Ostatní

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

No třeba v tom nulovém (brzdném) účinku pleťové vody.
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 459
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Ostatní

Příspěvek od NO HITS »

řekl bych že tam bude mít daleko víc co dočinění kombinace velikosti komprese a otáček motoru tj kolikrát nastane komprese za jednotku času ;-)
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

NO HITS píše:řekl bych že tam bude mít daleko víc co dočinění kombinace velikosti komprese

Co je "velikost" komprese? Jak si to vlastně představuješ? :?
NO HITS píše:a otáček motoru tj kolikrát nastane komprese za jednotku času ;-)
Jenže tohle tu, pokud sis nevšiml, jaksi neřešíme. :idea:
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 459
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Ostatní

Příspěvek od NO HITS »

Chcu tím říct že čím větší kompresi (kompresní poměr) má motor , tím víc bude z kopce brdit a tento jev se bude umocňovat s rostoucíma otáčkama , jinými slovy čím nižší kvalt , tím vyšší bude brzdnej účinek, kterej bude mít podstatně větší vliv než zvolenej motorovej olej.
To je přece to co tu řešíme ;-)
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od Durex »

Pozor. Komprese a kompresni pomer jsou 2 rozdilne veci a vubec spolu nesouvisi. A za dalsi. Muzu mit velkej kompresni pomer, dokonce i velkou kompresi a ve vysledku diky ridici jednotce mizivou brzdnou silu motoru ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, přesně tak! A řešíme tu brzdný účinek motoru jaksi bez ohledu na zpřevodování, neboť přece nemá smysl řešit něco, co je naprosto jasné.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Ostatní

Příspěvek od pepoh »

Jerry3 píše:
pepoh píše:kludne aj ostatne automobilky mozu zverejnit svoje technicke riesenia, rad si to precitam/porovnam.
Ale tohle přece není o automobilkách, nýbrž primárně o tom, co si u výrobců komponent, kteří dodávají kde komu, objednají, resp. jsou ochotny zaplatit. :idea:
to vyznelo divne, jako by firmy si motor len vyskladali z hotovych prefabrikatov jak lego, bez vlastneho vyvoja.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

pepoh píše:...bez vlastneho vyvoja.
A proč by si měli sami vyvíjet něco, když tu jsou firmy, které se vyloženě specializují na vývoj a výrobu určitých součástí, např. pístů, a umějí to nejlépe? Ostatně jiné firmy zase umějí pro změnu dodat zařízení pro aplikaci té které technologie v rámci vlastní výroby. Je to jenom o objednávce a ceně.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Ostatní

Příspěvek od Misojogi »

Komprese a kompresni pomer jsou 2 rozdilne veci a vubec spolu nesouvisi.
pozeral som a nasiel som
Ty by sis měl ujasnit pojmy a to: Komprese a kompresní poměr. Kompresní poměr se dá vypočítat dle Johnem popsané metody.
Komprese neboli kompresní tlak se dá pouze změřit tlakoměrem a to pouze na složeném motoru.........
https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 9&start=20

ale priznam sa ze som nepochopil preco si myslis ze kompresia a kompresny pomer spolu nesuvisia?
(bavime sa o atmoferickom motore bez turba a kompresora)
Podla mna cim vacsia kompresny pomer tym vacsia kompresia (tlak) za predpokladu ze nie su straty (tj motor je zabehnuty a zohriaty) a samozrejme tlak zavisi aj od teploty
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od Durex »

Já si to nemyslím. Já to vím :twisted: Tak třeba takto:

Kompresní poměr je neměnný za celou životnost motoru. Je dán zdvihem (délkou ojnice) a tvarem spalovacího prostoru hlavy.

Komprese se během života motoru mění a někdy dost podstatně .. Nedávno sem tu měl třeba motor,s kompresním poměrem 12.5:1 a kompresí 7 barů. A naproti tomu motor s poměrem 10.3:1 a tlakem přes 10 barů ...

A když tedy nebudu brát v potaz opotřebení,tak ačkoliv mám nějaký kompresní poměr,tak časováním ventilů si s kompresí můžu hezky hrát ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostatní

Příspěvek od Durex »

pepoh píše: to vyznelo divne, jako by firmy si motor len vyskladali z hotovych prefabrikatov jak lego, bez vlastneho vyvoja.
Myslíš si,že si motorárna dělá vlastní kroužky? Nebo že si dělají ventily? Nebo turba? Či snad zapalovací svíčky a nebo šrouby? A jaký je rozdíl mezi svíčkou a pístem?

Jsou výrobci,kteří si motor navrhnou a postaví ve vlastní nežiji s minimálním nakupováním dílů od externích dodavatelů. Pak jsou výrobci, kterým je motor navrhnut a dokonce i někde udělán.

Některé technologie jsou tak drahý,že by se vůbec nevyplatilo,kdyby je měl každý v baráku aby si to mohl vyrobit sám ... Někdy je to i v rozporu s politikou firmy ohledně životního prostředí ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ostatní

Příspěvek od Pitris »

Kompresní poměr je požadavek konstruktéra,
komprese je stav motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

Jak jsem už napsal, brzdný efekt motoru je hodně závislý především na poměru vrtání/zdvih, tedy jestli je "nadčtvercový", nebo "podčtvercový".
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 459
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Ostatní

Příspěvek od NO HITS »

Jerry3 píše:Jak jsem už napsal, brzdný efekt motoru je hodně závislý především na poměru vrtání/zdvih, tedy jestli je "nadčtvercový", nebo "podčtvercový".
A nebude kompresní poměr resp vytvořenej tlak/odpor značně větší u nadčtverce s velkým zdvihem? Samozřejmě zůstaneme u klasickýho ottova cyklu. Je mě jasný že např Atkinson bude na brzdění motorem mnohem slabší vzhledem k principu funkce.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

Tak to ani náhodou, poněvadž tohle nemá s kompresním poměrem ale už vůbec žádnou souvislost!

Naopak čím větší vrtání a menší zdvih, tím větší brzdný efekt při nuceném volnoběhu.
Odpovědět