alfi166silver píše:Yacco GALAXIE GT 5W-50 TBN 9,0 TAN 2,5
Yacco VX 1000 LL 5W-40 TBN 10,1 TAN 2,7 HTHS 3.6 mPa.s
Yacco LUBE FR 5W-40 TBN 10,3 TAN 3,2 HTHS 3.7 mPa.s
Oleje Yacco
Moderátor: Colommbo
Re: Oleje Yacco
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje Yacco
Co je to TAN ? Snad čím nižší, tím lépe. Protože ted budu GT 5w50 lít do bawca. Jinak HTHS u 5w50 se neví ? Mělo by to být určitě přes 4 možná i 4.4
Re: Oleje Yacco
TAN = total acid number, opak TBN.
Psal jsi, že najedeš 7-8tkm ročně, čili toto vůbec nemusíš řešit. Pro otázky ohledně olejů Yacco doporučuji napsat Alfimu, ev. přímo do Francie, reagují velmi rychle
Psal jsi, že najedeš 7-8tkm ročně, čili toto vůbec nemusíš řešit. Pro otázky ohledně olejů Yacco doporučuji napsat Alfimu, ev. přímo do Francie, reagují velmi rychle
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Oleje Yacco
No jo ale co to znamená total acid number ? Jak rychle ten olej degraduje ?lefort píše:TAN = total acid number, opak TBN.
Psal jsi, že najedeš 7-8tkm ročně, čili toto vůbec nemusíš řešit. Pro otázky ohledně olejů Yacco doporučuji napsat Alfimu, ev. přímo do Francie, reagují velmi rychle
Re: Oleje Yacco
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje Yacco
ahá po vyluštění jsem chytřejší, ale jak říkám najedu za rok max 8 tis...Takže to je téma naštěstí mimo mě. TAN se ale u olejů v popiskách určuje málo. Hlavně tam je TBN. Nicméně je možné, že přejdu příští rok na 5w40. Ester Yacco 5w40. Protože můj motor defakto nežere olej. Žere, ale ne motor ale separátor a hadice to plyvou lehce pryč a taky domek pod klínákáma je pochcaný. To se bude v létě dělat, a je celkem reálne, že pak spoztřeba oleje klesne na minimum.
Re: Oleje Yacco
Jen se do výběru nezahrabej,jeden takový tu byl na xx stránkách.
Jak psal Lefort,při výměně 7-8tkm,netřeba řešit. Osobně tyto hodnoty vůbec neřeším,neb roční nájezd je 4-6tkm.
Auta,které olejuji měním max po 10tkm a jejich majitelé to respektují.
Jak psal Lefort,při výměně 7-8tkm,netřeba řešit. Osobně tyto hodnoty vůbec neřeším,neb roční nájezd je 4-6tkm.
Auta,které olejuji měním max po 10tkm a jejich majitelé to respektují.
Re: Oleje Yacco
JJ šak neboj. Ted dám na léto ten galaxie 5w50, udělá se během léta ten separátor, vedení hadic a domek pod klinákama, a podle toho kolik to pak bude žrat oleje se uvidí. Spotřeba určitě klesne. Pokud na strašně málo, tak budu dávat 5w40 Sunoco gold. Má větší HTHS viskozitu než Vx 1000, sice to není to hlavní, ale taky je o poznání levnější než Yacco VX 1000 LL 5w40. Mezi těmato 2 oleji sem jako 5w40 uvažoval. Nicméně Galaxie 5w50, tam vždycky občas šupnu na jaro - podzim.
Re: Oleje Yacco
Jo,5-50 je dobra na leto. Sice z ni je v puli zivotnosti 10-40 ale i to je ok,hodne dobry ok v CZ,kdyz se nejezdi neustale pila. Ale i tak si furt myslim,ze solidni 10-40 odvede do 10tkm,vzorne svoji praci i celorocne. V normalnim-poctivem agregatu. Ja jezdim vetsinou brezen-listopad 15-40 cca 4tkm,list-duben 10-40 2tkm
Mel jsem i 5-50 ale rozdil oproti 15-40 pocitove a poslechove zadny,spise mi prisel v horku 15-40 lepsi.
V zime jednou 5-40 a taky zadny rozdil oproti 10-40. Dyk v CZ zadny mrazy nejsou,tech par dni,kdy to vyjmecne sleze k-10ti,nic neni. Jo,kdyz je nekdo z Kvildy...,nebo poskakuje po pauzach kratasy.
Mel jsem i 5-50 ale rozdil oproti 15-40 pocitove a poslechove zadny,spise mi prisel v horku 15-40 lepsi.
V zime jednou 5-40 a taky zadny rozdil oproti 10-40. Dyk v CZ zadny mrazy nejsou,tech par dni,kdy to vyjmecne sleze k-10ti,nic neni. Jo,kdyz je nekdo z Kvildy...,nebo poskakuje po pauzach kratasy.
Re: Oleje Yacco
Jo ale Bmw přímo nedoporučuje 10w na zimu. Špatně na hydroštely. Ikdyž bude venku -10 tak je to špatně oproti 5w...Pedro píše:Jo,5-50 je dobra na leto. Sice z ni je v puli zivotnosti 10-40 ale i to je ok,hodne dobry ok v CZ,kdyz se nejezdi neustale pila. Ale i tak si furt myslim,ze solidni 10-40 odvede do 10tkm,vzorne svoji praci i celorocne. V normalnim-poctivem agregatu. Ja jezdim vetsinou brezen-listopad 15-40 cca 4tkm,list-duben 10-40 2tkm
Mel jsem i 5-50 ale rozdil oproti 15-40 pocitove a poslechove zadny,spise mi prisel v horku 15-40 lepsi.
V zime jednou 5-40 a taky zadny rozdil oproti 10-40. Dyk v CZ zadny mrazy nejsou,tech par dni,kdy to vyjmecne sleze k-10ti,nic neni. Jo,kdyz je nekdo z Kvildy...,nebo poskakuje po pauzach kratasy.
Re: Oleje Yacco
Dobrá "40" s hodnotou nad 14,5 možná jo, ale nízkoteplotní vlastnosti si olej udržuje po celou dobu předepsaného intervalu. (Údajně tedy)....Pedro píše:Jo,5-50 je dobra na leto. Sice z ni je v puli zivotnosti 10-40....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje Yacco
No prave,UDAJNE. Diky HK zakladu si nejsem jist. Vim co m kdysi rikal znamej z ,,my,, zkusebny podniku.
On to rikal hlavne o 5-40. Ale je to fuk. Jen upozornoval,ze neni idealni,aby ke konci intervalu 15tkm,byla ve vetsich mrazech u uz ,,jetych,, hyder. Pravdou je,ze je to jiz par let...,doba jiste pokrocila k lepsim technologiim ...
Kdyz je zaklad Pao Mao,asi to bude fak inac. To uz nemohu,ani kolega,posoudit.
On to rikal hlavne o 5-40. Ale je to fuk. Jen upozornoval,ze neni idealni,aby ke konci intervalu 15tkm,byla ve vetsich mrazech u uz ,,jetych,, hyder. Pravdou je,ze je to jiz par let...,doba jiste pokrocila k lepsim technologiim ...
Kdyz je zaklad Pao Mao,asi to bude fak inac. To uz nemohu,ani kolega,posoudit.
Re: Oleje Yacco
No ty 5w50-ky by měly mít základový olej "plný". Aspoň tedy Yacco a Mobil1; u Valvoline a Sunoca to uvádí taky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje Yacco
Ya to pise,Mob tez. Tam bych tomu i veril.
Rovnez u ,,viskozniho,, Eni. Tusim ze 15-60?(20-60,20-50)? Nebo tak nejak. Kdybych si to pamatoval kde...
Tomu rikam ,,letni olej na cocku,,
Ale chuj s tym. Solidni 10 nebo 15-40 SJ,SL A3 tech par tkm pres leto,taky v poho. I kdyz se ji nalozi nebo vali na Jih.
Rovnez u ,,viskozniho,, Eni. Tusim ze 15-60?(20-60,20-50)? Nebo tak nejak. Kdybych si to pamatoval kde...
Tomu rikam ,,letni olej na cocku,,
Ale chuj s tym. Solidni 10 nebo 15-40 SJ,SL A3 tech par tkm pres leto,taky v poho. I kdyz se ji nalozi nebo vali na Jih.
Re: Oleje Yacco
Když je motor O.K. tak 40 stačí a na léto 10w (nebo i 15w když ne hydroštely) taky....Pedro píše:Ale chuj s tym. Solidni 10 nebo 15-40 SJ,SL A3 tech par tkm pres leto,taky v poho. I kdyz se ji nalozi nebo vali na Jih.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF