Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

A proč? Já také měním na jaře a na podzim,roční nájezd do 15.000 nebo spíš o kousek méně. Jen mě trochu mate ten popis,snad jsi nejdřív odsál ten starý a pak nalil nový nebo ne? :idea:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

pepoh píše:...rozdelit interval na ~7+7kkm. co je asi luxus, prehnane.
Prečo luxus ? Ja mením 5+5 :-D
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

kristepane, vy ste olejovi magnati... to snad berete rovno 200l sudy ??
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Já nejsem magnát,koupil jsem 5l MO 5W-40 NT + 2 l k tomu a mám to na 2 x. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

Pred 20 rokmi uvádzala Honda v príručke výmenu oleja po 10.000km/normálne podmienky, alebo 5.000km/sťažené podmienky. Jazdím krátke trasy tj sťažené podmienky tj výmena po 5.000km
Výmena vyjde na cca max. 20€ aj s filtrom tj u mňa pohoda :wink: Spotreba oleja cca 5ml/výmena 8)
200l sud by mi doma zavadzal. Kupujem na striedačku 4l potom 3l kedže pri jednej výmene lejem cca 3,5l
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od skodovkar »

jerome píše: Spotreba oleja cca 5ml/výmena 8)
Když budeš méně měřit olej (=otírat měrku), tak spotřeba ještě klesne :lol:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od jerome »

Dobrý nápad :wink: Tých 5ml ma serie. Buď to klesne na 3ml, alebo bude musieť ísť H z domu :lol:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
duff74
Příspěvky: 25
Registrován: ned lis 25, 2007 17:20

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od duff74 »

Všechny vás zdravím. Přelouskal jsem celé vlákno a to je asi důvod, že se v tom lehce ztrácím. Mám 2,0 BlueHdi 110 kW s normou PSA B71 2312. V současné době tam mám dva tisíce km olej: https://www.olejacek.cz/petronas-syntiu ... 59075.html
V létě chci jet do Makedonie, kde drtivá většiny cesty je po dálnici a zima asi taky nebude, že :lol: , takže bych chtěl před cestou vyměnit olej za něco tepelně stabilnějšího.
Ta B71 2312 je striktně 0W-30 a Acea C2. Podle podílu síry, fosforu a sulfátového popela, to chápu tak, že rozdíl mezi C3 a C2 je víceméně jen v tom, že C2 je řidší, za účelem úspory paliva. Takže pokud bych pominul tuto úsporu, můžu použít i třeba 5W-30 C3 ? Vycházím z toho, že 2,0 BlueHdi je normální 2,0 Hdi, jen dochází k vstřikování AdBlue do výfukového vedení (SRC) před Fap k redukci NOx. A 2,0 Hdi může použít B71 2290. Navíc některé oleje mají uvedené obě normy, jak 2312, tak 2290, tak C2/C3. FAP by se měl dle mého plnit stejně rychle/pomalu u Acea C3 B71 2290 nebo C2 B71 2312. Nebo se pletu?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Řekl bych že se nepleteš :wink: a že ona 2312 má spojitost jenom s tím "blue"....
A že by si úplně klidně mohl použít olej 0w30 nebo 5w30 s ACEA C3. Navíc těch škodlivých látek půjde do filtru ještě míň neboť by ten olej s normální HTHS měl spotřebu oleje (byť je třeba teď s C2 nepatrná) ještě o něco snížit....:idea:
A jeden tip: Mobil1 ESP Formula 5w30.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

PSA B71 2290
Peugeot/Citroën engine oil specification introduced in 2009. B71 2290 is a low-SAPS oil intended for engines with diesel particulate filters and with Euro 5 emission standards. General specifications are: ACEA C2 or C3 with additional PSA tests.

PSA B71 2296
Peugeot/Citroën engine oil specification introduced in 2009. General specifications: ACEA A3/B4 + additional PSA tests.

PSA B71 2312
Peugeot Citroën has developed B71 2312 standard for oils able to endure the most severe thermal constrains along with most modern after treatment systems compatibility. The PSA B71 2312 standard applies to all Peugeot and Citroën vehicles equipped with “BlueHDi” Diesel engines fitted with SCR (Selective Catalyst Reduction) allowing NOx (Nitrous oxides) treatment through the use of AdBlue® additive or so-called “diesel exhaust fluid”. The standard also requires improved cold flow properties to reduce hydrodynamic friction of the oil, in order to obtain fuel economy benefits especially when the oil is cold. This extra requirement for cold flow properties allows excellent oil flow at start up, faster oil pressure build up, faster revs raisings and faster operating temperature reach. This type of low viscosity lubricant allows fuel consumption reduction and therefore reduces greenhouse gases (CO2) emissions.
https://www.ato24.de/en/blog/comparison ... ngine-oils ?
casto sa tu diskutuje ci uprednostnit motor alebo filter. nefandim chrochtakom, ale videl som aditiva a chemicke vyplachy prave na filtre, ak to realne funguje tak fullsaps nemoze byt problem. a motor chrochta blahom. :lol:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
duff74
Příspěvky: 25
Registrován: ned lis 25, 2007 17:20

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od duff74 »

Diky za odpoved. Osobne si myslim,ze jsem do jiste miry ekolog,ve smyslu,ze neodhazuju odpadky v prirode (nekdy si donesu i nejake cizi),netopim Petflaskama naplnenymi vyjetym olejem s pilinami,apod. Ale vsechno by melo mit sve meze.A kazdy extrem je špatně. Lít do motoru olej,diky nemuz usetrim půl litru nafty,za cenu postupneho niceni motoru mi neprijde buhvijak ekologicke,a uz vubec ne rozumne...
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Olej Total (ten jediný a správný) :D INEO FIRST 0W-30 B71 2312 není ani C3 nebo C2,nýbrž C1! :wink:
Nicméně znám na fóru dost lidí,co najeli s motory 2.0 HDI a FAP filtrem statisíce km na olej 5W-40 A3 bez problémů.Nutno dodat,že s tím neskákali kolem komína a olej měnili po max. 12-15.000 km.
Já mám do svého stroje předepsán ten samý olej,loni jsem dal na léto 5W-40,pravda poněkud kvalitnější a motor si při dvou cestách do IT v 35°C ve stínu nijak nestěžoval. :mrgreen:
Jinak jsme teď tohle téma probírali s kolegy na C fóru,kde už i do 1.2 atmo je předepsán rovněž tento olej a pokud mě paměť nemýlí,tak kolega pepoh má do stejného motoru ještě povolen 5W-40 A3. :idea: Jenže od loňska už jsou na trhu motory EURO 6.2, takže břečka. :roll: A naprostý maglajs je pak u C1 1.0 mé ženy,kde je povolen olej 10W-40 nebo 0W-30 Ineo First,ale 5W-40 nikoliv.Na můj zvídavý dotaz,proč tomu tak je,nedokázal nikdo odpovědět,technici v servisu jen kroutili očima. :lol: Nicméně i tyhle motory již mají EURO 6.2,takže tam už zřejmě bude také jen 0W-30. :evil:
P.S. Naftu neušetříš,já mám s olejem 5W-40 nižší spotřebu než s celým slavným FIRST.Pravda je,že nejezdím v režimu WLTP. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
duff74
Příspěvky: 25
Registrován: ned lis 25, 2007 17:20

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od duff74 »

Vim ze ten Ineo First 0w-30 je C1 a ani jsem nemel v úmyslu ho použít. Mimochodem C1 ma predepsanou i Mazda 6 GH 2,0 D. Ten soucasny Petronas je cistokrevna C2. Asi prubnu ten Mobil 1 co uvedl Pitris. Je to o tom jak psal "pepoh",jestli uprednostnit Fap, nebo motor. A cele je to o hledani kompromisu.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od bjukemen »

Roky rokuce sa vie ze HDI s FAP najlepsie jazdia na plnotucny olej, zvacsa Quartz 9000 5w-40, a FAPku to nijako neuskodilo, takze si to premysli aky olej tam das ale nebal by som sa A3
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Vždyť jsem to psal ob příspěvek výše. :D :wink: Ony ty motory totiž na tom oleji také začínaly,ale ak přišly první problémy s 1.6 HDI a soudruzi vymysleli řidinu.Ta nakonec stejně moc nepomohla,bo problém byl jinde. :lol: Na druhou stranu je spousta puristů,kteří do motoru nelijí nic jiného než 5W-30 C2 a motory jim také v pohodě slouží.Pravda je,že ani jeden nemění po předepsaných 30.000 km,ale max po 15.000. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět