Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Aby ne,zvlášť v těchto vedrech si musí motor jen pochrochtávat. :D :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Paulie88
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 29, 2018 17:47

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Paulie88 »

Zdravím, omlouvám se za dotaz, protože se to tu řešilo dost - téma jsem se snažil pročíst, ale prostě odpověď definitivní nějaká pořádná tu není :D

Mám motor 1,6 Vti 88kw - 2011 rok výroby a chystám se na výměnu oleje a tak nějak si nevím rady. Doporučený od výrobce je samozřejmě Total INEO 5w30 , ale čtu tu na něj samá negativa i na jiných fórech, že je do tohoto motoru špatný, rychle mizí a že je dělán hlavně do nafťáků což je i potvrzeno třeba na stránkách projdeců kde je psáno že je hlavně pro auta z FAP.

Přemýšlím jestli místo 5w30 zkusit 5w40 a jestli by se dalo použít třeba něco takového:
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 0-5L-P208/

A nebo tam prostě prdnout to co chtějí oni i když ta cena je o hodně vyšší :/

https://jaknaauto.cz/Produkty/Oleje-a-m ... L-P619836/
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

ake presne auto? obycajny benzinak by mohol mat b71 2296, to je idealne- full saps.
som spokojny s motul je to acea a3/b4 , je to olej nie ekovoda. :wink:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Paulie88: Klidně dej ten Total 5W-40, Ineo je opravdu o ničem,snad jen na skákání kolem komína na zimu. :evil: Já tedy udělal nejlepší zkušenost s olejem 0W-40,jednak se motor rychleji ''zaolejoval'' a navíc měl i větší teplotní rezervu,pokud jsem motor více zatěžoval.Nejdůležitější je včasná výměna,já měnil po max 6.-7.000 km. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Asi tak jak psáno výše. Máš benziňák - vyhni se "řidinám" A5 a C2, a dej olej A3. A vyměň včas.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Paulie88
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 29, 2018 17:47

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Paulie88 »

Je to C4 právě s tím "oblíbeným" Vti motorem benzínovým :D takže starost nejenom o olej, ale snad vydrží.
Právě teď je v motoru 5w30 , jakýsi Shell nevím přesně teď, už tam byl a příde mi, že motor je celkem dost hlučnej, jestli to může být i tím olejem. Vím, že VTi motor je dost hlučný díky tomu slavnému řetězu, ale olej to dělá často taky.

Takže tento by třeba šel? Líbí se mi cena, je to Total co je dvorní olejář pro Citroeny a normu A3 má, i když né tu 2290

https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 0-5L-P208/
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Pokud tam máš pleťovku od Shellu,tak tomu trochu pomůže,ale nečekej zázraky.Nepsal jsi kolik má auto najeto a jak je to z výměnou svíček,vzduchového filtru atd.Nicméně VTI není totéž co první generace THP,takže se není třeba kácet. :D Pokud jezdíš jen krátké trasy a jednou za uherák někam dál,tak bych po zimě vždy olej vyměnil a dal na léto nový.A ještě jedna věc,kterou jsem zde několikrát zmiňoval,hlídej si hladinu oleje.Ono je vždy lepší cvrnknout do motoru 2 decky,než čekat na rozsvícení hlášky a dolévat litr. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Ten Total Quartz 5w40 můžeš. Ale kdyby si chtěl být fakt pintlich, dej 5w40 s normou 2296....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Paulie88
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 29, 2018 17:47

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Paulie88 »

Auto má najeto momentálně skoro 90 000 ... Svíčky sem neměnil a kdy je měnil majitel předemnou netuším, vzduchový a kabinový filtr jsem měnil na začátku léta.

Trasy spíš ty kratší do práce cca 15 tam a zpět (50% dálnice , 50% okreska) a semtam nějakej ten větší výlet dál ...
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lefort »

A nepřijde ti divné řešit olej a ignorovat svíčky, které (jaké vlastně?) jsou tam Bůh ví jak dlouho? :-/
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Předpis pro 1.6 VTI říká,že se mají měnit v 60.000km.To je samozřejmě hnus a pokud je majitel měnil,tak máš nejvyšší čas.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

neni tam iridium? to by 60tis mohlo vydrzat.
je to ten "slavny" motor v spolupraci s bmw? :lol:
som cital nejake staznosti na retaz a motor samotny, proste karma , nemec+retaz=problem

na sare xu7jb - remen; tu eb2 - remen no problema.. jak keby nemci boli posadnuti retazami :twisted: :wink:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Z výroby Bosch,iridia jsem tam dával já posléze.Bohužel Denso nemá odpovídající náhradu,takže jsem dával NGK,co jsou původně do THP. :D A moc se neprs,1.8 měly také svoje problémy a začátky EB taky měly mouchy.Tedy ty atmosférické,přeplňované e-THP nikoliv. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od rosso »

Pitris píše:Ten Total Quartz 5w40 můžeš. Ale kdyby si chtěl být fakt pintlich, dej 5w40 s normou 2296....
http://www4.total.fr/asia-oceania/malay ... 20sepc.pdf
http://www.madoil.cz/dodavatelsky-progr ... _5W40_.pdf
Total normu 2296 dle všeho plní. (nicméně TL jsou staršího data)
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

lengy60 píše: :D A moc se neprs,1.8 měly také svoje problémy a začátky EB taky měly mouchy.Tedy ty atmosférické,přeplňované e-THP nikoliv. :lol:
no moment 8) , xu drzak jak svin, dal som pred rokmi menit remen (a veci okolo neho) len preto lebo slzilo guferko na kluke- remen bol mastny. inak by isiel furt aj bez toho zasahu, hladina v pohode.
a novy trojval, ano bola tam tolerancna vada (prve rocniky, uz je to 6rokov odstranene) kluky, bola zvolavacka. ked servis nameral volu, tak zakaznik dostal bez debaty novy motor :wink:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Odpovědět