Originální vs. neoriginální vzduchový filtr
Moderátor: Colommbo
Tak o tom nic nevím, ale měl jsem to celé rozdělané, protože jinak to nejde a byl tam jen tenhle
http://www.cztuning.cz/index.php?action ... zboid=4213.
Bohužel soudruzi zjistili , že udělali chybu až později a tak přesunuli luft filtr vedle do boxu, kam je luxusní přístup.
http://www.cztuning.cz/index.php?action ... zboid=4213.
Bohužel soudruzi zjistili , že udělali chybu až později a tak přesunuli luft filtr vedle do boxu, kam je luxusní přístup.
Ono ani tak nejde o přístup, ale hlavně o to, že saje od motoru ohřátý vzduch a navíc že ten celý těžký a neskladný bazmek na třesoucím se motoru postupně ztrácí schopnost těsnit v místech, kde by těsnit určitě měl. A co mne nejvíc dostalo, jsou ty hadičky z jedné strany motoru na druhou, které jsou zezadu propojeny právě přes ten box, ale tak debilně, že tam není vidět ani se tam pořádně nedá šáhnout.
Myslíš to kovové kdovíjakdržící potrubí úplně vzadu a pod filtrem?
S tím jsem dost bojoval, když jsem to poprvé sundával, ale už v tom mám praxi. Jen to zápěstí dost bolí od toho šroubování. Ale je to nutné, oficiálně jsem četl, že škodovka má interval 60 000Km!!!
Ten motor má podivný bzučící zvuk skoro jako elektromobil, ale na volnoběžky to čvachtalo jako nafťák, takže jsem to po 15 000Km poprvé sundal (předtím děláno v servisech). No jako , že to vyčistím a zjistím, co tam je za druh vložky. Jen jsem to vybouchal ručně a bylo to jako když třepeš vysavač. Provizorně jsem to tam vrátil, aby mamka mohla jet druhý den do práce. I po tom vytřepání se zvuk motoru na volnoběžkách značně změnil. Po úplné výměně filtru motor na neutrálu šel do otáček jako drak!
Známému, který má felici 1,6(myslím), který si stěžuje, že mu to nechce startovat, že musí dlouho točit atp. jsem doporučil nový filtr vzduchu. Dneska jsem se s ním bavil a říkal i když byla zima -15 C (auto v nevytápěné osamocené garáži) tak nastartoval napoprvé!!!
No a co nová filtrovací vložka dělala v mojí stovce jsem tu už asi stokrát psal maximálka se zvedla z 90 na 130Km/h , starty (krásně a lehce protočený motor, kdysi to kuckalo a škytalo).
No ale co, člověk se furt učí a snaží se pomáhat i druhým
S tím jsem dost bojoval, když jsem to poprvé sundával, ale už v tom mám praxi. Jen to zápěstí dost bolí od toho šroubování. Ale je to nutné, oficiálně jsem četl, že škodovka má interval 60 000Km!!!
Ten motor má podivný bzučící zvuk skoro jako elektromobil, ale na volnoběžky to čvachtalo jako nafťák, takže jsem to po 15 000Km poprvé sundal (předtím děláno v servisech). No jako , že to vyčistím a zjistím, co tam je za druh vložky. Jen jsem to vybouchal ručně a bylo to jako když třepeš vysavač. Provizorně jsem to tam vrátil, aby mamka mohla jet druhý den do práce. I po tom vytřepání se zvuk motoru na volnoběžkách značně změnil. Po úplné výměně filtru motor na neutrálu šel do otáček jako drak!
Známému, který má felici 1,6(myslím), který si stěžuje, že mu to nechce startovat, že musí dlouho točit atp. jsem doporučil nový filtr vzduchu. Dneska jsem se s ním bavil a říkal i když byla zima -15 C (auto v nevytápěné osamocené garáži) tak nastartoval napoprvé!!!
No a co nová filtrovací vložka dělala v mojí stovce jsem tu už asi stokrát psal maximálka se zvedla z 90 na 130Km/h , starty (krásně a lehce protočený motor, kdysi to kuckalo a škytalo).
No ale co, člověk se furt učí a snaží se pomáhat i druhým
Ano, přesně to myslím!skodovkar píše:Myslíš to kovové kdovíjakdržící potrubí úplně vzadu a pod filtrem?
S tím jsem dost bojoval, když jsem to poprvé sundával, ale už v tom mám praxi. Jen to zápěstí dost bolí od toho šroubování.
A jinak jsem si vzpomněl: Ty máš nepochybně onu slabší, jednovačkovou verzi 1,2 HTP, silnější dvouvačková měla ty dva filtry.
Přesně tak, někteří ani netuší, jaký vliv a význam vzduchový filtr má...... a jeho výměnaskodovkar píše:.....Známému, který má felici 1,6(myslím), který si stěžuje, že mu to nechce startovat, že musí dlouho točit atp. jsem doporučil nový filtr vzduchu. Dneska jsem se s ním bavil a říkal i když byla zima -15 C (auto v nevytápěné osamocené garáži) tak nastartoval napoprvé!!!
No a co nová filtrovací vložka dělala v mojí stovce jsem tu už asi stokrát psal maximálka se zvedla z 90 na 130Km/h , starty (krásně a lehce protočený motor, kdysi to kuckalo a škytalo).
No ale co, člověk se furt učí a snaží se pomáhat i druhým
No je to AWY 2003 40kW 106Nm třívál s označením MPI.modelář píše: Ano, přesně to myslím!
A jinak jsem si vzpomněl: Ty máš nepochybně onu slabší, jednovačkovou verzi 1,2 HTP, silnější dvouvačková měla ty dva filtry.
Není to úplně nejslabší verze, tou byl myslím Junior s 37kW.
Možná se mýlím , ale ta novější 1,2 HTP měla už 47kW a ta má možná ty dva filtry?
-------------Vysvětlení pro škodovkáře a modeláře.
To co jsem napsal,bylo myšleno velmi zjednodušeně.Záleží na průměru nového vedení,délce,tvaru zatáček...(totéž platí i pro výf.system) hlavně kvůli krouťáku. V mladších letech když mě bavilo se věnovat amaterskému závodění,jezdil jsem sbírat zkušenosti ke starým kusům kdysi pracujících v motorsportu v MB.Teorie co jsem měl ze školy,dobrý jako základ,ale... Dnes už si auto upravuju jen minimálně,tak říkajíc k obrazu svému. A věku. Svému i auta.(jsem vyznavač aut starších ročníků,kvůli designu a technice,pokud možno s co nejmíň vybavou a elektronikou v příslušenství) Ale něco mi zůstalo,jen je třeba přizpůsobit věci konkrétním podmínkám-v tomto případě motoru.
Buďte fit !
To co jsem napsal,bylo myšleno velmi zjednodušeně.Záleží na průměru nového vedení,délce,tvaru zatáček...(totéž platí i pro výf.system) hlavně kvůli krouťáku. V mladších letech když mě bavilo se věnovat amaterskému závodění,jezdil jsem sbírat zkušenosti ke starým kusům kdysi pracujících v motorsportu v MB.Teorie co jsem měl ze školy,dobrý jako základ,ale... Dnes už si auto upravuju jen minimálně,tak říkajíc k obrazu svému. A věku. Svému i auta.(jsem vyznavač aut starších ročníků,kvůli designu a technice,pokud možno s co nejmíň vybavou a elektronikou v příslušenství) Ale něco mi zůstalo,jen je třeba přizpůsobit věci konkrétním podmínkám-v tomto případě motoru.
Buďte fit !
Moje vysvětlení (pro všechny):
Sací i výfukový systém se "ladí" pro zajištění lepšího plnění, resp. výplachu válců, poněvadž platí, že čím více vzduchu do nich dokážu dostat, tím více paliva do nich také mohu poslat - a hlavně v nich efektivně spálit, a tím vyšší z motoru dokážu vymáčknout výkon. OK, tohle není v rozporu s tím, co píše mastnák.
Jenže teď nastupuje něco, co už v rozporu se slovy mastnáka z pohledu řadového motoristy být může, resp. docela určitě je: "běžný" motor je "laděn" na "běžné" používání, tj. průběh křivky jeho točivého momentu bývá přizpůsoben otáčkám, v nichž je ponejvíce využíván. A tady nastává onen kardinální problém: ono "naladění", které se zdá být optimálním např. u benzínového nepřeplňovaného motoru mezi 2500 - 3500 ot./min. už nemusí platit nad 5000 ot./min.
Proto třeba Japonci volí "dvojí" naladění. Jenže to už něco stojí a stěží lze očekávat, že třeba "koncern" tuto investici "jaksi navíc" raději neobětuje, a to i kdyby si ji měl nechat od zákazníka zaplatit...
Sací i výfukový systém se "ladí" pro zajištění lepšího plnění, resp. výplachu válců, poněvadž platí, že čím více vzduchu do nich dokážu dostat, tím více paliva do nich také mohu poslat - a hlavně v nich efektivně spálit, a tím vyšší z motoru dokážu vymáčknout výkon. OK, tohle není v rozporu s tím, co píše mastnák.
Jenže teď nastupuje něco, co už v rozporu se slovy mastnáka z pohledu řadového motoristy být může, resp. docela určitě je: "běžný" motor je "laděn" na "běžné" používání, tj. průběh křivky jeho točivého momentu bývá přizpůsoben otáčkám, v nichž je ponejvíce využíván. A tady nastává onen kardinální problém: ono "naladění", které se zdá být optimálním např. u benzínového nepřeplňovaného motoru mezi 2500 - 3500 ot./min. už nemusí platit nad 5000 ot./min.
Proto třeba Japonci volí "dvojí" naladění. Jenže to už něco stojí a stěží lze očekávat, že třeba "koncern" tuto investici "jaksi navíc" raději neobětuje, a to i kdyby si ji měl nechat od zákazníka zaplatit...