opel astra g- 1.4 16v z14xe

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

opel astra g- 1.4 16v z14xe

Příspěvek od Návštěvník »

dobrý den potřeboval bych poradit jaký olej mám tam castrol magnatec 5w40 api sm/cf acea a3/b3/b4 ,c3 ; vw502 00/505 00 : mb 229.31

chtěl bych zkusit dát 10w40 jestli je to vhodné ale jinou značku
děkuji za radu

podle opelu sae 10w-40 api-sj/cf ,acea a3-96
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

10W-40 v dané normě určitě můžete použít, ale určitě zkraťte první interval výměny oleje.
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

mipesa píše:10W-40 v dané normě určitě můžete použít, ale určitě zkraťte první interval výměny oleje.
mám tam castrol magnatec 5w40 api sm/cf acea a3/b3/b4 ,c3 ; vw502 00/505 00 : mb 229.31
Nechápu proč by to měl dělat,když tam má olej posledních specifikací..... To jako aby se mu nerozpustil karbon,kterej v motoru nemá? No jo,vodní kámen to je prevít,ten rozbil Vaši pračku :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Vzhledem ke zvolené viskozitě to bude krok zpět !
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: opel astra g- 1.4 16v z14xe

Příspěvek od bjukemen »

Anonymous píše:dobrý den potřeboval bych poradit jaký olej mám tam castrol magnatec 5w40 api sm/cf acea a3/b3/b4 ,c3 ; vw502 00/505 00 : mb 229.31

chtěl bych zkusit dát 10w40 jestli je to vhodné ale jinou značku
děkuji za radu

podle opelu sae 10w-40 api-sj/cf ,acea a3-96

...prečo chcete prejsť na Desinu,myslím že to pre vas naozaj nebude prinosom ale krok speť...
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

alfi166silver píše:
mipesa píše:10W-40 v dané normě určitě můžete použít, ale určitě zkraťte první interval výměny oleje.
mám tam castrol magnatec 5w40 api sm/cf acea a3/b3/b4 ,c3 ; vw502 00/505 00 : mb 229.31
Nechápu proč by to měl dělat,když tam má olej posledních specifikací..... To jako aby se mu nerozpustil karbon,kterej v motoru nemá? No jo,vodní kámen to je prevít,ten rozbil Vaši pračku :wink:
Pan anonymní se ptal jestli může použít 10W-40 do své Astry v dané normě - může, zřejmě má možnost dobré ceny oleje, nebo jiný důvod.To jestli udělá podle API SJ krok zpět je dosti diskutabilní, protože do Aster G 14,16,18 a 20 se používali oleje 5-10W-40 API SJ,SL a mohou se používat i dále.No a ten vodní kámen?.....je Váš problém.
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

Asi jsem méně chytrý,ale nepochopil jsem toto Vaše doporučení : "ale určitě zkraťte první interval výměny oleje."Nevidím jediný důvod proč by to měl udělat po oleji API SM/CF,co tím získá? To že dá levnější olej neřeším....
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

alfi166silver píše:Asi jsem méně chytrý,ale nepochopil jsem toto Vaše doporučení : "ale určitě zkraťte první interval výměny oleje."Nevidím jediný důvod proč by to měl udělat po oleji API SM/CF,co tím získá? To že dá levnější olej neřeším....
Mám takovou zkušenost, že po Castrolu docházelo k silnému zašpinění oleje právě u benzínových motorů, tím nechci snižovat kvality Castrolu, a nechci šířit to, že dojde k poruše nějakého komponentu motoru.Toto se mi stalo asi v osmi případech po Castrolu za jiný olej(Opel, Renault) zítra budu dělat Focuse 1,6 s Castrolem tak uvidíme jestli se to potvrdí.Jinak olej u benziňáku se nikterak dramaticky nezbarví.Vím, že v závislosti na počtu studených startů olej u benz.motorů ztrácí své aditiva pomaleji než u dieselů, ale aditiva u olejů jsou někdy odlišná a určitě není na škodu zkrátit první interval výměny už právě z důvodu použití aditiv alkaloidů a antioxydantů mezi oleji.Rozhodně to není doporučení se zdviženým prstem, ale pro klid na duši.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

mipesa píše:
alfi166silver píše:Asi jsem méně chytrý,ale nepochopil jsem toto Vaše doporučení : "ale určitě zkraťte první interval výměny oleje."Nevidím jediný důvod proč by to měl udělat po oleji API SM/CF,co tím získá? To že dá levnější olej neřeším....
Mám takovou zkušenost, že po Castrolu docházelo k silnému zašpinění oleje právě u benzínových motorů, tím nechci snižovat kvality Castrolu, a nechci šířit to, že dojde k poruše nějakého komponentu motoru.Toto se mi stalo asi v osmi případech po Castrolu za jiný olej(Opel, Renault) zítra budu dělat Focuse 1,6 s Castrolem tak uvidíme jestli se to potvrdí.Jinak olej u benziňáku se nikterak dramaticky nezbarví.Vím, že v závislosti na počtu studených startů olej u benz.motorů ztrácí své aditiva pomaleji než u dieselů, ale aditiva u olejů jsou někdy odlišná a určitě není na škodu zkrátit první interval výměny už právě z důvodu použití aditiv alkaloidů a antioxydantů mezi oleji.Rozhodně to není doporučení se zdviženým prstem, ale pro klid na duši.
Jistější je alespoň dvojí proplach. Ten druhý by měl být provedený stejným olejem, který v motoru v motoru zůstane.
:lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Nechápu, proč přecházet z pětky na desítku teď, když se - sice pomalu, ale jistě - blíží zima, ale chápu radu mipesy zkrátit první výměnu - ne proto, jestli je to API SM nebo SL či SJ, ale proto, že tam byl Castrol Magnatec - taky jsem viděl pár motorů provozovaných na tento olej :(
P.S. co tak použít olej normy GM-LL-A-025
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Též jsem viděl hodně motorů zničených při přítomnosti Castrolu. To si jedeš svých 8000 rpm za maníkem co točí o 500 víc a najednou chrst něco na přední sklo. Ani stěrače ten špatný olej nechtěj setřít. :lol: :lol: :lol:
ÚPLNÝ IDIOT

Příspěvek od ÚPLNÝ IDIOT »

Anonymous píše:Též jsem viděl hodně motorů zničených při přítomnosti Castrolu. To si jedeš svých 8000 rpm za maníkem co točí o 500 víc a najednou chrst něco na přední sklo. Ani stěrače ten špatný olej nechtěj setřít. :lol: :lol: :lol:
Úplný idiot má má úpně vykouřenou hlavu ze směsi alkaloudů a antioxidantů přítomných v tabákovém kouři, že se občas nepodepíše a tímto se omlouvá. :lol: :lol: :lol:
vekinář

Re: opel astra g- 1.4 16v z14xe

Příspěvek od vekinář »

I já jsem před 10 tis. přešel se svojí Vectrou X18XE 99" z 5W/40 na 10W/40
Liqui moly MSO2 a musím říct že jsem udělal dobře. Na 5W byl motor prokazatelně hlučnější. Možná i proto,že předchozí majitel jezdil v Dojču 80Tis na 15W/40 a pak tam nacpal 5W.
Příští měsíc měním olej a zase dám od Liqui moly 10W/40 MSO2.
( 5L 650,- + proplach motoru LM zdarma a to se vyplatí).
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

původně tam byl 5w30 dali jsme 5w40 ale motor se zdá stále hlučný a už po asi 2000km byl černej jako bota.
nebo poradťe nejaký 5w40 který bude lepší
motar má najeto 138000 km děkuji
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Anonymous píše:původně tam byl 5w30 dali jsme 5w40 ale motor se zdá stále hlučný a už po asi 2000km byl černej jako bota.
nebo poradťe nejaký 5w40 který bude lepší
motar má najeto 138000 km děkuji
To mě ani vcelku nepřekvapuje stím černým olejem.Vy jste v podstatě propláchl motor.Použil jste lehkoběžný olej a nahradil jej poněkud viskoznějším a to se čas od času přihodí, že některý olej poslouží jako proplach, není to však pravidlem.Já bych vyzkoušel 10W-40 jak píše vekinář. I na zimu je tento olej vhodný.Na Oplech jsem také strávil již dost času, neboť to byla moje srdeční záležitost a skutečně jich hodně jezdilo na oleje jak jsem uváděl výše.
Odpovědět