pao + ester oil, RAVENOL vs Yacco

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Sallen8
Příspěvky: 8
Registrován: pát říj 06, 2017 10:40

pao + ester oil, RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Sallen8 »

Zdravím,
máte někdo zkušenost s motorovým olejem RAVENOL RCS 5W40 popř. Yacco Galaxy 5W40. Galaxy asi nikdo ještě moc nevyzkoušel. Nicméně zeptám se, který z těchto olejů by byl vhodnější pro použití v hondě integře type r? Dosud jezdím na Motul 8100 X-Cess 5W-40. Důvod změny, pokoukávám po něčem lepším :)

Díky :wink:
Naposledy upravil(a) Sallen8 dne úte říj 10, 2017 19:13, celkem upraveno 1 x.
Shi
Příspěvky: 1339
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Shi »

Uvedené dva oleje Ravenol i Yacco, vyžadují, aby byl motor provozován horký, tedy aby nejezdil časté krátké trasy. A kdesi jsem potkal u sportovních olejů se silničním schválením doporučení měnit po cca 200 motohodinách. Pokud je to splněno, tak oba budou o kousek lepší, než onen Motul, který je koncipován jako olej pro běžné použití.
Ravenol bude mít modernější aditivační balíček, jinak asi budou dost podobné.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od NOVON »

Shi: Duvod te podminky provozovat motor zahraty s temito oleji je jaky?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Jerry3 »

Jisté druhy aditiv, která fungují až po řádném zahřátí.
Shi
Příspěvky: 1339
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Shi »

Důvodů je víc - výrobci těchto olejů mají logickou tendenci předpokládat, že motor bude dostávat zabrat.
Proto mají tendenci používat aditiva, která jsou lepší,ale mají to negatoivum, že se aktivují až při vyšších teplotách.
Estery se mohou chemicky rozpadat a tvořit kyseliny, zpět se z nich při vyšších teplotách tvoří zase estery. Takže nejhorší, co může být je, když se v esterovém oleji nahromadí vodní kondenzát a auto stojí v garáži a kyseliny škodí a škodí...
U auta provozovaného sportovně, tam žádný kondenzát nevzniká, protože se odpaří a rozpadající se estery se při vyšších teplotách rekonstrují.

Esterové oleje mají vyšší TBN právě proto, aby dokázaly lépe čelit kyselinám z rozpadlých esterů, tedy zásoba TBN je sice vyšší, ale reálně produkují tyto oleje mnohem víc kyselinových produktů, než běžné oleje.
Sallen8
Příspěvky: 8
Registrován: pát říj 06, 2017 10:40

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Sallen8 »

Díky, na okruh nejezdím, na silnici s rozumem. Krátkým jízdám se snažím vyhnout, ale auto mám jako víkendovku, nejezdím tak často. V zimě vůbec.

Dá se tedy doporučit ravenol vmo 5w-40 popř. něco od yacca? Rád bych něco na základě PAO/Ester :)

Díky kluci :wink:
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od lefort »

Vezmi RCS, mám v plánu ho objednat do Fiesty taky ;-)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Pitris »

Honda Integra typeR :wink:
A pokud PAO+ester, tak Yacco Galaxie GT 5w50, nebo (tam tuším hydroštely nejsou) Ravenol RSE 10w50.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Sallen8
Příspěvky: 8
Registrován: pát říj 06, 2017 10:40

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Sallen8 »

díky za doporučení :wink: rád bych se ale držel doporučení výrobce, takže 5w40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od NOVON »

Shi: Diky za vysvetleni mel jsem takove tuseni.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Pandora »

Neboli esterove oleje provozovane na kratke vzdalenosti, nejsou prilis vhodne.
Jsem rad, ze to zde nekdo napsal.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Hombre »

To jsi na omylu, že to konečně někdo napsal. Můžeš vlézt do kteréhokoliv vlákna o oleji a zjistíš,
1.krátké trasy- výměna
do 10 tis.km
2.vyvarovat se častým
cestám na nákup do
5km
3.dle délky tras
viskozita oleje.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Pitris »

Sallen8 píše:....rád bych se ale držel doporučení výrobce, takže 5w40
Je to "jenom" doporučení výrobce - SAE se určuje podle provozních podmínek, ale budiž, toto je taková uniSAE. A jestli PAO+ester, tak třeba Motul 300V nebo Millers CFS. Ale i levnější olej měněný častěji je lepší jak superolej vyměněný za dlouho a těch výše↑ zmíněných 200motohodin mě přijde i dost bo když průměr 100km/h (ano, jede se 50 - ale i 150) tak 20tkm. A to je móóóc !! Měnil bych při klidném ježdění do 10-ti tkm a při "palbě" po 5-ti nebo i dřív. A nutno pamatovat i na převoďák. Tam origo nebo Ravenol !!
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Pitris »

Pandora píše:Neboli esterove oleje provozovane na kratke vzdalenosti, nejsou prilis vhodne....
Neúplně pochopeno. Dovolím si citovat ing. Černého:
:arrow: "Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu....Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot".... :arrow:
A ještě jedna citace z vlákna OOO:
:arrow: "Syntetický olej není žádný zázrak! Jeho hlavní výhody oproti oleji minerálnímu spočívají v jeho viskozitně-teplotní stabilitě (vliv na rychlost promazání a pasivní odpory v motoru za studena,hlavně v zimě) a tepelně-oxidační stabilita (vliv na tvorbu vysokoteplotních úsad - tj. karbonu aj.). Rozhodně u něj nehledejte nějaké lepší mazací schopnosti než mají minerální oleje. Ty mají oproti jiným olejům až oleje s esterovou složkou".... :arrow:
O (ne)vhodnosti oleje na krátké přískoky rozhoduje hlavně odolnost proti kyselinám - hodnota TBN↑↑ :!: Pokud vyšší, lze esterové oleje i na kratší jízdy; a vhodné i když déle motor stojí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Sallen8
Příspěvky: 8
Registrován: pát říj 06, 2017 10:40

Re: RAVENOL vs Yacco

Příspěvek od Sallen8 »

Pitris píše:
Sallen8 píše:....rád bych se ale držel doporučení výrobce, takže 5w40
Je to "jenom" doporučení výrobce - SAE se určuje podle provozních podmínek, ale budiž, toto je taková uniSAE. A jestli PAO+ester, tak třeba Motul 300V nebo Millers CFS. Ale i levnější olej měněný častěji je lepší jak superolej vyměněný za dlouho a těch výše↑ zmíněných 200motohodin mě přijde i dost bo když průměr 100km/h (ano, jede se 50 - ale i 150) tak 20tkm. A to je móóóc !! Měnil bych při klidném ježdění do 10-ti tkm a při "palbě" po 5-ti nebo i dřív. A nutno pamatovat i na převoďák. Tam origo nebo Ravenol !!
chápu že jde jen od doporučení, nicméně v motoru zatím nic vyššího než 40 nechci.. 0W40 bych asi zkousl :) jinak měním po 3-5tis km, palbu nejezdím :)
Odpovědět