Oleje s nízkou viskozitou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Fahrer »

Mirec 29 píše:Nejdem nikoho menovať ale kto z vás ktorý tu zastávate 0w20 ho má v motore :?: A keď ho nemáte v motore prečo ho nemáte keď to v pohode dá :?:
Já ho tam mám v obou. Dodge Durango 5,7 V8 Hemi - najeto 190 000km(SELENIA K Power 5W-20), druhé Dodge Durango 5,7 V8 hemi (Mopar 0W20)najeto necelých 70 000km. Jsou předepsané pouze 0W20 a 5W20. S tím musí auto zvládnout rozsah teplot od Aljašky po Arizonu. U nás jen přelety mezi Středozemním mořem a Baltem. V US jsme měli z půjčovny Ford Expedition 3,6 turbo, olej 5W30 a Death Valley stejně jako hory zvládal s přehledem. Proto na mě někdy působí trošku podivně když někdo jede do HR a špekuluje o oleji na cesti ...W50 nebo dokonce W60.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Mirec 29 »

Nemyslím že by tu niekto bol za "hlupáka" pokiaľ ho používa...cena ako výhovorka je blbosť :!: Ak ho niekto dlho používa a je spokojný je to len jeho vec... Je mi jasné že v niektorých prípadoch je použiteľný myslím že tázateľ (majiteľ) ravky hybridu je toho príkladom. Na druhej strane sám som ho mal od výroby v motore a po postupnom prechode na 5w30 A5 som neregistroval žiadnu zvýšenú spotrebu paliva ibaže auto sa kapku stíšilo a išlo ochotnejšie do otáčok... ešte viac som pocítil rozdiel po prechode na 0w40. Čiže podľa mojej skúsenosti tomuto autu viac sedí viskóznejší olej... Koniec koncov v príručke mám oleje od 0w20 po 10 či 15 w40. A verím tomu že aj tým "Americkým " motorom ( velkolitrážnym) by chutil kapku "hustejší" olej :wink: ale proti gustu... :D
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od PHiLiPZ »

Tie velke ameriky maju hlavne uplne iny litrovy vykon a pri dodrziavani tamojsich predpisov sa snad nikdy ani nevyuzije. Porovnavat to s tunajsimi oturbenymi litrovymi motorcekmi sa ani neda, nehovoriac o odporucanych najazdoch na jednu napln v EU a US. A k tomu objem olejovej naplne. Takze porovnavas neporovnatelne. Ale ked napises, ze 0w-20 davaju v Nascar, bude to stat za uvahu. Ale kvoli usetrenemu 1dl paliva na 100km mi uvaha “0w-20 A5 mi motor asi hned neznici” asi opat skonci na “klasicka 5w-40 A3 mi motor urcite neznici”.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9915
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Colommbo »

Souhlasím, velkoobjemové motory (HEMI apod.) se v naprosté většině případů při cestování motají v otáčkách lehce nad volnoběhem, bo automat. Proto doporučené a používané oleje 0 a 5W20 své opodstatnění mají a krátké intervaly výměny k tomu. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od pepoh »

jeden sposob jak odrbat 0w20, je nastavit menezment motora tak aby podchladzoval motor. a pouzit
piestne kruzky z "lisovaneho alobalu" (obrazne povedane). lebo maly pritlak na valec.
studene sviece su magnet na karbon, to plati aj o optimalnych teplotach dielov motora a karbonovanie.
cert vie preco psa zdvihlo v 2019 hths 2.6->2.9 a o chlup fosfor + saps (0w30).....toto zvysenie fleetovej spotreby a rizika co2 pokut z eu, muselo mat dovod...
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Mirec 29 »

Colommbo píše:Souhlasím, velkoobjemové motory (HEMI apod.) se v naprosté většině případů při cestování motají v otáčkách lehce nad volnoběhem, bo automat. Proto doporučené a používané oleje 0 a 5W20 své opodstatnění mají a krátké intervaly výměny k tomu. :)
No ja neviem...nevlastním auto s takým objemom ani počtom valcov ale mal som možnosť sa pár krát previesť s omegou 2.5 L a 6-valec automat a tesne nad hranicou voľnobehu som sa teda rozhodne nepohyboval lebo v mojom prípade som ako prvé mačkal to čarovné tlačidlo sport :D v motore olej total 9000 5w40 :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Fahrer »

Sport tam samozřejmě je taky. :lol: Otáčky nad volnobehem spis výš. Objem olejove náplně 6.6l. Výhoda zřejmě bude v tzv litrovem výkonu, který je kolem 65l/kg a pravděpodobně budou rozdíly i v tepelném zatížení jednotlivých součástí.
Odkaz na Nascar trochu mimo mísu.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2266
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od tonny »

PHiLiPZ píše:Tie velke ameriky maju hlavne uplne iny litrovy vykon a pri dodrziavani tamojsich predpisov sa snad nikdy ani nevyuzije. Porovnavat to s tunajsimi oturbenymi litrovymi motorcekmi sa ani neda, nehovoriac o odporucanych najazdoch na jednu napln v EU a US.
Ty velké ameriky mají malý litrový výkon oproti těm oturbeným litrovkám, jen pro upřesnění (tady to vyznívá opačně). Oleje tam tedy tolik netrpí jako u těch malých. Mění se méně oleje častěji. V USA mají jinou filozofii oproti Evropě, která se vydala jinou cestou.
Colommbo píše:Souhlasím, velkoobjemové motory (HEMI apod.) se v naprosté většině případů při cestování motají v otáčkách lehce nad volnoběhem
Čím větší počet válců, tím má motor vyrovnanější chod (vibrace), nepotřebuje tedy tolik otáček pro práci.
Fahrer píše:Výhoda zřejmě bude v tzv litrovem výkonu, který je kolem 65l/kg
Litrový výkon je výkon motoru vztažený k velikosti jeho pracovního prostoru, tedy počet kW/1l.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od PHiLiPZ »

tonny píše:Ty velké ameriky mají malý litrový výkon oproti těm oturbeným litrovkám, jen pro upřesnění (tady to vyznívá opačně). Oleje tam tedy tolik netrpí jako u těch malých. Mění se méně oleje častěji. V USA mají jinou filozofii oproti Evropě, která se vydala jinou cestou.
Samozrejme, ze maju 6l motory vyrazne mensi litrovy vykon, opacne to vyzniet urcite nemalo. Vacsie motory maju viac oleja a aj sa v US meni castejsie.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9915
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Colommbo »

Mirec 29 píše:...mal som možnosť sa pár krát previesť s omegou 2.5 L a 6-valec automat a tesne nad hranicou voľnobehu som sa teda rozhodne nepohyboval lebo v mojom prípade som ako prvé mačkal to čarovné tlačidlo sport :D...
Šestihrnky (nejen) v Omeze nejsou vůbec špatné motory, současná řeč je však o ještě větších motorech s dvojnásobným objemem a vyšším počtem hrnéčků. :) U takových automat řadí vyšší stupeň při cca 1200/min. a motoru to neva. Ano, u současných moderních pohonných jednotek se automat chová vpodstatě stejně, avšak různě velký počet válců a objem prostě chybí. Stále totiž platí, že
tonny píše:Čím větší počet válců, tím má motor vyrovnanější chod (vibrace), nepotřebuje tedy tolik otáček pro práci.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2266
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od tonny »

PHiLiPZ píše:Vacsie motory maju viac oleja
A na to jsi jak přišel?
PHiLiPZ píše:Tie velke ameriky maju hlavne uplne iny litrovy vykon a pri dodrziavani tamojsich predpisov sa snad nikdy ani nevyuzije.
Zní mi to tak. Jinak litrový výkon a výkon motoru je něco úplně jiného, takže je blbost co jsi napsal, jakože ten litrový výkon ani nikdy nevyužiji.
PHiLiPZ píše:Samozrejme, ze maju 6l motory vyrazne mensi litrovy vykon, opacne to vyzniet urcite nemalo.
Ale jsme zbytečně mimo téma. Prostě motory s MDS u HEMI potřebují ty oleje s nízkou viskozitou aby fungovalo vypínání válců. Jinak by jim to bylo jedno.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Mirec 29 »

Pokiaľ viem vypínanie valcov nie je len záležitosť velkoobjemovych motorom...majú to aj ak sa nemýlim napr 1.4 Tsi od Audi a aj niektoré trojvalce...nejak mi nejde do hlavy súvis oleja so samotným vypinaním valcov...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od lefort »

Tak si to nastuduj.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Mirec 29 »

Tak dík :roll: spôsobov resp. technológií ako znížiť spotrebu vypnutím valcov alebo valca je viacej...nikde som ale zatiaľ nepočul ako to súvisí s viskozitou oleja...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Bramborak3 »

Mirec 29 píše:Pokiaľ viem vypínanie valcov nie je len záležitosť velkoobjemovych motorom...majú to aj ak sa nemýlim napr 1.4 Tsi od Audi a aj niektoré trojvalce...nejak mi nejde do hlavy súvis oleja so samotným vypinaním valcov...
A jde to vypinani valcu pocas jizdy vypnout ? Nebo na trvalo pres soft?
Odpovědět