Jestli z těchto, tak asi spíš ten Mobil1 bo do nového motoru kde se připouští 0w20 a kde předepsán obsah "saps" dle C5 je olej s C3 snad i zbytečný. Jinak ale (alespoň během záruky) bych volil něco s normou PSA B71 2312 - a třeba Valvoline SynPower ENV C2 0W-30. Tu C3 když už, tak až po záběhu a na event. časté vyšší tepelné/výkonové zatížení.samir píše:Ako som písal na začiatku, zostalo mi toto :
Mobil1 ESP LV 0W-30 a Fuchs Titan GT1 Flex23 5w-30.
Ale oba bez PSA normy.
Peugeot 1.5 blueHdi olej
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot 1.5 blueHdi olej
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot 1.5 blueHdi olej
Olej 5W30 c3 má normu PSA 71 2297,ale po dobu záruky bych zůstal u 71 2312.Tu první výměnu bych si udělal sám.Věřím pouze tomu co si udělám sám.Zajda
Re: Peugeot 1.5 blueHdi olej
Ahojte.
Dlho som tu nebol. Dakujem vsetkym za rady. Ako napisal Zajda, prvu vymenu urobit sam, a dalsie medzi vymeny tiez. Servisu nechat len to nevyhnutne zlo pri garancnej prehliadke.
Vyhoda motora je, ze spolu s automatom netoci vysoke otacky. Pri 130km/h na 8.prevodovy stupen 2100 ot/min. Celkovo nad 2500 ot/min ho v normalnom rezime automat ani nepusta. Po zabehu ho potiahnem obcas do otacok v maualnom rezime.
Dlho som tu nebol. Dakujem vsetkym za rady. Ako napisal Zajda, prvu vymenu urobit sam, a dalsie medzi vymeny tiez. Servisu nechat len to nevyhnutne zlo pri garancnej prehliadke.
Vyhoda motora je, ze spolu s automatom netoci vysoke otacky. Pri 130km/h na 8.prevodovy stupen 2100 ot/min. Celkovo nad 2500 ot/min ho v normalnom rezime automat ani nepusta. Po zabehu ho potiahnem obcas do otacok v maualnom rezime.
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot 1.5 blueHdi olej
Tak nějak nevím, lze-li v tomto případě hovořit o výhodě... Aspoň že takhle:samir píše: ...Vyhoda motora je, ze spolu s automatom netoci vysoke otacky. Pri 130km/h na 8.prevodovy stupen 2100 ot/min. Celkovo nad 2500 ot/min ho v normalnom rezime automat ani nepusta...
samir píše: ...Po zabehu ho potiahnem obcas do otacok v maualnom rezime.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Peugeot 1.5 blueHdi olej
Ano. Aspoň že tak Protože když někdo najede za 4 roky dejme tomu 60 - 80 tkm s automatem "v normalnom rezime" kdy....
tak na prvním STK když to technik při měření pošle do přeběhových otáček se z toho ten motor zbláznísamir píše:Celkovo nad 2500 ot/min ho v normalnom rezime automat ani nepusta....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot 1.5 blueHdi olej
Kluci, ja tomu rozumiem co chcete povedat. Krivka max. vykonu je niekde pri 3800 ot/min. A v ramci zachovania zdravia motora ako aj cistoty vyfukoveho systemu nebudem jazdit na "volnobeh".
Radsej nech to zerie o 1l/100 km nafty viac ale vymetiem pavuciny.
Do nafty pridavam naftovy VIF.
Radsej nech to zerie o 1l/100 km nafty viac ale vymetiem pavuciny.
Do nafty pridavam naftovy VIF.
Re: Peugeot 1.5 blueHdi olej
Samir, jasné,ale pažout má sprosto nastavenú prevodovku a tá nutí motor aby sa podtáčal.U firemného ma ide rozhodiť , keď si pozriem aktuálnu rýchlosť, otáčky motora a prevodový stupeň ktorý tam automat zaradil.Preto takmer celý čas Radim ručne.
Re: Peugeot 1.5 blueHdi olej
Aj mna to udivuje. Holt ekologia. Tym, ze motor zabieham tak menim jazdne rezimy ako aj radim v manualnom rezime. Zatial do otacok obcasne a az ked je motor zohriaty.
Krutiaci moment toho motora je niekde pri 1800 ot/min. Preto je aj automat naladeny ako je. Zial, nastavit si prevodovku ako ekvalizer sa neda.
Krutiaci moment toho motora je niekde pri 1800 ot/min. Preto je aj automat naladeny ako je. Zial, nastavit si prevodovku ako ekvalizer sa neda.
Re: Peugeot 1.5 blueHdi olej
Tak 1800 otáček na moderní turbodiesel je celkem v pohodě. Stejně děláš ale dobře že to necháš občas ke třem tisícům. Někteří ale jezdí ve 12-ti 13-ti stech, a to i při akceleraci nebo do kopce. Je to jako šlapat na kole do kopce na těžký převod nehledě na ohromné zatížení (nejen) kliky a ložisek.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot 1.5 blueHdi olej
vysoké zaťaženie / vysoký tlak piestu cez ojnicu na ložiská a kľukový hriadeľ znásobený nízkymi otáčkami pri naplno otvornej šk. klapke kedy naviac je pre dané tlakové zaťaženie neadekvátne silný/slabý olejový klin v ložisku (keďže adekvátne silný sa z dôvodu nízkych otačok motora ani nie je schopný v ložiskách vytvoriť...) ta najrýchlejšia cesta ako z motora spraviť šrotPitris píše: ...nehledě na ohromné zatížení (nejen) kliky a ložisek.
Naposledy upravil(a) kornel dne úte kvě 16, 2023 11:04, celkem upraveno 1 x.
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot 1.5 blueHdi olej
Tak to je. Jako první tu tenhle příklad uvedl kdysi Jerry a pro představu namáhání motoru (zejm. pístní skupiny a klikového ústrojenstva) je to asi úplně nejlepčí.Pitris píše:...Je to jako šlapat na kole do kopce na těžký převod ...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Peugeot 1.5 blueHdi olej
Tento motor mám ve služebním 75 kW Rifteru . Je to rok 2019, mám to od nového a za čtyři roky jsem s tím najel přes 120 tisíc km se servisními intervaly po 30 tisíci km, nebo jednom roce. Musím říci, že mně tento limit připadá velmi krutý, ale co člověk u služebáku nadělá... Je to servisováno u Domanského, olej na měrce absolutně neubývá, v mrazech to startuje výborně (na Corollu 2,0D E10 a obzvláště 1,8D E9 to absolutně nemá, ale to je jiné téma...) a spotřeba je průměrně do 5 litrů. Předchozí služební trojková 66 kW 1,6 TDI oktávka šla kupodivu lépe za plynem (0,1 l objemu mně nepřijde úplně významný), ale byla tragicky zpřevodovaná na dlouhé těžké kvalty s pouhými pěti stupni. Do města úplně na kokot a na dálnici stejně chyběla šestka. PSA technologický přístup je jednoznačně sympatičtější.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Peugeot 1.5 blueHdi olej
Ahojte.
Absolvoval som prvu vymenu v servise pri 2000km.
Podla ocakavania Total 0W-20 blizsie nespecifikovany. Za 2 tyzdne budem absolvovat dovolenku na juh, vymenim za 0W-30 teraz alebo az po dovolenke?
Absolvoval som prvu vymenu v servise pri 2000km.
Podla ocakavania Total 0W-20 blizsie nespecifikovany. Za 2 tyzdne budem absolvovat dovolenku na juh, vymenim za 0W-30 teraz alebo az po dovolenke?
Re: Peugeot 1.5 blueHdi olej
Osobně bych vyměnil před. Nepovažuji 0w20 za dostatečnou ochranu motoru (a hlavně) v létě.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot 1.5 blueHdi olej
Dakujem Pitris.
Potvrdil si mi moje myslienkove pochody.
Na ceste je Shell H.U.P. AP-L 0W-30,PSA B2312.
Ked dorazi, vymenim.
Dakujem za rady a odporucania.
Potvrdil si mi moje myslienkove pochody.
Na ceste je Shell H.U.P. AP-L 0W-30,PSA B2312.
Ked dorazi, vymenim.
Dakujem za rady a odporucania.