Oleje.cz

 

Ostatní

Další nezařaditelná témata

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Ostatní

Příspěvekod kornel » sob lis 02, 2019 9:21

môžem potvrdiť že dvojliter v CTR (presne štvorcový motor) ma o nieco silnejší brzdný účinok v porovnaní s dvojlitrom TSI (výrazne nadstvorcovy).
HONDA Civic TypeR FK2 (Forge Intercooler, Invidia Q300 Cat-Back system, OZ Racing Hyper GT HLT 18"..) >> AMSOIL Signature Series 0w-20 <<
Uživatelský avatar
kornel
 
Příspěvky: 1207
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Ostatní

Příspěvekod pepoh » sob lis 02, 2019 9:24

NO HITS píše: Je mě jasný že např Atkinson bude na brzdění motorem mnohem slabší vzhledem k principu funkce.
suhlasim, neskor zatvara vetily tak logicky mnozstvo stlaceneho vzduchu je mensi. otazka je, ci v rezime brzdenia motorom, nejak inak neotoci vvt aby sa atkinson zminimalizoval (asi nie)... take info som este nevidel zverejnene. v novych motoroch atkinson a interne egr je uz bezne.
Dyk móre, to táhne vocpoda / Sara1,8 8V 66kW R.I.P. _Total 10W-40
C3 III LPG 1,2 12V 60(55)kW Obrázek Motul 8100 X-CESS 5W-40 /B4
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 1308
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Ostatní

Příspěvekod Jerry3 » sob lis 02, 2019 12:57

Jenže právě proto tam je dnes tolik stavitelných věcí, aby bylo možno maximálně potlačit brzdný efekt motoru při nuceném volnoběhu.
Jerry3
 
Příspěvky: 9412
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvekod NO HITS » sob lis 02, 2019 15:40

Jerry3 píše:Tak to ani náhodou, poněvadž tohle nemá s kompresním poměrem ale už vůbec žádnou souvislost!

Naopak čím větší vrtání a menší zdvih, tím větší brzdný efekt při nuceném volnoběhu.

Takže je to přesně naopak, zvláštní, čekal bych u delšího chodu větší stlačení a tím i větší brzdnej účinek, člověk se pořád učí ;-)
Mazda 6 GH 2.5 125kW GTA liftback: OMV MaxxMotion 100plus Obrázek
Obrázek VST 5W-40, Obrázek MTF-2 75W-80

Nissan Almera 1.4 64kW GX 3-dveř: OMV MaxxMotion 100plus
Gulf Formula G 5W-40,Tutela Car Technyx
Uživatelský avatar
NO HITS
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Ostatní

Příspěvekod Jerry3 » sob lis 02, 2019 17:04

Žádné větší stlačení se nekoná, neboť vrtání x zdvih = objem motoru, ale s kompresním poloměrem či dokonce s hodnotou komprese to nemá vůbec nic co do činění.
Jerry3
 
Příspěvky: 9412
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvekod skodovkar » sob lis 02, 2019 21:22

Jednochrochta byla nadčtvercová a brzdila pěkně, myslím si, že to bylo dáno akustickou emisí :lol:
Jarda nás napíná až mu z toho lezou kompresní poloměry :D
skodovkar
 
Příspěvky: 6217
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Ostatní

Příspěvekod Jerry3 » sob lis 02, 2019 21:26

Bylo by ovšem dobré srovnávat srovnatelné. V té době se totiž na "volný dojezd po sundání nohy z pedálu plynu" ještě nehrálo, tím spíš pak u dieselu.
Jerry3
 
Příspěvky: 9412
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvekod Jerry3 » sob lis 02, 2019 21:38

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ft ... n=Aktualne

Na jaře r. 2017 (tuším, že to bylo okolo Velikonoc) jsem tu měl konflikt se dvěma koncerňáky, shodou okolností Slováky, týkající se náhledu na "výhodnost" toho, že se z našich dvou zemí staly největší montovny aut v přepočtu na hlavu: SK je zdaleka na prvním místě na světě, CZ za ní na druhém. Škoda, že admin tehdy celou diskusi smázl, poněvadž se svezla do invektiv (cílených, jako vždy v těchto případech, na mou maličkost). Připomínám to jen proto, že "na má slova vždycky dojde, bohužel"... :(
Jerry3
 
Příspěvky: 9412
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvekod Jerry3 » sob lis 02, 2019 22:36

"Nicméně provedení se šestistupňovou manuální převodovkou je na sériových 17palcových kolech jen o desetinu litru na 100 km žíznivější. Kdo chce uspořit ještě více, měl by zvolit vždy příplatkové 19palcové ráfky, které srazí spotřebu na čtyři litry s automatickou a 4,1 litru s manuální převodovkou. 18palcové ráfky, standardní u vyšších výbavových verzí, znamenají spotřebu 4,1 l / 100 km s automatickou a 4,2 l / 100 km s manuální převodovkou."
Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 79c319944/

Tohle je tak hloupé, že to snad musí být geniální! :twisted:
Jerry3
 
Příspěvky: 9412
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvekod skodovkar » sob lis 02, 2019 22:40

Je pozoruhodné, jak se pomalu dostáváme k 200 let starému dopravnímu prostředku - vlaku. Gumy ubývá a kovu přibývá :idea:
skodovkar
 
Příspěvky: 6217
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Ostatní

Příspěvekod NO HITS » sob lis 02, 2019 22:53

V městským provozu neustálé roztáčení větších těžších liťaků spotřebu spíš zvýší nebo se taky pletu?
Mazda 6 GH 2.5 125kW GTA liftback: OMV MaxxMotion 100plus Obrázek
Obrázek VST 5W-40, Obrázek MTF-2 75W-80

Nissan Almera 1.4 64kW GX 3-dveř: OMV MaxxMotion 100plus
Gulf Formula G 5W-40,Tutela Car Technyx
Uživatelský avatar
NO HITS
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Ostatní

Příspěvekod Jerry3 » sob lis 02, 2019 22:58

NO HITS píše:V městským provozu...

Nejenom, vždy! A nejde jen o hmotnost samotnou, ale v daném případě i o její vzdálenost od osy otáčení.
Jerry3
 
Příspěvky: 9412
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvekod Shi » sob lis 02, 2019 23:04

Pořídit si SUV a pak řešit desetinkové rozdíly ve spotřebě je už samo o sobě dobrý fór.
Shi
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Ostatní

Příspěvekod Jerry3 » sob lis 02, 2019 23:07

Hlavně to "srovnání" stojí na deklarovaných údajích, které jsou na hony vzdálené realitě! :P
Jerry3
 
Příspěvky: 9412
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvekod lefort » ned lis 03, 2019 0:05

Nene, Franta v hospodě říkal, že ty fau-vé motory žerou maximálně 4,3725l/100 km, ale to už to musíš fakt hnát!
4: Ford Fiesta ST200, M-Factory LSD, Remus catback, Millers CFS 5w40 NT+, Ravenol MTF-2
5: Lancia k Coupé 2.0 20V turbo, Selenia Racing 10w60
6: Alfa Romeo GTV6 2.5 - v renovaci
_____
Ford Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT,Millers EE ECO 5w30
Uživatelský avatar
lefort
 
Příspěvky: 1676
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků