Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

pre info, dam to sem.
http://www.fondation-tuck.fr/upload/doc ... udiere.pdf
https://www.fev.com/fileadmin/user_uplo ... _52_En.pdf
https://www.arts-et-metiers.asso.fr/man ... _rendu.pdf
https://www.edu.xunta.gal/centros/cfrpo ... n_EBDT.pdf
sa hovori ze na novych motoroch "odstrania" jeden valec a hotovo. pekne od nich ze na diely pouzita moly/wolfram hss nastrojova ocel, nie blato. plus dalsie technicke finty nedostupne v rokoch minulych. uz som v klude, ze to nema primazavanie ventilov
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Tak jsem dnes navštívil servis,kvůli servisní prohlídce.Čekal jsem na to,až otevřou a tak jsem se začetl do servisní knížky a a co nevidím. :shock: V poučení na téma co jsou a nejsou ztížené provozní podmínky je úplně v závěru uvedeno,že ..... byť i jen příležitostné použití benzínu s obsahem metanolu vyšším jak 3% patří do stížených podmínek! Takže v podstatě dnes všichni provozujeme auta ve stížených podmínkách bez ohledu na to,zda jezdíme po městě,dálky atd.Výměna 15.000 nebo 1rok,cože mě je jedno,bo měním během toho roku a 15.000 olej stejně 2x. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od bio »

jj taky občas přečtu návody k obsluze různých mašinek a našinec se nestačí divit.
PS . Návod čtu vždy, až všechno selže...….
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

metanol "zere" kovy, etanol nema agresivne vlastnosti. bol test opotrebenia, e_ na to moc vplyv nema. stare auto->hadice, atd, pozor. "vyhoda" e-benzinu ze vytiahne vodu z nadrze.
------------------------
https://www.arts-et-metiers.asso.fr/man ... r_3810.pdf
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

pepoh píše:
casto sa tu diskutuje ci uprednostnit motor alebo filter. nefandim chrochtakom, ale videl som aditiva a chemicke vyplachy prave na filtre, ak to realne funguje tak fullsaps nemoze byt problem. a motor chrochta blahom. :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=Kv01BlfqXoY na temu cistenie fap. rozobrat to ide, pristup je.
co brani pouzit full saps ..? asi iba strach z ekoteroru :mrgreen:
koncernak radsej vykucha a dymi... :twisted:
Jozef
Příspěvky: 71
Registrován: sob úno 09, 2019 21:39

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jozef »

No neviem ci by sa mal takto čistiť???
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

v com je problem? su na to cistiace roztoky.

lepsie ako cistit s kladivom a vrtackou ! :mrgreen:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

Problém je v tom, že to povětšinou není takto rozebiratelné.
simec44
Příspěvky: 39
Registrován: ned led 05, 2020 22:27

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od simec44 »

lengy60 píše:
Pitris píše:
lengy60 píše:Prdlajs,bude tam First Ineo 0W-30,nic jiného se už v podstatě nedává....
Total First Ineo - takže norma B71 2312 ?
No jasně.

Pánové, mám Peugeot 308 2016 (norma B71 2312 ) 1,2 Puretech 81KW cca 51Tkm, v minulosti servis Peugeot (výměny po 15Tkm) a ten tam lil total 0W-30 Ineo first, spotřeba oleje dotěď 0,
teď jsem tam nalil Yacco LUBE P 0W-30

je lepší příště tam dát ten Mobil 1 ESP 5W-30?

jezdíme denně cca 15km tam a z5 a někdy trasa cca 30km, delší popojíždky výjimečně
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Osobně si myslím že:
1) olejem Mobil1 ESP 5w30 NIC nezkazíš bo plní 2290, a že ta 2312 je čistě jen ekonorma kvůli Bruselu. A bez jakékoliv úpravy motoru oproti té 2290 :(
2) Yacco Lube O je kvalitnější než Total First
3) Při těch krátkých jízdách se dá i 2312 C2; důležité je měnit olej do 10-ti tkm :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

simec44 pri tvojich jazdách môžeš v kľude zostať aj pri tom Yaccu. Dôležité je postrážiť si výmenu do cca 10tis.km jak píše Pitris :wink: (ja by som ju ešte skrátil :mrgreen: už len kvôli tomu turbu)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Na motoru se nic neupravovalo,ta norma 2312 je tam od začátku.Já dávám na zimu olej schválený(záruka) na léto pak 5W-40.Určitě ne Total,před pár dny mi psal kolega,že po aplikaci Totalu se mu za začal ztrácet olej.Teď je otázka,zda to bylo jen tím olejem nebo dlouhodobým užíváním 0W-30.Ještě nespecifikoval jakým,pouze že Schel,ale to mohl být C2 nebo A3.V každém případě 5W-30 nic nezkazíš a jak píší kolegové,častá výměna je lepší než drahý olej.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Chlopi, Ravenol DXG a LSPI u Opela je tady: olej-pre-1-4-t-gdi-lspi-t6362-288.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od rosso »

Přišel za mnou kámoš, že chce v jeho Péžotku (407 2.0HDI, 6q) vyměnit olej v převodovce. Tápe, co tam nalít. Zda klasiku Total Transmission GEAR 8 (PSA B71 2330) nebo zda může nalít jiný olej, který ale plní normu PSA B71 2315 (těch je více - Ravenol, Shell, Valvoline atd.) Jaké jsou vůbec rozdíly v těchto normách?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět