origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Flex

origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od Flex »

V predajniach VW-group ponukaju ako originálny prevodový olej do 5 stup. manualnych prevodoviek olej pod označením G060726A2 za 1L cca 10 eur, cez e -shopy sa da zohnat aj za menej. Napr tu je.:
http://www.cc-autodily.cz/olej-synt-prevodovy
Zistil som ze ide pravdepodobne o prebalený olej FUCHS TITAN SINTOFLUID FE SAE 75W alebo o Paramo Gyrol 75W LF ktoré stoja cca 1L 100kč. Čiže žiadne extra oleje. Maju dosť nízku kinematicku viskozitu pri 100°C cca 6.7 mm2/s.
Chcel by som vedieť ako su na tom potom drahšie oleje aj keď neorigo ale splnajuce normu VW 501.50 ktoré stoja cca 300kč a viac napr.: Shell getriebe ol EP, Castrol Taf-X atd....Ktoré majú kin viskozitu pri 100°C približne okolo 14 mm2/s. a ich SAE je 75W-90. Takže neviem ktorý je lepší origo čo je v podstate prebaleny mineral alebo tieto neorigo so splnajuce normu. Čo vy nato?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od Pitris »

Já osobně si myslím, že 190,- za litr origo oleje, který neměníš každý rok, není tak moc,
a měl bys mít jistotu, že s ním nic nepokazíš, ale vzhledem k jeho viskozitě při 100°C cca 6.7 mm2/s bych ho použil do méně výkonných aut - tak max. do těch 66kW.
Do výkonějších verzí pro jistotu ten 75w90 s viskozitou (jak píšeš) kolem 14-ti mm2/s
(ale určitě VW501.50), protože tam je ten olej mnohem více tepelně zatěžován.
Ale je možné, že to 75w "zvládne" taky, (ale v tom případě bych ho měnil častěji.....)
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Pokud to chce onu VW normu, tak to jenom těžko obejdeš. Obvykle se to chová hlučně, nebo je to tuhé za studena.VW 501.50 plní http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=118
S tím by měla být jistota bezchybného chodu převodovky.
emge

Příspěvek od emge »

Ale ten Castrol je dosť drahý, predpokladám, že vo VW (group) nie je použitý v prvovýrobe.
Ak prevodový olej spĺňa VW špecifikáciu a má podobnú viskozitu podľa technického listu adko napr. uvedený Castrol, tak by mal mať aj podobné vlastnosti, alebo nie?
roman rudkaj

Příspěvek od roman rudkaj »

Ja pouzivam prevodovy olej RAVENOL TSG 75w-90, plní normu VW 501 50 a kupujem ho za 8,40 € / liter. Nikdy som s nim nemal problem ci uz v lete alebo v zime a vymenil som ho spolu s rozvodmi po 120 000km.
Pred tym som pouzil Valvoline DuraBland GL 4 ale to bol zly prevodovy olej neplnil normu VW 501 50 a velakrat sa mi stalo ze isli velmi tazko zaradit prevodove stupne citil som ako keby bola prevodovka taka "gumena" :-) ale s tym RAVENOLOM problem zatial nebol
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

emge: Pokud ti VW normu splňuje a viskozitu také, tak to můžeš zkusit. Tenhle olej se nemění každý rok, tak si myslím, že experimentování za to ani nestojí. No ale pokud chceš, tak směle do toho. :wink:
emge

Příspěvek od emge »

Prevodový olej momentálne nemením, zaujíma ma to skôr do budúcnosti.
Aj keď sa prevodový olej nemení často, mení sa väčšinou v rámci viacerých servisných úkonov (napr. výmena ďalších náplní, filtrov, brzdového obloženia...) a celková suma nemusí byť zanedbateľná. A napr. pri takej Felicii, staršej Fabii, starších VW... sa mi zdá zbytočné platiť viacej za Castrol, keď aj pôvodnú náplň tvoril výrazne lacnejší olej. Ale je fakt, že experimentovať sa tiež neoplatí.
Ten olej Ravenol som si všimol aj ja. Práve jeho viskozitné vlastnosti sú veľmi podobné so spomínaným olejom Castrol:
http://www.ravenol.de/products?part=157
http://amtulld002.bp.com/bpglis/lubtds. ... enDocument

re: roman rudkaj - v akom aute si mal problém s olejom Valvoline?
Flex

Příspěvek od Flex »

Mne skor ide o to či je ten origo VW olej lepší alebo horší ako napr Castrol,Shell a podobne, ak berieme do uvahy ze ten origo VW je len spominany Fuchs alebo Paramo prebalený do origo balenia. Nejde mi vobec o cenu ale o kvalitu.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Co se týká gyrolu, tak tam VW 501.50 nevidím http://eshop.paramo.cz/produkty/Katalog ... tu=V032162
Flex

Příspěvek od Flex »

Ten Paramo oficialne nemá tu normu ale pozri stranku:
http://eshop.paramo.cz/produkty/Katalog ... tu=V032162
Pišu tam že "splňuje požadavky centrální normy VW TL-726 Y"
Centralna norma VW TL 726 Y zahrňa (G 052 726 A2/ G 055 726 A2/ G 060 726 A2/ G 070 726 A)
A na obale origo oleja čo ti predaju vo VW do 5 stup. mech prev. je jedno z týchto čísel, konkretne G 060 726 A2.
Tak isto aj ten titan sintofluid_fe_75w ma rovnake parametre a splňuje tuto normu, pozri stranku:
http://www.bestoil.dk/Downloads/Data%20 ... fe_75w.pdf
Inak akusil som hľadať a už to tu na fore bolo spomenute, posledny prispevok od vladimir98 :
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... 6&start=15
Millhaus

Příspěvek od Millhaus »

zdravím chlapi mám problém s převodovkou když se ohřeje olej tak mi tam nejdou kvalty co by ste řekli na tento olej ? je to anglickej výrobce u nás na trhu je jen chvilku ale v anglii má dobrou pověst
http://www.a1racing.cz/autochemie-narad ... 75w140-nt/

převodovka je 5kvalt od vw
M.HUGO

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od M.HUGO »

Pitris píše:
Já osobně si myslím, že 190,- za litr origo oleje, který neměníš každý rok, není tak moc,
a měl bys mít jistotu, že s ním nic nepokazíš, ale vzhledem k jeho viskozitě při 100°C cca 6.7 mm2/s bych ho použil do méně výkonných aut - tak max. do těch 66kW.
Do výkonějších verzí pro jistotu ten 75w90 s viskozitou (jak píšeš) kolem 14-ti mm2/s
(ale určitě VW501.50), protože tam je ten olej mnohem více tepelně zatěžován.
Ale je možné, že to 75w "zvládne" taky, (ale v tom případě bych ho měnil častěji.....)
:


:wink: :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Millhaus píše:zdravím chlapi mám problém s převodovkou když se ohřeje olej tak mi tam nejdou kvalty co by ste řekli na tento olej ? je to anglickej výrobce u nás na trhu je jen chvilku ale v anglii má dobrou pověst
http://www.a1racing.cz/autochemie-narad ... 75w140-nt/

převodovka je 5kvalt od vw
Podle mého názoru tam "za tepla půjdou kvalty" ještě hůř, protože ta "stočtyřicítka" je "hustší" / tu převodovku v Leonu "neohřeješ" tak, aby ten olej dostatečně "zřídnul". Nevím, co tam máš za olej teďˇ, ale v první řadě by si měl dbát na to, aby olej plnil normu VW501.50. Tady jsou některé odkazy na tyto oleje
http://cpau.cl/mobil/prod_sint/ps_10.pdf
http://www.automotive.artversa.com/AM/A ... S/1219.pdf
http://www.adpartner.cz/upload/files/C_ ... 75W-90.pdf
Ten TAF-X je "nejřidší" - s ním by měl být "za tepla" nejmenší problém / resp. neměl by být žádný problém, ten Castrol TAF-X v man. převodovkách VW funguje......Anebo pak ORIGO.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
TomasX

Příspěvek od TomasX »

Brzo plánuji výměnu převodového oleje ve Fabii a proto jsem koupil SHELL GETRIEBEÖL 75W-90, který by měl splňovat VW 501.50 GL-4, ale na obalu je napsáno VW 501.52, nevíte někdo jaký je v tom rozdíl? Nikde jsem to nemohl najít.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ona už je nejenom VW501.52, ale i 501.60. Ta "šedesátka" nevím přesně, ale měl by to být olej do automatické převodovky, ale 501.52 by mělo být "vylepšení" 501.50
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět