PAO, estery, nanodrive...

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od bjukemen »

neviem preco v tomto videu nie, ale v skutocnosti tato prisada funguje ako jedna z najlepsich
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od Misojogi »

z diskusie pod videom
Opotrebenie motora je veľmi vysoké pri naštartovaní studeného motoru, keď je všetok olej este v kľukovej skrini. Molyka(MOS2) a teflónové prísady majú tendenciu zostávať v ložiskách a zaisťujú mazanie počas štartovania, čím sa znižuje opotrebenie. Ukázalo sa to pri testovaní s rádioaktívnymi stopovými prvkami. Ako ukazujú tieto testy, normálny chod je ovplyvnený len málo .
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od Pitris »

Opotrebenie motora je veľmi vysoké pri naštartovaní studeného motoru, keď je všetok olej este v kľukovej skrini. Molyka(MOS2) a teflónové prísady majú tendenciu zostávať v ložiskách a zaisťujú mazanie počas štartovania, čím sa znižuje opotrebenie. Ukázalo sa to pri testovaní s rádioaktívnymi stopovými prvkami. Ako ukazujú tieto testy, normálny chod je ovplyvnený len málo .
Snad to má Liqui Moly (bo to je nejznámější výrobce olejů s MOS2) ošetřené, leč to samé zajistí i estery, které ale mají pozitivní vliv na motor nejen při startu, ale v CELÉM rozpětí pracovních teplot.
Proto jsou mezi motooleji (kde požadavky na kvalitu vyšší než pro většinu autoolejů) daleko více rozšířeny a používány esterové složky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od svara@ »

Žádné přísady do oleje by jsem nikdy nedal. V lepším případě nepomůžou a moc neuškodí.
Vylepší jednu vlastnost na úkor několika dalších. Jezděte rozumně, dávejte olej odpovídající
normám předepsaným výrobcem. Postarejte se aby se do motoru nedostaly nečistoty. Měňte
olej v čas, zrovna tak filtry. Vždy kvalitní, motorový i olejový. Na přísady zapomeňte. Když už
je motor za zenitem, vodičky nepomůžou. Jsou to taháky na peníze. Reklamám nevěřte. :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od Pitris »

Až na ty normy předepsané výrobcem (kde on NĚKDY dá přednost ekologii před mazáním - viz třeba B71 2290 či 2312 nebo VW 504, 507 či 508 do benziňáků) naprostý souhlas. Ovšem polyalfaolefiny, estery, nanosložka (u Millerse), a MOS2 (u Liqiu Moly nebo Fuchsu) jsou přímo součástí olejů, nikoliv dodatečné přísady.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od svara@ »

Pitris píše:Ovšem polyalfaolefiny, estery, nanosložka (u Millerse), a MOS2 (u Liqiu Moly nebo Fuchsu) jsou přímo součástí olejů, nikoliv dodatečné přísady.
A právě proto už nic "na víc", jako samostatná přísada do oleje nepaří.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:viz třeba B71 2290 či 2312....
Dále tady: psa-b71-2312-t7448.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od Mirec 29 »

Prosím "olejárov" vedeli by ste mi preložiť čo znamená toto : ( DEC-1-ENE, TRIMERS,
HYDROGENATED ). O aký typ zakladoveho oleja sa jedná ?
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od pepoh »

je to pao
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od pepoh »

https://docplayer.net/38978662-Consider ... ngine.html :wink: na temu priamostrek
 Závěr
IV Jak IVD, tak CCD byly vytvořeny v motoru GDI, ačkoli postřik paliva s vozidlem neudělal žádný kontakt
sací ventily. Při nízkém průměrném zatížení motoru se nahromadilo více uhlíkových usazenin
※ Níže jsou uvedeny charakteristiky IVD a CCD
--------------------------
IVD • Hmotnost uhlíku byla mnohem menší než u motoru PFI
• Běžný prací prostředek nedokázal snížit tvorbu IVD
CCD
• Hmotnost byla srovnatelná s hmotností motoru PFI
• Tvar nahromaděné usazeniny se lišil podle zatížení motoru
→ Odhaduje se rozdíl v množství vstřikovaného paliva a načasování
způsobil odlišný tvar
------------------------------------------
 Pozitivní ventilace klikové skříně (Blow-by) nesouvisela s tvorbou uhlíkových usazenin
Results Výsledky TGA ukázaly, že u motorů GDI mohou být maziva důležitým zdrojem IVD, zatímco CCD
pocházejí hlavně z nespáleného paliva.

http://gasprocessingnews.com/features/2 ... l-gas.aspx gtl
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od pepoh »

Obrázek
https://echa.europa.eu/registration-dos ... r/7035/4/1 vanlube w-324 "baa-w" , organicky wolfram. oznacuju ho aj tekuty ws2, to nesedi lebo neobsahuje siru.
(mo-dtc siru obsahuje, niektore zdroje uvadzaju zivotnost aditiva asi 5000km.)
https://www.oil-club.ru/forum/applicati ... p?id=93658
https://www.bizol.com/uploads/tx_webizo ... -21428.PDF
https://www.oil-club.ru/forum/applicati ... p?id=93656
https://static.webshopapp.com/shops/049 ... -enpdf.pdf
zaujimave, ze aj bizol predava oleje/aditivum zelenej farby.
nielen znizuje trenie, ale aj znizuje oxidaciu (tmavnutie,usady) oleja. to bude zaujimave porovnat nabuduce total 0w30, ako sa tmavnutie prejavi
olej analyzy na antimon sa nerobia, neda sa povedat ci vyrobci pridavaju aj doporuceny, podobne funkcny vanlube 73 (sb-tddc).
Obrázek
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od pepoh »

LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od pepoh »

nie som fanda l-m, ale tri veci maju fajn.

Obrázek
https://oil-club.de/index.php?thread/86 ... tect-1015/
1. Základový olej je pravdepodobne VHVI s PAO (alebo GTL)
2. Obsahuje ester
3. Veľa volfrámu (4x viac v porovnaní s Eurol Engine Oil Treat) :shock:
4. Všetko naznačuje organický volfrám
vanlube w324 + vanlube 73
-------------------------
Obrázek
https://sichdatonline.chemical-check.de ... 021_EN.pdf
molyvan 855/1055
jantarova farba, cisty molyvan je hnedy.
-------------------------
https://www.motorove-oleje.sk/vyplachov ... nin-300ml/
dlhodoby vyplach motora, <200km. https://sichdatonline.chemical-check.de ... 021_EN.pdf
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
ToyTom
Příspěvky: 25
Registrován: čtv zář 09, 2021 12:36

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od ToyTom »

Zdravím, a jak je to tedy s esrerovým olejem (nanodrive millers) pro můj pickup mazda b2500 což je 2,5td který chvíli stojí a pak tahá dřevo v lese popř přívěs. Lze toto využití brát jako ok? Nebo tam budou vznikat ty kyseliny kdyz auto chvíli stojí? Nemám představu jak se olej zahřeje a na kolik u offroad. Je fakt že jedu na nižší otáčky popř. s redukcí. Tak aby estery spíš motoru neškodily. Šlo mi o ten film kterej chrání i když auto nejede....
Toyota Avensis 1,8 vvti 95 kw 2008 - Shell Helix Ultra 5w30
Toyota Avensis 2,0 D4D 81 kw 2002 - Valvoline Max Life 10w40
Mazda B2500 2,5 TD 80 kw 2004 - Eni I-Sint 10W-40
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: PAO, estery, nanodrive...

Příspěvek od Mirec 29 »

Estery sú dobré... majú polárne vlastnosti čo znamená že priľnú na kovové časti ako magnet a tým okrem iného ihneď chránia proti opotrebenie pri každom štarte...nie je to však jediná ochrana :idea: pokiaľ sú v oleji estery je to len jedna z ďalších vrstiev ktoré sa tvoria... stále ťa bude chrániť vrstva zddp prípadne doplnená vrstvou molybdenu,titánu či wolfrámu pokiaľ ho olej obsahuje...estery škodia v motore najmä vtedy ak jazdíš len krátke trasy plus auto niekoľko dní stojí a opeť tie krátke trasy... začne sa tvoriť kyslé prostredie čo bude bude živná pôda pre tvorbu korózie... čiže olej je treba pravidelne prehriať...osobne by som sa za nimi nehnal ak by som jazdil vyslovene krátke trasy. Mimochodom na trhu sú aj iné veci ako estery ktoré však nemajú ich negatívne vlastnosti...na druhej strane s estermi či bez kvalitný olej si svoje odvedie aj bez nich :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Odpovědět