origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Moderátor: Colommbo
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Ono se prešlo od určitého data, někdy kolem roku 2007, ze syntetického na minerální olej kvůli materiálu synchronů.
Např. moje převodovka 02J, byť měla původně syntetický olej, tak teď se jedná o minerální s aditivy č vagu G060726A2.
Teď se zase používají syntetické u převodovek.
A novější olej u mé klidně použít můžu. Kolega co má také dodělaný šestikvalt to řešil přímo se Sixtou.
Např. moje převodovka 02J, byť měla původně syntetický olej, tak teď se jedná o minerální s aditivy č vagu G060726A2.
Teď se zase používají syntetické u převodovek.
A novější olej u mé klidně použít můžu. Kolega co má také dodělaný šestikvalt to řešil přímo se Sixtou.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Na origo oleji norma být uvedena nemusí, můžou to mít pod nějakým číslem. Ale pokud jiný olej (např. ten Ravenol nebo Castrol) plní onen požadavek/normu, měl by jít bez obav použít. Jestli ji nemá, asi by byl v některém jízdním či teplotním režimu problém s řazením.Ipanema píše:....jestli to mám risknout s neorigo. VW olejem. Norma vyloženě není na origo. olejích VW uvedena....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Už jsem to našel. Máš pravdu. Norma je TL 525.12 pro olej G052512A2. Takže tato norma zase na Rawenolu MTF-3 není. Je na něm "pouze", že je shodný s G060726A2, G052171A2, G052512A2, G070726A2 a G009317A2. Tak to jsme se zase nepohli. Je to zamotanější než jsem čekal.
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Tak to mozna bylo nekde jinde nebo v emailech, ja to menil v unoru 2017, uz si to moc nepamatuju.Ipanema píše:yosemitak: Kde má tento článek? Projel jsem teď všechny jeho články a nenašel jsem tam nic o tom, co píšeš. Na webu ho asi nemá a troufnu si říct, že jsem špatně nehledal.
Kazdopadne jak je z diskuze videt, je v tom zmatek stale, a proto jsem dal original. Ale jestli PavloviRS potvrdil jeho prevodovkomechanik rekl, ze Ravenol je OK, tak bych se toho asi zase tolik nebal, ale presto...
Ja jsem treba na kilometry v 46% intervalu a na cas v 51% (za rok az auto zase rozjezdim to bude uz 62 %), takze treba u me to posledni vymena asi jeste nebyla.Pitris píše:Je fakt že to bude dražší, ale (odhadem) potřebuješ cca 2 litry a budeš ho měnit (asi) naposled.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
No dyť to 052 512 A2 splňuje.Ipanema píše:Už jsem to našel. Máš pravdu. Norma je TL 525.12 pro olej G052512A2. Takže tato norma zase na Rawenolu MTF-3 není. Je na něm "pouze", že je shodný s G060726A2, G052171A2, G052512A2, G070726A2 a G009317A2. Tak to jsme se zase nepohli. Je to zamotanější než jsem čekal.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Zdar hoši. Chystám se na výměnu oleje v převodovce. Je to hodně staré VW s převodovkou 4T což je typ 020 (nicméně se dávala ještě v minulé dekádě do Škodovky a Seatu).
Etka předepisuje převodový olej G060726A2, ale původně tam patří SAE 80 nebo 80W 90. Ptal jsem se Sixty a prej tam mám hodit ten soudobý, který je snad shodný se skoro všemi 5Q převodovkami napříč koncernem. Jasně, cena za origo nějakých 300-400 za litr ještě ujde, ale spíš mi jde o to, co udělá převodovka stavěná na úplně jiný olej, když se tam naleje tendle minerální olej s údajnou viskozitou SAE 75W-90?!
Etka předepisuje převodový olej G060726A2, ale původně tam patří SAE 80 nebo 80W 90. Ptal jsem se Sixty a prej tam mám hodit ten soudobý, který je snad shodný se skoro všemi 5Q převodovkami napříč koncernem. Jasně, cena za origo nějakých 300-400 za litr ještě ujde, ale spíš mi jde o to, co udělá převodovka stavěná na úplně jiný olej, když se tam naleje tendle minerální olej s údajnou viskozitou SAE 75W-90?!
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Měl by tam fungovat i olej VW 501.50. A třeba Shell Spirax S4 se dá sehnat už od nějakých 160-ti Kč za litřík. Dával se tam.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
na Slovensku okolo 6€, akurat som sa chcel spytat ci je to dobra cena a ci nejde o falzifikatShell Spirax S4 se dá sehnat už od nějakých 160-ti Kč/liter
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Cena to dobrá je. S druhou částí otázky se budeš muset obrátit jinam....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
objednavaj u zdroja ak sa chces vyhnut spolahlivo falzifikatom:
http://www.mkfluid.sk/
http://www.mkfluid.sk/
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Jsem to poocku zas narychlo prostudoval protoze se pomalu blizi 4 roky od posledni vymeny.
Jsem si jisty spravnym OEM olejem (Octavia 2, manualni 5 st. prevodovka 0AF LVN a olej G052512A2), ale uz si nejsem jisty jakeho je asi slozeni, protoze jsem narazil treba na smisene info ze je/neni mineralni, jisty jsem si asi jenom viskozitou 75W).
Z aftermarket nabidky vyjizdi pod timto dilem jeste uz zmineny Millers (P/N 7999, tj. TRX Synth 75W), ten vyjde na 370-444 Kc podle velikosti baleni (litrovky PN 79991 po 444 Kc, petilitrovky PN79995 po 1700 Kc).
Pak jsem narazil na Liqui Moly MTF 5100 75W (P/N 20842), ktery stoji jenom 235 Kc/litr a je na trhu jenom tri roky, coz by asi vysvetlovalo proc mi to nic nerika, kdyz jsem menil v unoru 2017, a uveden na trh byl az v zari tehoz roku.
OEM olej (ten G052512A2) jinak za 4 roky zdrazil z 442 -> 489 Kc/litr.
Takze jsem na vazkach. OEM olej je jistota, ale samozrejme taky nejdrazsi varianta (ne, ze by to bylo nejake drama, ale vzhledem k tomu ze se to sejde jeste s rozvodama, vlastne vsema filtrama atd., ...)
Co myslite, mam zkusit ten Liqui Moly? Kdyby doslo na nejhorsi a to, ze by to radilo spatne, tak zas za necely petikilo uz to neni uplne drahej proplach prevodovky (coz se neda rict o Millersu). Ten puvodni olej byl tehdy po peti letech a 60 tis. km uz pekne tmavej.
Jsem si jisty spravnym OEM olejem (Octavia 2, manualni 5 st. prevodovka 0AF LVN a olej G052512A2), ale uz si nejsem jisty jakeho je asi slozeni, protoze jsem narazil treba na smisene info ze je/neni mineralni, jisty jsem si asi jenom viskozitou 75W).
Z aftermarket nabidky vyjizdi pod timto dilem jeste uz zmineny Millers (P/N 7999, tj. TRX Synth 75W), ten vyjde na 370-444 Kc podle velikosti baleni (litrovky PN 79991 po 444 Kc, petilitrovky PN79995 po 1700 Kc).
Pak jsem narazil na Liqui Moly MTF 5100 75W (P/N 20842), ktery stoji jenom 235 Kc/litr a je na trhu jenom tri roky, coz by asi vysvetlovalo proc mi to nic nerika, kdyz jsem menil v unoru 2017, a uveden na trh byl az v zari tehoz roku.
OEM olej (ten G052512A2) jinak za 4 roky zdrazil z 442 -> 489 Kc/litr.
Takze jsem na vazkach. OEM olej je jistota, ale samozrejme taky nejdrazsi varianta (ne, ze by to bylo nejake drama, ale vzhledem k tomu ze se to sejde jeste s rozvodama, vlastne vsema filtrama atd., ...)
Co myslite, mam zkusit ten Liqui Moly? Kdyby doslo na nejhorsi a to, ze by to radilo spatne, tak zas za necely petikilo uz to neni uplne drahej proplach prevodovky (coz se neda rict o Millersu). Ten puvodni olej byl tehdy po peti letech a 60 tis. km uz pekne tmavej.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
svojho času som raz LM oil do prevodovky použil. Išlo o 75W90 GL4/5. Davalo sa to do toyoty Carina a okrem toho , že mi liter zostal ( mam ho dodnes ), tak to radilo uplne normálne. Ako to mám rád - jedným palcom . Ale to aj predtým a aj potom po výmene. Otázka je . ci je ti toto info nejako platné, lebo vsak ide o uplne inu prevodovku a vlastne aj iný olej. Spoločné to má s tvojou otázkou akurát tú značku.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
ja som chcel tiež teraz kupiť G052512A2 do mojej GQQ ale v autorizáku a už aj na webe sa nedá kupiť - je namiesto neho nahrada G 055 512 A2. čo je tam popísané je to 75W či to je mineral alebo synthetic pozriem. Cena ma prekvapila - platil som cca 19 euro/liter-viac ako minule /ceny išli zas hore/, mam ho tam cca 80 tis. km, tak je aj čas ho vymeniť pri najbližšej vymene mot. oleja. Prevodovka ma cca 350 tis. km.
tvoj pokus/omyl , uvidiš....
tvoj pokus/omyl , uvidiš....
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
Mas pravdu, to jsem si ani nevsiml, ze G052512A2 uz neni. Koukal jsem ted na fotky z 2017 a tehdy to byl jeste i na flasce skutecne G052512A2 stejne jako na objednavce. Ja beru ze skoda-dily.cz a je fakt, ze tam na fotce uz maji tez 055.
Ja jsem si pro sebe dal interval 4 roky/60 tis.km, ale prave spis taky, kdyz uz to budu mit zjara zvedl, tak to chci udelat zaraz rovnou. Jinak by mi to vyslo na zimu a na valet se po zmrzlym betonu uz me moc nebavi. Poprve jsem menil po 60 tis. km/5 letech a bylo to v pohode, zadne citelne zlepseni co si pamatuju nenastalo, takze to je interval asi vice nez velkorysy.
Ja jsem si pro sebe dal interval 4 roky/60 tis.km, ale prave spis taky, kdyz uz to budu mit zjara zvedl, tak to chci udelat zaraz rovnou. Jinak by mi to vyslo na zimu a na valet se po zmrzlym betonu uz me moc nebavi. Poprve jsem menil po 60 tis. km/5 letech a bylo to v pohode, zadne citelne zlepseni co si pamatuju nenastalo, takze to je interval asi vice nez velkorysy.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: origo VW-group prevodovy olej vs. neorigo
tažko sa vyjadriť či je to alebo to lepšie - jeden tvrdí a to aj v autorizáku - nemen, načo. Druhý tiež z autorizáku povie vymen - nič zlé neurobíš. Dopracoval som sa aj ku info 4-5 rokov/ 60 tis.km. Další tvrdil do 100 tis. km. Je to na každom, čo a ako urobí. Ja teraz vymením po 80 tis., minule som menil po 70 tis.km. Prvý krát som menil pri 150 tis. km ked som išiel po probléme-velmi si nepamatam ale asi horšie radilo, a zistili sme že ho tam je menej ako má byť. Ono v mojom prípade, ked je olej studeny- jedno či leto alebo zima už treba na tu prevodovku je potrebné ísť s citom. Ked sa trochu zohreje alebo premaže, ide jak cuker. Ale to mam na nej ako som napísal kopec km a spojka je original-čakam kedy povie posledné slovo. Na Oct. 1 som mal na prevodovke 1/2 mega a ked sa na nu nešlo zhurta bolo všetko OK.