olejové filtry Mann a jiné
Moderátor: Colommbo
Re: olejové filtry Mann a jiné
UFI je ufi s tym nic nenarobis aj ked je zvacsa made in china
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: olejové filtry Mann a jiné
potisk na gumě nebyl moc čitelnej a zemi výroby jsem ani nenašel...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: olejové filtry Mann a jiné
Použiju tohle vlákno na následující dotaz:
- je nutné u benzínového motoru, který najede 2-5.000km ročně měnit i olejový fitr, nebo stačí ob výměnu ?
Vím, jak se říká, že je to důležitější, než výměna oleje.....ale nikdy se neřekne proč.
Je- li to kvůli čistící kapacitě, pak např. u motoru bez nadměrných úsad nemůže být filtr po 3,5,8.000km zanesený. Je to přeci projektováno na 20,25,30tkm....
Poznámka: v uvažovaném příkladu na začátku by se starý olej odstranil i z filtru.
Vím, že je to prkotina, ale příčí se mi likvidovat funkční věci.
- je nutné u benzínového motoru, který najede 2-5.000km ročně měnit i olejový fitr, nebo stačí ob výměnu ?
Vím, jak se říká, že je to důležitější, než výměna oleje.....ale nikdy se neřekne proč.
Je- li to kvůli čistící kapacitě, pak např. u motoru bez nadměrných úsad nemůže být filtr po 3,5,8.000km zanesený. Je to přeci projektováno na 20,25,30tkm....
Poznámka: v uvažovaném příkladu na začátku by se starý olej odstranil i z filtru.
Vím, že je to prkotina, ale příčí se mi likvidovat funkční věci.
Re: olejové filtry Mann a jiné
Po 20-ti (30-ti) tkm ten filtr už nefiltruje. A i když je fakt že by se měl měnit s olejem filtr pokaždé, při nájezdu na olej do 5-ti tkm by se asi objedno nechat dal. Obzvláště když ho aspoň vyliješ, bo i to je asi důvod - starý olej ve filtru kontaminuje novou náplň. Jen aby podruhé těsnil o-kroužek. Já bych ale vyměnil filtr s každým olejem....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olejové filtry Mann a jiné
Nevím nevím ale filtr stoji cca jak 6-7 l benzínu. Není to taková částka abych si narušil klidný spánek.
Jistota je jistota a to je výměna.
Jistota je jistota a to je výměna.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: olejové filtry Mann a jiné
Chtěl jsem napsat to samé jako abc.
Sice nevím, co je to za motor, ale kolik filtr stojí? 100-250 Kč? V životě se vyhodí více ještě funkčních věcí.
Neřeknu, kdyby měl např. špatný přístup k filtru a olej měnil čerpadlem horem přes měrku - tam bych ještě tuto úvahu bral, zda např. ob jednu výměnu filtr nechat, ale pokud jej chce vyndat, vylít z něj starý olej a vrátit ho zpět, tak bych si výčitky z vyhození funkční věci nedělal a s olejem měnil i filtr. Když by najel více, tak by ho stejně po roce měnil tak jako tak.
Sice nevím, co je to za motor, ale kolik filtr stojí? 100-250 Kč? V životě se vyhodí více ještě funkčních věcí.
Neřeknu, kdyby měl např. špatný přístup k filtru a olej měnil čerpadlem horem přes měrku - tam bych ještě tuto úvahu bral, zda např. ob jednu výměnu filtr nechat, ale pokud jej chce vyndat, vylít z něj starý olej a vrátit ho zpět, tak bych si výčitky z vyhození funkční věci nedělal a s olejem měnil i filtr. Když by najel více, tak by ho stejně po roce měnil tak jako tak.
Re: olejové filtry Mann a jiné
Problém určitě nebude a motor těmito nájezdy určitě více neopotřebuješ. Já manželce do Yariska ročně po 4tkm dám za sto peněz i novej filtr.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: olejové filtry Mann a jiné
Co filtr Bosch je v pohodě ? Dal jsem ho teď do Fabie 1,4MPi 44kw místo Filtronu. Všiml jsem si,že když tam byl Filtron tak po dlouhém stání po startu chvíli asi 2-3sekundy šli slyšet hydra a po výměně za Bosch je to už v pohodě. Filtr Bosch je made in Germany za 157kč.Kupuji v Pema.
Re: olejové filtry Mann a jiné
Použil jsem ho na proplach a podle toho jak vypadá tvarově, dle mého názoru, si jej nechávají vyrábět u MANN Filter.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: olejové filtry Mann a jiné
Co to znamená,nic moc? Nebo se kterým filtrem oleje neudělám chybu? Poslední dobou i ten Mann je jakýsi divný.
Re: olejové filtry Mann a jiné
Já s MANN problém nemám. Používám od něj kabinový a vzduchový filtr.
Používal jsem od Mannu taky olejový filtr. Nicméně teďka kupuji za 180 Kč filtr origo VAG, což je stejně výroba Mann. Tedy pro mojí RS. Stejně to mám s palivovým, ten beru origo VAG do RSa
Jestli dobře koukám máš jedničkovou Fabii. To je v podstatě velmi podobný motor, základ stejný, jako mám ve Feldě. Tam jsem si koupil za 140 Kč origo filtr od VAGu, který vyrábí francouzský Purflux. Ten tady vesměs kluci chválí.
Číslo ve Škodovce je 047 115 561 G. Na cc-autodíly seženeš tento origo filtr za 133 Kč. Mezi námi bych se tím ale tolik netrápil. Ten Bosch je v poho. Já osobně bych volil mezi Mann případně origo VAG.
Používal jsem od Mannu taky olejový filtr. Nicméně teďka kupuji za 180 Kč filtr origo VAG, což je stejně výroba Mann. Tedy pro mojí RS. Stejně to mám s palivovým, ten beru origo VAG do RSa
Jestli dobře koukám máš jedničkovou Fabii. To je v podstatě velmi podobný motor, základ stejný, jako mám ve Feldě. Tam jsem si koupil za 140 Kč origo filtr od VAGu, který vyrábí francouzský Purflux. Ten tady vesměs kluci chválí.
Číslo ve Škodovce je 047 115 561 G. Na cc-autodíly seženeš tento origo filtr za 133 Kč. Mezi námi bych se tím ale tolik netrápil. Ten Bosch je v poho. Já osobně bych volil mezi Mann případně origo VAG.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: olejové filtry Mann a jiné
Purflux jsem měl komplet minulou výměnu. Jinak vždy Mann až na pár vyjímek (Alco, UFI, Fram, Müller ) a přišel mě zpracováním lepší jak ten Mann.
bylo
je
je
Re: olejové filtry Mann a jiné
Tady kluci psali že ten purflux je jdnou výrobce ten stát pak zase ten stát,jinak purflux se mi tady jeví taky dobrý. U Fabie v autokely mají origoš olej.filtr filtron.Jinak ten Bosch je v pohodě ne?
Re: olejové filtry Mann a jiné
Zaregistroval jsem to tu pouze jednou, tak nevím, proč to interpretuješ právě takto. Jinak Purflux je z toho, co lze běžně koupit, rozhodně nejlepší.Sachmar píše:Tady kluci psali že ten purflux je jdnou výrobce ten stát pak zase ten stát...