Já ho tam mám v obou. Dodge Durango 5,7 V8 Hemi - najeto 190 000km(SELENIA K Power 5W-20), druhé Dodge Durango 5,7 V8 hemi (Mopar 0W20)najeto necelých 70 000km. Jsou předepsané pouze 0W20 a 5W20. S tím musí auto zvládnout rozsah teplot od Aljašky po Arizonu. U nás jen přelety mezi Středozemním mořem a Baltem. V US jsme měli z půjčovny Ford Expedition 3,6 turbo, olej 5W30 a Death Valley stejně jako hory zvládal s přehledem. Proto na mě někdy působí trošku podivně když někdo jede do HR a špekuluje o oleji na cesti ...W50 nebo dokonce W60.Mirec 29 píše:Nejdem nikoho menovať ale kto z vás ktorý tu zastávate 0w20 ho má v motore A keď ho nemáte v motore prečo ho nemáte keď to v pohode dá
Oleje s nízkou viskozitou
Moderátor: Colommbo
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Nemyslím že by tu niekto bol za "hlupáka" pokiaľ ho používa...cena ako výhovorka je blbosť Ak ho niekto dlho používa a je spokojný je to len jeho vec... Je mi jasné že v niektorých prípadoch je použiteľný myslím že tázateľ (majiteľ) ravky hybridu je toho príkladom. Na druhej strane sám som ho mal od výroby v motore a po postupnom prechode na 5w30 A5 som neregistroval žiadnu zvýšenú spotrebu paliva ibaže auto sa kapku stíšilo a išlo ochotnejšie do otáčok... ešte viac som pocítil rozdiel po prechode na 0w40. Čiže podľa mojej skúsenosti tomuto autu viac sedí viskóznejší olej... Koniec koncov v príručke mám oleje od 0w20 po 10 či 15 w40. A verím tomu že aj tým "Americkým " motorom ( velkolitrážnym) by chutil kapku "hustejší" olej ale proti gustu...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Tie velke ameriky maju hlavne uplne iny litrovy vykon a pri dodrziavani tamojsich predpisov sa snad nikdy ani nevyuzije. Porovnavat to s tunajsimi oturbenymi litrovymi motorcekmi sa ani neda, nehovoriac o odporucanych najazdoch na jednu napln v EU a US. A k tomu objem olejovej naplne. Takze porovnavas neporovnatelne. Ale ked napises, ze 0w-20 davaju v Nascar, bude to stat za uvahu. Ale kvoli usetrenemu 1dl paliva na 100km mi uvaha “0w-20 A5 mi motor asi hned neznici” asi opat skonci na “klasicka 5w-40 A3 mi motor urcite neznici”.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Souhlasím, velkoobjemové motory (HEMI apod.) se v naprosté většině případů při cestování motají v otáčkách lehce nad volnoběhem, bo automat. Proto doporučené a používané oleje 0 a 5W20 své opodstatnění mají a krátké intervaly výměny k tomu.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Oleje s nízkou viskozitou
jeden sposob jak odrbat 0w20, je nastavit menezment motora tak aby podchladzoval motor. a pouzit
piestne kruzky z "lisovaneho alobalu" (obrazne povedane). lebo maly pritlak na valec.
studene sviece su magnet na karbon, to plati aj o optimalnych teplotach dielov motora a karbonovanie.
cert vie preco psa zdvihlo v 2019 hths 2.6->2.9 a o chlup fosfor + saps (0w30).....toto zvysenie fleetovej spotreby a rizika co2 pokut z eu, muselo mat dovod...
piestne kruzky z "lisovaneho alobalu" (obrazne povedane). lebo maly pritlak na valec.
studene sviece su magnet na karbon, to plati aj o optimalnych teplotach dielov motora a karbonovanie.
cert vie preco psa zdvihlo v 2019 hths 2.6->2.9 a o chlup fosfor + saps (0w30).....toto zvysenie fleetovej spotreby a rizika co2 pokut z eu, muselo mat dovod...
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Oleje s nízkou viskozitou
No ja neviem...nevlastním auto s takým objemom ani počtom valcov ale mal som možnosť sa pár krát previesť s omegou 2.5 L a 6-valec automat a tesne nad hranicou voľnobehu som sa teda rozhodne nepohyboval lebo v mojom prípade som ako prvé mačkal to čarovné tlačidlo sport v motore olej total 9000 5w40Colommbo píše:Souhlasím, velkoobjemové motory (HEMI apod.) se v naprosté většině případů při cestování motají v otáčkách lehce nad volnoběhem, bo automat. Proto doporučené a používané oleje 0 a 5W20 své opodstatnění mají a krátké intervaly výměny k tomu.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Sport tam samozřejmě je taky. Otáčky nad volnobehem spis výš. Objem olejove náplně 6.6l. Výhoda zřejmě bude v tzv litrovem výkonu, který je kolem 65l/kg a pravděpodobně budou rozdíly i v tepelném zatížení jednotlivých součástí.
Odkaz na Nascar trochu mimo mísu.
Odkaz na Nascar trochu mimo mísu.
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Ty velké ameriky mají malý litrový výkon oproti těm oturbeným litrovkám, jen pro upřesnění (tady to vyznívá opačně). Oleje tam tedy tolik netrpí jako u těch malých. Mění se méně oleje častěji. V USA mají jinou filozofii oproti Evropě, která se vydala jinou cestou.PHiLiPZ píše:Tie velke ameriky maju hlavne uplne iny litrovy vykon a pri dodrziavani tamojsich predpisov sa snad nikdy ani nevyuzije. Porovnavat to s tunajsimi oturbenymi litrovymi motorcekmi sa ani neda, nehovoriac o odporucanych najazdoch na jednu napln v EU a US.
Čím větší počet válců, tím má motor vyrovnanější chod (vibrace), nepotřebuje tedy tolik otáček pro práci.Colommbo píše:Souhlasím, velkoobjemové motory (HEMI apod.) se v naprosté většině případů při cestování motají v otáčkách lehce nad volnoběhem
Litrový výkon je výkon motoru vztažený k velikosti jeho pracovního prostoru, tedy počet kW/1l.Fahrer píše:Výhoda zřejmě bude v tzv litrovem výkonu, který je kolem 65l/kg
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Samozrejme, ze maju 6l motory vyrazne mensi litrovy vykon, opacne to vyzniet urcite nemalo. Vacsie motory maju viac oleja a aj sa v US meni castejsie.tonny píše:Ty velké ameriky mají malý litrový výkon oproti těm oturbeným litrovkám, jen pro upřesnění (tady to vyznívá opačně). Oleje tam tedy tolik netrpí jako u těch malých. Mění se méně oleje častěji. V USA mají jinou filozofii oproti Evropě, která se vydala jinou cestou.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Šestihrnky (nejen) v Omeze nejsou vůbec špatné motory, současná řeč je však o ještě větších motorech s dvojnásobným objemem a vyšším počtem hrnéčků. U takových automat řadí vyšší stupeň při cca 1200/min. a motoru to neva. Ano, u současných moderních pohonných jednotek se automat chová vpodstatě stejně, avšak různě velký počet válců a objem prostě chybí. Stále totiž platí, žeMirec 29 píše:...mal som možnosť sa pár krát previesť s omegou 2.5 L a 6-valec automat a tesne nad hranicou voľnobehu som sa teda rozhodne nepohyboval lebo v mojom prípade som ako prvé mačkal to čarovné tlačidlo sport ...
tonny píše:Čím větší počet válců, tím má motor vyrovnanější chod (vibrace), nepotřebuje tedy tolik otáček pro práci.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Oleje s nízkou viskozitou
A na to jsi jak přišel?PHiLiPZ píše:Vacsie motory maju viac oleja
Zní mi to tak. Jinak litrový výkon a výkon motoru je něco úplně jiného, takže je blbost co jsi napsal, jakože ten litrový výkon ani nikdy nevyužiji.PHiLiPZ píše:Tie velke ameriky maju hlavne uplne iny litrovy vykon a pri dodrziavani tamojsich predpisov sa snad nikdy ani nevyuzije.
Ale jsme zbytečně mimo téma. Prostě motory s MDS u HEMI potřebují ty oleje s nízkou viskozitou aby fungovalo vypínání válců. Jinak by jim to bylo jedno.PHiLiPZ píše:Samozrejme, ze maju 6l motory vyrazne mensi litrovy vykon, opacne to vyzniet urcite nemalo.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Pokiaľ viem vypínanie valcov nie je len záležitosť velkoobjemovych motorom...majú to aj ak sa nemýlim napr 1.4 Tsi od Audi a aj niektoré trojvalce...nejak mi nejde do hlavy súvis oleja so samotným vypinaním valcov...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Tak si to nastuduj.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Oleje s nízkou viskozitou
Tak dík spôsobov resp. technológií ako znížiť spotrebu vypnutím valcov alebo valca je viacej...nikde som ale zatiaľ nepočul ako to súvisí s viskozitou oleja...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Oleje s nízkou viskozitou
A jde to vypinani valcu pocas jizdy vypnout ? Nebo na trvalo pres soft?Mirec 29 píše:Pokiaľ viem vypínanie valcov nie je len záležitosť velkoobjemovych motorom...majú to aj ak sa nemýlim napr 1.4 Tsi od Audi a aj niektoré trojvalce...nejak mi nejde do hlavy súvis oleja so samotným vypinaním valcov...