Pardubická nafta
Moderátor: Colommbo
Pardubická nafta
Můj dodavatel nafty mě přesvědčuje, že je lepší vzít o několik haléřů dražší naftu z Parama Pardubice než levnější naftu z Čepra. Pokud jezdíte pouze na naftu z Pardubic, tak se prý prodlouží živnotnost motoru až o několik let a údajně i spotřeba je o trochu nižší. Proč je ta nafta o tolik lepší než nafta z Čepra? Dávají tam nějaká aditiva navíc?
nafta Paramo
O naftě z Parama jsem se také dost dočetl. Je pravda, že je skutečně lepší než Čepro, ale nemůže to být zase tak revolučně. Nafta je normovaná.
Nafta z Parama
Nafta z Parama obsahuje vyšší podíl petroleje, a proto má lepší vlastnosti než standardní nafta, kterou můžete koupit třeba na Čepru. Nafta z rafinerie Kralupy, kterou prodává Unipetrol, Shell a Agip je ve srovnání s naftou z Parama ochuzená o petrolej, protože velká část petroleje se v Kralupech používá pro výrobu leteckého petroleje, kterým je zásobováno letiště v Ruzyni. Proto je velký zájem o paramskou naftu. Na druhou stranu tuto kvalitní naftu můžete koupit jen přímo v rafinerii v Pardubicích, takže jet přes celou republiku do Pardubic se výrazně prodraží.
Re: Nafta z Parama
Naftu z Parama vám po celé republice doveze kterýkoli distributor PHL, třeba pardubické Tonamo, ale i firmy jako Popilka, OMV, Probo, KM Prona atd.Technolog píše:Nafta z Parama obsahuje vyšší podíl petroleje, a proto má lepší vlastnosti než standardní nafta, kterou můžete koupit třeba na Čepru. Nafta z rafinerie Kralupy, kterou prodává Unipetrol, Shell a Agip je ve srovnání s naftou z Parama ochuzená o petrolej, protože velká část petroleje se v Kralupech používá pro výrobu leteckého petroleje, kterým je zásobováno letiště v Ruzyni. Proto je velký zájem o paramskou naftu. Na druhou stranu tuto kvalitní naftu můžete koupit jen přímo v rafinerii v Pardubicích, takže jet přes celou republiku do Pardubic se výrazně prodraží.
Nafta z Parama nezamrzá!
Rozhodujícím produktem pro tvorbu zisku v pardubické rafinerii je motorová nafta. Není to však nějaká obyčejná nafta. V Čechách má
její jméno zvuk. Proslula u zákazníků především v zimním období nízkou teplotou tuhnutí, řada zákazníků ji řadí mezi nejkvalitnější produkty
na trhuv Čechách. "Je to dáno technologickým uspořádáním, usmívá se. Jaroslav Pazour. "Paramo totiž do nafty uplatňuje celou šíři tohoto takzvaného sortimentu středních destilátů. Nezpracováváme tu totiž zvlášť frakci, ze které by se rekrutoval letecký petrolej. Tento materiál se u nás dostává do motorové nafty a přirozenou cestou má dobré zimní vlastnosti", vysvětluje.
Zdroj: PETROL magazín 1/2008
její jméno zvuk. Proslula u zákazníků především v zimním období nízkou teplotou tuhnutí, řada zákazníků ji řadí mezi nejkvalitnější produkty
na trhuv Čechách. "Je to dáno technologickým uspořádáním, usmívá se. Jaroslav Pazour. "Paramo totiž do nafty uplatňuje celou šíři tohoto takzvaného sortimentu středních destilátů. Nezpracováváme tu totiž zvlášť frakci, ze které by se rekrutoval letecký petrolej. Tento materiál se u nás dostává do motorové nafty a přirozenou cestou má dobré zimní vlastnosti", vysvětluje.
Zdroj: PETROL magazín 1/2008
Pardubická nafta
Tak náhodou na severu moravy jedno paramo co já vím je. Je na hlavní mezi Ostravou a Novým Jičínem ve směru na Ostravu. Tím nemyslím dálnici ale starou[/i]
Pardubická nafta
Dá se to tankovat pouze v Paramo pumpách ale myslím si že mají stejnou naftu jako benzina protože nafta u benziny aji u parama se jmenuje top q diesel a navíc Paramo má stejné cetanové číslo jako benzina
Verva je z Parama + přísada VIF + ještě něco jejich.
Arktic s bodem tuhnutí -40C má být zcela bez měřo. Teď mi to říkali chlapi, co zaváželi benzínku. Hlavně varovali, že do motoru nepatří biodiesel, že si motor zničím. Na Vervu prý nebyla nikdy reklamace ohledně počkození motoru.
OMV v rakousku aditivuje sprint diesel VIFEM ( rak. výrobek ), ale v čechách ne. Proto jim to lépe jede.
Arktic s bodem tuhnutí -40C má být zcela bez měřo. Teď mi to říkali chlapi, co zaváželi benzínku. Hlavně varovali, že do motoru nepatří biodiesel, že si motor zničím. Na Vervu prý nebyla nikdy reklamace ohledně počkození motoru.
OMV v rakousku aditivuje sprint diesel VIFEM ( rak. výrobek ), ale v čechách ne. Proto jim to lépe jede.
Co se pardubické nafty týče, nemám s ní dobré zkušenosti. Tankoval jsem tam kdysi docela často, až do doby, kdy jsme jelo na dovolenou do francie http://www.casamundo.cz/francie/ autem a natankoval jsem nmimo plné nádrže ještě slučnou rezervu. Bohužel jsem nedojel daleko a v servisu mi řekly že je to právě díky nekvalitní naftě http://www.slunecnice.cz/tipy/ktere-cer ... ni-palivo/ ale nejsem si jistý, jak to opravdu bylo. možná si tio jen v servisu vymysleli. [/url]