Ostatní
Moderátor: Colommbo
Re: Ostatní
Milý Hombre, auto zamykám i doma v garáži a u benzinky nejen že si beru klíček (i když k otevření nádrže není potřeba), ale dokonce i zamykám, což jistě každý nedělá. Ale doma nic nehrozí, kromě vybití baterky . V práci jsem měl auto hned před svým oknem, takže taky nic nehrozilo...No, pak jsem se pokoušel sám tlačit s otevřenými dveřmi za sloupek a vycvakl jsem vnitřní obložení toho sloupku, už to dobře nesedí. Musím na to někdy kouknout, zda jsem něco ulomil či co. To opravdu nedělám dobře s tím klíčkem...
Re: Ostatní
Taky jsem si vyzkoušel pilotáž malé cvičné Cessny 152, ono se to prodává jako zážitek. Za půl hodiny samozřejmě z nikoho pilota neudělají, ani nechtějí (to se pak totiž prodává asi za +150000,- Kč nebo kolik), ale člověk si na to může "trochu sáhnout". Celkem mě překvapila nestabilita letadélka už ve stoupání, furt to někam ujíždělo šejdrem, žaludek jak na vodě, dokud jsem si za chvilku nezvykl, možná to pilot dělal schválně, nevím. Pak let rovně, to je prý nejtěžší, "žák" už si to může zkusit, a mohu potvrdit, že letět rovně je pěkný vo.er. Pořád to korigovat berany ve dvou (třech) osách, přes motor vidíte pikaču, a to já jsem vysoký, ten mrňous pilot, zabořený do sedačky, řídil fakt asi podle umělého horizontu. Alespoň je to hornoplošník a je vidět něco dolů. Pak zatáčka kolem kostela nad městem, to docela jde, samozřejmě žák spíš jen křidélky (berany), protože nohama a souhru všech kormidel neumí. Radši bych měl pod sebou nějakou louku než ty domy. Zatáčka už je docela stabilní a přiblížení dolů za nosem také. Resumé: předtím jsem myslel, že by mě to bavilo.
Po vyzkoušení: nebavilo...
Ale jsem rád, že to vím.
Po vyzkoušení: nebavilo...
Ale jsem rád, že to vím.
Re: Ostatní
Prozradím ti sladké tajemství: ta příčná nestabilita je dána šetřením provozovatele - létá na 1600 ot./min. motoru namísto 2200. To bys koukal, jak to éro dokáže být stabilní při správném tahu na vrtuli!
Re: Ostatní
Cesna 152 nemá stavitelnou vrtuli, tudíž nižší otáčky = nižší tah a menší stoupavost. Nevím je-li ekonomičtější stoupat 10 minut na režimu A nebo 5 min na režimu B.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Ostatní
Asi to mají dobře spočítané. Ale že by to bylo úplně bezpečné...
Re: Ostatní
To by mohlo být, možná tak nějak ty otáčky říkal, ovšem s tím, že maximum (výkonu) je při 2500 rpm. TO mi přišlo málo, ale např. těch 1600 rpm vůči maximu už ne. Lítej synáčku nízko a pomalu, že jo, kór napoprvé. Žák na přístroje nemá čas a většinou jsou někde vlevo, kde nesedí. Výškoměr ve stopách ukazuje nadmořskou výšku, je tam nějak nastavena výška letiště, ale i pilot v tom měl asi trochu hokej. Kdyz jsem se při přiblížení ptal na výšku, zahlásil 2100. Samozřejmě jsem si nemyslel, že budu přistávat, ale k tomu asfaltu jsem se měl jaksi přiblížit. A nadmořská výška byla to poslední, co mě v tu chvíli zajímalo. Pak už jsem se neptal na nic, on to vzal a trachtaci dokončil. Ovšem s plynem, bez toho bychom na ten asfalt ani nedolítli. Takže pro mě to bylo jaksi rozpačité. Instruktáž velmi kratičká, čas letu dodržen pinktlich. Trochu na tom bylo znát, že je to už dávno zaplaceno a oni teď musí tu zaplacenou službu vykonat. Jak říkal jeden můj spolužák: Služba je jen záminka.
Re: Ostatní
Tuším, že nominální max. je 2600 ot./min. pro trvalou zátěž.
Jinak ten pilot musí létat, aby si udržel licenci. Toť hlavní motivace.
Jinak ten pilot musí létat, aby si udržel licenci. Toť hlavní motivace.
Re: Ostatní
Je fajn, že je vůbec taková možnost. Teprve dodatečně jsem zjistil, kdy se tahle letadla přestala vyrábět. Pokud je to tak, muselo být staré nejméně tuším 34 let. Spoustění motoru bylo nadvakrát, zahřátý už byl, asi to chtělo nové svíčky Denso . No, zatím se asi nic nepřihodilo, takže ta možnost tu je.
rousini: V sobotu jsem někam cestoval, tak jsem kouknul i do Všechova na letiště. Nejprve brzy odpoledne a pak na cestě zpět v pozdním odpoledni. Nikoho na Guzzi jsem, bohužel, nezahlédl
rousini: V sobotu jsem někam cestoval, tak jsem kouknul i do Všechova na letiště. Nejprve brzy odpoledne a pak na cestě zpět v pozdním odpoledni. Nikoho na Guzzi jsem, bohužel, nezahlédl
Re: Ostatní
Ital: byl jsem tam asi jen hoďku. Celá plocha včetně pojížděčky je zanedbaná, co 40m příčná vlna. Ale na ovládání v malé rychlosti to stačí.
J3: Stoupání na malý výkon je bezpečné (startuje se na plný výkon...) neboť se projeví poklesem rychlosti a i opičák pochopí, že musí něco změnit.
Edit: Jinak ta složitost horizontálního letu se mi jeví nejspíš snahou zachytávat každou odchylku ovšem se zpožděním, takže to vede k nárůstu odchylky. Nejlepší je nechat si to sednout. V ustáleném přímočarém letu musí jít éro vyvážit a pak letí samo.
J3: Stoupání na malý výkon je bezpečné (startuje se na plný výkon...) neboť se projeví poklesem rychlosti a i opičák pochopí, že musí něco změnit.
Edit: Jinak ta složitost horizontálního letu se mi jeví nejspíš snahou zachytávat každou odchylku ovšem se zpožděním, takže to vede k nárůstu odchylky. Nejlepší je nechat si to sednout. V ustáleném přímočarém letu musí jít éro vyvážit a pak letí samo.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Ostatní
rousini: Ano, máš pravdu, vlastně stáhnul plyn až po stoupání, ovšem to letadlo plavalo už a zjm. při stoupání, to tam plyn byl. Nevím, zda plný, ale řekl bych, že s tím klackem nemanipuloval od startu až po horizontální let. Na ten to stáhl opravdu o hodně. Pak manipuloval s kolečkem vyvážení, ovšem jak to vyvážil nemohu vědět. To letadlo se chová pro mě jako laika dost blbě a jen udržet ho v letu rovně je pro mě křeč nebo mě možná pilot zkoušel, nedivil bych se ničemu, ale to asi ne.
Re: Ostatní
Může to letadlo mít nějaká specifika v chování (především konstrukce Bedna kytu (široké a krátké) mívá k stabilnímu chování daleko) a posádka si na to časem zvykne, přestane to intenzivně vnímat. Samozřejmě nováčka navíc nepilota to překvapí a napoprve se s tím nedovede, hlavně bez rady zkušenějšího vypořádat.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Ostatní
Tím kolečkem se ovládá vyvažovací ploška na výškovce, aby nebylo třeba stále tlačit na/tahat za knipl.
Re: Ostatní
Aha, to jsou vychytávky. Pilot si s tím určitě nijak nehrál, prostě to otočil, no dělá to pořád, tak asi ví kolik.
Re: Ostatní
To o kolik cítí v kniplu. A kolik je dáno nevývažkem mimo těžiště, tedy počtem a hmotností pasažérů a jejich zavazadel.
Re: Ostatní
Jinak vyvažovací ploška je i na směrovce, ale ta není seřiditelná z kabiny za letu, poněvadž hodnota jejího seřízení je dána parametry vrtule a vyosením motoru, které se za letu nemění.