To asi ne, ale praskání pístů a vylamování pístních kroužků ano.Jerry3 píše:Nic z toho, co jsi vyjmenoval, ti nezaručí ztrátu honování. To právě jen ten olej.
Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
to Pitris: Ano dávám Mobil 1. Nic méně se mě zdá že není každé plnění stejné. Ale možná má vliv i filtr vzduchu.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jenže normální je, když se tak neděje. Tedy proč se nad tím samým štěstím rozplývat!
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
to pepoh: Já nemám 1.2 Puretech ale 1,4 TU3. Ani ten s B71 2290 moc nebrzdí.
Zvukový projev - jde o to co si kdo pod tím představuje. Na pětku už převládá hluk kol
či obtékající vzduch. Neboď 207 SW je o něco vyšší. Zvuk motoru napoví hodně o jeho
stavu. Pokud možno by měl být co nejdéle stejný. Při 15 000 km, jako při 215 000 km.
Zvukový projev - jde o to co si kdo pod tím představuje. Na pětku už převládá hluk kol
či obtékající vzduch. Neboď 207 SW je o něco vyšší. Zvuk motoru napoví hodně o jeho
stavu. Pokud možno by měl být co nejdéle stejný. Při 15 000 km, jako při 215 000 km.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pořád lepší pozdě, než vůbec.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A já tvrdím, že to tak mělo být od samotného začátku.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Oleje se sníženou HTHS (a ty s ACEA C1 a C2 obzvlášť) jsou primárně na emise a pro o několik mililitrů nižší spotřebu paliva, a tím pádem aby automobilka získala při laboratorním měření emisí bumážku, že se to ekologům líbí Ale že to snižuje ve velké části jízdních podmínek životnost motoru No a co Fabrika vyrobí další motor / auto, lidi mají práci, výrobce peníze, stát vybere na daních, a všichni se maj. Že těch emisí je několikanásobně víc, vlastně ani nevadí. Vždyť o ně ve finále vůbec asi nejde....
Je to pitomost té dnešní doby. Zanedbatelně nižší spotřeba paliva za cenu vyšší spotřeby za tepla moc nízkoviskózních olejů (a navíc nechávaných v motoru dlouho), s rádoby "rádcem" řazení podtáčení - kurv*ní motoru, downsizing, atd. aj.
Nejsem proti ekologii, ale vadí mě že u aut se nesmyslně hlídají gramy, a jinde nevadí tuny....
Je to pitomost té dnešní doby. Zanedbatelně nižší spotřeba paliva za cenu vyšší spotřeby za tepla moc nízkoviskózních olejů (a navíc nechávaných v motoru dlouho), s rádoby "rádcem" řazení podtáčení - kurv*ní motoru, downsizing, atd. aj.
Nejsem proti ekologii, ale vadí mě že u aut se nesmyslně hlídají gramy, a jinde nevadí tuny....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ekonomika se musí točit a hlavně neustále růst. Odtud pak věci na jedno použití, lidé na jedno použití...
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
mam natoceno 3000, rad bych olej vymenil, ale otec povedal ze je to v zaruke, tak aby o nu neprisel....
teda mam migrenu z toho, jak supertajne vymenit olej a filter aby si nikto nevsimol..
lahol som si pod auto, vidim tam modry filter, v autokely su modre dva-bosch a filtron...
nevidel som ziadne napisy. neviem co tam vyrobca montuje.
https://www.autokelly.sk/Product/BO-045 ... 8;44001267
https://www.autokelly.sk/Product/MF-W71 ... 8;44001267
jamu-garaz nemame, jedine ze bych kupil najazdove rampy, alebo mam ist do neautorizaku s filtrom a olejom ?
neviem ako to urobit, kupit veci je najmensi problem. servis interval je 25t.
ked bola zvolavacka na kabelaz, tak som sa mailom pytal aj na vymenu oleja, co by to stalo€.
bez odpovede servisu, proste asi neni chut resit veci pokial sa nejedna o servisny interval.
a opakovane sa dohadovat o veciach asi nema zmysel.
https://www.autokelly.sk/Product/GV-TRD ... 3;40136934
zaruka je 2roky, plus potom niektore veci maju zaruku dlhsiu
teda mam migrenu z toho, jak supertajne vymenit olej a filter aby si nikto nevsimol..
lahol som si pod auto, vidim tam modry filter, v autokely su modre dva-bosch a filtron...
nevidel som ziadne napisy. neviem co tam vyrobca montuje.
https://www.autokelly.sk/Product/BO-045 ... 8;44001267
https://www.autokelly.sk/Product/MF-W71 ... 8;44001267
jamu-garaz nemame, jedine ze bych kupil najazdove rampy, alebo mam ist do neautorizaku s filtrom a olejom ?
neviem ako to urobit, kupit veci je najmensi problem. servis interval je 25t.
ked bola zvolavacka na kabelaz, tak som sa mailom pytal aj na vymenu oleja, co by to stalo€.
bez odpovede servisu, proste asi neni chut resit veci pokial sa nejedna o servisny interval.
a opakovane sa dohadovat o veciach asi nema zmysel.
https://www.autokelly.sk/Product/GV-TRD ... 3;40136934
zaruka je 2roky, plus potom niektore veci maju zaruku dlhsiu
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A proč to nenecháš vyměnit normálně v servisu,není s nimi domluva?Já se domluvil tak,že na mimozáruční výměnu si vozím olej vlastní,práci a filtr dodají oni.Zase taková raketa to není a je to bez starostí.Tedy pokud k nim máš důvěru,že olej nevymění jen jako a nenechají původní.Ale do citroen servisu je vidět prosklenými dveřmi a můžeš se dívat,takže bych se toho nebál. A pokud chceš mermomocí měnit doma,tak si filtr objednej tady: http://www.citroeny.eu/ Mají origo díly z citroen.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
diky, tak sa mu znovu pripomeniem, dufam ze sa dohodneme
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
- jojto
- Příspěvky: 79
- Registrován: čtv úno 08, 2018 11:23
- Bydliště: V ťahači, v návese, na ponku, v jame alebo v sklade.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
pepoh: Ludia to robia takto. Kazdy subdodavatel typu autokelly, elit, Intercars, trost... robi aj original diely. Staci tam zavolat (pripadne oslovit lokalneho predajcu, ktory od nich odobera), povedat, ze chces vyhradne original! diel (filter napr.) a dat VIN. Olej si nalejes aky chces, to nikto nikdy nezisti a buchnes tam ten orig. filter.
Ford Focus II Turnier 1.6i 2010 SHDA - Ford Formula 5w-30 A5/B5 --> Shell Helix Ultra 5w-30 A3/B4, na zimu Shell Helix Ultra 0W-40 A3/B4. Aktuálne celoročne Shell Helix Ultra 5W-40 (výmena po 8000 km).
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
pepoh: osobně bych ve značkovém servise koupil filtr a z e-shopu olej, který požaduji + odsávačku z Lidlu (má tady svoje vlákno). Nic víc nemusíš řešit a zrealizuješ bez ztrácení času a dohadování a přesvědčování školených mechaniků svůj záměr.
Po každé garančce dělané v chladných měsících, aby ta vodička nebyla teplotně moc zatěžována, bych ekoolej po pár kkm vypustil a stejným způsobem provedl výměnu/y.
Po každé garančce dělané v chladných měsících, aby ta vodička nebyla teplotně moc zatěžována, bych ekoolej po pár kkm vypustil a stejným způsobem provedl výměnu/y.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
diky za vsetky rady pani, vyskusam
mozno mimo temu , dam to sem.
bol som sa prejst s cinskou obd diag+smartfon..
ono citronek je asi "pikohybrid", pri brzdeni motorom, vzdy nabija baterku az na 15,2v.
pri normalnej jazde/neutral nedobija, bateria je cca 12,9-12,8v (altik toci naprazdno?)
predstih (+30..+40 mesto) a lambdy sa moc nepohli pri prepinani plyn-benz.
zhruba do 3000 a lahky rezim, lambda za katom ukazovala 0,2v;; ostrejsia jazda/okresky to potom 0,7-0,8v (predstih blizsie k nule) lambda pred katom skace moc, houno vidim.
pod kapotou je aj napisane upozornenie na nabijacu sustavu-bateriu, asi obycajna baterka tam nemoze byt; ze by agm-neco na styl zaloznych baterii? vypada bezudrzbovo
mozno mimo temu , dam to sem.
bol som sa prejst s cinskou obd diag+smartfon..
ono citronek je asi "pikohybrid", pri brzdeni motorom, vzdy nabija baterku az na 15,2v.
pri normalnej jazde/neutral nedobija, bateria je cca 12,9-12,8v (altik toci naprazdno?)
predstih (+30..+40 mesto) a lambdy sa moc nepohli pri prepinani plyn-benz.
zhruba do 3000 a lahky rezim, lambda za katom ukazovala 0,2v;; ostrejsia jazda/okresky to potom 0,7-0,8v (predstih blizsie k nule) lambda pred katom skace moc, houno vidim.
pod kapotou je aj napisane upozornenie na nabijacu sustavu-bateriu, asi obycajna baterka tam nemoze byt; ze by agm-neco na styl zaloznych baterii? vypada bezudrzbovo
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
uz som neveril, ale po dvoch dnoch som dostal odpoved zo servisu. mame dohodnuty termin
som zvedavy kolko to bude stat (filter+hodina prace 9+30€ ?). neva, nech je to v cajku.
5l kanister je nachystany, dufam ze tento plnotucny 2296 bude ok !
https://www.motul.com/sk/sk/products/8100-x-cess-5w40 ACEA A3/B4 ; malo by ostat 1,75 l v kanistri
toto sice neni PSA, ale zaujal ma ester :
som zvedavy kolko to bude stat (filter+hodina prace 9+30€ ?). neva, nech je to v cajku.
5l kanister je nachystany, dufam ze tento plnotucny 2296 bude ok !
https://www.motul.com/sk/sk/products/8100-x-cess-5w40 ACEA A3/B4 ; malo by ostat 1,75 l v kanistri
toto sice neni PSA, ale zaujal ma ester :
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1492017776 .. cena dvojnasobnaPre zaistenie optimálnej výkonnosti motora je treba sa vyvarovať miešaniu s inými syntetickými alebo minerálnymi olejmi.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30