Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
napada ma mimosutazna otazka, ze tu je vseobecny negativny nazor na oleje s nizkou sae viskozitou. hths..atd
meni sa nieco na tom, ak sa zameni za rovnaky sae, ale esterovy? zivotnost motora..?
konkretne co ester robi dobre pre motor?
meni sa nieco na tom, ak sa zameni za rovnaky sae, ale esterovy? zivotnost motora..?
konkretne co ester robi dobre pre motor?
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Oba jsou Gut,ale pokud chceš ester,tak za velmi dobrý peníz můžeš koupit Yacco.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Citace z článku ing. Černého:pepoh píše:....konkretne co ester robi dobre pre motor?
Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu. Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
kurňa to sú nasa technologie
mozno az po zaruke, ale aj tak-mokry remen versus ester...taku velku odvahu nemam.
mozno az po zaruke, ale aj tak-mokry remen versus ester...taku velku odvahu nemam.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Mám od dubna v motoru triester nano millers 5W-40 a motor si v jižních teplotách jen ševelí.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
cenovo som sa takmer trafil. po vymene najprv motor isiel trochu tazsie, ale po 500km je to uz bez namahy. motor sa da lahsie vytacat.pepoh píše:uz som neveril, ale po dvoch dnoch som dostal odpoved zo servisu. mame dohodnuty termin
som zvedavy kolko to bude stat (filter+hodina prace 9+30€ ?). neva, nech je to v cajku.
5l kanister je nachystany, dufam ze tento plnotucny 2296 bude ok !
https://www.motul.com/sk/sk/products/8100-x-cess-5w40 ACEA A3/B4 ; malo by ostat 1,75 l v kanistri
da sa povedat ze lahkobezny olej, plnotucny a nie omastena voda 0w...c2
urcite berem aj nabuduce, total nebudem riesit.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Mě šel motor "tazsie", dukud jsem ho nevyměnil zase za B71 2290. Nyní s aditivem Millerspepoh píše: po vymene najprv motor isiel trochu tazsie, ale po 500km je to uz bez namahy.
ecomax je to teprve bez námahy Jde o to jak dlouho
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jenomže se to furt motá kolem jedné kaše
Ty sice jezdíš 2290, ale na Mobil1 ESP Formula 5w30, což je jeden z nemnoha (a možná jediný) s normální HTHS. Jinak jsou to "čistokrevné" C2, nebo pak i o "saps" dále ochuzen 2312 s C1, kde je HTHS jen někde okolo tří. A to se to pak bude točit. Otázkou je taky - a hlavně v létě při zátěži (a nemusí to být karavan nebo dovolená u moře; úplně stačí popojíždět v koloně) - JAK DLOUHO ? Řekl bych že dlouho bez podepsání se na motoru NE
Ty sice jezdíš 2290, ale na Mobil1 ESP Formula 5w30, což je jeden z nemnoha (a možná jediný) s normální HTHS. Jinak jsou to "čistokrevné" C2, nebo pak i o "saps" dále ochuzen 2312 s C1, kde je HTHS jen někde okolo tří. A to se to pak bude točit. Otázkou je taky - a hlavně v létě při zátěži (a nemusí to být karavan nebo dovolená u moře; úplně stačí popojíždět v koloně) - JAK DLOUHO ? Řekl bych že dlouho bez podepsání se na motoru NE
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
vif je zly ? je miller omnoho lepsi parametrovo ?
(davam vacsi koncentrat vif, aby lepsie cistilo)
s motulom a3b4 sa motor da lahko vytocit, dufam ze to neni len placebo.
vsimol som si ze ked je cerstvo natankovany plyn, lepsie ide.
zeby tazky butan sa minul v nadrzi, a motor ide na lahsie frakcie plavajuce navrchu ?
je to vobec mozne ?
na plyn vyfuk hlasitejsie odfukuje, je to viac basove ako benz
(davam vacsi koncentrat vif, aby lepsie cistilo)
s motulom a3b4 sa motor da lahko vytocit, dufam ze to neni len placebo.
vsimol som si ze ked je cerstvo natankovany plyn, lepsie ide.
zeby tazky butan sa minul v nadrzi, a motor ide na lahsie frakcie plavajuce navrchu ?
je to vobec mozne ?
na plyn vyfuk hlasitejsie odfukuje, je to viac basove ako benz
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Své jsem k tomu napsal,s MO 5W-40 je motor mnohem tišší než s pleťovkou o tom žádná,180 po dálnici a motor téměř neslyším, v porovnání s DAS auto 1.2 TSI nebe a dudy. Co se týče toho lehčeji,tak nějak nevím co si pod tím představit,ale ono těžko soudit,protože styl jízdy u svary a u mě bude diametrálně odlišný. Já to ''šolíchám'' pouze do té doby,než se motor ohřeje,pak 3-5.000. A ano,motor jde lehčeji (bez ohledu na použitý olej) pouze tehdy,pokud neakceleruji z otáček doporučených rádcem,ale podřadím. Ovšem porovnávat akceleraci vozů odlišné váhové a výkonové kategorie je jaksi o ničem.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
ZBYTEČNÉ OBAVY.
Citace úryvku článku auto expert. Autor: Ing. J. Černý CSc.
Rozhodování se, mezi oleji SAE 5W-30, či 5W-40, nebo podobnými, je z hlediska dostatečného
mazání naprosto zbytečné. Ať už jde o motory benzínové či naftové. Jak už z názvu plyne,
jsou to oleje motorové a vyhovují požadavkům dnešních agregátů...
Pokud to není zcela doslovné, tak se autorovi omlouvám.
Můj pohled na věc je takový, že oleje 5W 30 už nejsou takový strašák jako třeba někdy
okolo roku 2000. A třeba i se sníženou HTHS.
Citace úryvku článku auto expert. Autor: Ing. J. Černý CSc.
Rozhodování se, mezi oleji SAE 5W-30, či 5W-40, nebo podobnými, je z hlediska dostatečného
mazání naprosto zbytečné. Ať už jde o motory benzínové či naftové. Jak už z názvu plyne,
jsou to oleje motorové a vyhovují požadavkům dnešních agregátů...
Pokud to není zcela doslovné, tak se autorovi omlouvám.
Můj pohled na věc je takový, že oleje 5W 30 už nejsou takový strašák jako třeba někdy
okolo roku 2000. A třeba i se sníženou HTHS.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To je ovšem z tvé strany pouze účelová interpretace, zejména pokud jde o HTHS.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
https://en.wikipedia.org/wiki/Zinc_dithiophosphate
aditivum
http://www.cam-shield.com/acatalog/Cam- ... tment.html
In situ atomic force microscopy (AFM) experiments show that the growth of ZDDP tribofilms increases exponentially with both the applied pressure and temperature, consistent with a stress-promoted thermal activation reaction rate model.[5] Subsequently, experiments with negligible solid-solid contact demonstrated that film formation rate depends on the applied shear stress.[6]
Crankcase oils with reduced ZDDP have been cited as causing damage to, or failure of, classic/collector car flat tappet camshafts and lifters which undergo very high boundary layer pressures and/or shear forces at their contact faces, and in other regions such as big-end/main bearings, and piston rings and pins. Roller camshafts/followers are more commonly used to reduce camshaft lobe friction in modern engines.[4] There are additives, such as STP(R) Oil Treatment, and some racing oils such as PurOl, Brad Penn and Valvoline VR-1, which are available in the retail market with the necessary amount of ZDDP for engines using increased valve spring pressures.
low saps , a po vymene oleja vypalit pavuky aby sa vytvoril film na plochachThe main application of ZDDPs are as anti-wear additives in lubricants including greases, hydraulic oils, and motor oils. ZDDPs also act as corrosion inhibitors and antioxidants. They are almost ubiquitous in lubricants and treatment rates are usually between 600 ppm for modern, energy conserving low viscosity oils to 2000 ppm of this additive in some racing oils.
aditivum
http://www.cam-shield.com/acatalog/Cam- ... tment.html
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
to svara@: Ty seš fakt jak beranRozhodování se, mezi oleji SAE 5W-30, či 5W-40, nebo podobnými, je z hlediska dostatečného mazání naprosto zbytečné....
Vnímáš vůbec rozdíl mezi oleji s normální a nebo se sníženou HTHS viskozitou
Ano. Z hlediska mazání (a i ochrany motoru) jest opravdu celkem jedno jestli 5w40 nebo 5w30 A3, ale je sakra velkej rozdíl mezi olejem 5w30 A1/A5 a olejem 5w30 A3 Právě kvůli té HTHS. Dokážeš to pochopit Zatím vypadá že NEE
Tvůj pohled na věc je mylný a buď ubezpečen, že pokud je motor zkonstruován na normální HTHS viskozitu, tak ho olej se sníženou pošle do kytek. Ano. Někteří sníženou povolují (Peugeout třeba jo), ale je to kvůli lepším emisím (a je hovadina lít C2 do benziňáku), a je to vždy něco za něco. Za cenu většího opotřebení motoru
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
ubehlo ~1300km odkedy je tam motul , pocitovo moc fajn. lahko sa motor vytaca
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30