Originální vs. neoriginální vzduchový filtr

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Kupujete originální SPOTŘEBNÍ díly (filtry, svíčky, žarovky...) na své auto?

Ano
9
20%
Ne
36
80%
 
Celkem hlasů: 45

modelář

Příspěvek od modelář »

Já to myslel jinak: u některých provedení 1,2 HTP snad jsou v boxu nad motorem dva samostatné, ale dostatečně malé filtry.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Tak o tom nic nevím, ale měl jsem to celé rozdělané, protože jinak to nejde a byl tam jen tenhle
http://www.cztuning.cz/index.php?action ... zboid=4213.
Bohužel soudruzi zjistili , že udělali chybu až později a tak přesunuli luft filtr vedle do boxu, kam je luxusní přístup. :roll:
modelář

Příspěvek od modelář »

Ono ani tak nejde o přístup, ale hlavně o to, že saje od motoru ohřátý vzduch a navíc že ten celý těžký a neskladný bazmek na třesoucím se motoru postupně ztrácí schopnost těsnit v místech, kde by těsnit určitě měl. A co mne nejvíc dostalo, jsou ty hadičky z jedné strany motoru na druhou, které jsou zezadu propojeny právě přes ten box, ale tak debilně, že tam není vidět ani se tam pořádně nedá šáhnout.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Myslíš to kovové kdovíjakdržící potrubí úplně vzadu a pod filtrem?
S tím jsem dost bojoval, když jsem to poprvé sundával, ale už v tom mám praxi. Jen to zápěstí dost bolí od toho šroubování. Ale je to nutné, oficiálně jsem četl, že škodovka má interval 60 000Km!!!
Ten motor má podivný bzučící zvuk skoro jako elektromobil, ale na volnoběžky to čvachtalo jako nafťák, takže jsem to po 15 000Km poprvé sundal (předtím děláno v servisech). No jako , že to vyčistím a zjistím, co tam je za druh vložky. Jen jsem to vybouchal ručně a bylo to jako když třepeš vysavač. Provizorně jsem to tam vrátil, aby mamka mohla jet druhý den do práce. I po tom vytřepání se zvuk motoru na volnoběžkách značně změnil. Po úplné výměně filtru motor na neutrálu šel do otáček jako drak!

Známému, který má felici 1,6(myslím), který si stěžuje, že mu to nechce startovat, že musí dlouho točit atp. jsem doporučil nový filtr vzduchu. Dneska jsem se s ním bavil a říkal i když byla zima -15 C (auto v nevytápěné osamocené garáži) tak nastartoval napoprvé!!!
No a co nová filtrovací vložka dělala v mojí stovce jsem tu už asi stokrát psal maximálka se zvedla z 90 na 130Km/h , starty (krásně a lehce protočený motor, kdysi to kuckalo a škytalo).
No ale co, člověk se furt učí a snaží se pomáhat i druhým :D
hawkeye

Příspěvek od hawkeye »

mann alebo bosch
setrit na takychto veciach 100cz sa mi zda smiesne
modelář

Příspěvek od modelář »

To spíš Mahle/Knecht nebo Purflux!
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Myslíš to kovové kdovíjakdržící potrubí úplně vzadu a pod filtrem?
S tím jsem dost bojoval, když jsem to poprvé sundával, ale už v tom mám praxi. Jen to zápěstí dost bolí od toho šroubování.
Ano, přesně to myslím!

A jinak jsem si vzpomněl: Ty máš nepochybně onu slabší, jednovačkovou verzi 1,2 HTP, silnější dvouvačková měla ty dva filtry.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:.....Známému, který má felici 1,6(myslím), který si stěžuje, že mu to nechce startovat, že musí dlouho točit atp. jsem doporučil nový filtr vzduchu. Dneska jsem se s ním bavil a říkal i když byla zima -15 C (auto v nevytápěné osamocené garáži) tak nastartoval napoprvé!!!
No a co nová filtrovací vložka dělala v mojí stovce jsem tu už asi stokrát psal maximálka se zvedla z 90 na 130Km/h , starty (krásně a lehce protočený motor, kdysi to kuckalo a škytalo).
No ale co, člověk se furt učí a snaží se pomáhat i druhým :D
Přesně tak, někteří ani netuší, jaký vliv a význam vzduchový filtr má...... :shock: a jeho výměna
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

modelář píše: Ano, přesně to myslím!

A jinak jsem si vzpomněl: Ty máš nepochybně onu slabší, jednovačkovou verzi 1,2 HTP, silnější dvouvačková měla ty dva filtry.
No je to AWY 2003 40kW 106Nm třívál s označením MPI.
Není to úplně nejslabší verze, tou byl myslím Junior s 37kW.
Možná se mýlím , ale ta novější 1,2 HTP měla už 47kW a ta má možná ty dva filtry?
modelář

Příspěvek od modelář »

Ano, tak. Akorát že Junior 37kW byla čtyřválcová tisícovka, tedy úplně jiný motor, než 1,2 HTP.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Tak jest :wink:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

-------------Vysvětlení pro škodovkáře a modeláře.
To co jsem napsal,bylo myšleno velmi zjednodušeně.Záleží na průměru nového vedení,délce,tvaru zatáček...(totéž platí i pro výf.system) hlavně kvůli krouťáku. V mladších letech když mě bavilo se věnovat amaterskému závodění,jezdil jsem sbírat zkušenosti ke starým kusům kdysi pracujících v motorsportu v MB.Teorie co jsem měl ze školy,dobrý jako základ,ale... Dnes už si auto upravuju jen minimálně,tak říkajíc k obrazu svému. A věku. Svému i auta.(jsem vyznavač aut starších ročníků,kvůli designu a technice,pokud možno s co nejmíň vybavou a elektronikou v příslušenství) Ale něco mi zůstalo,jen je třeba přizpůsobit věci konkrétním podmínkám-v tomto případě motoru.

Buďte fit !
modelář

Příspěvek od modelář »

Moje vysvětlení (pro všechny):

Sací i výfukový systém se "ladí" pro zajištění lepšího plnění, resp. výplachu válců, poněvadž platí, že čím více vzduchu do nich dokážu dostat, tím více paliva do nich také mohu poslat - a hlavně v nich efektivně spálit, a tím vyšší z motoru dokážu vymáčknout výkon. OK, tohle není v rozporu s tím, co píše mastnák.

Jenže teď nastupuje něco, co už v rozporu se slovy mastnáka z pohledu řadového motoristy být může, resp. docela určitě je: "běžný" motor je "laděn" na "běžné" používání, tj. průběh křivky jeho točivého momentu bývá přizpůsoben otáčkám, v nichž je ponejvíce využíván. A tady nastává onen kardinální problém: ono "naladění", které se zdá být optimálním např. u benzínového nepřeplňovaného motoru mezi 2500 - 3500 ot./min. už nemusí platit nad 5000 ot./min.

Proto třeba Japonci volí "dvojí" naladění. Jenže to už něco stojí a stěží lze očekávat, že třeba "koncern" tuto investici "jaksi navíc" raději neobětuje, a to i kdyby si ji měl nechat od zákazníka zaplatit...
m

Příspěvek od m »

Slovo výkon se ani v jednom mojim příspěvku neobjevuje. Ale nechme debat,já se budu držet zkušeností a praxe a vy svých názorů.OK? game over.
modelář

Příspěvek od modelář »

Souhlasím! Poněvadž debatovat s někým, kdo nejspíše vůbec netuší, že točivý moment je funkcí výkonu (a naopak), je skutečně bezpředmětné.
Odpovědět