pao + ester oil, RAVENOL vs Yacco
Moderátor: Colommbo
pao + ester oil, RAVENOL vs Yacco
Zdravím,
máte někdo zkušenost s motorovým olejem RAVENOL RCS 5W40 popř. Yacco Galaxy 5W40. Galaxy asi nikdo ještě moc nevyzkoušel. Nicméně zeptám se, který z těchto olejů by byl vhodnější pro použití v hondě integře type r? Dosud jezdím na Motul 8100 X-Cess 5W-40. Důvod změny, pokoukávám po něčem lepším
Díky
máte někdo zkušenost s motorovým olejem RAVENOL RCS 5W40 popř. Yacco Galaxy 5W40. Galaxy asi nikdo ještě moc nevyzkoušel. Nicméně zeptám se, který z těchto olejů by byl vhodnější pro použití v hondě integře type r? Dosud jezdím na Motul 8100 X-Cess 5W-40. Důvod změny, pokoukávám po něčem lepším
Díky
Naposledy upravil(a) Sallen8 dne úte říj 10, 2017 19:13, celkem upraveno 1 x.
Re: RAVENOL vs Yacco
Uvedené dva oleje Ravenol i Yacco, vyžadují, aby byl motor provozován horký, tedy aby nejezdil časté krátké trasy. A kdesi jsem potkal u sportovních olejů se silničním schválením doporučení měnit po cca 200 motohodinách. Pokud je to splněno, tak oba budou o kousek lepší, než onen Motul, který je koncipován jako olej pro běžné použití.
Ravenol bude mít modernější aditivační balíček, jinak asi budou dost podobné.
Ravenol bude mít modernější aditivační balíček, jinak asi budou dost podobné.
Re: RAVENOL vs Yacco
Shi: Duvod te podminky provozovat motor zahraty s temito oleji je jaky?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: RAVENOL vs Yacco
Jisté druhy aditiv, která fungují až po řádném zahřátí.
Re: RAVENOL vs Yacco
Důvodů je víc - výrobci těchto olejů mají logickou tendenci předpokládat, že motor bude dostávat zabrat.
Proto mají tendenci používat aditiva, která jsou lepší,ale mají to negatoivum, že se aktivují až při vyšších teplotách.
Estery se mohou chemicky rozpadat a tvořit kyseliny, zpět se z nich při vyšších teplotách tvoří zase estery. Takže nejhorší, co může být je, když se v esterovém oleji nahromadí vodní kondenzát a auto stojí v garáži a kyseliny škodí a škodí...
U auta provozovaného sportovně, tam žádný kondenzát nevzniká, protože se odpaří a rozpadající se estery se při vyšších teplotách rekonstrují.
Esterové oleje mají vyšší TBN právě proto, aby dokázaly lépe čelit kyselinám z rozpadlých esterů, tedy zásoba TBN je sice vyšší, ale reálně produkují tyto oleje mnohem víc kyselinových produktů, než běžné oleje.
Proto mají tendenci používat aditiva, která jsou lepší,ale mají to negatoivum, že se aktivují až při vyšších teplotách.
Estery se mohou chemicky rozpadat a tvořit kyseliny, zpět se z nich při vyšších teplotách tvoří zase estery. Takže nejhorší, co může být je, když se v esterovém oleji nahromadí vodní kondenzát a auto stojí v garáži a kyseliny škodí a škodí...
U auta provozovaného sportovně, tam žádný kondenzát nevzniká, protože se odpaří a rozpadající se estery se při vyšších teplotách rekonstrují.
Esterové oleje mají vyšší TBN právě proto, aby dokázaly lépe čelit kyselinám z rozpadlých esterů, tedy zásoba TBN je sice vyšší, ale reálně produkují tyto oleje mnohem víc kyselinových produktů, než běžné oleje.
Re: RAVENOL vs Yacco
Díky, na okruh nejezdím, na silnici s rozumem. Krátkým jízdám se snažím vyhnout, ale auto mám jako víkendovku, nejezdím tak často. V zimě vůbec.
Dá se tedy doporučit ravenol vmo 5w-40 popř. něco od yacca? Rád bych něco na základě PAO/Ester
Díky kluci
Dá se tedy doporučit ravenol vmo 5w-40 popř. něco od yacca? Rád bych něco na základě PAO/Ester
Díky kluci
Re: RAVENOL vs Yacco
Vezmi RCS, mám v plánu ho objednat do Fiesty taky
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: RAVENOL vs Yacco
Honda Integra typeR
A pokud PAO+ester, tak Yacco Galaxie GT 5w50, nebo (tam tuším hydroštely nejsou) Ravenol RSE 10w50.
A pokud PAO+ester, tak Yacco Galaxie GT 5w50, nebo (tam tuším hydroštely nejsou) Ravenol RSE 10w50.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: RAVENOL vs Yacco
díky za doporučení rád bych se ale držel doporučení výrobce, takže 5w40
Re: RAVENOL vs Yacco
Shi: Diky za vysvetleni mel jsem takove tuseni.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: RAVENOL vs Yacco
Neboli esterove oleje provozovane na kratke vzdalenosti, nejsou prilis vhodne.
Jsem rad, ze to zde nekdo napsal.
Jsem rad, ze to zde nekdo napsal.
Re: RAVENOL vs Yacco
To jsi na omylu, že to konečně někdo napsal. Můžeš vlézt do kteréhokoliv vlákna o oleji a zjistíš,
1.krátké trasy- výměna
do 10 tis.km
2.vyvarovat se častým
cestám na nákup do
5km
3.dle délky tras
viskozita oleje.
1.krátké trasy- výměna
do 10 tis.km
2.vyvarovat se častým
cestám na nákup do
5km
3.dle délky tras
viskozita oleje.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: RAVENOL vs Yacco
Je to "jenom" doporučení výrobce - SAE se určuje podle provozních podmínek, ale budiž, toto je taková uniSAE. A jestli PAO+ester, tak třeba Motul 300V nebo Millers CFS. Ale i levnější olej měněný častěji je lepší jak superolej vyměněný za dlouho a těch výše↑ zmíněných 200motohodin mě přijde i dost bo když průměr 100km/h (ano, jede se 50 - ale i 150) tak 20tkm. A to je móóóc !! Měnil bych při klidném ježdění do 10-ti tkm a při "palbě" po 5-ti nebo i dřív. A nutno pamatovat i na převoďák. Tam origo nebo Ravenol !!Sallen8 píše:....rád bych se ale držel doporučení výrobce, takže 5w40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: RAVENOL vs Yacco
Neúplně pochopeno. Dovolím si citovat ing. Černého:Pandora píše:Neboli esterove oleje provozovane na kratke vzdalenosti, nejsou prilis vhodne....
"Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu....Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot"....
A ještě jedna citace z vlákna OOO:
"Syntetický olej není žádný zázrak! Jeho hlavní výhody oproti oleji minerálnímu spočívají v jeho viskozitně-teplotní stabilitě (vliv na rychlost promazání a pasivní odpory v motoru za studena,hlavně v zimě) a tepelně-oxidační stabilita (vliv na tvorbu vysokoteplotních úsad - tj. karbonu aj.). Rozhodně u něj nehledejte nějaké lepší mazací schopnosti než mají minerální oleje. Ty mají oproti jiným olejům až oleje s esterovou složkou"....
O (ne)vhodnosti oleje na krátké přískoky rozhoduje hlavně odolnost proti kyselinám - hodnota TBN↑↑ Pokud vyšší, lze esterové oleje i na kratší jízdy; a vhodné i když déle motor stojí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: RAVENOL vs Yacco
chápu že jde jen od doporučení, nicméně v motoru zatím nic vyššího než 40 nechci.. 0W40 bych asi zkousl jinak měním po 3-5tis km, palbu nejezdímPitris píše:Je to "jenom" doporučení výrobce - SAE se určuje podle provozních podmínek, ale budiž, toto je taková uniSAE. A jestli PAO+ester, tak třeba Motul 300V nebo Millers CFS. Ale i levnější olej měněný častěji je lepší jak superolej vyměněný za dlouho a těch výše↑ zmíněných 200motohodin mě přijde i dost bo když průměr 100km/h (ano, jede se 50 - ale i 150) tak 20tkm. A to je móóóc !! Měnil bych při klidném ježdění do 10-ti tkm a při "palbě" po 5-ti nebo i dřív. A nutno pamatovat i na převoďák. Tam origo nebo Ravenol !!Sallen8 píše:....rád bych se ale držel doporučení výrobce, takže 5w40