opel astra g- 1.4 16v z14xe

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Je pravda, že několik věcí se tu probírá několikrát dokola.Ale asi je dost lidí, co na tomto foru jsou poprvé a nenapadne je se podívat na starší témata.
Co se týče těch mraků dovezených aut jak píše Moja a jsou v poho, tak má asi velkou kliku.Já jsem se sice nesetkal s mrakem dovezených aut, ale bylo jich dost, které stáli hodně dlouhou dobu někde v bazaru nebo v kopřivách.Pak přišel start, po kterém se sice nic nestalo, ale první výměna oleje vzala motor za své, nikdy se ale nezadřel natvrdo.V drtivé většině byl problém u nafťáků.Tvrzení, že auto do poslední chvíle jezdilo a má mechový nárazníky si myslím, že není zrovna fér.A výměna oleje s proplachem je určitě na místě, pak hned přejít ostatní media.Zkuste se informovat v několika auto-moto klubech, co Vám poradí při dovozu ojetiny , o které víte prdlačku.Nemíním však nikoho přesvědčovat, že musí měnit olej po dovozu auta.Znám borce, co vozí auta.U svého dovezeného okamžitě mění náplně a týden na dílně auto zkoumá apak tvrdí, že se není čeho bát, že to není nutné......-tak nevím jak to myslí"machýrek".
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jestliže je motor již silně zakarbonován, tak ten nános stejně žádný proplachovací olej nerozpustí. To svinstvo je někdy i na rozebraném motoru fuška dostat dolů jak speciálními chemickými přípravky, tak i mechanicky potom ty zbytky tvrdého karbonu.
vekinář

Příspěvek od vekinář »

mipesa píše:Je pravda, že několik věcí se tu probírá několikrát dokola.Ale asi je dost lidí, co na tomto foru jsou poprvé a nenapadne je se podívat na starší témata.
Co se týče těch mraků dovezených aut jak píše Moja a jsou v poho, tak má asi velkou kliku.Já jsem se sice nesetkal s mrakem dovezených aut, ale bylo jich dost, které stáli hodně dlouhou dobu někde v bazaru nebo v kopřivách.Pak přišel start, po kterém se sice nic nestalo, ale první výměna oleje vzala motor za své, nikdy se ale nezadřel natvrdo.V drtivé většině byl problém u nafťáků.Tvrzení, že auto do poslední chvíle jezdilo a má mechový nárazníky si myslím, že není zrovna fér.A výměna oleje s proplachem je určitě na místě, pak hned přejít ostatní media.Zkuste se informovat v několika auto-moto klubech, co Vám poradí při dovozu ojetiny , o které víte prdlačku.Nemíním však nikoho přesvědčovat, že musí měnit olej po dovozu auta.Znám borce, co vozí auta.U svého dovezeného okamžitě mění náplně a týden na dílně auto zkoumá apak tvrdí, že se není čeho bát, že to není nutné......-tak nevím jak to
myslí"machýrek".
Lépe bych to nenapsal.
:wink: :wink: :wink: :wink:
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Anonymous píše:Jestliže je motor již silně zakarbonován, tak ten nános stejně žádný proplachovací olej nerozpustí. To svinstvo je někdy i na rozebraném motoru fuška dostat dolů jak speciálními chemickými přípravky, tak i mechanicky potom ty zbytky tvrdého karbonu.
S tím s Vámi souhlasím, ale proč je ten motor silně zakarbonován.Je mi jasné, že časem k tomu dojde ať chcem nebo nechcem, ale tohle vše je o údržbě a přístupu.
xcarv

Příspěvek od xcarv »

asi dám shell helix plus 5w40 5L za 1045kč s dph normu splnuje pro opel
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

Já bych Vám doporučil Agip Tecsint SL 5W-40 http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... L-5W-40-4L ,
konkrétně tento olej se dává jako prvonáplň pro Lamborghini Murcielago,takže to musí být špičkový olej,je sice trošku dražší než ten Shell,ale asi vědí proč a normu GM má taky.Oficiální doporočená MOC je 520,- za litr.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Za ty peníze tam je i Mobil1 0W-40, též vynikající olej, který se zase používá jako originál pro Porsche.
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

Anonymous píše:Za ty peníze tam je i Mobil1 0W-40, též vynikající olej, který se zase používá jako originál pro Porsche.
Souhlasím,je to otázka volby a sympatií k určité značce,renomovaní výrobci v prémiových řadách svých olejů sr...ky nenabízí :D :D
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pro Ferari je zase předepsán pouze Shell, takže všechny zde uvedené oleje budou asi velmi kvalitní.
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

Anonymous píše:Pro Ferari je zase předepsán pouze Shell, takže všechny zde uvedené oleje budou asi velmi kvalitní.
To zas tak pravda docela není,vozí jejich reklamu na V-pover,ale na olej ne.Jeden můj dobrý známý má závodní Modenu a Shell tam z továrny nebyl,je tam nějaký motocyklový olej od Agipu,tuším že Agip 4T Racing 20W-50,ale krk za to nedám...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

alfi166silver píše:Nechápu proč Vám tu pořád radí nějaké výplachy po Castrolu 5W-40 API SM/CF.Prostě ten starý olej jen vypusťte,vyměňte olejový filtr,nalijte ten ELF a jezděte dál do další výměny,všechno ostatní je zbytečnost.Motor vyplachovat NEMUSÍTE.
Pán se ptal, jak propláchnout, ne proč.....
A když si někdo koupí ojeté auto - a může mít sebelíp vedenou servisku a v motoru novou nálepku se jménem kvalitního oleje - tak PRVNÍ věc, kterou by měl udělat, je vyměnit motorový olej, a je velice vhodné ten první interval výměny zkrátit tak na 3 - 5 tkm. A říkejte si, co kdo chcete, ale ten, kdo to neudělá, není řidič v pravém slova smyslu. (Já jim říkám "ovládači"). Ty další věci jsou vyměnit všechny ostatní provozní kapaliny, rozvody, kontrola brzd, tlumičů, geometrii a....ale to už zabíhám někam jinam.....
A asi si trochu zase "rýpnu", ale shodou okolností jsem měl dnes v ruce manuál na užívání pro nový autobus IVECO Citelis, a jen tak pro zajímavost, interval výměny oleje je předepsán 40tkm (což je pro relativně pomaloběžný autobusový turbomotor - max. otáčky 2100/min - o obsahu 8litrů a výkonu 213kw normální), NEBO 1 ROK !!!!! Píši to proto, že u koupeného ojetého auta NEVÍM, jáký je tam olej, a ani, jak dlouho....
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

V prvním příspěvku tazatel nepsal,že si auto dovezl z venku,přišlo mi že chce přejít na levnější olej a v dalším jeho příspěvku pak napsal,že původně tam měl 5W-30 a po něm tam nalil ten Castrol a najel 2000km a motor mu přijde hlučný,tak neustále nerozumím tomu proč zrovna "on"by měl dělat výplach motoru,když na ten Castrol najel 2000 a chce tam dát jiný olej.....
Jinak souhlasím,že když si koupím auto po někom,že je potřeba vyměnit náplně,rozvody atd,možná i udělat výplach....[/b]
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

alfi166silver píše:V prvním příspěvku tazatel nepsal,že si auto dovezl z venku,přišlo mi že chce přejít na levnější olej a v dalším jeho příspěvku pak napsal,že původně tam měl 5W-30 a po něm tam nalil ten Castrol a najel 2000km a motor mu přijde hlučný,tak neustále nerozumím tomu proč zrovna "on"by měl dělat výplach motoru,když na ten Castrol najel 2000 a chce tam dát jiný olej.....
Jinak souhlasím,že když si koupím auto po někom,že je potřeba vyměnit náplně,rozvody atd,možná i udělat výplach....[/b]
Já jsem zde uvedl zkušenost a poznatek výměny oleje po Castrolu.Nedávno jsem dělal Focuse 1,6 benzín a potvrdilo se mi to ,co jsem očekával.Pán najezdil necelých 1000 km a olej byl hnědočerný, prostě hnědé uhlí.Znovu jsem olej vyměnil i s filtrem, pán má nějakých 600 km najeto a vypadá to dobře.Přivezl si nějaký Igol 10W-40 ACEA A3/B3.Mě to zkrátka připadá, že ostatní oleje jsou na Castrol háklivější než ty ostatní, co se mísitelnosti týče.Ale opakuji, tím netvrdím, že je Castrol šmejd, olejů jsem už několik vyměnil a v poslední době jsem se s tím setkal jen u Castrolu.Oběktivně však musím zdůraznit, že škála výběru olejů u mě není rozsáhlá.
Co se týče proplachu u té astry tak po těch 2000 km se mohl prakticky motor propláchnout, ale moc tomu nevěřím.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ja pouzivam Castrol v aute aj v motocykli od zaciatku a ziadny bordel tam od neho nemam. Ja si myslim,ze ty co tvrdia,ze je po nom bordel ho zrejme nedodrziavali vymenne intervali(prebeh) alebo tam davali nejaky Starline a potom tam dali Castrol a zvalili to nan. Toto su nepodlozene vymysli takisto ako tvrdenia niekoho,ze zadrel motor,lebo tam ten alebo onen olej. Je to len o udrzbe a mnohi na tom setria ako sa len da a zvalia to na olej!
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

Anonymous píše:Ja pouzivam Castrol v aute aj v motocykli od zaciatku a ziadny bordel tam od neho nemam. Ja si myslim,ze ty co tvrdia,ze je po nom bordel ho zrejme nedodrziavali vymenne intervali(prebeh) alebo tam davali nejaky Starline a potom tam dali Castrol a zvalili to nan. Toto su nepodlozene vymysli takisto ako tvrdenia niekoho,ze zadrel motor,lebo tam ten alebo onen olej. Je to len o udrzbe a mnohi na tom setria ako sa len da a zvalia to na olej!


...tak to sa z tebou budem hadať videl som dosť motorov po oleji castrol a neboli zrovna najčistejšie v jednom boli dokonca nanosi blata...no humus
Odpovědět