskoznej DEMAGOGIE nehodi... :!: :!: :!:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Mirec 29 »

S vag-om máš pravdu...tam je to ok :?: :D
Prepáč ak som nespomenul práve to čo by si si práve želal počuť :wink:
Všetko okolo teba sa točí okolo jednej skúsenosti s olejom totol ineo 0w30...potom so prešiel na ravenol vst 5w40 so zázračným wolfrámom...a motor bol tichší... čiže oleje so zníženou viskozitou sú na prd....to je tvoj záver...a ktokoľvek povie/napíše že majú svoje miesto alebo že sú bezproblémové v Tom či onom motore tak jednoducho tára bludy :wink:
Len na zamyslenie kam sa lejú všetky tie oleje či už od totalu a iných ktoré sú špeciálne určené pre PSA group áno aj vo viskoznej triede 20 ktoré sú určené ako prvonáplň...ak by sa mi vážne chcelo vypísem ti všetky modely a motorizácie no toľko času ti venovať nebudem...koniec koncov kto chce nájde si to aj sám :wink:
Toto mi už nestojí zato....v tvojom prípade určite :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

ty nizkoviskozny hrdina :evil:
https://mcusercontent.com/f641390cba421 ... Feb_22.pdf
Obrázek
na poslednej strane je modelovy pripad, ked subaru brz 2,0 200k slo do kytek uz po 120 zavodnych mil.
motul 300v 0w20,,,,, mimochodom, viskozita doporucena vyrobcom...

predtym nez zacnes zas pisat blbosti, uvedom si ze je to sportove auto, s tocivym motorom - max krutak >6400; nie fabia.
jednoducho mastna voda nevydrzi zatazenie. ani ked je to ester 300v

motor "vybuchol" (doslovny preklad), ojnicne lozisko sa komplet rozpadlo..
https://www.car.info/en-se/subaru/brz/b ... 16-6440206
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Michail
Příspěvky: 7
Registrován: stř říj 13, 2021 9:55

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Michail »

Pitris píše:Při Tvých intervalech výměn je nepodstatné řešit TBN, a v podstatě každý dobrý olej to umaže. Když už ale, tak třeba parametr Noack (bohužel ne každý ho uvádí), tak čím nižší tím lepší ale jestli vybereš Shell, Yacco, Ravenol nebo třeba Valvoline 5w30 A5 bude to OK. A jestli "echt olej" ale od Millerse, tak https://www.millersoils.cz/ee-performan ... 5w30?c=658
Jinak na to léto - když bys jezdil fakt "plnej", tak 0w30 nebo 5w30 A3, ale tam není moc vyběr i když dá se....
Třeba 5w30 Shell Helix Ultra, Yacco Galaxie nebo Mobil1 ESP (ano, ten je C3, ale znovu - na 5-6 tkm úplně v pohodě a je to hodně gut oil), a nebo v 0w30 Ravenol SSO.
Ještě drobná odbočka do minulosti.

Konečně jsem měl čas se tomu trochu věnovat, četl jsem, hledal jsem... Že bych byl nějak moudřejší se říct nedá, ale z nabízených možností se mi asi nejvíc zamlouvá na zimu Ineo (teď je ten předpoklad nájezdu ještě nižší - cca 3000 km na výměnu) a na léto Ravenol nebo Mobil, přičemž letos zkusím Mobil. Akorát nejsem moc moudrý z těch názvů. V 5W-30 jsem našel Mobil1 ESP Formula a Mobil1 ESP. Někde jsem četl, že Formula je starší obchodní název, ale jinde jsem zase viděl trošku víc rozdílné technické listy.

Můj dotaz tedy směřuje k tomu, jak moc podstatné tyto rozdíly jsou, případně který olej shánět. Jak psal Pitris o tom NOACKu, tak ten by měl být 5,6 (ESP Formula) a 7,9 (ESP), což by asi mělo být OK v obou případech.
Odpovědět