Oleje s nízkou viskozitou
Moderátor: Colommbo
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Je to už dávno čo som o tomto čítal zopár článkov nič viac...ak si dobre pamätám v jednom písali konkrétne o Chrysler 300 C kde by malo byť tlačidlo v aute tlačítko ktoré vipne polovicu valcov ale či už sa toto deje okamžite alebo pri dosiahnutí istých podmienok ( konštantná rýchlosť, krútiaci moment) to si už nepamätám. myslím že toto by malo byť mechanické vypínanie cez. Elektroniku. Potom ešte existuje niečo ako dynamické vypínanie spaľovania ktoré by malo prebiehať úplne samo bez akéhokoľvek zásadu človeka opäť ale za určitých podmienok... či sa dá aj toto vypínať nejakým tlačidlom trebárs ako štart-stop tak to neviem...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Bylo tu o tom kdysi celé vlákno, pokud se pamatuju, šlo o princip měření viskozity oleje na základě jeho měnící se teploty - pokud jsi dal jiný než předepsaný olej, nefungovalo to.
Nejnovější systémy jsou myslím čistě elektronicky řízené - řídící jednotka vyhodnotí teplotu chladicí kapaliny, zařazený převodový stupeň, míru sešlápnutí akcelerátoru, atd. a když nastanou vhodné podmínky, prostě odpojí dva vstřikovače. Myslím, že se vypnuté válce časem nějak střídají, ale hlouběji jsem se o to nikdy nezajímal. Kdybych chtěl dvouválec, tak si koupím TwinAir od Fiatu.
Nejnovější systémy jsou myslím čistě elektronicky řízené - řídící jednotka vyhodnotí teplotu chladicí kapaliny, zařazený převodový stupeň, míru sešlápnutí akcelerátoru, atd. a když nastanou vhodné podmínky, prostě odpojí dva vstřikovače. Myslím, že se vypnuté válce časem nějak střídají, ale hlouběji jsem se o to nikdy nezajímal. Kdybych chtěl dvouválec, tak si koupím TwinAir od Fiatu.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Pche, nic nového pod Sluncem, Wartburg blahé paměti odpojoval tři válce ze tří (volnoběžka) a Trabant dva válce ze dvou (ale jen na čtyřku)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Oleje s nízkou viskozitou
tonny: Jasně. Překlep.
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Zweitakt Mazací směs tam? Toť krásné nízkoviskózní mazadlo. Asi tak -5w0Colommbo píše:Wartburg....a Trabant
to Fahrer: Ano. Litrový výkon je výkon motoru přepočtený na 1000ccm. A ta Tvoje "amerika" bude někde u 48kW z litru. Ovšem ty malý foukaný tříhrnky skoro dvojnásobek. A tam ty oleje s nízkou viskozitou dostávají "na prdel". A ty motory tím pádem taky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Ano, benzín Special a olej M2T v poměru 1:50, u pump později již z pistole míchaný SpecialMix.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Tak původní M2T v poměru 1:50 si moc nedovedu představit. Třinda a fichtl byl 1:33 a to bych řekl,že byl i případ tráboše.
Ale je pravda, že s benzínem je to dost nízkoviskózní
M2T je tuším SAE 50 a není vhodné pro oddělené mázání. A nebo jen s předředěním benzínem.Pitris píše:Zweitakt Mazací směs tam? Toť krásné nízkoviskózní mazadlo. Asi tak -5w0
Ale je pravda, že s benzínem je to dost nízkoviskózní
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis