Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
Tak dosla dalsia vymena oleja a som sa rozhodol pre olej Mobil 1 fs 0w 40w
ano je to klasicka ACEA A3/B3 . Po najazdeny asi 1400 km subjektivne sa mi zda motor tichsie klepe ale to neje meratelna velicina ( mam uz dost rokov mozno hluchnem ) Tak som si nechal zmerat fapko (dpf) pred naliatim oleja na zanesenie a dojazd do vymeny fap. No a po 10 000 km dam vediet ako som dopadol .
Osobne si myslim mozno mi to znalci vyvratia , ze to ze motor trosku tichsie klepe je sposobne vyskozitou oleja pri 40 stupnoch mobil ju ma vraj 70 a oleje co som mal od moly tak zacinali na 88 .
A specialne chcem podakovat cloveku s nikom Pitris za ochotu a rady .
ano je to klasicka ACEA A3/B3 . Po najazdeny asi 1400 km subjektivne sa mi zda motor tichsie klepe ale to neje meratelna velicina ( mam uz dost rokov mozno hluchnem ) Tak som si nechal zmerat fapko (dpf) pred naliatim oleja na zanesenie a dojazd do vymeny fap. No a po 10 000 km dam vediet ako som dopadol .
Osobne si myslim mozno mi to znalci vyvratia , ze to ze motor trosku tichsie klepe je sposobne vyskozitou oleja pri 40 stupnoch mobil ju ma vraj 70 a oleje co som mal od moly tak zacinali na 88 .
A specialne chcem podakovat cloveku s nikom Pitris za ochotu a rady .
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
Není zač, ale jestli máš FAP, tak clovek s nikom Pitris by přece jen doporučil (když) Mobil1 0w40, tak ESP. Jde zde totiž o ne/množství sulfátového popela, který tomu FAP-u zkracuje životnost. Ale konečný výběr je na Tobě....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
Prepac ano viem. Aj v prispevkoch hore je pisane aby som dodrzal C3 pre fap . Ale chcel som skusit nieco plnotucne . Viem ze ty by si mi poradil ako pises . Som to trochu domrvil
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
No mě se omlouvat nemusíš Já jen že pro filtry pevných částic jsou oleje ACEA C"něco" -> mid nebo low saps....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
Prajem pekny den
Uz mam 3500 km za sebou a pokukujem po olejoch a nasiel som tento test nieviem ci sa vobec da na nieco taketo spolahnut ale vysiel celkom zaujimavo . Daleko drahsie oleje mali dako viacej zodraneho toho kusku zelieska ako tento . Mozno reklama ? alebo chyba ?
Videa si potom pretocte na koniec netreba tam kukat 5 minut ako sa to toci .
Ano viem ze jedno je 5w/40 ale predsa 0w/40 ma kvalitnejsi zakladovy olej alebo sa mylim ?
Valvoline All Climate Diesel C3 5W40
https://www.youtube.com/watch?v=AN8KMnyZrQI
tu npr Mobil 1 ESP 0W40
https://www.youtube.com/watch?v=txJyNd8lvjY
Na stranke vyrobcu som nenasiel Diesel ale All-Climate Motor Oil C3 tak neviem ci je to to iste
Performance levels
ACEA C3
API: SM, SN/CF
BMW LL-04
MB-226.5, 229.31
Ford WSS-M2C917-A
GM Dexos 2
Porsche A40
Renault RN0700/0710
VW 50500 / 50501
All-Climate Motor Oil C3
SAE Viscosity Grade 5W-40
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC.ASTM D-445 14,3
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC.ASTM D-445 87
Viscosity Index ASTM D-2270 171
Viscosity, mPa.s –30°C.ASTM D-5293 <6400
TBN, mg KOH/gASTM D-2896 7,5
Pour Point, ºCASTM D-5949 -48
Specific Gravity @ 15.6°C.ASTM D-4052 0,854
Flash Point, COC, ºC.ASTM D-92 222
Uz mam 3500 km za sebou a pokukujem po olejoch a nasiel som tento test nieviem ci sa vobec da na nieco taketo spolahnut ale vysiel celkom zaujimavo . Daleko drahsie oleje mali dako viacej zodraneho toho kusku zelieska ako tento . Mozno reklama ? alebo chyba ?
Videa si potom pretocte na koniec netreba tam kukat 5 minut ako sa to toci .
Ano viem ze jedno je 5w/40 ale predsa 0w/40 ma kvalitnejsi zakladovy olej alebo sa mylim ?
Valvoline All Climate Diesel C3 5W40
https://www.youtube.com/watch?v=AN8KMnyZrQI
tu npr Mobil 1 ESP 0W40
https://www.youtube.com/watch?v=txJyNd8lvjY
Na stranke vyrobcu som nenasiel Diesel ale All-Climate Motor Oil C3 tak neviem ci je to to iste
Performance levels
ACEA C3
API: SM, SN/CF
BMW LL-04
MB-226.5, 229.31
Ford WSS-M2C917-A
GM Dexos 2
Porsche A40
Renault RN0700/0710
VW 50500 / 50501
All-Climate Motor Oil C3
SAE Viscosity Grade 5W-40
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC.ASTM D-445 14,3
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC.ASTM D-445 87
Viscosity Index ASTM D-2270 171
Viscosity, mPa.s –30°C.ASTM D-5293 <6400
TBN, mg KOH/gASTM D-2896 7,5
Pour Point, ºCASTM D-5949 -48
Specific Gravity @ 15.6°C.ASTM D-4052 0,854
Flash Point, COC, ºC.ASTM D-92 222
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
tieto videa so tu tiez daval, nestretlo sa to s pochopenim, je pravda ze v motore sa veci maju inak.
najma to ze je beh za studena s hustym olejom, a potom beh pri vysokej teplote a riedky olej.
to co demonstruje ten clovek, nezahrna vsetky mozne rezimy a situacie v motore. iba jednu z nich.
jeho test zvyhodnuje riedke oleje ktore sa dostanu aj medzi dva kovy, kde vysoky tlak defacto vytlaca olej prec.
bolo by to viacej uzitocne ak by mal system udrzujuci konstantnu teplotu v tej nadrzke (teploty ako v motore)
najma to ze je beh za studena s hustym olejom, a potom beh pri vysokej teplote a riedky olej.
to co demonstruje ten clovek, nezahrna vsetky mozne rezimy a situacie v motore. iba jednu z nich.
jeho test zvyhodnuje riedke oleje ktore sa dostanu aj medzi dva kovy, kde vysoky tlak defacto vytlaca olej prec.
bolo by to viacej uzitocne ak by mal system udrzujuci konstantnu teplotu v tej nadrzke (teploty ako v motore)
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
Ale ono to tu vlastně už je napsáno. NEJdůležitější je včasná výměna oleje, a je vedlejší jestli třeba Valvoline nebo Mobil....Shi píše:Běžné použití, proto perfektně vyhoví běžný olej - 5w40 ACEA C3. Vzhledem k nemalému zastoupení jízd po městě a tedy kratších tras může mít smysl vybrat si olej s vyšší hodnotou TBN....
Mírně bych preferoval oleje, které jsou primárně určené pro diesely. Ovšem neplatí, že dražší olej musí být lepší....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
Dakujem za odpoved
tusil som ze v tom bude habadura
inak nikde som nenasiel HTHS toho Valvoline All Climate
tusil som ze v tom bude habadura
inak nikde som nenasiel HTHS toho Valvoline All Climate
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
Je to C3, tudíž HTHS viskozita je min. 3,5 mPa.s.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
ro rtsax
Tento motor jsem v předchozím Volvu na doporučení Pitrise a spol. krmil Mobilem 1 ESP formula 5w30 s výměnou 15tis/rok a vše bylo ok - olej to vůbec nežralo a FAP byl po 10 letech užívání původní a dle dia absolutně v pohodě (při prodeji mělo auto 185 tis km )
Tento motor jsem v předchozím Volvu na doporučení Pitrise a spol. krmil Mobilem 1 ESP formula 5w30 s výměnou 15tis/rok a vše bylo ok - olej to vůbec nežralo a FAP byl po 10 letech užívání původní a dle dia absolutně v pohodě (při prodeji mělo auto 185 tis km )
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
VW Golf 7 R line
Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
Mam dotaz na guru majstroj olejarov precital som si https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... -Viskozita maja otazka smeruje na tento obrazok
Kedze som si spravil pekne tabulky tak niektore 5w-40 maju viskozitu 75 /13 . ano test bol vraj spraveny na benzinovom motore . Vraj u nafty to tak rapidne nepada ma to pozvolny charakter a skor sa vizskozita bude stupat s opsahom popolceka v oleji . Ak berem douvahy ze v prvyh 200 km to spadne o 15 % tak som uz nahranici 5w30 . Ak tu 5w-40 tam chcem nechat 8000 km tak naurovni 8000km som uz hbko pod 5w-30.
Moja otazka je myslite ze nieje lepsie tam nechat 5w30 ako tam liat 5w40 ktora uz pri 6000 km je na urovni 5w-30 ?
Myslite ze 5w30 to neumaze v tych strasnych telotach ktore su unas ?
Tie teploty co su unas to su cisto tropik to tu nebyvalo .
Ps:Auto nezere olej momentalne tam mam olej ten co je v popise plnotucny naskusku a ten ma tiez viskozitu 73/12 tusim . je pravda ze momentalne som lietal asi 3500 km dialnica 140 tkou .
Kedze som si spravil pekne tabulky tak niektore 5w-40 maju viskozitu 75 /13 . ano test bol vraj spraveny na benzinovom motore . Vraj u nafty to tak rapidne nepada ma to pozvolny charakter a skor sa vizskozita bude stupat s opsahom popolceka v oleji . Ak berem douvahy ze v prvyh 200 km to spadne o 15 % tak som uz nahranici 5w30 . Ak tu 5w-40 tam chcem nechat 8000 km tak naurovni 8000km som uz hbko pod 5w-30.
Moja otazka je myslite ze nieje lepsie tam nechat 5w30 ako tam liat 5w40 ktora uz pri 6000 km je na urovni 5w-30 ?
Myslite ze 5w30 to neumaze v tych strasnych telotach ktore su unas ?
Tie teploty co su unas to su cisto tropik to tu nebyvalo .
Ps:Auto nezere olej momentalne tam mam olej ten co je v popise plnotucny naskusku a ten ma tiez viskozitu 73/12 tusim . je pravda ze momentalne som lietal asi 3500 km dialnica 140 tkou .
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
Aspoň už vieš, prečo sú oleje SAE 5W30 LL Či dáš do dízla 5W30, alebo 5W40 je jedno pretože dízel sa neprehrieva toľko ako benzín.Tam je lepšie použiť hlavne v lete a pri vyššom zaťažení motora olej s vyšším letným číslom Ak by si to ale predsa len chcel riešiť, tak potom pri dlhších jazdách (ideálne podmienky pre olej) dať 5W30 a potiahnuť ho cca 15.000km naopak pri krátkych jazdách možno použiť aj 5W40 ale skrátiť interval výmeny na polovicu. Vtedy nemusíš riešiť prudko padajúcu viskozitu, pretože zhruba vtedy, keď viskozita pri 100°C už výrazne stráca pôjde olej von
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
U té tabulky zmiňuje ing. Černý že je to takový "průměr", a pokles (či ke konci i nárust) viskozity ovlivňuje mnoho proměných - typ paliva, způsob jízd, stav motoru....
Ono dneska je u motorů v dobré kondici celkem jedno, jestli při NESNÍŽENÉ HTHS viskozitě zvolíš SAE 5w30 nebo 5w40. Jejich vlastnosti se prolínají a 5w40 bude na teplo lepší v první půlce intervalu výměny, a 5w30 spíš v té druhé....
Pro motor je v těchto letních teplotách důležitá u oleje normální HTHS a taky je třeba si uvědomit, že vyšší teplotní zatížení hrozí spíš při stání a popojíždění v kolonách, než při 140-ti na dálnici.
Ono dneska je u motorů v dobré kondici celkem jedno, jestli při NESNÍŽENÉ HTHS viskozitě zvolíš SAE 5w30 nebo 5w40. Jejich vlastnosti se prolínají a 5w40 bude na teplo lepší v první půlce intervalu výměny, a 5w30 spíš v té druhé....
Pro motor je v těchto letních teplotách důležitá u oleje normální HTHS a taky je třeba si uvědomit, že vyšší teplotní zatížení hrozí spíš při stání a popojíždění v kolonách, než při 140-ti na dálnici.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
dakujem za odpovede
Myslite ze 0w-40 ktora v tom grafe nieje ma podobnu charakteristiku ako 5w-30 ze drzi v celom rozsahu ?
Niektore 0w-40 maju podobne az lepsie viskozity pri 40C aj 100 C ako 5w30 a viskozity index maju niektore az 10 viacej ako 5w30 .
Myslite ze 0w-40 ktora v tom grafe nieje ma podobnu charakteristiku ako 5w-30 ze drzi v celom rozsahu ?
Niektore 0w-40 maju podobne az lepsie viskozity pri 40C aj 100 C ako 5w30 a viskozity index maju niektore az 10 viacej ako 5w30 .
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw
Řekl bych že hodně záleží na základovém oleji a ještě tak před 10-ti lety bych odpověděl že ano - 0w40 si viskozitu drží déle než 5w40 (možná jako 5w30). 0w40 byly plněsyntetické oleje. Teď už to zcela tak být nemusí, bo už i 0w40 může být HC a naopak > více olejů ve třídě 5w40 je opravdu "plná" (PAO, ester). Takže bych to nějak za a) nepaušalizoval (už nemusí tak "striktně" platit že oleje 5w30 a 0w40 si hodnotu viskozity při 100 stupních drží déle než 5w40), a za b) když se mění olej v rozumných intervalech, tak je to jedno. Krom toho - HTHS viskozita se nemění.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF