Ostatní

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Ostatní

Příspěvek od PavelRS »

Libore, tak jsem na to koukl a tvůj karosář nemá pravdu.

Koukl jsem schválně do dílenské příručky pro klempířské práce. Octavia RS tam má samostatně své postupy u oprav karoserie, respektive doplněné. Má v postupu u výměny A i B sloupku dodatečné sváry proti klasické verzi a ještě je tam několik rozdílů jestli jsem se dobře díval a rozhodně se nejedná jenom o vzpěry. :wink:

Kouknu na to, a pak napíšu rozdíly. Samotného mě to zajímá...
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Ostatní

Příspěvek od Libor »

Tak to je zajímavé ;-) Teď přemýšlím, kde je chyba, benevolence v autooprávarenství (konkrétni Škoda dílny), nebo chyba konkrétního jedince. Obojí by bylo smutné, o to víc, když toho konkrétního karosáře mám ve škatulce "šikovný maník".
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ostatní

Příspěvek od NOVON »

PavelRS: Jezis marja..prestan z RS okty delat nadpozemskou karu.Stejne jak jsou postizeni nekteri z tedeicek,tak jsi postizeny stejne i ty z toho eresa.Normalni okta 1 se vsemi plusy a minusy daneho vozu,jen o neco lepe vypada,jede a brzdi..Tot vse.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Ostatní

Příspěvek od PavelRS »

NOVON: Tak se uklidníme ok? :lol: Nikdo tady netvrdí, byť náznakem, že Octa I RS je nadpozemské auto. Prosím, najdi mi v mých předchozích příspěvcích, kde jsem to zmínil, možná jsem se spletl. Ale poradím ti a ušetřím práci - nezmínil jsem to. :wink:

Naopak jsem dříve i já sám psal, že RS není sportovní auto a ani být svými proporcemi nemůže (Kde je tedy ta tvou zmiňovaná nadpozemskost?). To bohužel někteří jiní uživatelé ji sportovním náčiním nazývali a i tak používali. Bohužel bez úspěchu.

My se s Liborem pouze bavíme o faktech, případně, jak to tedy je s rozdílnostmi RS vs. standard. Diskuzi jsme rozjeli, tak to řešíme od toho diskuze je. A pokud to zrovna tobě vadí... tak mně ne. :lol:

No, pro pána Jána, zrovna je to RS vs. klasická Octa. Pokud ti opravdu vadí, tak ti nic nebrání v tom tuhle debatu ignorovat.

Tak mi tady prosím nepodsouvej něco, co není pravda. Chápu, diskuze o TDičku by tě asi zajímala více :mrgreen: :P

Prosím tedy Pitrise, aby zvážil přesunutí do vlákna Octa I RS, kdyby uznal za vhodné, že to tu rozjelo mimo topic, případně, že se Novonovi dělá nevolno. :lol:

Libor: Dnes se nejde spolehnout už ani na to, že ti technik z autorizáku poskytne pravdivé informace. I já jsem je musel upozorňovat na podzim, když jsem jí měl v autorizáku na výměnu brzdovky, tak jsem je upozorňoval, aby mi to nezvedali za prahy, ale za nosníky. Že by se tvářili zrovna, že ví oč běží nevypadalo, ale zvedli mi jí jak jsem chtěl. No už na to koukám, pak napíšu rozdíly.

PS: Novon: Nic ve zlém. 8)
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ostatní

Příspěvek od NOVON »

PavelRS: Ale klidne si diskutujte..Diskuze o tdi by se mi v nicem zvlastnim nelibila vice,auto mam na jezdeni do prace za "malo".
Uvazoval jsem kdysi o zvyseni vykonu..,ale zmenily se priority,tak si rikam na co to budu delat,jezdi to spolehlive,a to je pro me dulezite.Auto ma u me 100% servis.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Ostatní

Příspěvek od PavelRS »

Novon: V pohodě. Já jen, že to vypadalo jinak, proto to rýpnutí trošku :wink:

Určitě se shodneme, že Octavia I je celkově ještě dobře a bytelně postavené auto, a to jak se svými dobrými věcmi a vlastnostmi, tak i těmi špatnými. Patří mezi ty ještě spolehlivá auta.

I přesto, že jsem RS chtěl, a byla mým snem, tak to nebylo tak, že ho chci za každou cenu! Skoro rok jsem hledal informace, otravoval mechaniky. Zjišťoval jsem, zda se to auto sere, jaké jsou jeho hlavní neduhy, v čem je naopak dobré, jaký je motor 1.8T atd. Rozdíly cen dílů proti klasické Octě atd.

Hlavně rodina, respektive jedna její část (ta závistivější) mě od toho odrazovala. Což asi není nic divného.

Vesměs od mechaniků jsem slyšel spíše pozitiva, ale hlavně mi také říkali ať od toho nečekám sportovnost, ale rychlejší svezení v rodinném balení, mám-li to tak nazvat. :wink:

To hlavní pro mě ale bylo i to, že je RS i na každodenní použití a dá se s ní užít i trochu legrace.

Takže rozhodně to není "nadpozemský stroj."

Stejně jako u tebe má u mě 100% péči, plus to, že k ní mám i nadstandardní vztah. :)

A díky, že můžeme diskutovat. :wink: :D
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Ostatní

Příspěvek od Libor »

Nechme toho, nerad bych, aby tato diskuse "uklouzla" k nějakým invektivům ;-) Jeden rád přiměřenou dynamiku, druhý zase spotřebu, třetí jízdní vlastnosti, čtvrtý řeší design a pátý se směje :-) Nikdy se nemůžeme naprosto ve všem shodnout a vždy budou přinejmenšim dva tábory, tak si tu v klidu o tom "podrbejme" ;-)

Edit: už to vychladlo ;-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Ostatní

Příspěvek od PavelRS »

Stay cool, baby! :D

Je to vcelku dlouhé a někdo mě možná zastřelí. Předem sorry. :D

Libor:
Tak jsem prolétl tu dílenskou příručku a je tam tedy několik odlišností, jak jsou zásadní, nedokážu posoudit. Kdyby jsi měl zájem o scan těch stránek, je to tam i s obrázky konkrétních částí karoserie, tak pošli do SZ mailový kontakt a pošlu stránky kde jsou rozdíly.

Vždy u konkrétní části je postup opravy a pak je tam zvlášť Octavia RS a u ní dodatek. Pokusím se stručně co má tedy OI RS navíc v postupu oprav karoserie:

Výměna A sloupku: Provést dodatečný svár sloupku A u přechodu k prahu v oblasti těsnění dveří.

Výměna B sloupku: Provést dodatečný svár sloupku B ve spojení k výztuze střechy.

Výměna vnějšího prahu: provést dodatečný svár prahu v oblastí těsnění dveří.

Výměna zadní stěny: Zpevnit oblast k příčníku nárazníku na každé straně dvěma šroubovými spoji a výztužnou deskou. K tomu je tam navíc napsáno:
Upozornění: Přivařit výztužnou desku na obou stranách zadní stěny.
Náhradní díl: 2x výztužná deska 1U0 813 283 - V Etce pouze pro RS

Výměna zadní postranice: Provést dodatečný svar postranice v oblasti těsnění dveří.

Výměna zadního krytu kola: Provést dodatečný svar krytu kola s výztuhou v oblasti podlahy zavazadlového prostoru a příčného nosníku.

Nedalo mi to a zběžně jsem prolítl ETKU a našel jsem ještě pár odlišností.

RS má podle katalogu odlišný zadní podlahový plech pod zadními sedadly. Rozdíl jsem jediný našel akorát v ceně. Klasická verze 4000 Kč, RS 6800 Kč. Že by byl zesílený?

Dál je tam jiná výztuha zadního nárazníku pro RS, respektive má číslo dílu odlišné koncovým písmenem. Cena proti klasické verzi je poloviční. Klasická 6400 Kč. RS 3180 Kč. Opět nejsem schopen říct v čem je rozdíl.

Pak jiná chladičová stěna, respektive číslo dílu. Dál je tam jiná pro motor s kódem AEE (1.6 55kW). Nicméně cena stejná jako chladičovka pro ostatní verze.

U Combi RS je zase samostatně zadní podběh - vnitřní i vnější část. To samé pro verzi 4x4.

Ještě bych asi doplnil, že RS má i jiný středový tlumič výfuku, klasická 1.8T má jiný. A samozřejmě ten koncový s chromovanou koncovkou.

Když se pak vynechají designové věci, tak jsou to věci známé skoro každému. Nižší a tužší pružiny, sportovní tlumiče, jiný stabilizátor, jiné tyčky stabilizátoru s uchycením přímo do tlumiče, ne do ramen. A samozřejmě vzpěry za zadními sedadly.

Když jsem před měsícem dělal nápravu přední, tak tam jsou navíc i gumové dorazy tlumičů, takové malé, což jsem netušil. Verze 4x4 má naopak delší. U klasické jsem dorazy nenašel. Toť vše. :wink:

Čili něco navíc tam je. :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Ostatní

Příspěvek od jerome »

NOVON píše:PavelRS: Jezis marja..prestan z RS okty delat nadpozemskou karu.Stejne jak jsou postizeni nekteri z tedeicek,tak jsi postizeny stejne i ty z toho eresa.
Tých "postižených" je tu viac resp. skoro každý je trochu postižený svojim autom. Česť výnimkám :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Ostatní

Příspěvek od Libor »

Obsáhlé, dobrý rozbor, díky ;-) Zajímavý je ten plech pod sedadly, pokud ovšem nemá příčinnou souvislost s navazujícími přichycenými výztuhami - profily - v kufru, a to samé i s těmi vnitrni podběhy (budou tam taky matice pro ty výztuhy?).
Jeden svárový bod navíc tam, druhý tam... Fajn, něco málo to může přidat, proč ne. Budu upřímný, zase takové niance tam nejsou, alespoň tak se mi to, jako laikovi jeví.

Asi se karosáři omluvím a dám mu láhev, obvinil jsem ho z fušérství :-) Ne teď vážně, ve středu se jdu podívat na T-roc, tak skočím i vedle k němu na servis. Říkal, že krom Etky vytáhne data sheety (snad jsem to nepopletl), nebo jak se to nazývá, k RS, ať se můžu podívat.
Nicméně jinou konstrukci u 4x4 jsem čekal, přeci jen, haldex a jiná náprava ty úpravy vyžadují. Co L&K, ten taky jezdil na příplatkových 17", tam k vůli kolům asi dělali prd.
Nečekal jsem, že se tu k vůli obstarožnim skodovkám tak rozjede debata :-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Ostatní

Příspěvek od PavelRS »

Tyhle informace jsou z oficiální dílenské příručky pro servisy a z ETKY. Když budeš chtít pošlu do mailu. :wink:

A k tomu L&K. Mám dobové katalogy a jediná Octa, která mohla mít z výroby 17" byl skutečně jenom liftback RS. Pro Laurina tam byly jenom 16" liťáky s 205/55 R16.

V katalogu jsem ani jiná 17" kola pro OI neviděl, nejsou ani v ETCE. A tady se budu hádat :lol:

Jinak ta kasle je vyztužená sváry a výztuhami hlavně vzadu, což dává smysl, protože Octavia I nemá tak tuhou kasli a ta vykrojená část pro víko u liftbacku zrovna tuhost nezvyšuje. :lol:

EDIT: Ty datasheety by mne zajímaly, pokud je to něco jiného než dílenská příručka :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od BigBang »

Jojo, L&K mělo jen šestnáctky
Obrázek
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Ostatní

Příspěvek od PavelRS »

Však vím, ne? :D :twisted: 8)
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Ostatní

Příspěvek od Libor »

Sypu si popel na svou škebli, došlo k mýlce s 1Z za 1U, melu hovadiny, už bych měl hodit škodovky za hlavu a věnovat se zase japoncům :D

Jak jsem psal, nevím, jestli jsem mu rozuměl správně, data "cosi", Etku jsem rozuměl určitě, bo tu jsem měl kdysi v compu. Ve středu budu chytřejší, pokud nevytuhnu u T-rocu dvě hodky. Každopádně dík za nabídku, docela mě to zajímá. Pak už se škodovkama fakt končím :-) Píšu mail do SZ.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Ostatní

Příspěvek od bloke »

No ty koki, keď som si po upozorneniach všimol tie svetlá za zadným sklom, tak to by ma teda riadne nadvihlo, keby mi niekto predo mnou do ksichtu rozsvietil takú hmlovku. Takáto úprava by na ceste pôsobila dojmom cielenej provokácie, hoci svetlo samotné je možno nižšie, než také hmlovky na SÚVačkách - pred pár dňami mi nejaký debilo predo mnou svietil s akýmsi Infiniti najprv extra žiarivými brzdovkami, a keď sme sa pohli, moja čiapka zacláňačka mi spadla automaticky z volantu, a on ma s jeho nádherou ďalej ožaroval jednou lavou hmlovkou (dovtedy som sa smial na jeho dvoch výfukoch parníkoch).

Zvláštne, že v ČR sa asi prechádza STK dosť často bez všimného aj s podobnými bizarnosťami, to ja som u nás zblbnutý iným smerom (radšej než sa nechať buzerovať na opravné termíny aj s vozidlom v poriadku [vždy sa niečo dá nájsť], tak aj s novým 4-ročným sa tu neraz radšej prikláňajú sympatie).
Libor píše:NOVON:
Díky ;-) Ta zadní světla jsou od Milotecu (moduly Hella) s atestem. Žel Bohu se u Combi nevlezla do tělesa svítilen zpátečka a mlhovka, proto jsou výrobcem vyvedeny za zadní sklo.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Odpovědět