Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

Však ano. A také je popsáno za jakých podmínek - normální provoz, lze využívat LongLife.
V té mé je deset bodů pro provoz ve ztížených podmínkách, pokud už jednu splňuji, je třeba
přejít na specifický program. Stačí na to základka, abych pochopil, že LongLlife, tedy
prodloužený interval, nemohu využívat. Bohu žel, někomu je to fuk a interval LongLife
využívá i když podmínky pro něj nesplňuje. A ještě jedna věc. Motor by měl být provozován
na olej, na který byl zaběhnut. Až pokud vykazuje třeba při větším nájezdu zvýšenou spotřebu
oleje, přejít na jiný.
Ten specifický program je u mot. oleje 15 000 km. Prodloužený, tedy LongLife, nesplňuje
podle mě nikdo. Už jenom proto, že je v létě několik dní víc než 30°C. To je jedna s podmínek,
která se nesmí překročit. :?
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Mirec 29 »

svara@ píše: A ještě jedna věc. Motor by měl být provozován
na olej, na který byl zaběhnut. Až pokud vykazuje třeba při větším nájezdu zvýšenou spotřebu
oleje, přejít na jiný.
Tak toto si neviem predstaviť :?: Jak bolo myslené...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

Ani mě nenapadlo že to je tak složité. Vysvětlení - koupím nový vůz, má v motoru olej B71 2290.
Podobu záruky jezdím do autorizovaného servisu, kde mě opět dají olej B71 2290. Za dobu
záruky ujedu na tento olej tedy asi 20 - 25 tisíc km. Záběh motoru se tedy uskutečnil na olej
B71 2290. No a tak tedy na něj jezdím dál. Mám již najeto řekněme 200 000 km. Můžu bez
obav přejít na normu B71 2296. Ale jde o motor v mém Peugeotu. Proto normy PSA.
Nevím jak to ještě podrobněji popsat. Na olej který je v motoru jako novém, na ten jezdím.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

Úplná blbost!
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od abc »

Jerry3 píše:Úplná blbost!
Také si myslím.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lefort »

Pokud pominu to, že je to úplná blbost, :mrgreen: jak chceš zjistit, co za olej tam lijí na montážní lince? :twisted:
On to totiž bývá často jiný, než ten předepsaný...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27403
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

svara@ píše:Na olej který je v motoru jako novém, na ten jezdím.
Obávám se že NE - pokud je pravda jestli dáváš Mobil1 ESP 5w30. To je totiž asi jediný použitelný olej 2290 - s normální HTHS (i když i ten není to pravé ořechové do benziňáku bez GPF). Ve fabrice ti tam dají ekosračku C2 kvůli Bruselu :roll: Ale dělej jak chceš - ovšem aspoň že dáváš ten Mobil1.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

Nevymyslel jsem to osobně, ale jako úplná blbost? Tak jak pro koho.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, naprosto úplná (blbost).
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

lefort píše:Pokud pominu to, že je to úplná blbost, :mrgreen: jak chceš zjistit, co za olej tam lijí na montážní lince? :twisted:
On to totiž bývá často jiný, než ten předepsaný...
Zrovna tak jako že je v kanystru olej který jsem si koupil. Kdo mě to zaručí.
To jsou spekulace až nesmyslný. Ale je to na každým, Ať si každý věří čemu chce.
Pro mě je blbost lít do motoru oleje který si vycucám někde s prstu. Nebo proto, že na to jezdí taxikář s vedlejší ulice.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27403
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

svara@ píše:Zrovna tak jako že je v kanystru olej který jsem si koupil. Kdo mě to zaručí.
A když si koupíš rohlík, věříš že je to rohlík ?
Teda teď si tomu nasadil korunu :)
A myslíš si, že výrobce řeší olej v závislosti na tom jestli jde auto do Španělska nebo do Norska? Leda kulový. Ten Tvůj pažout (a teď myslím výrobce) tam nalije olej 2290 (event. 2312) kvůli Bruselu, Gretě, a laboratorním výsledkům při testu emisí. O motor a jeho ochranu mu při tom nejspíš (a jak vidno) vůbec nejde. Sorry, ale seš (jak) beran :cry:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

OK. Emise jsou dnes na prvním místě. Ale není třeba hned první výměnu oleje, místo schválené
0W-20, nalít 10W-40. Nebudu tu vysvětlovat proč, ale je to taky blbost. :|
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lefort »

svara@ píše:Zrovna tak jako že je v kanystru olej který jsem si koupil. Kdo mě to zaručí.
To jsou spekulace až nesmyslný. Ale je to na každým, Ať si každý věří čemu chce.
Pro mě je blbost lít do motoru oleje který si vycucám někde s prstu. Nebo proto, že na to jezdí taxikář s vedlejší ulice.
Pokud myslíš těmi nesmyslnými spekulacemi to co jsi napsal v tomhle příspěvku, tak naprosto souhlasím. :wink: :mrgreen: :twisted:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od PHiLiPZ »

svara@ píše:OK. Emise jsou dnes na prvním místě. Ale není třeba hned první výměnu oleje, místo schválené
0W-20, nalít 10W-40. Nebudu tu vysvětlovat proč, ale je to taky blbost. :|
Spravne, najprv ten motor trocha nacat, poskodit honovanie, nech zacne zrat olej. Az potom hladat olej, ktory to zachrani. Inak 10w-40 na moderne motory, ktore este nezeru olej, snad nikto neodporuca. A3 (C3 pre tie s filtrom pevnych castic), idealne v 0w-30. A kludne aj 5w-40, ako jazdim ja, bez mrazivych startov a iba dlhe jazdy po dialnici.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

Přesně tak! :wink:
Odpovědět