Oleje s nízkou viskozitou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

puko
Příspěvky: 103
Registrován: čtv úno 01, 2018 22:07

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od puko »

Ale to je skoda...ze sem nepatris.
Toyota Avensis 1,8 108kW
Shell Helix Ultra 5W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Pitris »

Já jsem hustějiviskózní :)
0w20 pro hybrid, A5 pro krátké jizdy. Ano. Ale jinak normální HTHS.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
wwk
Příspěvky: 2
Registrován: sob úno 06, 2021 22:30

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od wwk »

Ďakujem všetkým za rady. Zdá sa, že som asi panikáril dosť zbytočne. Skúsim sa ešte popýtať v servise na tie 0w20 a uvidím.

Btw, na SK majú tie RAVky intervaly výmeny 15 000 km, pritom olej je ten istý a teploty vyššie.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od lefort »

pepoh píše:v podstate si nevyvratil co som napisal, pretoze "trošku šlápnout" je velmi siroky pojem.
do tej kategorie sa vmesti aj (nasrany) pan klobouk s platom vajec vzadu. :lol:
Já tu nepotřebuju nic vyvracet, ale nepiš tu bludy, když nemáš zkušenost jak to funguje.
Jezdil jsem s několika hybridy od Toyoty, potažmo Lexusu a ten náběh otáček bezprostředně po studeném startu je z hlediska mazání až šokující.
Příklad: Vyjedeš v zimě ve městě do kolony, kde poskakuješ téměř výhradně na elektřinu a pak najedeš na okruh/dálnici/atd. a potřebuješ se zařadit. Bez nějakého prudkého zrychlování to CVT drží vteřinu po startu u studeného spalováku třeba těch zmíněných 3000 otáček...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od lefort »

Ale mám obdobný problém i u GR, kde je předepsaný olej min. API SN+, SP. Doporučená viskozita 0W20. Po plánované domácí výměně oleje s filtrem po zajetí - cca 2000km asi naleju Ravenol DFE 0W20, aby si motor dobře "sednul" a první oficiální výměnu v cca 10000km se budu snažit, aby mi servis nalil aspoň 0W30 Signature od Amsoilu...
To DFE je PAO olej s HTHS 2,69 a wolframem, tak snad to bude OK, co myslíš Jarku?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Pitris »

wwk píše:Btw, na SK majú tie RAVky intervaly výmeny 15 000 km, pritom olej je ten istý a teploty vyššie.
No, ono studené jízdy jsou největší "zabiják" oleje, a správně by předpis pro výměnu oleje měl být pro ztížené a normální podmínky. S tim, že u těch ztížených je lhůta poloviční. U vás "tam na severu" máte (asi jen) tu poloviční / ztížené.
A tady v SR či ČR tu normální....
A zaplať bůh aspoň za těch 15 tkm, bo jsou tací co předepisují i 30 tkm :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Pitris »

lefort píše:Ale mám obdobný problém i u GR, kde je předepsaný olej min. API SN+, SP. Doporučená viskozita 0W20. Po plánované domácí výměně oleje s filtrem po zajetí - cca 2000km asi naleju Ravenol DFE 0W20, aby si motor dobře "sednul" a první oficiální výměnu v cca 10000km se budu snažit, aby mi servis nalil aspoň 0W30 Signature od Amsoilu...
To DFE je PAO olej s HTHS 2,69 a wolframem, tak snad to bude OK, co myslíš Jarku?
Asi ano. Když 0w20, tak (jen) na zimu, jinak 0w30. Ten Amsoil bude snad :wink:
Ale znovu - tyto oleje jsou už mimo můj záběr zájmu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od jarson1 »

wwk píše: Btw, na SK majú tie RAVky intervaly výmeny 15 000 km, pritom olej je ten istý a teploty vyššie.
Obávam sa, že toto je presne to co som mal na mysli pod ekologidkými odporucaniami, ktoré však žial nemaju nič spoločné s inžinierstvom motora. Aj ked tu by sa hodilo skor "ekonomické".
Inak povedané, povieme im - zákazníkom - čo chcu počuť. ide podla mojho názoru o marketing. Vieš si predstaviť ako asi zareaguje "šporovlivý" avšak technicky neznalý slovenský občan, ked mu povedia , že bude soliť za oil XXXeuro násobne častejšie než u konkurencie? A hlavne v tomto segmente hybridov? Totiž ( česť výnimkám) skutočný motív väčšiny tunajších pre nákup hybridu nie je "zelená planéta" ako niekde u severanov, ale jednoducho uspora PHM. A toto predsa nepasuje do konceptu :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Pitris »

lefort píše:Příklad: Vyjedeš v zimě ve městě do kolony, kde poskakuješ téměř výhradně na elektřinu a pak najedeš na okruh/dálnici/atd. a potřebuješ se zařadit. Bez nějakého prudkého zrychlování to CVT drží vteřinu po startu u studeného spalováku třeba těch zmíněných 3000 otáček...
Ano. To je příklad kdy je 0w20 vhodná a má opodstatnění. Hybrid a nutnost okamžitého náběhu mazání....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Fahrer »

Myslím, že to všechno je ovlivněno konstrukcí motoru a samotná viskozita už to tak neovlivní.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Colommbo »

Omlouvám se za off topic, jen mi vytanula vzpomínka na dávnější dobu, když mi kamoš předváděl Daewoo Tico, jež tehdy ojeté pořídil své družce. Po nastartování ten studený tříhrneček okamžitě vyletěl do takových otáček, až jsem se lekl. Otáčkoměrem vůz nedisponoval, odhadoval jsem je na nejmíň tři tisíce a říkal jsem si no, potěš pánbu... :(
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Mirec 29 »

Nejdem nikoho menovať ale kto z vás ktorý tu zastávate 0w20 ho má v motore :?: A keď ho nemáte v motore prečo ho nemáte keď to v pohode dá :?:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od Colommbo »

Možná proto, že máme motory, do nichž takový olej nepatří. Což není v rozporu s tím, že v některých motorech prostě být může/musí, to je celé... :)
Colommbo píše:jarson1: Ač zastánce spíš výševiskózních olejů, po přečtení tvé úvahy vypoulené oči nemám, má to hlavu a patu a mohu jen souhlasit. Taky bych však zvolil raději 0W20. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
puko
Příspěvky: 103
Registrován: čtv úno 01, 2018 22:07

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od puko »

Ja ho nemam z jedneho dovodu. Jeho cena mi príde prestrelena. Aj keď je pravda ze v poslednej dobe cena slusne klesla. Nikdy som necital ine olej fóra okrem tohto takze som to bral tak ze A3 a nic ine neexistuje, ale v poslednej dobe som si prebehol nemecke,ruske, polske fóra kde po odjazdeni pár tisic kilometrov si dali olej na analyzu a tam bolo vidieť ze motory ktore su na to stavane nejak netrpia vyšším opotrebením. Ja viem ze na tomto fore s podobnym nazorom budem za hlupáka a dostanem aj nalozene ale bude treba su na tieto oleje asi zvyknut...
Toyota Avensis 1,8 108kW
Shell Helix Ultra 5W30
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Oleje s nízkou viskozitou

Příspěvek od lefort »

Pitris píše:
lefort píše:Ale mám obdobný problém i u GR, kde je předepsaný olej min. API SN+, SP. Doporučená viskozita 0W20. Po plánované domácí výměně oleje s filtrem po zajetí - cca 2000km asi naleju Ravenol DFE 0W20, aby si motor dobře "sednul" a první oficiální výměnu v cca 10000km se budu snažit, aby mi servis nalil aspoň 0W30 Signature od Amsoilu...
To DFE je PAO olej s HTHS 2,69 a wolframem, tak snad to bude OK, co myslíš Jarku?
Asi ano. Když 0w20, tak (jen) na zimu, jinak 0w30. Ten Amsoil bude snad :wink:
Ale znovu - tyto oleje jsou už mimo můj záběr zájmu....
Amsoil Signature 0W30 má HTHS 3,07. To doufám bude stačit... :roll:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Odpovědět