Ostatní
Moderátor: Colommbo
Re: Ostatní
Nezapomeňte se zbavit letní směsi do ostřikovaču, jednou mi to udělalo docela problém jak zamrzla.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Ostatní
vid odkazy vlakno 2290; tvrdy plasma-karbon je naneseny na kruzkoch, valcoch, piestoch,hydrosteloch..lengy60 píše:On ten brzdný účinek motorů dost závisí na použitém oleji.Pleťová voda=nulový účinek,plnotuk=mnohem lepší.Alespoň u mně to tak funguje.
**krat znizuje oter a trenie. uz nema co brzdit, aj napriek vyssej kompresii.
mame u nas ostry kopec, dolu otacky vyletia na 4-5t.. alebo zapnut klimu-to je celkom dobra brzda..
abc -- dufam nebude nadobka praskla, rano trava bola fajn namrzla
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Ostatní
Leda tak houby! Tohle má stále ještě jenom minimum aut a pouze na těch nejexponovanějších površích, neboť je to drahá technologie. Navíc nejde ani tak o snížení tření, jako spíše o snahu udržet jakous takous životnost při "minimalizované/minimalistické" konstrukci, čehož motivem je samozřejmě i snížení spotřeby paliva.pepoh píše:vid odkazy vlakno 2290; tvrdy plasma-karbon je naneseny na kruzkoch, valcoch, piestoch,hydrosteloch..
Ani zde se nejedná o samotný stupeň komprese (a u přeplňovaných motorů už vůbec ne ) daný konstrukcí, jako o počet válců, poměr vrtání/zdvih a rovněž časování rozvodu.pepoh píše: **krat znizuje oter a trenie. uz nema co brzdit, aj napriek vyssej kompresii.
Tedy tam zřejmě ještě nemáš kompresor s proměnlivým výkonem. Jenže ty jsou naopak už dnes nejrozšířenější.pepoh píše:mame u nas ostry kopec, dolu otacky vyletia na 4-5t.. alebo zapnut klimu-to je celkom dobra brzda..
Vůbec nejde o nádobku: ta je dostatečně pružná, aby zamrznutí ustála. Hlavním problémem je čerpadlo s plastovou skříní, která popraská a nedá se opravit než výměnou celého čerpadla.pepoh píše:abc -- dufam nebude nadobka praskla, rano trava bola fajn namrzla
Re: Ostatní
S Totalem Ineo 0W-30 C2 a zařazenou trojkou neustále přibržďuji,MO NT 5W-40 bez brzdění.Svou roli hraje jistě i váha samotného vozu,ta je i se mnou 1095 kg.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostatní
Varim z vody. Nezkoumal sem to. Ale nejak si nedokazu predstavit, ze by olej v ramci zvyseni ci snizeni treni pusobil tak, ze bych to mel poznat na brzdeni motorem. Auto, jedouci treba 60 km/h z kopce vazici treba 1,5 tuny ma nejakou setrvacnost a pusobi na nej gravitacni sila. To je docela dost energie a v porovnani s tim mi prijde treni v motoru naprosto zanedbatelny. Jo, gumy s 1 atm by byly poznat. Motor bez oleje, ktery by se zadiral taky. Ale jestli je tam 0w30 nebo 10w40 ...?
Na nrzdeni motorem ma nejvetsi vliv konstrukce krmeni motoru. U starsich a karb. moto, kdy zaklapnu plyn,zavru klapku a do motoru mi jde minimum paliva tak si tuknu hlavou o riditka.
Novejsi HD ackoliv 2V, tak pri zaklapnuti plynu vubec nebrzdi motorem, protoze tam vstrikovani porad tlaci dost paliva. A nevim kdo na to v dnesni dobe prisel, ze brzdeni motorem je zlo a tak obecne pomalu mizi ...
Na nrzdeni motorem ma nejvetsi vliv konstrukce krmeni motoru. U starsich a karb. moto, kdy zaklapnu plyn,zavru klapku a do motoru mi jde minimum paliva tak si tuknu hlavou o riditka.
Novejsi HD ackoliv 2V, tak pri zaklapnuti plynu vubec nebrzdi motorem, protoze tam vstrikovani porad tlaci dost paliva. A nevim kdo na to v dnesni dobe prisel, ze brzdeni motorem je zlo a tak obecne pomalu mizi ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Ostatní
Řekl bych, že tím to nebude. Osobně se na základě praktických zkušeností s mou MG domnívám, že u HD to zkonstruovali záměrně tak, aby byl brzdný efekt motoru minimalizován, což šetří palivo. Já mám na MG klapky ovládané ještě přes bowden a vstřikování se při nuceném volnoběhu nevypíná. Ubrání plynu má přitom pomalu větší efekt, než zašlápnutí zadní brzdy.Durex píše:Novejsi HD ackoliv 2V, tak pri zaklapnuti plynu vubec nebrzdi motorem, protoze tam vstrikovani porad tlaci dost paliva.
Re: Ostatní
Mě motka brzdí motorem víc než auto....
Ale je to rozhodně víc závislé na otáčkách než na oleji.
A "superřidiči" jsou ti, co šlápnou na brzdu na vršku (pokud možno táhlého) kopce a brzdí až dolů
Ale je to rozhodně víc závislé na otáčkách než na oleji.
A "superřidiči" jsou ti, co šlápnou na brzdu na vršku (pokud možno táhlého) kopce a brzdí až dolů
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ostatní
Já ji vyměnil minulý pátek před Tatrama. A udělal jsem dobře, bo tam bylo včera i dnes ráno skoro -10 A ne nijak vysoko. 640 m.n.m.abc píše:Nezapomeňte se zbavit letní směsi do ostřikovaču, jednou mi to udělalo docela problém jak zamrzla.
(Jestlipak to aspoň jednou bude v zimě v Brně )
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ostatní
Řekl bych, že mezi tímhle
a tímtolengy60 píše:S Totalem Ineo 0W-30 C2 a zařazenou trojkou neustále přibržďuji,MO NT 5W-40 bez brzdění.Svou roli hraje jistě i váha samotného vozu,ta je i se mnou 1095 kg.
je zásadní rozpor.lengy60 píše:On ten brzdný účinek motorů dost závisí na použitém oleji.Pleťová voda=nulový účinek,plnotuk=mnohem lepší.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostatní
Porad si myslim, ze vic bude zalezet, kam fouka vitr, nez na oleji v motoru
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Ostatní
U té motorky je to jasné, dejme tomu poloviční kubatura, sedminová hmotnost.Pitris píše:Mě motka brzdí motorem víc než auto....
Ale je to rozhodně víc závislé na otáčkách než na oleji.
A "superřidiči" jsou ti, co šlápnou na brzdu na vršku (pokud možno táhlého) kopce a brzdí až dolů
Teď jsem jel za jedním Yarisem, který měl nohu na pedálu asi 1,2km v kuse. Skoro jsem si myslel, že má zaseklý spínač, ale do kopce mu to zhaslo...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Ostatní
drahe technologie, to je relativny pojem. pokuty za prekrocene emisne limity su drahsie.Jerry3 píše:Leda tak houby! Tohle má stále ještě jenom minimum aut a pouze na těch nejexponovanějších površích, neboť je to drahá technologie. Navíc nejde ani tak o snížení tření, jako spíše o snahu udržet jakous takous životnost při "minimalizované/minimalistické" konstrukci, čehož motivem je samozřejmě i snížení spotřeby paliva.pepoh píše:vid odkazy vlakno 2290; tvrdy plasma-karbon je naneseny na kruzkoch, valcoch, piestoch,hydrosteloch..
kludne aj ostatne automobilky mozu zverejnit svoje technicke riesenia, rad si to precitam/porovnam.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Ostatní
Ale tohle přece není o automobilkách, nýbrž primárně o tom, co si u výrobců komponent, kteří dodávají kde komu, objednají, resp. jsou ochotny zaplatit.pepoh píše:kludne aj ostatne automobilky mozu zverejnit svoje technicke riesenia, rad si to precitam/porovnam.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostatní
Uplne bych to nepausalizoval. Tatovo HD je 2 val 1600 ccm a vazi 400 kilo. Nebrzdi motorem vubec! To i moje dodavka je na tom 3x lip. A je to 2,2 litru a skoro 2 tuny ...rousini píše:U té motorky je to jasné, dejme tomu poloviční kubatura, sedminová hmotnost.
Teď jsem jel za jedním Yarisem, který měl nohu na pedálu asi 1,2km v kuse. Skoro jsem si myslel, že má zaseklý spínač, ale do kopce mu to zhaslo...
Jinak nektery brzdari jsou fakt borci. Nechtel bych je potkat za sebou v Alpach... Pak se divi, ze jim praskaji kotouce, ze se zvlni a nebo ze jim to nebrzdi ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Ostatní
V čem přesně?Jerry3 píše:Řekl bych, že mezi tímhlea tímtolengy60 píše:S Totalem Ineo 0W-30 C2 a zařazenou trojkou neustále přibržďuji,MO NT 5W-40 bez brzdění.Svou roli hraje jistě i váha samotného vozu,ta je i se mnou 1095 kg.je zásadní rozpor.lengy60 píše:On ten brzdný účinek motorů dost závisí na použitém oleji.Pleťová voda=nulový účinek,plnotuk=mnohem lepší.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW