Ošetření dutin a podvozku

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět

Ošetřil jsem na moderním automobilu:

Jen dutiny
240
35%
Jen spodek n
81
12%
Spodek Tlumexem
33
5%
Dutiny i spodek
251
37%
Nic
76
11%
 
Celkem hlasů: 681

Spoon42
Příspěvky: 12
Registrován: čtv říj 19, 2017 10:02

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Spoon42 »

Zdravim,trochu to tu ozivim :) Chystam sa osetrit dutiny,su ovsem uz miestami dost chytene vo vnutri,mate niekto overenu kombinaciu pripravkov co pouzit ked uz je neskoro? :D Alebo dat len klasiku napr Resistin ML?Dakujem za odpovede.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Pitris »

Dinitrol....Třeba. Ale ked uz je neskoro? :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od jarson1 »

skusenost nemam, ale skus sa trochu poinformovat o tomto :
https://www.fluidfilm.sk/CO-JE-FLUID-FILM-a5_0.htm
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Brembo »

Dinitrol už má i niečo na skorodované časti,len si treba vybrat balenie. Dintrol voskom som vystriekal dutiny i podvozok. Dutiny neviem posudit,boli bez známky korozie,podvozok po 3 rokoch-vosk stále drží,neodlupuje sa,nekoroduje nič. Mal som na pár miestach lahku povrchovu koroziu,tá je zastavená. Jediné,čo korodovalo dalej,su matice na spoji výfuku,ale tam nič nevydrží-vysoké teploty pri regenerácii DPF
https://dinitrol.sk/produkt/dinitrol-ml-1lit/
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Vector
Příspěvky: 47
Registrován: ned srp 23, 2020 16:21
Bydliště: Brno

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Vector »

Zdravím, pánové, snažil jsem se trošku nacyhtřit v této diskuzi, ale raději se zeptám, ať to mám udělané pořádně ...

Mám 13 let staré auto, a pravděpdobně na něm vysříkání dutin a další kroky proti korozi nikdo nedělal. Rovněž už někde LOKÁLNĚ vylézá drobná koroze - jinak blatníky zevnitř, podběhy po demontáži plastů apod. části karoserie jsou až na ty lokální bolavá místa OK. Zespod auta už je to horší. Rád bych to ale dal nějak do kupy.

Zatím jsem (při příležitosti jiného servisu) lokální puchýřky a orezlé např. rožky plechů a místa bodových svárů v nadkolí oškrábal šroubovákem, vydrhl ocelovým/mosazným kartáčem a natřel odrezovačem (Perdix 220). Otázka zní, co s tím dál? Mám koupený REZISTIN car nepřelakovatelný v plechovici, pak REZISTIN car přelakovatelný ve spreji a ještě nějakou obyč černou základovku ve spreji. Napadlo mě to vzít tím rezistinem ve spreji v několika vrstvách (lokálně), ale je to dobrý nápad?

Asi bych se tomu rád věnoval na jaře, až se oteplí - pravděpodbně by bylo dobré pak všechny povrchy natřít tím nepřelakovatelným Rezistinem (po ošetření koroze kartáčem a odrezovačem). Zespod určitě, to nadkolí klidně taky. Na dutiny pak Tectyl? ... byl zde několikrát chválen.

Nemám v zásadě nic proti tomu dát to někomu na ošetření. Sám tomu (očividně) zatím tolik nerozumím. Bojím se ale, že by to skončilo napipláním něčeho, pod čím by to stále žilo bez mého vědomí. Ale máte-li někde na Brněnsku osvědčeného člověka, klidně si nechám poradit.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Díky za Vaše rady.
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Pitris »

O tom Tectylu jsem psal třeba já - ano, dělával jsem si s ním na autech jak spodek tak i dutiny. Ale takovým tím domácím způsobem: zvednout auto, lehnout pod to, co šlo oškrabat a sprejem nastříkat. Dutiny pak s hadičkou. Už bych se na to mohl....:twisted:
Teď toto současné auto jsem si nechal hned po koupi udělat v servisu v Tuřanech na Ivanovickým náměstí. Dovnitř samozřejmě nevidím, ale ze všech otvorů ve dveřích, prazích, kapotě a vzadu na kufru to vyteklo otvorama, spodek natočili na video před i po očištění, po ošetření a po nástřiku - tak snad gut. Ovšem ten majitel servisu mě byl děsně nesympatický, a bo a protože si chci to auto nechat ještě dlouho, nechám si to v příštím roce udělat znovu. A díval jsem se i jinam, a zaujal mě https://www.canocar.cz/antikorozni-ochrana
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Vector
Příspěvky: 47
Registrován: ned srp 23, 2020 16:21
Bydliště: Brno

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Vector »

Díky Pitrisi za odpověď. Lokální bolístky v nadkolí a na šavlích už jsem odřel a odrezil. Stříknu to Rezistinem CAR přelakovatelný (píšou, že je i na povrchy bez základovky) a zbytek buď ručně na jaře, nebo možná v tom CanoCaru - to mě celkem zaujalo - díky za tip.
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Pitris »

Není zač bo jsem napsal o nevyzkoušeném. Ale ta nabídka CanoCaru špatně nevypadá.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
maxx99
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 28, 2015 16:30

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od maxx99 »

Znám člověka, který do dutin stříká vyjetý hydraulický olej. Nějak jsem tu o tom nic nenašel, tak se ptám - co vy na to? Palivo oproti motorovému neobsahuje, nějakou vodu asi ano, nepochybně dobře vzlíná, ale nějak nevím, já zatím dával vždy nějaký vosk, ale přestože jsem ho nastříkal ve vrstvách, tak jsou místa, která už jsou suchá...
pjotr
Příspěvky: 51
Registrován: sob úno 05, 2022 17:29

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od pjotr »

Tak pokud se bavíme o exotických praktikách :
Já znal člověka, který před cca 30ti lety stříkal spodek auta vyjetým motorovým olejem a pak se šel projet na prašnou cestu. Udělalo to několikacentimetrový mastný tmel. Opakoval to každý rok. Autu to výrazně pomohlo nekorodovat. Dnes by se řeklo eko havárie (protože mu to hodně okapalo), ale ony se ropné látky docela dobře rozkládají.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9843
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Colommbo »

Ano, metoda vyjetého oleje na spodek vozu a pak "safari" se v dobách mého mládí nejen tradovala, ale i používala, podobně jako olej do dutin vozu (co je mastné, nebude rezivět, tedy korodovat.) Z dnešního pohledu to fakt není zrovna moc eko, ale účel světí prostředky. Jako kluk z vesnice jsem o tom už několikrát uvažoval taky, odvahu jsem zatím nenašel... :D
P.S. V Kaufu se prodává konzervační olej ve spreji (doma jím dycky vystříkám vnitřek kotle na uhlí po jeho vyčištění po topné sezóně), ten by se třeba dal na dutiny použít taky. Dokonce hezky voní.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
kajman111
Příspěvky: 15
Registrován: ned bře 28, 2021 20:09
Bydliště: Jeseník

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od kajman111 »

To s tím vyjetým olejem můžu potvrdit. Taky jsme to doma kdysi dělávali, jen jsme ještě do vyjetýho oleje přimíchávali grafitový prášek nebo co to bylo. On to pokaždé dotáhnul strýc co " byl lampasák " ,tak nevím na co se to v armádě používalo. Dělalo se to min. jednou ročně a opravdu to fungovalo . Měli jsme žigula přes 30 let a plechy pořád jako nové. Akorát pokaždé na STK prskali ,když chtěli do protokolu automaticky napsat " koroze , spojení dílů " a táta si nenechal líbit a chtěl , ať mu ukáže kde je to rezavé :mrgreen:
ex: Hyundai Santa fe 2,2 CRDI 110kw 2006 ještě bez DPF :-),
aktual: Hyundai IX 20 1,4 CRDI 57kw 2013
Fiat Ducato 2.0l JTDm 85kw 2016
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Fahrer »

A když vyjetej olej zbyl, tak se ještě natřel plot. :-)
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od NOVON »

Do dutin (kromě dveří) je "pecka" lanová vazelína:-)
Nebo bitumen na podvozky rozředěný konzervačním olejem..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Shi
Příspěvky: 1310
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Ošetření dutin a podvozku

Příspěvek od Shi »

Pitris píše:Není zač bo jsem napsal o nevyzkoušeném. Ale ta nabídka CanoCaru špatně nevypadá.
Nakonec jsem všechna tři rodinná auta, u kterých to ještě mělo smysl, protáhl skrz CanoCar. :wink:
Odpovědět