Ostatní

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ostatní

Příspěvek od Colommbo »

Pitris píše:A když zastavíš klesnou? Honda to tak má, a řekl bych, že je to schválně aby za jízdy i bez kvaltu byl dostatečný tlak v servu a podtlak na brždění.
U Omegy pozoruju totéž, při plachtění nebo při i velmi pomalém dojíždění na volnoběh k místu zastavení ukazuje ručka otáčkoměru cca 700/min. a teprve po úplném zastavení poklesne na obvyklých cca 550/min. Myslím, že je to nastaveno z důvodů, jež zmiňuješ, a bude to správně.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Ostatní

Příspěvek od pepoh »

LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Ostatní

Příspěvek od PavelRS »

Když tu tak čtu tu diskuzi, tak budu pozorovat jak je to u 1.8T, zda na plachtění ma vyšší volnoběžné otáčky a zda je pak zvýší, mám ale pocit, že je to stejné.

Já mám na mé typické trase, když jedu domů cca 3 km sjezd s malým výjezdem těsně před barákem. Tohle jezdím většinou bez kvaltu. Ono to tam hezky dojede a i to zvyšuje rychlost postupně, když se blíží kopec tak ve vhodné chvíli zařadím kvalt, který se pro danou rychlost a kopec hodí.

Jinak já to kombinuji a užívám oba způsoby. Když dojíždím na křižovatku kde je červená a vím, že bude brzy zelená, tak si podřadím a brzdím motorem a většinou když se přiblížím, tak už jenom přidám plyn a jedu dál. Kde je ale sjezd, kde vím, že nebude třeba brzdit, tak vykvaltuji. A když to pak přejde v rovinku či stoupání zvolím převod, se kterým auto pojede. Přijde mi zbytečné, když to auto nabere samo rychlost brzdit motorem a pak akcelerovat dříve, když můžu později.

Samozřejmě v zimě to je jiná, když je sníh a vrstva na silnici tak vždy z kopce s kvaltem. :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Ostatní

Příspěvek od pepoh »

na hybrid strankach je usporna jazda casto diskutovana.
napriek tomu ze hybrid rekuperuje, je lahsie plachtit, ako brzdit a znova zrychlovat.
(rekuperacia nie je bezstratova)
u nich je pointa vyuzit vyssiu vahu vo svoj prospech tymto sposobom
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Ostatní

Příspěvek od Pedro »

Pavle,moje Ochc stale stejny volnobeh.
S ni jezdim vetsinou na usporu,protoze :wink: a at se ti komu libi nebo ne, vyplati se tahat motor z nizsich ot za pomoci turba,tedy Nm,nez ve vyssich vyuzivat Kw. S vlastnim autem takto bych v zatezi nikdy nejezdil...
A to nekdy vezu 400kg v kufru a 600 na voziku+ 170 jeho vaha.
To podrazuju z kopce do zastaveni az na 2ku a neplachtim vubec.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ostatní

Příspěvek od Colommbo »

Mít plně naložený auto a ještě za sebou vozejk, taky pojedu z kopce jak s vajíčkama a nějaké plachtění mě ani nenapadne... :)
P.S. Naložit takhle (včetně plnýho vozejku) předokolku - se divím, že kola vůbec zabírají... :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ostatní

Příspěvek od NOVON »

Pitris píše:
NOVON píše:Mazda si drzi zvysene otacky pri jizde bez kvaltu....
A když zastavíš klesnou? Honda to tak má, a řekl bych, že je to schválně aby za jízdy i bez kvaltu byl dostatečný tlak v servu a podtlak na brždění.
Ano klesnou..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Ostatní

Příspěvek od abc »

Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ostatní

Příspěvek od Colommbo »

Je to marný, je to marný, je to... :( Ovšem ne vše v článku uvedené je pravda. Autorem textu je dozajista nějaký Pražák, ale pokud se předpisy nezměnily, lze v obci na komunikaci o dvou a více jízdních pruzích v jednom směru použít k jízdě kterýkoli pruh a tedy kecy typu
"Ne nadarmo se říká, že nejrychlejší cesta po Jížní spojce v Praze je ve volném pravém pruhu. Pravidla se v tomto směru vyjadřují poměrně jasně. Jezdí se v pruhu pravém, ostatní slouží pouze k předjíždění. Po dokončení manévru se má řidič vrátit zpátky do pravého pruhu..."
jsou jaksi mimo mísu. Litera zákona jest naplněna, což na druhou stranu neznamená, že i v takových případech by řidiči nemajíce nějaký extra důvod jet jinak nemohli jezdit vpravo, že...? Všechno je o lidech a ti za volanty aut postupem doby lidmi trošku být přestávají... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Ostatní

Příspěvek od lefort »

Áno, typický článek pražského "krále silnic". :lol:
Ovšem kdyby ti Pražáci vyrazili např. do Mnichova, tam by teprve viděli, jak se rozjíždí z křižovatky!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Ostatní

Příspěvek od skodovkar »

Pánové, včera jsem stál v koloně na křižovatce v místě, kde byly dva pruhy. Začala za námi řvát v dálce siréna, tak rychle a krásně udělanou uličku jsem JAK ŽIV NEVIDĚL :wink: Byla to nakonec jen policejní dodávka, ale třeba spěchali někomu na pomoc :idea: I to zipování tady celkem slušně funguje, pokud pominu, že někteří se cpou do pruhu mnohem dříve.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Ostatní

Příspěvek od Jerry3 »

Od zavedení denního svícení se v případě starších aut, které ho ještě nemají automatické, běžně setkávám s tím, že ve dne jedou na dálková světla.

Nebo jiná "specialita": bezdůvodné zastavování před kruhovým objezdem.

O inherentním řidičském idiotismu množiny koncerňáků ani nemluvě: to, co jsem v kontrastu se stylem jízdy ostatních zažil zrovna včera na maďarské dálnici, se snad ani nedá popsat.
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Ostatní

Příspěvek od abc »

Dnes ráno před kruhovým objezdem (cca 100 m) z protisměru Octavka předjíždí na plné :evil: a do kopce, musel jsem přibrzdit. Anebo před měsícem Passat co se mu nechce objet kruhový objezd :idea: a vezme to hned doleva. :shock:
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ostatní

Příspěvek od Pitris »

Co s ním :?: :evil: https://www.novinky.cz/krimi/475654-rid ... autem.html Obnovit tělesné tresty :!: :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ostatní

Příspěvek od Colommbo »

Čtyři ročky do ťurmy a když bude sekat latinu, po půlce ho pustí. :evil:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět