Ošetření dutin a podvozku

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět

Ošetřil jsem na moderním automobilu:

Jen dutiny
240
35%
Jen spodek n
81
12%
Spodek Tlumexem
33
5%
Dutiny i spodek
251
37%
Nic
76
11%
 
Celkem hlasů: 681

elkej
Příspěvky: 6
Registrován: úte pro 07, 2004 22:15

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od elkej »

Potřeboval bych ošetřit malinko větší dutinku...jedná se o ocelový cca 10metrový stožár kuželovitého tvaru, na jedné straně má průměr cca 40cm a na druhé 20cm. Momentálně je naležato a chtěl bych dovnitř nalít patřičný prostředek a vyválet do všech stran. Uvnitř už nějaká povrchová koroze je, ale není to nic hrozného...
Čím dýl by ho to ochránilo, tím lépe.
Nějaké tipy?
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od jarson1 »

Ja by som asi dal fluid film.
https://www.fluidfilm.sk/
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Colommbo »

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
elkej
Příspěvky: 6
Registrován: úte pro 07, 2004 22:15

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od elkej »

Díval jsem se na jejich produkty(fluidfilm) a dle popisu to vypadá, že objevili skoro zázračnou recepturu..
V úvahu připadá řídké A, které má min 2 roky chránit před korozí. Nebo pak NAS či AR které je přímo i na vnitřní plochy veřejného osvětlení s delší dobou ochrany, což by bylo lepší. Nevím jakou to má konzistenci, zda s tím půjde vylít vnitřek stožáru.
Nemáte s tím někdo praktickou zkušenost jak se s tím dělá?
elkej
Příspěvky: 6
Registrován: úte pro 07, 2004 22:15

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od elkej »

Takže objednáno Fluid Film Liquid A
Díky za tip
jjabrams
Příspěvky: 23
Registrován: ned črc 31, 2022 19:02

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od jjabrams »

kater
Příspěvky: 220
Registrován: ned úno 09, 2020 21:59

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od kater »

Skúšal som všeličo, ale najviac sa mi osvedčil Dinitrol a iné skúšať nebudem.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od jarson1 »

Som na tom podobne.Studoval som po nete, vselijak zvazoval...uz som bol rozhodnuty pre fluid film, ale pracovisko , kde to robili, uz s tým skoncili.
Tak som to zase odlozil na " někdy příště " ...a auta zatial veselo neviditelne iste hniju, ze ...
....ale dva dni dozadu mi volal kamarat, ktory prisiel na dovolenku domov, ci by som sa mu nepozrel na brzdy. A ked sme to robili stocila sa rec na antikoroziu. On je totiz taky ten typ, ze mechanike nerozumie , ale chemii ano. A antikorozia je pre neho nieco ako pre tunajsich vymena oleja :).Proste - on pouziva Dinitrol. A ked mi ukazal ako vyzeraju po tejto stranke jeho auta (Avensis a Carina) , plus presne mi vysvetlil a ukazal ako a co , bolo rozhodnute. Uz som aj objednal a jedno auto je prave v procese.
Akurat este musim dokupit matros, asi som to podcenil :) .
A povedal jednu velmi pravdivu vec ..." Vsetci vymyslate vselijake TOP riesenia a nikto realne nic nerobi. Kym sa rozhupete medzitym vam to zhnije. Tu si kup tri ML-ka a dva cierne vosky a proste to urob ! "
A mal pravdu.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
jjabrams
Příspěvky: 23
Registrován: ned črc 31, 2022 19:02

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od jjabrams »

A postup opravy? Rez odstranit a na holý kov Dinitrol? Nebo napřed základovku?
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od jarson1 »

Jasne, zabudol som - ocistit rdzou napadnute miesta mechanicky, na to RZ900. Ml do dutin a aj na podvozok kde su " vrstvene plechy" sa moze ( velmi dobre prenika). Ten RZ900 je sucasne epoxidovy zaklad. Vsak je aj riadne drahy. Naozaj iba na napadnute miesta. Na to podla vkusu bud farba alebo rovno voskova ochrana. Ja mam zatial ciernu na toyotu, lebo tam he podvozok viac do cierna, tak nech to ladi.
Na hondu budem brat ten bronzovy so zinkom.
A mam aj jednu dinitrol81 (tenky traspatentny tvrdy film) , ta pojde na ramena a napravy a tlmice a tak. Pohyblive diely.
Celkom ma to bavi.
Ale musel som na exterier trosku vybehnuut, lebo som nasiel " bebicko". Uz je vytmelene a vybrusene. Akurat mi nejaky pako ukradol plnic, ktory som nechal pred garazou, kym som odbehol do bytu pre rude pravo na zakrytie pred striekanim :) Takze to pre dnesok musim zabalit.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od yosemitak »

Shi píše:
Pitris píše:Není zač bo jsem napsal o nevyzkoušeném. Ale ta nabídka CanoCaru špatně nevypadá.
Nakonec jsem všechna tři rodinná auta, u kterých to ještě mělo smysl, protáhl skrz CanoCar. :wink:
Co bylo rozhodujicim faktorem mezi "ma to jeste smysl" vs. "nema to uz smysl"? :)
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Tester
Příspěvky: 4
Registrován: sob úno 27, 2021 15:04

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Tester »

Už jsem to tady jednou psal. Po vyzkoušení všeho možného mohu doporučit na spodek a dutiny XCP Rust Blocker.
https://www.xcp-protection.cz/otazky-a- ... -podvozku/

Jediná komplikace je, že se nástřik musí jednou za rok obnovovat. XCP Rust Blocker je výrazně lepší než Fluid Film, který jsem používal dříve.
Kupuju kanystry 5 litrů a stříkám stříkací pistolí. Na jeden pořádný nástřik spotřebuji litr, což je finančně cca 600 Kč, i s dutinami pak cca 800 Kč.
Na jejich stránkách je asi nejvíc vypovídající fotka orezlé rezervy umístěné zvenku. Nechal jsem si poslat původní fotky a byl jsem se dokonce podívat na to konkrétní auto v Liberci - a je to přesně podle těch fotek.
https://www.xcp-protection.cz/vase-prib ... -pul-roce/

ObrázekObrázek

A tady je můj disk - stav 10/2021 a pak 03/2022:
ObrázekObrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) Tester dne ned zář 25, 2022 20:50, celkem upraveno 1 x.
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Shi »

yosemitak píše: Co bylo rozhodujicim faktorem mezi "ma to jeste smysl" vs. "nema to uz smysl"? :)
Věk auta, celkový stav antikorozní ochrany, předpokládaný osud auta v následujících letech.

Toyota z roku 2003 jako jediná ochranu nedostala, protože z výroby byla ošetřená zjevně nadstandardně, roční nájezd je malý a nečekám, že by měla vydržet dalších 10 let.

Honda z roku 2008 nástřik dostala, byť letos už asi půjde do světa. Motor je ve skvělém stavu a k tomu autu celkové mám mimořádně kladný vztah, takže peníze za nástřik se mi sice zcela určitě v prodejní ceně nevrátí, ale to nevadí. Podstatné pro můj klidný spánek je, že případný nový majitel dostane auto s podvozkem a motorem ve slušném stavu bez skrytých vad.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Colommbo »

Tester: Ahoj! Obrázky se neotevírají (tedy aspoň na notebooku nee), zkus to, prosím, ještě jednou a možná lépe, Díky! :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Tester
Příspěvky: 4
Registrován: sob úno 27, 2021 15:04

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Tester »

Colommbo: Tak snad je to teď OK.
Odpovědět