olejové filtry Mann a jiné
Moderátor: Colommbo
Re: olejové filtry Mann a jiné
Takže to k sobě zřejmě pasuje. Rozměry, tlaky, šroubení....
No jestli filtr nebyl ponechán na větru a dešti tak by snad neměl být problém.
Ale stojí to za případné riziko? Nevím
No jestli filtr nebyl ponechán na větru a dešti tak by snad neměl být problém.
Ale stojí to za případné riziko? Nevím
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olejové filtry Mann a jiné
Filtr je bezpochyby určen pro tento motor, jde mi spíše o ten 30 let starý papír. . . No nic, asi je použiju v případě nouze nejvyšší. . .
Jinak zde zajímavé video s řezy filtrů, kdo neviděl
https://www.youtube.com/watch?v=4tbpw8Aou-M
Jinak zde zajímavé video s řezy filtrů, kdo neviděl
https://www.youtube.com/watch?v=4tbpw8Aou-M
Re: olejové filtry Mann a jiné
Skodovkar:
Při běžné výměně se nezalepí, tak mě napadá, ale to bude spíš otázka na Jerryho. Když má Purflux násobně větší filtrační plochu, tak zachytí za stejnou dobu více nečistot než filtr s menší filtrační plochou?
Při běžné výměně se nezalepí, tak mě napadá, ale to bude spíš otázka na Jerryho. Když má Purflux násobně větší filtrační plochu, tak zachytí za stejnou dobu více nečistot než filtr s menší filtrační plochou?
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: olejové filtry Mann a jiné
Spíš jde o to, že méně pracuje obtok, tedy více oleje projde filtrační vrstvou.
Re: olejové filtry Mann a jiné
Super! Díky za info a ještě jeden dotaz. Našel jsem doma teď dva roky starý filtr Mann na Feldu. Krom toho, že je nižší než Purflux tak při vyjmutí filtačního papíru v porovnání s ním měl na první pohled Purflux 2 krát více plochy.
Ale čeho jsem si všiml i v testech a rozborkách těch filtrů. Purflux v některých typech filtrů nemá zpětný ventil, nebo-li podle testů Anti drain-back valve. Čili aby olej z filtru neodtékal při vypnutém motoru. Nicméně, je tohle nějak podstatné? Ono tady asi závisí taky na pozici filtru v motorovém prostoru?
Mann na Feldu ho měl, takový ten silikonový kroužek.
Kdyby si Jerry ještě prosím vysvětlil tohle, děkuji!
PS: Filtr pro Felicii. Verze pro VAG zpětný nemá, ale jinak Purflux ho ve svý produkci dělá. Že by snaha ušetřit u VAGiny?
Ale čeho jsem si všiml i v testech a rozborkách těch filtrů. Purflux v některých typech filtrů nemá zpětný ventil, nebo-li podle testů Anti drain-back valve. Čili aby olej z filtru neodtékal při vypnutém motoru. Nicméně, je tohle nějak podstatné? Ono tady asi závisí taky na pozici filtru v motorovém prostoru?
Mann na Feldu ho měl, takový ten silikonový kroužek.
Kdyby si Jerry ještě prosím vysvětlil tohle, děkuji!
PS: Filtr pro Felicii. Verze pro VAG zpětný nemá, ale jinak Purflux ho ve svý produkci dělá. Že by snaha ušetřit u VAGiny?
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: olejové filtry Mann a jiné
Některé motory mají v hlavním mazacím kanálu vlastní zpětný ventil, tudíž ho nepotřebují mít ve filtru.
Re: olejové filtry Mann a jiné
Jelikož by se menší filtr rychleji zanášel, pak by dříve začal zachytávat drobnější částice. Chceš-li - rostla by rychleji jeho filtrovací schopnost. Otázka je, co by dělal obtok:PavelRS píše:Skodovkar:Při běžné výměně se nezalepí, tak mě napadá, ale to bude spíš otázka na Jerryho. Když má Purflux násobně větší filtrační plochu, tak zachytí za stejnou dobu více nečistot než filtr s menší filtrační plochou?
Pokud by se obtok neotevíral a nedocházelo by k nebezpečnému snížení mazacího tlaku, pak je to vlastně dobře. Ovšem pokud by se obtok otevíral a olej nebyl filtrován, tak to je špatně. Já měl za to, že obtok je tam spíše pro extrémní případy (nebezpečně neprůchodný filtr - kdy rozdíl tlaku oleje před a za filtračním médiem (=jeho tlaková ztráta) je vlastně hodnota otevíracího tlaku obtokového ventilu).Jerry3 píše:Spíš jde o to, že méně pracuje obtok, tedy více oleje projde filtrační vrstvou.
Re: olejové filtry Mann a jiné
Přes obtok to jde třeba za studena, kdy je olej ještě hodně viskózní a filtrační vrstva nestíhá. Jenže čím je větší, tím dříve a více stíhá, čímž jde také méně oleje přes obtok, resp. nejlépe žádný.
- BigBang
- Příspěvky: 1854
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: olejové filtry Mann a jiné
o víkendu na to kouknu a příp. vyfotímPavelRS píše:...
BigBang: A2 skládaný - Sharana ne. Měli rozdílné krabičky ty filtry? Nebo obě byly stejné, kde je na té krabičce vyobrazené to "skládání?"
Já si popravdě už nevybavím zda měl LS324 skládaný papír. Schválně zkusím ten FRAM, alespoň zjistíme.
...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: olejové filtry Mann a jiné
Jozef, je to sice airfilter, ale dobre
mas pravdu clovece. A ak airfilter, tak tu je este velmi doležita kvalita tesnenia - proste nesmie podfukovat ale 100% tesnit. Podla foto aj toto je výrazne v prospech Hengstu. No tvrdost gumy z foto nevidime, ale počítam, že to bude ok.
Inak tiež som mal naposled tuto značku - aj air aj oil filter. Teraz mam air purolator a oil MANN. Samozrejme na inom aute, ale to nie je podstatné.
Akurat vzduchac mam biely a nie papier , ale take nieco ako netkana textilia.
taketo dačo:
https://www.autodesignplus.cz/vzduchove ... 68-toyota/
mas pravdu clovece. A ak airfilter, tak tu je este velmi doležita kvalita tesnenia - proste nesmie podfukovat ale 100% tesnit. Podla foto aj toto je výrazne v prospech Hengstu. No tvrdost gumy z foto nevidime, ale počítam, že to bude ok.
Inak tiež som mal naposled tuto značku - aj air aj oil filter. Teraz mam air purolator a oil MANN. Samozrejme na inom aute, ale to nie je podstatné.
Akurat vzduchac mam biely a nie papier , ale take nieco ako netkana textilia.
taketo dačo:
https://www.autodesignplus.cz/vzduchove ... 68-toyota/
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: olejové filtry Mann a jiné
Tak bol som sa poriet na tie tesnenia, Hengst je mäkšie a je rozdiel v tych materialoch ale tažko sami to popisuje. 90% aj ja davam Mann, obcas rad experimentujem, kabinove davam vedsinou lacnejsie znacky Ale aj s Mannom to ide posledne podla mna trosku dole vodou. A ten tvoj vzduchovi viem co myslis mne ten material pripomina kabinove filtre.
Re: olejové filtry Mann a jiné
Ten purflux vyzera dost smejdovne
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: olejové filtry Mann a jiné
Na druhé fotce vypadá jeden delší či kratší. Pak může být boj tam delší filtr instalovat.