OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Snake.

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Snake. »

sosko píše:Vdaka snake, tak toto je dost podstatna informacia a sa cudujem, ze davno tu famu uz niekto nevyvratil. :shock:
Pri porovnani dokumentacie CZ/SK nie je v podstate ziadny rozdiel a to najpodstatnejsie je, ze obe nafty maju spolocne:
1. v lete cetanove cislo min 60
2. v zime filtrovatelnosti pri -35C
3. mazivost 400
4. k produktu nie je pridávaný metylester mastnej kyseliny (FAME). Do výrobku sa pridáva syntetické biopalivo (HVO) s obsahom 6,6 - 7,0 % obj. Produkt obsahuje balíček výkonných aditív v prémiovej dávke.

--co aspon v niecom koresponduje s dvoma testami (skoda ze) zimnych naft z r.2013/2014, kde namerali filtrovatelnost -37/-34 , cetanove cislo 53.4/53.1 a obsah FAME menej ako 1% v oboch testoch. Skoda, ze v sk testoch nikdy nemeraju mazivost.
Bohuzial, SK dokumentacia je z roku 2010 a CZ z roku 2014. Nakolko je to stale este aktualne je otazne. :? Kazdopadne, Maxxmotion by mala aj na prvy pohlad vyzerat inak ako bezna nafta, cize by malo byt hned jasne, o co ide. Zo zvedavosti asi v najblizsej dobe vyskusam niekde v BA nacapovat do nadrze. :oops:
Ahoj, ja som to zacal riesit po tom co som si povedal ze nechcem FAME v nadrzi, preto som pisal do OMV a zacal patrat, a kedze vacsinu prispevkov som nasiel aj tu, tak som to pridal aj sem, revizia dokumentu bola 08/2013 jak je tam napisane, tzn je mozne ze vtedy sa menila dodavatelska specifikacia. Posledne co som aj menil palivovy (tento tyzden), a vylial som z neho naftu, maxx bol ciry s nadychom do modrozelena (ozaj jemnym). Bez nejakeho naznaku zltosti. Tankoval som na botanickej v karlovke (1,409/l).

Pekny den :)
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Brembo »

Pitris píše:
Brembo píše:....Euro 4 bez FAP alebo DPF nie je možné splnit.
Zřejmě to jde. http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=829&t=1146540
http://www.ford-club.cz/2010/03/filtr-p ... astic-dpf/
Cituji: :arrow: Norma Euro 4 stále není tak přísná, aby ji moderní naftové motory nedokázaly splnit bez filtru. Proto mnohé automobilky budou nabízet filtr pouze jako výbavu příplatkovou, nikoliv jako standardní. Pokud budete chtít více chránit ovzduší, připlatíte si cca 400 eur. Např. BMW dodává filtry do všech nafťáků pětkové řady, do trojkové už ale nikoliv; i bez filtru totiž trojka splní Euro 4. :arrow:
Opravujem,za chybu sa ospravedlnujem Euro 5,nie je možné plnit bez DPF alebo FAP i ked i tu su výnimky,u osobných aut som ale bez DPF nevidel. Možno tak ešte so vstrekovaním Ad Blue,to je ale u osobákov rarita v spojení s Euro 5.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
008
Příspěvky: 85
Registrován: ned led 13, 2013 12:34

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od 008 »

Brembo píše:mazivost 400 je na zaplakanie. To je na hrane mazivosti pre rotačné čerpadlá a nie pre common rail. Takže tá nafta je maximálne vhodná tak do dieselov s radovým vstrekovacím čerpadlom ala Liaz,Tatra,Zetor atd.
....inak hranicna hodnota 400 mazivosti nieje to najhorsie - podla toho dokumentu na linku od omv, pretože co viem, ostatne nafty maju 460. Myslim, ze nas tu pomylilo jedno meranie mazivosti omv maxx, ktore prebehlo v cechach- to rozprudilo kopou obav. Podobne ako maxx, je na tom s mazivostou aj ARAL, ktory je povazovany za spicu. Nejak mi nesedi, ze by v AT, ale hlavne v nemecku robilo premiovu naftu, ktora moze poserkat tie ich paradne auticka.
Snake - ono, kiez by to bola pravda o maxx a hvo - len ta konferencia zo schwechatu hovori o nie com inom ako hvo na sk. No radsej by som bol- keby si mal pravdu Ty. Tiez sa mi nechce tankovat tej zlty carach o ostatnych rodu EU vernych znaciek.
Návštěvník

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Návštěvník »

Brembo píše: bez DPF alebo FAP
Jedná o totéž a tak tyto dvě zkratky spojené slůvkem "alebo" postrádají smyslu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Pitris »

Brembo píše: bez DPF alebo FAP
Zřejmě myšleno tak, že filtr pevných částic označují třeba u VW jako DPF a Renaultu jako FAP....:x :?
A zde na jiném vlákně
Návštěvník píše:Zde přikládám original odpověď od specialisty na paliva z OMV:

Mazivost motorových naft je normou ČSN EN 590 stanovena na max. 460 µm. Tento údaj je velikost otěrové stopy, kterou vytváří vibrující kulička na standardizovaném kovovém povrchu v prostředí zkoušené nafty. Nafta má tedy tím lepší mazivost, čím je otěrová stopa menší, čili čím je údaj v µm nižší. Mazivost nafty OMV MaxxMotion diesel je dodavatelskou specifikací stanovena dokonce na max 400 µm, tedy přísněji než říká výše zmíněná norma. Kontrolními měřeními bylo zjištěno, že v praxi bývá mazivost OMV MaxxMotion diesel ještě hluboce pod 400µm. :) Jedinou nám známou výjimkou je sporný výsledek 462 µm, uvedený v testu Světa motorů. Žádné podobné hodnoty u této prémiové nafty jsme zatím nezjistili a není nám tedy známo , ve kterých testech mazivost vyšla nad 450 µm.

Nafta OMV MaxxMotion diesel je komplexně aditivovaná nafta a její další doaditivace, např. přípravkem VIF, nemá smysl. Mohlo by tím dojít k předávkování aditiv a výsledek se může projevit snížením jejich účinků. Nicméně, neslučitelnost přípravku VIF s touto naftou kvůli jinému výrobnímu postupu je nesmysl, stejně tak jako zmínka o vytváření popílku spalováním nafty s VIF. VIF je multifunkční aditiv a kromě složky zlepšující mazivost obsahuje ještě cca dalších 6 -7 složek různých aditiv.

Ze shora uvedeného tedy plyne, že mazivost motorové nafty OMV MaxxMotion diesel je zcela vyhovující i pro vozidla s motory common rail a DPF a není třeba ji dále zlepšovat. A to i v případě, že by tento parametr přesáhl hodnotu 450 µm ale nepřesáhl 460 µm. Každá, i běžná motorová nafta musí odpovídat limitu 460 µm a pro vozidla s motory common rail přece není předepsaná nafta s lepší mazivostí než je tento limit. I když samozřejmě platí, že čím lepší je mazivost, tím lépe, zejména pro moderní motory s nízkými rozměrovými tolerancemi v naftou mazaných částech.

Mazivost zlepšují např. methylestery mastných kyselin, tzv. MEŘO, které se přidávají do motorových naft jako povinná biosložka. Dá se říci, že dobrá mazivost je prakticky jedinou výhodou MEŘO, které jinak mají celou řadu nevýhod. Pokud mermomocí chcete mazivost nafty, která neobsahuje MEŘO jakožto biosložku, ještě zlepšit, je možné do nádrže s naftou (i do MaxxMotion diesel) přidat cca 0,5 – 1 % obj. 100%ního MEŘO. Prodává se u některých čerpacích stanic pod různými názvy, jako např. biodiesel, bionafta, bionafta B 100 a pod. Ke stejnému účelu může posloužit i velmi malé množství (0,1 – 0,2% obj.) rafinovaného rostlinného oleje. Samotná mazivostní přísada jako aditiv se obvykle samostatně neprodává.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Brembo »

čítal som servisný manuál pre common rail od boschu,presný typ neviem. Vlastne to nebol servisný manuál ale akési doplnenie a Bosch odporučal mazivost pod 350,odporučal ale vhladom na životnost pod 300,optimálne 280. A pre rotačky vyžadoval 400,odporučaná hodnota 350.Napríklad v nejakom teste mal Shell Fuel Save len 176. čsn norma určuje len hraničnu hodnotu,ktorá je už vzhhladom na zastarolost nedostatočná. Ohánat sa splnením čsn je prinajmenšom usmevné,každé predávané palivo ju splnat musí-v čr. Pitris,toto nie je reakcia na teba ale na blábol od zástupcu OMV. A samozrejme viem,že FAP=DPF.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Snake.

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Snake. »

daj prosim ta aj link :) aby nevznikali famy, ja tu "odporucanu" mazivost neviem najst ani pre jeden typ cerpadla (pocnuc VP44, CP1, CP3 a ani CP4)
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Brembo »

link bol vymazaný alebo je nefunkčný-bol to komplet manuál s tým dodatkom samostatne. VP 44 to nebolo. Neviem prečo takéto doležité alebo zaujímavé linky su mazané najskor. Možno niekomu bol link nepríjemný. No na jednej diskusii ohladom Oplov bolo viac zmienok o tom,že je viac než čudné,že vstrekovacie čerpadlá v SR ačr odchádzaju daleko skor,ako v Nemecku a zvyšku západnej europi. A to niektorým odišli čerpadlá,ktoré panč nikdy neochutnali-jednalo sa o rotačky. Boli bud pridreté alebo opotrebené. Skusim tento link vyhladat,no je už zopár rokov starý,takže sa obávam,že nebude dostupný.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
e-panolin.cz

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od e-panolin.cz »

EN 590 pro naftu je prakticky stejná v celé EU, Česko a Slovensko nevyjímaje, a odcházení čerpadel bych spíš přičetl technologické nekázni, resp. % nafty z neověřených zdrojů
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Brembo »

link ktorý síce nerieši mazivost,ale poukazuje na benevolentnost normy EN 590 http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... nafty.html
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Alpinet
Příspěvky: 7
Registrován: sob srp 08, 2015 23:28
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Alpinet »

Ahoj všem,
do dnešního dne jsem tankoval nepremiovou naftu hlavně z Tank Ono a přidával jsem VIF. Ve středu jedu na pár dní na Lipno a začal jsem uvažovat,že zajedu do němec a natankuju u Aralu (BP) Diesel ultimate. Pak jsem začal na netu vyhledávat obdobu ultimate,která by se dala koupit v čechách ( v Plzni) a narazil jsem na tohle vlákno,které mě přesvědčilo ,abych zmiňovaný Maxxmotion od OMW zkusil. V uterý natankuju plnou a budu pozorovat. Snažím se mému Dehtu (auto v podpise) dopřávat něco lepšího ( olej Q8 10w50) ,tak bych měl i u paliva. Dříve jsem měl naftu přímo z ČEPRA + jsem dával VIF,nebo přimazával olejem. Poslední 2 roky jsem tankoval jen Lukoil a ted hlavne Tank Ono + VIF.
Golf III Variant 1.9TDI 81kw Egr-off Kat-off + P764 =>95kw?
Q8 Formula F1 10W-50
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od lefort »

Pokud je to rotačka, je úplně jedno, co tam naliješ. Ta spálí všechno a výrazný rozdíl nepoznáš. Jinak trochu OT, ale za jízdu bez katalyzátoru bych rovnou sebral papíry. To je hrozná prasárna. Doufám, že Tě na stk odhalí :x
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Sniper_2003

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Sniper_2003 »

Pro rotačku bych volil spíš Vervu od benziny má lepší mazivost ( kvůli čemu zde psát jistě nemusím ). Problém s Maxxmotion diesel dle jejich vyjádření ( OMV ) je že nelze míchat s VIFem ( nebo jinými aditivy ), protože by se mohla toto prémiové palivo degradovat.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od lefort »

Sniper: co se týče Maxxmotionu, tak s jinými aditivy kompatibilní určitě je. Nicméně pro rotačku podle mě není důvod mazivost ještě zvyšovat.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: OMV MaxxMotion a Benzina Verva

Příspěvek od Brembo »

Na emisnej pri dieseli vymlátený katalyzátor určite nezistia. Meria sa len dymyvost-sadze a na to katalyzátor žiadny vplyv nemá.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Odpovědět