Ostatní
Moderátor: Colommbo
Re: Ostatní
Prý ještě Felicie do Ruska byly s karbecem. Co se týká spotřebáků, tak přechod na MPI byl jednoznačným krokem kupředu.
Re: Ostatní
Měli jsme doma jednoho z posledních Formanů (Š136 - 50 kW), vyroben 12/1994 a docela rád na něj vzpomínám. Jako firemní vozítko na převoz vetších nákladů přežil docela dost útrap, než je povodně v 97 spláchly. Podařilo se ho oživit a asi za 3 měsíce poté jej čorli chmatáci. Ti se museli vztekat, když zjistili, že vzali "utopenku" Nebylo to špatné auto, v té době slušný stěhovák.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Ostatní
Problém je "pouze" v tom, že Japonci už tehdy byli někde úplně jinde, cca 20 let napřed.
Re: Ostatní
Proč problém? Každý si vybral podle chuti a kapsy
Re: Ostatní
Jerry3:
Nehledej v tom nic jiného, než levné, relativnè prostorné firemní auto s nízkými pořizovacími a provozními náklady (za cca 265.000 Kč)
Nehledej v tom nic jiného, než levné, relativnè prostorné firemní auto s nízkými pořizovacími a provozními náklady (za cca 265.000 Kč)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Ostatní
Takhle ovšem mohu přistoupit k hodnocení prakticky čehokoli. Trochu mi to připomíná včerejší zkušenost s montáží spec. pacek k zavěšení bicyklu/ů na stěnu: vypadá to vcelku funkčně a po náhradě původně dodaného spojovacího materiálu skutečně kvalitním v ceně téměř dosahující pořizovací ceny celého výrobku to na té stěně dokonce i drží (poté, co mi oba bicykly spadly a poškodily se ).
Re: Ostatní
Důležité je, že můžeš i nemusíš. Dokud máš ještě možnost volby, tak je to v pořádku. Někdo nepotřeboval klimu a okna v elektrice, ale chtěl velký kufr. Jindy může mít třeba dobrou cenu, která ho přesvědčí ke koupi, i když to není jeho šálek čajeJerry3 píše:Takhle ovšem mohu přistoupit k hodnocení prakticky čehokoli. ...
V případě formana si troufám tvrdit, že auto sloužilo ke spokojenosti pořizovatele.
Re: Ostatní
Tohle je naprosto klasický příklad "neinformovaného uvažování", resp. rozhodování. Něco ve stylu "proč bych si měl teď nakoupit potraviny v ještě otevřeném obchodě, když zatím hlad nemám". Abych pak řešil, "jak zahnat hlad, když doma nic nemám a obchod zavřený" (tak holt vymyslím "neprůstřelnou výmluvu").skodovkar píše:Někdo nepotřeboval klimu a okna v elektrice...
Re: Ostatní
A nebo si řeknu, že v těchto potravinách si připlácím více než v jiném obchodě z důvodu luxusu pro mě zbytného. Usoudil jsem, že si nechci namazat chleba kaviárem, ale třeba máslem a posolit si ho. Jdu si ho tedy koupit do večerky na rohu.
Proč bych tedy měl kupovat kaviár? Nemluvě o tom, že mi třeba kaviár nechutná (nevyhovuje) Snad mi nechceš říci, že mi kaviár musí chutnat
Proč bych tedy měl kupovat kaviár? Nemluvě o tom, že mi třeba kaviár nechutná (nevyhovuje) Snad mi nechceš říci, že mi kaviár musí chutnat
Re: Ostatní
Nemusí, ale možná by nebylo od věci ho ochutnat. A tohle platí obecně! Tedy pokud něco neznám či na to nemám, vyznívá konstatování, že "to vlastně nepotřebuji", přinejmenším trapně. Osobně se nestydím za to, že si něco nemohu dovolit, a nebudu to skrývat za rádoby zbytnost toho či onoho. Přitom to rozhodně není o ceně toho či onoho, je to o tom, co ještě využiju (co jsem schopen využít) a co už ne (tedy co je z hlediska mých potřeb nadbytečné). Ale abychom si rozuměli: uspokojování zcela elementárních potřeb není to, o čem teď píšu. Pak bych totiž musel napsat, že ty nejlepší věci jsou vlastně úplně zadarmo: třeba sex z lásky.
P.S.: Tuhle jsem pil s kamarádem naprosto skvělé bílé víno z Moravy. Opsal jsem si etiketu, že si ho koupím. Nekoupím, není totiž na prodej, producent ho má jen na rozdávání jako firemní pozornost (firma se zabývá něčím úplně jiným, produkcí vína však jen pro vlastní potřebu; můj kamarád to víno dostal darem).
P.S.: Tuhle jsem pil s kamarádem naprosto skvělé bílé víno z Moravy. Opsal jsem si etiketu, že si ho koupím. Nekoupím, není totiž na prodej, producent ho má jen na rozdávání jako firemní pozornost (firma se zabývá něčím úplně jiným, produkcí vína však jen pro vlastní potřebu; můj kamarád to víno dostal darem).
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ostatní
Jenže on každý má (může mít) prostě trochu jiné nároky, potřeby, požadavky a nemusí to být vůbec o tom, jestli na to mám nebo nee. A podle těch svých kritérií se obklopuje věcima, proč by si tedy měl pořizovat třeba zrovna Japonce, byť by dle názoru některých v určité době vyčníval nad všechny kolem...? Za to, že má někdo skromnější nároky (a tedy kupř. neochutná kaviár), přece není důvod se stydět. Něco mám, vlastním, vím, že je něco o moc lepčího, no a...?
P.S. Ty jsi z jistého pohledu v určitých věcech perfekcionista a detailista (nechci napsat puntičkář.) Jenže všichni takoví nejsou. Budeme na ně proto nahlížet svrchu...?
P.S. Ty jsi z jistého pohledu v určitých věcech perfekcionista a detailista (nechci napsat puntičkář.) Jenže všichni takoví nejsou. Budeme na ně proto nahlížet svrchu...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ostatní
Mně na tom vadí pouze ona glorifikace zaostalosti (svézt se na koňském povoze někde ve východních Karpatech, přikusuje přitom kozí sýr z místní produkce, mi fakt nevadí, ale nebudu to vydávat za "etalon štěstí za limitovaných pořizovacích a provozních nákladů") a hlavně velikosti kufru (jen díky němu škodovky, tedy až po těch s motorem vzadu, přece vyhrávaly všechny testy).
Re: Ostatní
Jerry3:
Zaostalosti? Ale no tak, to nemůžeš myslet vážně!
Pokud potřebuješ cenově dostupný automobil, který dokáže pobrat objemný náklad (v našem případě zásobovat potravinami, cukrovinkami a podobným zbožím) pro dvě prodejny, a při tom minimalizovat vstupní náklady, musíš kupovat nutně 2× dražší auto? Na cestu do Makra, velkoskladu potravin, olejů atd. to auto posloužilo, jak mělo.
Ty to s tím bojem proti koncernu, bez utrážky, přeháníš.
Neodsoudím přece člověka za to, že si koupí Dustera, když nechce dávat dvojnásobek za Qashqai (a daný účel to splní). To přece z lidí nedělá zaostalce.
Zaostalosti? Ale no tak, to nemůžeš myslet vážně!
Pokud potřebuješ cenově dostupný automobil, který dokáže pobrat objemný náklad (v našem případě zásobovat potravinami, cukrovinkami a podobným zbožím) pro dvě prodejny, a při tom minimalizovat vstupní náklady, musíš kupovat nutně 2× dražší auto? Na cestu do Makra, velkoskladu potravin, olejů atd. to auto posloužilo, jak mělo.
Ty to s tím bojem proti koncernu, bez utrážky, přeháníš.
Neodsoudím přece člověka za to, že si koupí Dustera, když nechce dávat dvojnásobek za Qashqai (a daný účel to splní). To přece z lidí nedělá zaostalce.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Ostatní
Tohle ne, ovšem to první ano. A pokud nechápeš proč, pak se holt nechápeme.Libor píše:Neodsoudím přece člověka za to, že si koupí Dustera, když nechce dávat dvojnásobek za Qashqai (a daný účel to splní). To přece z lidí nedělá zaostalce.
P.S.: A je to úplně stejné, jako s tvým výběrem motorky. Já jsem třeba dodnes nepochopil, proč ses vůbec nešel svézt s tím, co jsem ti nahodil jako alternativu. Že by předsudky? Pak je ovšem nepodsouvej mně, neboť v mém případě, přesněji v případě toho, o čem tu teď konkrétně debatujeme, se fakt nejedná o a priori zaujatost, ale o technická fakta.
P.P.S.: "U nás na vesnici" byl nedávno vyhazovací den. Nahodil jsem kouli (montáž tažného zařízení mne při koupi vozu vyšla na 16 500 Kč), jel si půjčit přívěsný vozík od kamaráda (menší problém než vyramovat ten vlastní ze stavebním materiálem zarovnané garáže; za jeho půjčení jsem naštěstí platit nemusel) a ty věci na vyhození odvozil. Kdybych měl ruční dvoukolák z doby mého dětství, jehož neopravitelné zbytky jsem vloni odevzdal do šrotu, zvládl bych to také, byť bych musel jet ke kontejneru na návsi mnohokrát. Už začínáš rozumět?
Re: Ostatní
Jerry3:
Oba to vnímáme jinak, ale to je logické. Každý má jiné požadavky, nároky, možnosti. Forman byl jen a pouze pracovní vozidlo, určené k popisovanému účelu. Udělal za ty vstupní peníze medvědí službu, de facto se několikrát zaplatil, bez toho aniž by se za ty tři roky muselo investovat do nadstandardního servisu, prostě "dělník". Ostatní auta v rodině byly Hondy. Nač kupovat na přepravu zboží 2x, 3x dražší Hondu (Aerodeck), když na "rasování" stačil úplně obyčejný Forman? To je to, co mám celou dobu na mysli.
Ano, CF moto jsem nebral k vůli předsudkům, nepopírám. Zvolil jsem osvědčenou techniku i výrobce, ač to ekonomicky nedává smysl.
Oba to vnímáme jinak, ale to je logické. Každý má jiné požadavky, nároky, možnosti. Forman byl jen a pouze pracovní vozidlo, určené k popisovanému účelu. Udělal za ty vstupní peníze medvědí službu, de facto se několikrát zaplatil, bez toho aniž by se za ty tři roky muselo investovat do nadstandardního servisu, prostě "dělník". Ostatní auta v rodině byly Hondy. Nač kupovat na přepravu zboží 2x, 3x dražší Hondu (Aerodeck), když na "rasování" stačil úplně obyčejný Forman? To je to, co mám celou dobu na mysli.
Ano, CF moto jsem nebral k vůli předsudkům, nepopírám. Zvolil jsem osvědčenou techniku i výrobce, ač to ekonomicky nedává smysl.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40