U Omegy pozoruju totéž, při plachtění nebo při i velmi pomalém dojíždění na volnoběh k místu zastavení ukazuje ručka otáčkoměru cca 700/min. a teprve po úplném zastavení poklesne na obvyklých cca 550/min. Myslím, že je to nastaveno z důvodů, jež zmiňuješ, a bude to správně.Pitris píše:A když zastavíš klesnou? Honda to tak má, a řekl bych, že je to schválně aby za jízdy i bez kvaltu byl dostatečný tlak v servu a podtlak na brždění.
Ostatní
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ostatní
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ostatní
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Ostatní
Když tu tak čtu tu diskuzi, tak budu pozorovat jak je to u 1.8T, zda na plachtění ma vyšší volnoběžné otáčky a zda je pak zvýší, mám ale pocit, že je to stejné.
Já mám na mé typické trase, když jedu domů cca 3 km sjezd s malým výjezdem těsně před barákem. Tohle jezdím většinou bez kvaltu. Ono to tam hezky dojede a i to zvyšuje rychlost postupně, když se blíží kopec tak ve vhodné chvíli zařadím kvalt, který se pro danou rychlost a kopec hodí.
Jinak já to kombinuji a užívám oba způsoby. Když dojíždím na křižovatku kde je červená a vím, že bude brzy zelená, tak si podřadím a brzdím motorem a většinou když se přiblížím, tak už jenom přidám plyn a jedu dál. Kde je ale sjezd, kde vím, že nebude třeba brzdit, tak vykvaltuji. A když to pak přejde v rovinku či stoupání zvolím převod, se kterým auto pojede. Přijde mi zbytečné, když to auto nabere samo rychlost brzdit motorem a pak akcelerovat dříve, když můžu později.
Samozřejmě v zimě to je jiná, když je sníh a vrstva na silnici tak vždy z kopce s kvaltem.
Já mám na mé typické trase, když jedu domů cca 3 km sjezd s malým výjezdem těsně před barákem. Tohle jezdím většinou bez kvaltu. Ono to tam hezky dojede a i to zvyšuje rychlost postupně, když se blíží kopec tak ve vhodné chvíli zařadím kvalt, který se pro danou rychlost a kopec hodí.
Jinak já to kombinuji a užívám oba způsoby. Když dojíždím na křižovatku kde je červená a vím, že bude brzy zelená, tak si podřadím a brzdím motorem a většinou když se přiblížím, tak už jenom přidám plyn a jedu dál. Kde je ale sjezd, kde vím, že nebude třeba brzdit, tak vykvaltuji. A když to pak přejde v rovinku či stoupání zvolím převod, se kterým auto pojede. Přijde mi zbytečné, když to auto nabere samo rychlost brzdit motorem a pak akcelerovat dříve, když můžu později.
Samozřejmě v zimě to je jiná, když je sníh a vrstva na silnici tak vždy z kopce s kvaltem.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Ostatní
na hybrid strankach je usporna jazda casto diskutovana.
napriek tomu ze hybrid rekuperuje, je lahsie plachtit, ako brzdit a znova zrychlovat.
(rekuperacia nie je bezstratova)
u nich je pointa vyuzit vyssiu vahu vo svoj prospech tymto sposobom
napriek tomu ze hybrid rekuperuje, je lahsie plachtit, ako brzdit a znova zrychlovat.
(rekuperacia nie je bezstratova)
u nich je pointa vyuzit vyssiu vahu vo svoj prospech tymto sposobom
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Ostatní
Pavle,moje Ochc stale stejny volnobeh.
S ni jezdim vetsinou na usporu,protoze a at se ti komu libi nebo ne, vyplati se tahat motor z nizsich ot za pomoci turba,tedy Nm,nez ve vyssich vyuzivat Kw. S vlastnim autem takto bych v zatezi nikdy nejezdil...
A to nekdy vezu 400kg v kufru a 600 na voziku+ 170 jeho vaha.
To podrazuju z kopce do zastaveni az na 2ku a neplachtim vubec.
S ni jezdim vetsinou na usporu,protoze a at se ti komu libi nebo ne, vyplati se tahat motor z nizsich ot za pomoci turba,tedy Nm,nez ve vyssich vyuzivat Kw. S vlastnim autem takto bych v zatezi nikdy nejezdil...
A to nekdy vezu 400kg v kufru a 600 na voziku+ 170 jeho vaha.
To podrazuju z kopce do zastaveni az na 2ku a neplachtim vubec.
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ostatní
Mít plně naložený auto a ještě za sebou vozejk, taky pojedu z kopce jak s vajíčkama a nějaké plachtění mě ani nenapadne...
P.S. Naložit takhle (včetně plnýho vozejku) předokolku - se divím, že kola vůbec zabírají...
P.S. Naložit takhle (včetně plnýho vozejku) předokolku - se divím, že kola vůbec zabírají...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ostatní
Ano klesnou..Pitris píše:A když zastavíš klesnou? Honda to tak má, a řekl bych, že je to schválně aby za jízdy i bez kvaltu byl dostatečný tlak v servu a podtlak na brždění.NOVON píše:Mazda si drzi zvysene otacky pri jizde bez kvaltu....
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Ostatní
https://autobible.euro.cz/sedm-zlocinu- ... -internetu
A bohužel článek je pravdivý.
A bohužel článek je pravdivý.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ostatní
Je to marný, je to marný, je to... Ovšem ne vše v článku uvedené je pravda. Autorem textu je dozajista nějaký Pražák, ale pokud se předpisy nezměnily, lze v obci na komunikaci o dvou a více jízdních pruzích v jednom směru použít k jízdě kterýkoli pruh a tedy kecy typu
"Ne nadarmo se říká, že nejrychlejší cesta po Jížní spojce v Praze je ve volném pravém pruhu. Pravidla se v tomto směru vyjadřují poměrně jasně. Jezdí se v pruhu pravém, ostatní slouží pouze k předjíždění. Po dokončení manévru se má řidič vrátit zpátky do pravého pruhu..."
jsou jaksi mimo mísu. Litera zákona jest naplněna, což na druhou stranu neznamená, že i v takových případech by řidiči nemajíce nějaký extra důvod jet jinak nemohli jezdit vpravo, že...? Všechno je o lidech a ti za volanty aut postupem doby lidmi trošku být přestávají...
"Ne nadarmo se říká, že nejrychlejší cesta po Jížní spojce v Praze je ve volném pravém pruhu. Pravidla se v tomto směru vyjadřují poměrně jasně. Jezdí se v pruhu pravém, ostatní slouží pouze k předjíždění. Po dokončení manévru se má řidič vrátit zpátky do pravého pruhu..."
jsou jaksi mimo mísu. Litera zákona jest naplněna, což na druhou stranu neznamená, že i v takových případech by řidiči nemajíce nějaký extra důvod jet jinak nemohli jezdit vpravo, že...? Všechno je o lidech a ti za volanty aut postupem doby lidmi trošku být přestávají...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ostatní
Áno, typický článek pražského "krále silnic".
Ovšem kdyby ti Pražáci vyrazili např. do Mnichova, tam by teprve viděli, jak se rozjíždí z křižovatky!
Ovšem kdyby ti Pražáci vyrazili např. do Mnichova, tam by teprve viděli, jak se rozjíždí z křižovatky!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Ostatní
Pánové, včera jsem stál v koloně na křižovatce v místě, kde byly dva pruhy. Začala za námi řvát v dálce siréna, tak rychle a krásně udělanou uličku jsem JAK ŽIV NEVIDĚL Byla to nakonec jen policejní dodávka, ale třeba spěchali někomu na pomoc I to zipování tady celkem slušně funguje, pokud pominu, že někteří se cpou do pruhu mnohem dříve.
Re: Ostatní
Od zavedení denního svícení se v případě starších aut, které ho ještě nemají automatické, běžně setkávám s tím, že ve dne jedou na dálková světla.
Nebo jiná "specialita": bezdůvodné zastavování před kruhovým objezdem.
O inherentním řidičském idiotismu množiny koncerňáků ani nemluvě: to, co jsem v kontrastu se stylem jízdy ostatních zažil zrovna včera na maďarské dálnici, se snad ani nedá popsat.
Nebo jiná "specialita": bezdůvodné zastavování před kruhovým objezdem.
O inherentním řidičském idiotismu množiny koncerňáků ani nemluvě: to, co jsem v kontrastu se stylem jízdy ostatních zažil zrovna včera na maďarské dálnici, se snad ani nedá popsat.
Re: Ostatní
Dnes ráno před kruhovým objezdem (cca 100 m) z protisměru Octavka předjíždí na plné a do kopce, musel jsem přibrzdit. Anebo před měsícem Passat co se mu nechce objet kruhový objezd a vezme to hned doleva.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Ostatní
Co s ním https://www.novinky.cz/krimi/475654-rid ... autem.html Obnovit tělesné tresty
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ostatní
Čtyři ročky do ťurmy a když bude sekat latinu, po půlce ho pustí.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90