Ostatní

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Ostatní

Příspěvek od tonny »

skodovkar píše: V Rudé armádě sloužilo kolem 2000 žen jako ostřelovaček, konce se dožila každá čtvrtá.
Já jednu znal osobně, když mi gratulovala k 3 místu. Byla čupr paní, zajímalo ji vše, byla zdravotnice a při výcviku zjistili, že to umí používat https://cs.wikipedia.org/wiki/Marie_Ljalkov%C3%A1. Hrozně skromná paní, měli jsme ji rádi a vždy ráda pozvání přijala. Ani se mi nechce věřit, že už odešla. Byla pořád čupr, hlavně myslí. To jsou ti skromní lidi, co přežili válku, koncentrák. Znal jsem podobných více, bohu dík.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Ostatní

Příspěvek od lefort »

skodovkar píše:Turbo rozšířilo portfolio součástek "rozbil sis sám", na kterých se dá servisně rýžovat. Navíc usnadňuje plnění ojronorem. Proč tedy rušit něco, co tak skvěle funguje? :mrgreen:
PS: Azbestové těsnění ve formě šňůry se používalo u motorek.
To jsou zase argumenty, za turbo teda může Brusel? :lol: Zkus se na chvíli zbavit té anti-EU hysterie a řekni mi, není tam to turbo náhodou od toho, aby ulehčilo řídiči jízdu? Předjíždění bez nutnosti podřazení o několik stupňů, pružnost v širším rozsahu otáček, atd.? A kolik znáš vlastně lidí, co jim "odešlo turbo"? Já asi nikoho, oturbených aut jsme měli a máme jen v rodině celkem 9 a u žádného se ta strašná tragedie v podobě explodujícího turba pod kapotou nekonala. Co tam máš dál? :-D
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Ostatní

Příspěvek od skodovkar »

lefort píše:To jsou zase argumenty, za turbo teda může Brusel?
Konkrétně zde jsem narážel na lenost vypilovat atmosféru jako třeba u Mazdy. A bude hůř, VAG zchudnul na dieselgate, nebude mít teď čím ty bruselské právníky, filozofy a magistry v genderových studiích podplácet https://auto.idnes.cz/herbert-diess-vol ... tomoto_fdv
lefort píše:...není tam to turbo náhodou od toho, aby ulehčilo řídiči jízdu?Předjíždění bez nutnosti podřazení o několik stupňů, pružnost v širším rozsahu otáček, atd.?
Rozplizlé, šedé, nemastné, neslané, tupé, zoufalé, nudné a vnucené europřemisťování. Žádná radost z postupného budování otáček, která by byla odměněna nekompromisním plnotučným a neutuchajicím tahem.
lefort píše:A kolik znáš vlastně lidí, co jim "odešlo turbo"?
Už pískají, umírají s písní na rtech.
lefort píše:Já asi nikoho, oturbených aut jsme měli a máme jen v rodině celkem 9 a u žádného se ta strašná tragedie v podobě explodujícího turba pod kapotou nekonala. Co tam máš dál? :-D
Turba samotná asi moc neexplodují, to až přetočené diesely, které si z nich natáhnou olej :lol:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Ostatní

Příspěvek od lengy60 »

No Lubo,já ti nevím,co přesně máš na mysli tím vypilovaným motorem od Mazdy,postupným budováním otáček a dalšími květnatými slovy,ale já si z ní se svým přeplňovaným motorem 1.2 udělám řiť,kdy si vzpomenu,bo než si ty otáčky vybuduješ,tak já jsem za horama. :mrgreen: Pravda,občas se něco nepovede,takže zrovna Ford má v současné době docela starosti s tím svým motorem roku a Honda s novým motorem 1.5 rovněž. :?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

lengy60 píše:...Pravda,občas se něco nepovede,takže zrovna Ford má v současné době docela starosti s tím svým motorem roku...
Tak, jak jsi to napsal, tomu ani trochu nerozumím. :?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

lengy60 píše:No Lubo,já ti nevím,co přesně máš na mysli tím vypilovaným motorem od Mazdy,postupným budováním otáček a dalšími květnatými slovy...
Zato naprosto rozumím tomu, co napsal Luba. Obvykle se tomu říká "gradace výkonu v otáčkách", což naprostá většina dnešních oturbených motůrků vůbec nezná. A proč? Ne snad proto, že jsou oturbené, ale že mají příliš vysoký kompresní poměr a příliš malé turbo. Ono totiž zároveň platí, že kdyby tomu tak nebylo, moc by se s nimi tím dnes prosazovaným stylem "těsně nad volnoběhem" jezdit nedalo. :idea:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ostatní

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:....já si z ní se svým přeplňovaným motorem 1.2 udělám řiť,kdy si vzpomenu....
Když tomu říkáš motor :mrgreen: Ale dej si bacha aby Ti tu "řiť" s atmosférou někdo nenatrhl....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Ostatní

Příspěvek od lengy60 »

Jardo,ty nejsi na netu nebo jsi nezaregistroval co dnes Ford řeší s motory 1.0 Ecoboost?
Jarku,můžeme tomu klidně říkat motůrek,ale fakt je ten,že po 1.6 v naprosté pohodě,2.0 jak který a v jakém autě.:)
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

Ne. Tak, jak jsi to napsal, jsem fakt nic nezaregistroval.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Ostatní

Příspěvek od lengy60 »

Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

Ale to pořád není o tom, jak jsi to napsal. A večer k tomu něco napíšu já. Předem prozradím, že to bude přesně v duchu předchozí debaty v tomto vlákně.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Ostatní

Příspěvek od lefort »

Jak jsem napsal - malý motor bez turba, je prostě krok zpět. Ano, gradaci výkonu u atmosféry uznávám a mám rád, ale to musí být pořádný motor, nejlépe R6 nebo V6 s objemem přes dva litry. Čtyř- nebo dokonce tříválce bez turba jsou oproti TB astmatické.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

Co znamená to TB?
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Ostatní

Příspěvek od lefort »

Jardo, turbobenzin. Ale zajímavé by asi bylo, jakým směrem by se vývoj motorů (a teď mám na mysli těch benzinových) ubíral, nebýt nesmyslných a často kontraproduktivních E-norem...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Ostatní

Příspěvek od skodovkar »

lengy60 píše:...ale já si z ní se svým přeplňovaným motorem 1.2 udělám řiť,kdy si vzpomenu,bo než si ty otáčky vybuduješ,tak já jsem za horama.
Jestli by to v tobě vzbuzovalo nějaké mindráky, tak ve mě určitě ne. Nepotřebuji si na cestě nic dokazovat :idea:
Odpovědět