Oleje.cz

 

Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod svara@ » pát dub 10, 2020 9:14

Však ano. A také je popsáno za jakých podmínek - normální provoz, lze využívat LongLife.
V té mé je deset bodů pro provoz ve ztížených podmínkách, pokud už jednu splňuji, je třeba
přejít na specifický program. Stačí na to základka, abych pochopil, že LongLlife, tedy
prodloužený interval, nemohu využívat. Bohu žel, někomu je to fuk a interval LongLife
využívá i když podmínky pro něj nesplňuje. A ještě jedna věc. Motor by měl být provozován
na olej, na který byl zaběhnut. Až pokud vykazuje třeba při větším nájezdu zvýšenou spotřebu
oleje, přejít na jiný.
Ten specifický program je u mot. oleje 15 000 km. Prodloužený, tedy LongLife, nesplňuje
podle mě nikdo. Už jenom proto, že je v létě několik dní víc než 30°C. To je jedna s podmínek,
která se nesmí překročit. :?
svara@
 
Příspěvky: 192
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Mirec 29 » pát dub 10, 2020 9:44

svara@ píše: A ještě jedna věc. Motor by měl být provozován
na olej, na který byl zaběhnut. Až pokud vykazuje třeba při větším nájezdu zvýšenou spotřebu
oleje, přejít na jiný.

Tak toto si neviem predstaviť :?: Jak bolo myslené...
Toyota Corolla 1.6 valvematic - dynamax goldline FS 0w40
Mirec 29
 
Příspěvky: 82
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod svara@ » pát dub 10, 2020 18:03

Ani mě nenapadlo že to je tak složité. Vysvětlení - koupím nový vůz, má v motoru olej B71 2290.
Podobu záruky jezdím do autorizovaného servisu, kde mě opět dají olej B71 2290. Za dobu
záruky ujedu na tento olej tedy asi 20 - 25 tisíc km. Záběh motoru se tedy uskutečnil na olej
B71 2290. No a tak tedy na něj jezdím dál. Mám již najeto řekněme 200 000 km. Můžu bez
obav přejít na normu B71 2296. Ale jde o motor v mém Peugeotu. Proto normy PSA.
Nevím jak to ještě podrobněji popsat. Na olej který je v motoru jako novém, na ten jezdím.
svara@
 
Příspěvky: 192
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Jerry3 » pát dub 10, 2020 18:08

Úplná blbost!
Jerry3
 
Příspěvky: 10745
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod abc » pát dub 10, 2020 18:27

Jerry3 píše:Úplná blbost!

Také si myslím.
Corolla 1,6 valvematic 2017
abc
 
Příspěvky: 577
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Šalingrad

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod lefort » pát dub 10, 2020 18:43

Pokud pominu to, že je to úplná blbost, :mrgreen: jak chceš zjistit, co za olej tam lijí na montážní lince? :twisted:
On to totiž bývá často jiný, než ten předepsaný...
4: Ford Fiesta ST200, M-Factory LSD, Remus, Millers CFS 5w40, Ravenol MTF-2
5: Lancia k Coupé 2.0 20V turbo, Selenia Racing 10w60, Tutela ZC 75, Denso IK20TT
6: Alfa Romeo GTV6 2.5 - renovace
Ford Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT, Millers EE ECO 5w30
Uživatelský avatar
lefort
 
Příspěvky: 2072
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Pitris » pát dub 10, 2020 18:50

svara@ píše:Na olej který je v motoru jako novém, na ten jezdím.

Obávám se že NE - pokud je pravda jestli dáváš Mobil1 ESP 5w30. To je totiž asi jediný použitelný olej 2290 - s normální HTHS (i když i ten není to pravé ořechové do benziňáku bez GPF). Ve fabrice ti tam dají ekosračku C2 kvůli Bruselu :roll: Ale dělej jak chceš - ovšem aspoň že dáváš ten Mobil1.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC 148kW - v motoru Repsol Competicion 5w40, na zimu Ravenol SSL 0w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 23656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod svara@ » pát dub 10, 2020 19:07

Nevymyslel jsem to osobně, ale jako úplná blbost? Tak jak pro koho.
svara@
 
Příspěvky: 192
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Jerry3 » pát dub 10, 2020 19:12

Ano, naprosto úplná (blbost).
Jerry3
 
Příspěvky: 10745
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod svara@ » pát dub 10, 2020 19:22

lefort píše:Pokud pominu to, že je to úplná blbost, :mrgreen: jak chceš zjistit, co za olej tam lijí na montážní lince? :twisted:
On to totiž bývá často jiný, než ten předepsaný...

Zrovna tak jako že je v kanystru olej který jsem si koupil. Kdo mě to zaručí.
To jsou spekulace až nesmyslný. Ale je to na každým, Ať si každý věří čemu chce.
Pro mě je blbost lít do motoru oleje který si vycucám někde s prstu. Nebo proto, že na to jezdí taxikář s vedlejší ulice.
svara@
 
Příspěvky: 192
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Pitris » pát dub 10, 2020 19:38

svara@ píše:Zrovna tak jako že je v kanystru olej který jsem si koupil. Kdo mě to zaručí.

A když si koupíš rohlík, věříš že je to rohlík ?
Teda teď si tomu nasadil korunu :)
A myslíš si, že výrobce řeší olej v závislosti na tom jestli jde auto do Španělska nebo do Norska? Leda kulový. Ten Tvůj pažout (a teď myslím výrobce) tam nalije olej 2290 (event. 2312) kvůli Bruselu, Gretě, a laboratorním výsledkům při testu emisí. O motor a jeho ochranu mu při tom nejspíš (a jak vidno) vůbec nejde. Sorry, ale seš (jak) beran :cry:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC 148kW - v motoru Repsol Competicion 5w40, na zimu Ravenol SSL 0w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 23656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod svara@ » sob dub 11, 2020 8:04

OK. Emise jsou dnes na prvním místě. Ale není třeba hned první výměnu oleje, místo schválené
0W-20, nalít 10W-40. Nebudu tu vysvětlovat proč, ale je to taky blbost. :|
svara@
 
Příspěvky: 192
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod lefort » sob dub 11, 2020 9:36

svara@ píše:Zrovna tak jako že je v kanystru olej který jsem si koupil. Kdo mě to zaručí.
To jsou spekulace až nesmyslný. Ale je to na každým, Ať si každý věří čemu chce.
Pro mě je blbost lít do motoru oleje který si vycucám někde s prstu. Nebo proto, že na to jezdí taxikář s vedlejší ulice.

Pokud myslíš těmi nesmyslnými spekulacemi to co jsi napsal v tomhle příspěvku, tak naprosto souhlasím. :wink: :mrgreen: :twisted:
4: Ford Fiesta ST200, M-Factory LSD, Remus, Millers CFS 5w40, Ravenol MTF-2
5: Lancia k Coupé 2.0 20V turbo, Selenia Racing 10w60, Tutela ZC 75, Denso IK20TT
6: Alfa Romeo GTV6 2.5 - renovace
Ford Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT, Millers EE ECO 5w30
Uživatelský avatar
lefort
 
Příspěvky: 2072
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod PHiLiPZ » sob dub 11, 2020 9:45

svara@ píše:OK. Emise jsou dnes na prvním místě. Ale není třeba hned první výměnu oleje, místo schválené
0W-20, nalít 10W-40. Nebudu tu vysvětlovat proč, ale je to taky blbost. :|


Spravne, najprv ten motor trocha nacat, poskodit honovanie, nech zacne zrat olej. Az potom hladat olej, ktory to zachrani. Inak 10w-40 na moderne motory, ktore este nezeru olej, snad nikto neodporuca. A3 (C3 pre tie s filtrom pevnych castic), idealne v 0w-30. A kludne aj 5w-40, ako jazdim ja, bez mrazivych startov a iba dlhe jazdy po dialnici.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
 
Příspěvky: 87
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Jerry3 » sob dub 11, 2020 9:49

Přesně tak! :wink:
Jerry3
 
Příspěvky: 10745
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků