origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od PavelRS »

Ono se prešlo od určitého data, někdy kolem roku 2007, ze syntetického na minerální olej kvůli materiálu synchronů.

Např. moje převodovka 02J, byť měla původně syntetický olej, tak teď se jedná o minerální s aditivy č vagu G060726A2.

Teď se zase používají syntetické u převodovek.

A novější olej u mé klidně použít můžu. Kolega co má také dodělaný šestikvalt to řešil přímo se Sixtou.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od Pitris »

Ipanema píše:....jestli to mám risknout s neorigo. VW olejem. Norma vyloženě není na origo. olejích VW uvedena....
Na origo oleji norma být uvedena nemusí, můžou to mít pod nějakým číslem. Ale pokud jiný olej (např. ten Ravenol nebo Castrol) plní onen požadavek/normu, měl by jít bez obav použít. Jestli ji nemá, asi by byl v některém jízdním či teplotním režimu problém s řazením.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ipanema
Příspěvky: 26
Registrován: úte dub 17, 2018 6:30

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od Ipanema »

Už jsem to našel. Máš pravdu. Norma je TL 525.12 pro olej G052512A2. Takže tato norma zase na Rawenolu MTF-3 není. Je na něm "pouze", že je shodný s G060726A2, G052171A2, G052512A2, G070726A2 a G009317A2. Tak to jsme se zase nepohli. Je to zamotanější než jsem čekal.
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od yosemitak »

Ipanema píše:yosemitak: Kde má tento článek? Projel jsem teď všechny jeho články a nenašel jsem tam nic o tom, co píšeš. Na webu ho asi nemá a troufnu si říct, že jsem špatně nehledal.
Tak to mozna bylo nekde jinde nebo v emailech, ja to menil v unoru 2017, uz si to moc nepamatuju.

Kazdopadne jak je z diskuze videt, je v tom zmatek stale, a proto jsem dal original. Ale jestli PavloviRS potvrdil jeho prevodovkomechanik rekl, ze Ravenol je OK, tak bych se toho asi zase tolik nebal, ale presto...
Pitris píše:Je fakt že to bude dražší, ale (odhadem) potřebuješ cca 2 litry a budeš ho měnit (asi) naposled.
Ja jsem treba na kilometry v 46% intervalu a na cas v 51% (za rok az auto zase rozjezdim to bude uz 62 %), takze treba u me to posledni vymena asi jeste nebyla. :D
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od NOVON »

Ipanema píše:Už jsem to našel. Máš pravdu. Norma je TL 525.12 pro olej G052512A2. Takže tato norma zase na Rawenolu MTF-3 není. Je na něm "pouze", že je shodný s G060726A2, G052171A2, G052512A2, G070726A2 a G009317A2. Tak to jsme se zase nepohli. Je to zamotanější než jsem čekal.
No dyť to 052 512 A2 splňuje.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
korkmaz
Příspěvky: 10
Registrován: úte říj 10, 2017 9:27

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od korkmaz »

Zdar hoši. Chystám se na výměnu oleje v převodovce. Je to hodně staré VW s převodovkou 4T což je typ 020 (nicméně se dávala ještě v minulé dekádě do Škodovky a Seatu).

Etka předepisuje převodový olej G060726A2, ale původně tam patří SAE 80 nebo 80W 90. Ptal jsem se Sixty a prej tam mám hodit ten soudobý, který je snad shodný se skoro všemi 5Q převodovkami napříč koncernem. Jasně, cena za origo nějakých 300-400 za litr ještě ujde, ale spíš mi jde o to, co udělá převodovka stavěná na úplně jiný olej, když se tam naleje tendle minerální olej s údajnou viskozitou SAE 75W-90?!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od Pitris »

Měl by tam fungovat i olej VW 501.50. A třeba Shell Spirax S4 se dá sehnat už od nějakých 160-ti Kč za litřík. Dával se tam.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od Misojogi »

Shell Spirax S4 se dá sehnat už od nějakých 160-ti Kč/liter
na Slovensku okolo 6€, akurat som sa chcel spytat ci je to dobra cena a ci nejde o falzifikat
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od Pitris »

Cena to dobrá je. S druhou částí otázky se budeš muset obrátit jinam....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od jarson1 »

objednavaj u zdroja ak sa chces vyhnut spolahlivo falzifikatom:
http://www.mkfluid.sk/
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od yosemitak »

Jsem to poocku zas narychlo prostudoval protoze se pomalu blizi 4 roky od posledni vymeny.

Jsem si jisty spravnym OEM olejem (Octavia 2, manualni 5 st. prevodovka 0AF LVN a olej G052512A2), ale uz si nejsem jisty jakeho je asi slozeni, protoze jsem narazil treba na smisene info ze je/neni mineralni, jisty jsem si asi jenom viskozitou 75W).

Z aftermarket nabidky vyjizdi pod timto dilem jeste uz zmineny Millers (P/N 7999, tj. TRX Synth 75W), ten vyjde na 370-444 Kc podle velikosti baleni (litrovky PN 79991 po 444 Kc, petilitrovky PN79995 po 1700 Kc).

Pak jsem narazil na Liqui Moly MTF 5100 75W (P/N 20842), ktery stoji jenom 235 Kc/litr a je na trhu jenom tri roky, coz by asi vysvetlovalo proc mi to nic nerika, kdyz jsem menil v unoru 2017, a uveden na trh byl az v zari tehoz roku.

OEM olej (ten G052512A2) jinak za 4 roky zdrazil z 442 -> 489 Kc/litr.

Takze jsem na vazkach. :D OEM olej je jistota, ale samozrejme taky nejdrazsi varianta (ne, ze by to bylo nejake drama, ale vzhledem k tomu ze se to sejde jeste s rozvodama, vlastne vsema filtrama atd., ...)

Co myslite, mam zkusit ten Liqui Moly? Kdyby doslo na nejhorsi a to, ze by to radilo spatne, tak zas za necely petikilo uz to neni uplne drahej proplach prevodovky (coz se neda rict o Millersu). Ten puvodni olej byl tehdy po peti letech a 60 tis. km uz pekne tmavej.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od jarson1 »

svojho času som raz LM oil do prevodovky použil. Išlo o 75W90 GL4/5. Davalo sa to do toyoty Carina a okrem toho , že mi liter zostal ( mam ho dodnes :) ), tak to radilo uplne normálne. Ako to mám rád - jedným palcom :wink: . Ale to aj predtým a aj potom po výmene. Otázka je . ci je ti toto info nejako platné, lebo vsak ide o uplne inu prevodovku a vlastne aj iný olej. Spoločné to má s tvojou otázkou akurát tú značku.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od dany01 »

ja som chcel tiež teraz kupiť G052512A2 do mojej GQQ ale v autorizáku a už aj na webe sa nedá kupiť - je namiesto neho nahrada G 055 512 A2. čo je tam popísané je to 75W či to je mineral alebo synthetic pozriem. Cena ma prekvapila - platil som cca 19 euro/liter-viac ako minule /ceny išli zas hore/, mam ho tam cca 80 tis. km, tak je aj čas ho vymeniť pri najbližšej vymene mot. oleja. Prevodovka ma cca 350 tis. km.
tvoj pokus/omyl , uvidiš....
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od yosemitak »

Mas pravdu, to jsem si ani nevsiml, ze G052512A2 uz neni. Koukal jsem ted na fotky z 2017 a tehdy to byl jeste i na flasce skutecne G052512A2 stejne jako na objednavce. Ja beru ze skoda-dily.cz a je fakt, ze tam na fotce uz maji tez 055.

Ja jsem si pro sebe dal interval 4 roky/60 tis.km, ale prave spis taky, kdyz uz to budu mit zjara zvedl, tak to chci udelat zaraz rovnou. Jinak by mi to vyslo na zimu a na valet se po zmrzlym betonu uz me moc nebavi. :mrgreen: Poprve jsem menil po 60 tis. km/5 letech a bylo to v pohode, zadne citelne zlepseni co si pamatuju nenastalo, takze to je interval asi vice nez velkorysy. :D
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo

Příspěvek od dany01 »

tažko sa vyjadriť či je to alebo to lepšie - jeden tvrdí a to aj v autorizáku - nemen, načo. Druhý tiež z autorizáku povie vymen - nič zlé neurobíš. Dopracoval som sa aj ku info 4-5 rokov/ 60 tis.km. Další tvrdil do 100 tis. km. Je to na každom, čo a ako urobí. Ja teraz vymením po 80 tis., minule som menil po 70 tis.km. Prvý krát som menil pri 150 tis. km ked som išiel po probléme-velmi si nepamatam ale asi horšie radilo, a zistili sme že ho tam je menej ako má byť. Ono v mojom prípade, ked je olej studeny- jedno či leto alebo zima už treba na tu prevodovku je potrebné ísť s citom. Ked sa trochu zohreje alebo premaže, ide jak cuker. Ale to mam na nej ako som napísal kopec km a spojka je original-čakam kedy povie posledné slovo. Na Oct. 1 som mal na prevodovke 1/2 mega a ked sa na nu nešlo zhurta bolo všetko OK.
Odpovědět