olejové filtry Mann a jiné

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olejové filtry Mann a jiné

Příspěvek od Pitris »

Takže to k sobě zřejmě pasuje. Rozměry, tlaky, šroubení....
No jestli filtr nebyl ponechán na větru a dešti :D tak by snad neměl být problém.

Ale stojí to za případné riziko? Nevím :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
3enit
Příspěvky: 26
Registrován: čtv lis 07, 2013 18:02

Re: olejové filtry Mann a jiné

Příspěvek od 3enit »

Filtr je bezpochyby určen pro tento motor, jde mi spíše o ten 30 let starý papír. . . No nic, asi je použiju v případě nouze nejvyšší. . .

Jinak zde zajímavé video s řezy filtrů, kdo neviděl :-)

https://www.youtube.com/watch?v=4tbpw8Aou-M
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: olejové filtry Mann a jiné

Příspěvek od PavelRS »

Skodovkar:

Při běžné výměně se nezalepí, tak mě napadá, ale to bude spíš otázka na Jerryho. Když má Purflux násobně větší filtrační plochu, tak zachytí za stejnou dobu více nečistot než filtr s menší filtrační plochou?
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: olejové filtry Mann a jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Spíš jde o to, že méně pracuje obtok, tedy více oleje projde filtrační vrstvou.
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: olejové filtry Mann a jiné

Příspěvek od PavelRS »

Super! Díky za info a ještě jeden dotaz. Našel jsem doma teď dva roky starý filtr Mann na Feldu. Krom toho, že je nižší než Purflux tak při vyjmutí filtačního papíru v porovnání s ním měl na první pohled Purflux 2 krát více plochy.

Ale čeho jsem si všiml i v testech a rozborkách těch filtrů. Purflux v některých typech filtrů nemá zpětný ventil, nebo-li podle testů Anti drain-back valve. Čili aby olej z filtru neodtékal při vypnutém motoru. Nicméně, je tohle nějak podstatné? Ono tady asi závisí taky na pozici filtru v motorovém prostoru?
Mann na Feldu ho měl, takový ten silikonový kroužek.

Kdyby si Jerry ještě prosím vysvětlil tohle, děkuji! :oops: :wink:

PS: Filtr pro Felicii. Verze pro VAG zpětný nemá, ale jinak Purflux ho ve svý produkci dělá. Že by snaha ušetřit u VAGiny? :twisted: :lol:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: olejové filtry Mann a jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Některé motory mají v hlavním mazacím kanálu vlastní zpětný ventil, tudíž ho nepotřebují mít ve filtru.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: olejové filtry Mann a jiné

Příspěvek od skodovkar »

PavelRS píše:Skodovkar:Při běžné výměně se nezalepí, tak mě napadá, ale to bude spíš otázka na Jerryho. Když má Purflux násobně větší filtrační plochu, tak zachytí za stejnou dobu více nečistot než filtr s menší filtrační plochou?
Jelikož by se menší filtr rychleji zanášel, pak by dříve začal zachytávat drobnější částice. Chceš-li - rostla by rychleji jeho filtrovací schopnost. Otázka je, co by dělal obtok:
Jerry3 píše:Spíš jde o to, že méně pracuje obtok, tedy více oleje projde filtrační vrstvou.
Pokud by se obtok neotevíral a nedocházelo by k nebezpečnému snížení mazacího tlaku, pak je to vlastně dobře. Ovšem pokud by se obtok otevíral a olej nebyl filtrován, tak to je špatně. Já měl za to, že obtok je tam spíše pro extrémní případy (nebezpečně neprůchodný filtr - kdy rozdíl tlaku oleje před a za filtračním médiem (=jeho tlaková ztráta) je vlastně hodnota otevíracího tlaku obtokového ventilu).
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: olejové filtry Mann a jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Přes obtok to jde třeba za studena, kdy je olej ještě hodně viskózní a filtrační vrstva nestíhá. Jenže čím je větší, tím dříve a více stíhá, čímž jde také méně oleje přes obtok, resp. nejlépe žádný.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: olejové filtry Mann a jiné

Příspěvek od BigBang »

PavelRS píše:...
BigBang: A2 skládaný - Sharana ne. Měli rozdílné krabičky ty filtry? Nebo obě byly stejné, kde je na té krabičce vyobrazené to "skládání?"

Já si popravdě už nevybavím zda měl LS324 skládaný papír. Schválně zkusím ten FRAM, alespoň zjistíme. :wink:
...
o víkendu na to kouknu a příp. vyfotím :wink:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Jozef
Příspěvky: 71
Registrován: sob úno 09, 2019 21:39

Re: olejové filtry Mann a jiné

Příspěvek od Jozef »

Porovnanie Hengst vs Purflux
Obrázek
Obrázek

Hengst podla mna vyzera lepsie, a má viac poskladaneho papiera.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: olejové filtry Mann a jiné

Příspěvek od jarson1 »

Jozef, je to sice airfilter, ale dobre :)
mas pravdu clovece. A ak airfilter, tak tu je este velmi doležita kvalita tesnenia - proste nesmie podfukovat ale 100% tesnit. Podla foto aj toto je výrazne v prospech Hengstu. No tvrdost gumy z foto nevidime, ale počítam, že to bude ok.
Inak tiež som mal naposled tuto značku - aj air aj oil filter. Teraz mam air purolator a oil MANN. Samozrejme na inom aute, ale to nie je podstatné.
Akurat vzduchac mam biely a nie papier , ale take nieco ako netkana textilia.
taketo dačo:
https://www.autodesignplus.cz/vzduchove ... 68-toyota/
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Jozef
Příspěvky: 71
Registrován: sob úno 09, 2019 21:39

Re: olejové filtry Mann a jiné

Příspěvek od Jozef »

Tak bol som sa poriet na tie tesnenia, Hengst je mäkšie a je rozdiel v tych materialoch ale tažko sami to popisuje. 90% aj ja davam Mann, obcas rad experimentujem, kabinove davam vedsinou lacnejsie znacky :D Ale aj s Mannom to ide posledne podla mna trosku dole vodou. A ten tvoj vzduchovi viem co myslis mne ten material pripomina kabinove filtre.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: olejové filtry Mann a jiné

Příspěvek od bjukemen »

Ten purflux vyzera dost smejdovne
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: olejové filtry Mann a jiné

Příspěvek od skodovkar »

Na druhé fotce vypadá jeden delší či kratší. Pak může být boj tam delší filtr instalovat.
Jozef
Příspěvky: 71
Registrován: sob úno 09, 2019 21:39

Re: olejové filtry Mann a jiné

Příspěvek od Jozef »

To sa len zda, tie filtre su rovnako velke.

Este som nasiel porovnanie orignal PSA a Mann
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Original PSA je znacky Meca filter ale vyzera dobre. Aktualne je vedsina PSA filtrov Meca filter, ale predtym som o tej znacke nepocul :D
Odpovědět