Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

napada ma mimosutazna otazka, ze tu je vseobecny negativny nazor na oleje s nizkou sae viskozitou. hths..atd

meni sa nieco na tom, ak sa zameni za rovnaky sae, ale esterovy? zivotnost motora..?
konkretne co ester robi dobre pre motor?
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Oba jsou Gut,ale pokud chceš ester,tak za velmi dobrý peníz můžeš koupit Yacco. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

pepoh píše:....konkretne co ester robi dobre pre motor?
Citace z článku ing. Černého:
:arrow: Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu. Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot. :arrow:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

kurňa to sú nasa technologie :) :wink:
mozno az po zaruke, ale aj tak-mokry remen versus ester...taku velku odvahu nemam. :oops:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Mám od dubna v motoru triester nano millers 5W-40 a motor si v jižních teplotách jen ševelí. :wink: :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

pepoh píše:uz som neveril, ale po dvoch dnoch som dostal odpoved zo servisu. mame dohodnuty termin :)
som zvedavy kolko to bude stat (filter+hodina prace 9+30€ ?). neva, nech je to v cajku.
5l kanister je nachystany, dufam ze tento plnotucny 2296 bude ok !
https://www.motul.com/sk/sk/products/8100-x-cess-5w40 ACEA A3/B4 ; malo by ostat 1,75 l v kanistri
cenovo som sa takmer trafil. po vymene najprv motor isiel trochu tazsie, ale po 500km je to uz bez namahy. :) motor sa da lahsie vytacat.
da sa povedat ze lahkobezny olej, plnotucny a nie omastena voda 0w...c2
urcite berem aj nabuduce, total nebudem riesit.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

pepoh píše: po vymene najprv motor isiel trochu tazsie, ale po 500km je to uz bez namahy.
Mě šel motor "tazsie", dukud jsem ho nevyměnil zase za B71 2290. Nyní s aditivem Millers
ecomax je to teprve bez námahy :wink: Jde o to jak dlouho :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Jenomže se to furt motá kolem jedné kaše :idea: :)
Ty sice jezdíš 2290, ale na Mobil1 ESP Formula 5w30, což je jeden z nemnoha (a možná jediný) s normální HTHS. Jinak jsou to "čistokrevné" C2, nebo pak i o "saps" dále ochuzen 2312 s C1, kde je HTHS jen někde okolo tří. A to se to pak bude točit. Otázkou je taky - a hlavně v létě při zátěži (a nemusí to být karavan nebo dovolená u moře; úplně stačí popojíždět v koloně) - JAK DLOUHO ? Řekl bych že dlouho bez podepsání se na motoru NE :!: :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

vif je zly ? je miller omnoho lepsi parametrovo ?
(davam vacsi koncentrat vif, aby lepsie cistilo)

s motulom a3b4 sa motor da lahko vytocit, dufam ze to neni len placebo. :roll:
vsimol som si ze ked je cerstvo natankovany plyn, lepsie ide.
zeby tazky butan sa minul v nadrzi, a motor ide na lahsie frakcie plavajuce navrchu ? :?
je to vobec mozne ?
na plyn vyfuk hlasitejsie odfukuje, je to viac basove ako benz :?:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Své jsem k tomu napsal,s MO 5W-40 je motor mnohem tišší než s pleťovkou o tom žádná,180 po dálnici a motor téměř neslyším, v porovnání s DAS auto 1.2 TSI nebe a dudy. :wink: Co se týče toho lehčeji,tak nějak nevím co si pod tím představit,ale ono těžko soudit,protože styl jízdy u svary a u mě bude diametrálně odlišný. :idea: Já to ''šolíchám'' pouze do té doby,než se motor ohřeje,pak 3-5.000. :mrgreen: A ano,motor jde lehčeji (bez ohledu na použitý olej) pouze tehdy,pokud neakceleruji z otáček doporučených rádcem,ale podřadím. :lol: Ovšem porovnávat akceleraci vozů odlišné váhové a výkonové kategorie je jaksi o ničem. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

ZBYTEČNÉ OBAVY.
Citace úryvku článku auto expert. Autor: Ing. J. Černý CSc.
Rozhodování se, mezi oleji SAE 5W-30, či 5W-40, nebo podobnými, je z hlediska dostatečného
mazání naprosto zbytečné. Ať už jde o motory benzínové či naftové. Jak už z názvu plyne,
jsou to oleje motorové a vyhovují požadavkům dnešních agregátů...
Pokud to není zcela doslovné, tak se autorovi omlouvám.
Můj pohled na věc je takový, že oleje 5W 30 už nejsou takový strašák jako třeba někdy
okolo roku 2000. :roll: A třeba i se sníženou HTHS. :?:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

To je ovšem z tvé strany pouze účelová interpretace, zejména pokud jde o HTHS.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

https://en.wikipedia.org/wiki/Zinc_dithiophosphate
In situ atomic force microscopy (AFM) experiments show that the growth of ZDDP tribofilms increases exponentially with both the applied pressure and temperature, consistent with a stress-promoted thermal activation reaction rate model.[5] Subsequently, experiments with negligible solid-solid contact demonstrated that film formation rate depends on the applied shear stress.[6]
Crankcase oils with reduced ZDDP have been cited as causing damage to, or failure of, classic/collector car flat tappet camshafts and lifters which undergo very high boundary layer pressures and/or shear forces at their contact faces, and in other regions such as big-end/main bearings, and piston rings and pins. Roller camshafts/followers are more commonly used to reduce camshaft lobe friction in modern engines.[4] There are additives, such as STP(R) Oil Treatment, and some racing oils such as PurOl, Brad Penn and Valvoline VR-1, which are available in the retail market with the necessary amount of ZDDP for engines using increased valve spring pressures.
The main application of ZDDPs are as anti-wear additives in lubricants including greases, hydraulic oils, and motor oils. ZDDPs also act as corrosion inhibitors and antioxidants. They are almost ubiquitous in lubricants and treatment rates are usually between 600 ppm for modern, energy conserving low viscosity oils to 2000 ppm of this additive in some racing oils.
low saps :x , a po vymene oleja vypalit pavuky aby sa vytvoril film na plochach 8)

aditivum
http://www.cam-shield.com/acatalog/Cam- ... tment.html :?:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Rozhodování se, mezi oleji SAE 5W-30, či 5W-40, nebo podobnými, je z hlediska dostatečného mazání naprosto zbytečné....
to svara@: Ty seš fakt jak beran :!: :P

Vnímáš vůbec rozdíl mezi oleji s normální a nebo se sníženou HTHS viskozitou :?: :shock:

Ano. Z hlediska mazání (a i ochrany motoru) jest opravdu celkem jedno jestli 5w40 nebo 5w30 A3, ale je sakra velkej rozdíl :idea: mezi olejem 5w30 A1/A5 a olejem 5w30 A3 :!: Právě kvůli té HTHS. Dokážeš to pochopit :?: Zatím vypadá že NEE :evil:

Tvůj pohled na věc je mylný a buď ubezpečen, že pokud je motor zkonstruován na normální HTHS viskozitu, tak ho olej se sníženou pošle do kytek. Ano. Někteří sníženou povolují (Peugeout třeba jo), ale je to kvůli lepším emisím (a je hovadina lít C2 do benziňáku), a je to vždy něco za něco. Za cenu většího opotřebení motoru :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

ubehlo ~1300km odkedy je tam motul , pocitovo moc fajn. lahko sa motor vytaca :twisted:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Odpovědět