Ostatní
Moderátor: Colommbo
Re: Ostatní
No třeba v tom nulovém (brzdném) účinku pleťové vody.
Re: Ostatní
řekl bych že tam bude mít daleko víc co dočinění kombinace velikosti komprese a otáček motoru tj kolikrát nastane komprese za jednotku času
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Ostatní
NO HITS píše:řekl bych že tam bude mít daleko víc co dočinění kombinace velikosti komprese
Co je "velikost" komprese? Jak si to vlastně představuješ?
Jenže tohle tu, pokud sis nevšiml, jaksi neřešíme.NO HITS píše:a otáček motoru tj kolikrát nastane komprese za jednotku času
Re: Ostatní
Chcu tím říct že čím větší kompresi (kompresní poměr) má motor , tím víc bude z kopce brdit a tento jev se bude umocňovat s rostoucíma otáčkama , jinými slovy čím nižší kvalt , tím vyšší bude brzdnej účinek, kterej bude mít podstatně větší vliv než zvolenej motorovej olej.
To je přece to co tu řešíme
To je přece to co tu řešíme
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostatní
Pozor. Komprese a kompresni pomer jsou 2 rozdilne veci a vubec spolu nesouvisi. A za dalsi. Muzu mit velkej kompresni pomer, dokonce i velkou kompresi a ve vysledku diky ridici jednotce mizivou brzdnou silu motoru ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Ostatní
Ano, přesně tak! A řešíme tu brzdný účinek motoru jaksi bez ohledu na zpřevodování, neboť přece nemá smysl řešit něco, co je naprosto jasné.
Re: Ostatní
to vyznelo divne, jako by firmy si motor len vyskladali z hotovych prefabrikatov jak lego, bez vlastneho vyvoja.Jerry3 píše:Ale tohle přece není o automobilkách, nýbrž primárně o tom, co si u výrobců komponent, kteří dodávají kde komu, objednají, resp. jsou ochotny zaplatit.pepoh píše:kludne aj ostatne automobilky mozu zverejnit svoje technicke riesenia, rad si to precitam/porovnam.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Ostatní
A proč by si měli sami vyvíjet něco, když tu jsou firmy, které se vyloženě specializují na vývoj a výrobu určitých součástí, např. pístů, a umějí to nejlépe? Ostatně jiné firmy zase umějí pro změnu dodat zařízení pro aplikaci té které technologie v rámci vlastní výroby. Je to jenom o objednávce a ceně.pepoh píše:...bez vlastneho vyvoja.
Re: Ostatní
pozeral som a nasiel somKomprese a kompresni pomer jsou 2 rozdilne veci a vubec spolu nesouvisi.
https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 9&start=20Ty by sis měl ujasnit pojmy a to: Komprese a kompresní poměr. Kompresní poměr se dá vypočítat dle Johnem popsané metody.
Komprese neboli kompresní tlak se dá pouze změřit tlakoměrem a to pouze na složeném motoru.........
ale priznam sa ze som nepochopil preco si myslis ze kompresia a kompresny pomer spolu nesuvisia?
(bavime sa o atmoferickom motore bez turba a kompresora)
Podla mna cim vacsia kompresny pomer tym vacsia kompresia (tlak) za predpokladu ze nie su straty (tj motor je zabehnuty a zohriaty) a samozrejme tlak zavisi aj od teploty
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostatní
Já si to nemyslím. Já to vím Tak třeba takto:
Kompresní poměr je neměnný za celou životnost motoru. Je dán zdvihem (délkou ojnice) a tvarem spalovacího prostoru hlavy.
Komprese se během života motoru mění a někdy dost podstatně .. Nedávno sem tu měl třeba motor,s kompresním poměrem 12.5:1 a kompresí 7 barů. A naproti tomu motor s poměrem 10.3:1 a tlakem přes 10 barů ...
A když tedy nebudu brát v potaz opotřebení,tak ačkoliv mám nějaký kompresní poměr,tak časováním ventilů si s kompresí můžu hezky hrát ...
Kompresní poměr je neměnný za celou životnost motoru. Je dán zdvihem (délkou ojnice) a tvarem spalovacího prostoru hlavy.
Komprese se během života motoru mění a někdy dost podstatně .. Nedávno sem tu měl třeba motor,s kompresním poměrem 12.5:1 a kompresí 7 barů. A naproti tomu motor s poměrem 10.3:1 a tlakem přes 10 barů ...
A když tedy nebudu brát v potaz opotřebení,tak ačkoliv mám nějaký kompresní poměr,tak časováním ventilů si s kompresí můžu hezky hrát ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostatní
Myslíš si,že si motorárna dělá vlastní kroužky? Nebo že si dělají ventily? Nebo turba? Či snad zapalovací svíčky a nebo šrouby? A jaký je rozdíl mezi svíčkou a pístem?pepoh píše: to vyznelo divne, jako by firmy si motor len vyskladali z hotovych prefabrikatov jak lego, bez vlastneho vyvoja.
Jsou výrobci,kteří si motor navrhnou a postaví ve vlastní nežiji s minimálním nakupováním dílů od externích dodavatelů. Pak jsou výrobci, kterým je motor navrhnut a dokonce i někde udělán.
Některé technologie jsou tak drahý,že by se vůbec nevyplatilo,kdyby je měl každý v baráku aby si to mohl vyrobit sám ... Někdy je to i v rozporu s politikou firmy ohledně životního prostředí ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Ostatní
Kompresní poměr je požadavek konstruktéra,
komprese je stav motoru.
komprese je stav motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ostatní
Jak jsem už napsal, brzdný efekt motoru je hodně závislý především na poměru vrtání/zdvih, tedy jestli je "nadčtvercový", nebo "podčtvercový".
Re: Ostatní
A nebude kompresní poměr resp vytvořenej tlak/odpor značně větší u nadčtverce s velkým zdvihem? Samozřejmě zůstaneme u klasickýho ottova cyklu. Je mě jasný že např Atkinson bude na brzdění motorem mnohem slabší vzhledem k principu funkce.Jerry3 píše:Jak jsem už napsal, brzdný efekt motoru je hodně závislý především na poměru vrtání/zdvih, tedy jestli je "nadčtvercový", nebo "podčtvercový".
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Ostatní
Tak to ani náhodou, poněvadž tohle nemá s kompresním poměrem ale už vůbec žádnou souvislost!
Naopak čím větší vrtání a menší zdvih, tím větší brzdný efekt při nuceném volnoběhu.
Naopak čím větší vrtání a menší zdvih, tím větší brzdný efekt při nuceném volnoběhu.