PAO, estery, nanodrive...

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od Brembo »

Tak na tomto čosi nesedí https://www.znackoveoleje.cz/Amsoil-Sig ... -d2287.htm
GM dexos1® Gen 2 maju mat totiž normálnu HTHS viskozitu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od Shi »

Normalni hths musi mit pouze dexos 2.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od pepoh »

Jerry3 píše:
bjukemen píše:...organicky molybden
To by mě zajímalo, o se jedná. :?
MoS2 patri do anorganickej chemie. prasok rozptyleny v oleji.
varianta druha, atom molybdenu skombinovat s organickou kostrou (fosforditionan). taketo organo-metalicke zluceniny su rozpustne v oleji (je to kvapalina).
https://cs.wikipedia.org/wiki/Organokovov%C3%A1_chemie
Organokovová chemie je přechodem mezi organickou a anorganickou chemií.
anorganicka ortut, zubny amalgam ci rozbite teplomery nesposobili smrt cloveka. ale napr dimetylortut, tato organicka forma kovu sa rychlo vstrebe do organizmu aj cez rukavice a urobi skody v organizme. Chemicka Karen Wetterhahn - za 5mesiacov na voziku a smrt do roka
Obrázek
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od Shi »

Bramborak3 píše:Nechci tazateli ztížit výběr oleje, ale u Porsche 911 nevadí Molybden v oleji Ravenol RUP 5w40 ? Molybden není vhodný při vytáčení motoru a pokud má auto hydroštely. Porsche se myslím vytáčet bude..a často. Od toho takové auto je
Jak jiz bylo uvedeno, organicky molybden je bez problemu a pouzivaji ho vsichni premiovi vyrobci vcetne Mobilu, Motulu, atd. Navic moderni oleje se silnicnim schvalenim ho mnohdy nemivaji vic nez cca 100ppm. Takze se neni ceho bat.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od Jerry3 »

Díky za vysvětlení!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od Pitris »

I já. Toto je pro mne už docela tenký led.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od Shi »

Aby to nebylo tak jednoduche, tak MoDTC se pod tlakem rozpada a v miste velkeho tlaku pry vznika vrstvicka MoS. Problemy ale byly v dobe, kdy se davalo hodne molybdenu - stovky ppm a kdy se verilo, ze vic zddp je lepe nez mene. Moderni molybdenove prisady by mely byt bez problemu. Je to hodne slozite a vzdy je neco za neco, nam laikum nezbyva nez verit vyrobcum aditivacnich balicku.

Proto se taky bojim dat zavodnin olej, ktery nema zadne silnicni schvaleni, do bezneho auta. A kdyz ma vyrobce motoru hromadu vlastnich norem, tak mam vzdy podezreni, ze tim mozna maskuje nejaky problem v konstrukci motoru. V tomhle se mi libi japonci, ktere mame v rodine - zadne extra normy. VW je opacny extrem.

Molybdenu v premiovem oleji bych se nebal - pouziva se to dlouho a problemy zjevne nejsou.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od Pitris »

alfi166silver píše:Když už tu byla zmínka o tom Amsoil Signature Series 5W-50, je již dostupný v ČR:
https://www.znackoveoleje.cz/Amsoil
No a když zmínka o Amsoil, tak 5w30 ACEA C3 se slušně vysokým TBN a slušně nízkým NOACK-em :wink: https://www.znackoveoleje.cz/Amsoil-Eur ... -d2301.htm
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od Bramborak3 »

Shi píše:
Bramborak3 píše:Nechci tazateli ztížit výběr oleje, ale u Porsche 911 nevadí Molybden v oleji Ravenol RUP 5w40 ? Molybden není vhodný při vytáčení motoru a pokud má auto hydroštely. Porsche se myslím vytáčet bude..a často. Od toho takové auto je
Jak jiz bylo uvedeno, organicky molybden je bez problemu a pouzivaji ho vsichni premiovi vyrobci vcetne Mobilu, Motulu, atd. Navic moderni oleje se silnicnim schvalenim ho mnohdy nemivaji vic nez cca 100ppm. Takze se neni ceho bat.
Takže jak jsem se kdysi ptal na nové složení Sunoco sportivo s Api SN na bázi Pao a s molybdenem, tak se taky není čeho bát? Dit to bude davat do aut hoodně lidí a vyrobce by neudělal něco co škodí motoru
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od Shi »

Bramborak3 píše:Takže jak jsem se kdysi ptal na nové složení Sunoco sportivo s Api SN na bázi Pao a s molybdenem, tak se taky není čeho bát? Dit to bude davat do aut hoodně lidí a vyrobce by neudělal něco co škodí motoru
Ideální by bylo tušit kolik tam toho molybdenu je. Pokud ho je někde mezi cca 50 až 100 ppm tak se asi není čeho se bát, protože to nejspíš bude moderní molybdenový trimer, který pod 40 ppm skoro nefunguje a nad 100 ppm už nemá smysl přidávat - Shell dává do Helix Ultra cca 50 ppm, což je nákladově optimální a Mobil1 cca 80-90 ppm, protože lepší už to být stejně nemůže. Někteří výrobci dávají víc než 100 ppm, čímž dávají nenápadně najevo, že to není trimer, ale něco staršího.

Například Redline používá hodně vysoké dávky molybdenu 500 ppm a nevím o tom, že by to dělalo nějaké problémy a to jsou přitom koncentrace ve stovkách ppm.

Pokud Sunoco Sportivo deklaruje
ACEA A3 / B3 / B4
API SN/CF
VW 501.01 / 505.00
MB 229.1/229.3
Tak podle mě není co řešit - motor prošel hromadou nezívislých testů včetně testů na motorech.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od bjukemen »

Este ze neovladam anglictinu :D
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od pepoh »

zazneli zaujimae informacie o esteri ,ze je aj dobry cistic. nekdo uvolnoval zapecene kruzky s 2t ester olejom. teoreticky jedna napln s esterom by bola pri starsom aute lepsia jak vyplachovac, ci nafta.
nezadre, neodmasti,neni nutne hned odstranit ako vyplachovace. nafukne stare tesnenia, co by mohol byt benefit so starym motorom. jediny problem je cena.
este som pozeral msds par 5w40 olejov (v beznych cenach) s psa2296, no jaksi po pao a ester ani stopy. ak aj nejaky je, tak je napisany<1%. mam dojem ze su to preteky medzi marketingovymi oddeleniami, a nie labakmi. a dostat sa k msds od millers je nemozne.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od bjukemen »

Na druhej strane obcas ani v msds nieje uvedena pravda ohladom pao alebo esteru, zvycajne sa neuvadza
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět