Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Však ano. A také je popsáno za jakých podmínek - normální provoz, lze využívat LongLife.
V té mé je deset bodů pro provoz ve ztížených podmínkách, pokud už jednu splňuji, je třeba
přejít na specifický program. Stačí na to základka, abych pochopil, že LongLlife, tedy
prodloužený interval, nemohu využívat. Bohu žel, někomu je to fuk a interval LongLife
využívá i když podmínky pro něj nesplňuje. A ještě jedna věc. Motor by měl být provozován
na olej, na který byl zaběhnut. Až pokud vykazuje třeba při větším nájezdu zvýšenou spotřebu
oleje, přejít na jiný.
Ten specifický program je u mot. oleje 15 000 km. Prodloužený, tedy LongLife, nesplňuje
podle mě nikdo. Už jenom proto, že je v létě několik dní víc než 30°C. To je jedna s podmínek,
která se nesmí překročit.
V té mé je deset bodů pro provoz ve ztížených podmínkách, pokud už jednu splňuji, je třeba
přejít na specifický program. Stačí na to základka, abych pochopil, že LongLlife, tedy
prodloužený interval, nemohu využívat. Bohu žel, někomu je to fuk a interval LongLife
využívá i když podmínky pro něj nesplňuje. A ještě jedna věc. Motor by měl být provozován
na olej, na který byl zaběhnut. Až pokud vykazuje třeba při větším nájezdu zvýšenou spotřebu
oleje, přejít na jiný.
Ten specifický program je u mot. oleje 15 000 km. Prodloužený, tedy LongLife, nesplňuje
podle mě nikdo. Už jenom proto, že je v létě několik dní víc než 30°C. To je jedna s podmínek,
která se nesmí překročit.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak toto si neviem predstaviť Jak bolo myslené...svara@ píše: A ještě jedna věc. Motor by měl být provozován
na olej, na který byl zaběhnut. Až pokud vykazuje třeba při větším nájezdu zvýšenou spotřebu
oleje, přejít na jiný.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ani mě nenapadlo že to je tak složité. Vysvětlení - koupím nový vůz, má v motoru olej B71 2290.
Podobu záruky jezdím do autorizovaného servisu, kde mě opět dají olej B71 2290. Za dobu
záruky ujedu na tento olej tedy asi 20 - 25 tisíc km. Záběh motoru se tedy uskutečnil na olej
B71 2290. No a tak tedy na něj jezdím dál. Mám již najeto řekněme 200 000 km. Můžu bez
obav přejít na normu B71 2296. Ale jde o motor v mém Peugeotu. Proto normy PSA.
Nevím jak to ještě podrobněji popsat. Na olej který je v motoru jako novém, na ten jezdím.
Podobu záruky jezdím do autorizovaného servisu, kde mě opět dají olej B71 2290. Za dobu
záruky ujedu na tento olej tedy asi 20 - 25 tisíc km. Záběh motoru se tedy uskutečnil na olej
B71 2290. No a tak tedy na něj jezdím dál. Mám již najeto řekněme 200 000 km. Můžu bez
obav přejít na normu B71 2296. Ale jde o motor v mém Peugeotu. Proto normy PSA.
Nevím jak to ještě podrobněji popsat. Na olej který je v motoru jako novém, na ten jezdím.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Úplná blbost!
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Také si myslím.Jerry3 píše:Úplná blbost!
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pokud pominu to, že je to úplná blbost, jak chceš zjistit, co za olej tam lijí na montážní lince?
On to totiž bývá často jiný, než ten předepsaný...
On to totiž bývá často jiný, než ten předepsaný...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Obávám se že NE - pokud je pravda jestli dáváš Mobil1 ESP 5w30. To je totiž asi jediný použitelný olej 2290 - s normální HTHS (i když i ten není to pravé ořechové do benziňáku bez GPF). Ve fabrice ti tam dají ekosračku C2 kvůli Bruselu Ale dělej jak chceš - ovšem aspoň že dáváš ten Mobil1.svara@ píše:Na olej který je v motoru jako novém, na ten jezdím.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Nevymyslel jsem to osobně, ale jako úplná blbost? Tak jak pro koho.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ano, naprosto úplná (blbost).
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Zrovna tak jako že je v kanystru olej který jsem si koupil. Kdo mě to zaručí.lefort píše:Pokud pominu to, že je to úplná blbost, jak chceš zjistit, co za olej tam lijí na montážní lince?
On to totiž bývá často jiný, než ten předepsaný...
To jsou spekulace až nesmyslný. Ale je to na každým, Ať si každý věří čemu chce.
Pro mě je blbost lít do motoru oleje který si vycucám někde s prstu. Nebo proto, že na to jezdí taxikář s vedlejší ulice.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A když si koupíš rohlík, věříš že je to rohlík ?svara@ píše:Zrovna tak jako že je v kanystru olej který jsem si koupil. Kdo mě to zaručí.
Teda teď si tomu nasadil korunu
A myslíš si, že výrobce řeší olej v závislosti na tom jestli jde auto do Španělska nebo do Norska? Leda kulový. Ten Tvůj pažout (a teď myslím výrobce) tam nalije olej 2290 (event. 2312) kvůli Bruselu, Gretě, a laboratorním výsledkům při testu emisí. O motor a jeho ochranu mu při tom nejspíš (a jak vidno) vůbec nejde. Sorry, ale seš (jak) beran
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
OK. Emise jsou dnes na prvním místě. Ale není třeba hned první výměnu oleje, místo schválené
0W-20, nalít 10W-40. Nebudu tu vysvětlovat proč, ale je to taky blbost.
0W-20, nalít 10W-40. Nebudu tu vysvětlovat proč, ale je to taky blbost.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pokud myslíš těmi nesmyslnými spekulacemi to co jsi napsal v tomhle příspěvku, tak naprosto souhlasím.svara@ píše:Zrovna tak jako že je v kanystru olej který jsem si koupil. Kdo mě to zaručí.
To jsou spekulace až nesmyslný. Ale je to na každým, Ať si každý věří čemu chce.
Pro mě je blbost lít do motoru oleje který si vycucám někde s prstu. Nebo proto, že na to jezdí taxikář s vedlejší ulice.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Spravne, najprv ten motor trocha nacat, poskodit honovanie, nech zacne zrat olej. Az potom hladat olej, ktory to zachrani. Inak 10w-40 na moderne motory, ktore este nezeru olej, snad nikto neodporuca. A3 (C3 pre tie s filtrom pevnych castic), idealne v 0w-30. A kludne aj 5w-40, ako jazdim ja, bez mrazivych startov a iba dlhe jazdy po dialnici.svara@ píše:OK. Emise jsou dnes na prvním místě. Ale není třeba hned první výměnu oleje, místo schválené
0W-20, nalít 10W-40. Nebudu tu vysvětlovat proč, ale je to taky blbost.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Přesně tak!