Oleje pro hybrid
Moderátor: Colommbo
Re: Oleje pro hybrid
0w12 a 0w8 bude súčasťou novo chystanej ilsac gf-7... niektorý výrobcovia už pracujú na konštrukcii motora rovnako ako iný hľadajú recept na danú sae ktorá bude schopná zvládnuť pokoriť všetky potreby novej konštrukcie
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Oleje pro hybrid
A nebude lepší nalít do motoru stolní vodu? Konzistence stejná
Re: Oleje pro hybrid
Ak budeš vlastniť motor ktorý ho pripúšťa môžeš spraviť experiment
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Oleje pro hybrid
Věř, že takový motor vlastnit nikdy nebudu.
Re: Oleje pro hybrid
Tak první motory se specifikací 0w-8 už na trhu jsou - např. nová Toyota Crown s motorem A25A.
Přiznám se že to mě trochu zklidnilo ohledně toho, že my tento motor máme, a prvních 20000 km jezdil na 0w-16 a nyní je tam 0w-20.
Nicméně nemohu se ubránit dojmu, že s klesající HTHS začíná extrémní roli hrát kvalita aditivačního balíčku a knowhow výrobce.
Většina běžných motorových testů zahrnutých v ACEA a API je dělána na dost starých motorech a nemohu se ubránit dojmu, že se docela dost rozevírají nůžky mezi tím jak "na hraně znalostí současné vědy a techniky" jsou nové motory konstruovány a provozovány a tím, co se testuje v nejběžnějších testech. To může znamenat, že se můžou zvyšovat rozdíly mezi dlouhodobými následky provozu auta na prémiový olej a obyčejný levný olej, který taky plní základní normy a který vznikl tak, že míchač smíchal koupený aditivační balíček s koupeným základovým olejem a už prakticky žádné in-house zkoušky hotového oleje nedělá, aby ušetřil.
Přiznám se že to mě trochu zklidnilo ohledně toho, že my tento motor máme, a prvních 20000 km jezdil na 0w-16 a nyní je tam 0w-20.
Nicméně nemohu se ubránit dojmu, že s klesající HTHS začíná extrémní roli hrát kvalita aditivačního balíčku a knowhow výrobce.
Většina běžných motorových testů zahrnutých v ACEA a API je dělána na dost starých motorech a nemohu se ubránit dojmu, že se docela dost rozevírají nůžky mezi tím jak "na hraně znalostí současné vědy a techniky" jsou nové motory konstruovány a provozovány a tím, co se testuje v nejběžnějších testech. To může znamenat, že se můžou zvyšovat rozdíly mezi dlouhodobými následky provozu auta na prémiový olej a obyčejný levný olej, který taky plní základní normy a který vznikl tak, že míchač smíchal koupený aditivační balíček s koupeným základovým olejem a už prakticky žádné in-house zkoušky hotového oleje nedělá, aby ušetřil.
Re: Oleje pro hybrid
Jelikož se mi líbí jaké má Mercedes požadavky na oleje nad rámec ACEA a API, tak jsem v rámci snahy zjistit jak se motoráři mercedesu dívají na hybridní pohony, narazil na níže uvedenou tabulku, kde je pro jednotlivé jejich motory uveden konkrétní požadavek na to jaké MB normy mají oleje plnit.
Zaujalo mě, že v tabulce jsou tři pohony, kde je klasická a hybridní varianta:
M274 hybrid: 229.5 s poznámkou, že přípustné jsou pouze 0w-40 a 5w-40
M274: 229.3, 229.5, 229.51, 229.52 a 229.6 - bez poznámek ohledně přípustné viskozity
M 254 hybrid: 229.51 nebo 229.52 - přípustná je pouze 0w-40
M 254: 229.71 nebo 229.72 - přípustná je pouze 0w-20
M256 hybrid: 229.51 nebo 229.52 - přípustná je pouze 0w-40
M256: 229.51,229.52,229.61, 229.71,229.72
https://bevo.mercedes-benz.com/d/d/en/Spec_223_2.pdf
Skoro to vypadá, že Mercedes u svých hybridů v tabulce z roku 2021 nedoporučuje nížší hodnoty viskozity než 0w-40 ani v případě, že u klasické verze pohonu s viskozitami 0w-20, 0w-30, 5w30 nemá problém.
Že by měli až takový respekt z ředění oleje palivem? Možná proto, že nemají tolik zkušeností, tak nechtějí riskovat nějakou chybu, ale i tak je z toho vidět, že za bezpečnou variantu považují 0w-40 a 5w-40
Je potřeba vzít v úvahu, že hybridy u Mercedesu jsou mild hybridy s malým výkonem elektromotoru, jejichž benefitem je hlavně odstranění turboloagu a posouvání v kolonách - tedy jde o hybridy, u kterých nelze očekávat, že by olejová náplň byla chladnější, než u klasického spalováku, jako to je u japonských hybridů, kde elektromotory mají výkon v desítkách kW. Ale i tak mi přijde zajímavé, že na 5w-30 a 0w-30 nedošlo a drží se 0w-40 a 5w-40 i tam, kde u spalováku mají 0w-20.
Zaujalo mě, že v tabulce jsou tři pohony, kde je klasická a hybridní varianta:
M274 hybrid: 229.5 s poznámkou, že přípustné jsou pouze 0w-40 a 5w-40
M274: 229.3, 229.5, 229.51, 229.52 a 229.6 - bez poznámek ohledně přípustné viskozity
M 254 hybrid: 229.51 nebo 229.52 - přípustná je pouze 0w-40
M 254: 229.71 nebo 229.72 - přípustná je pouze 0w-20
M256 hybrid: 229.51 nebo 229.52 - přípustná je pouze 0w-40
M256: 229.51,229.52,229.61, 229.71,229.72
https://bevo.mercedes-benz.com/d/d/en/Spec_223_2.pdf
Skoro to vypadá, že Mercedes u svých hybridů v tabulce z roku 2021 nedoporučuje nížší hodnoty viskozity než 0w-40 ani v případě, že u klasické verze pohonu s viskozitami 0w-20, 0w-30, 5w30 nemá problém.
Že by měli až takový respekt z ředění oleje palivem? Možná proto, že nemají tolik zkušeností, tak nechtějí riskovat nějakou chybu, ale i tak je z toho vidět, že za bezpečnou variantu považují 0w-40 a 5w-40
Je potřeba vzít v úvahu, že hybridy u Mercedesu jsou mild hybridy s malým výkonem elektromotoru, jejichž benefitem je hlavně odstranění turboloagu a posouvání v kolonách - tedy jde o hybridy, u kterých nelze očekávat, že by olejová náplň byla chladnější, než u klasického spalováku, jako to je u japonských hybridů, kde elektromotory mají výkon v desítkách kW. Ale i tak mi přijde zajímavé, že na 5w-30 a 0w-30 nedošlo a drží se 0w-40 a 5w-40 i tam, kde u spalováku mají 0w-20.
Re: Oleje pro hybrid
Možná vědí něco co ostatní ne(chtějí vědět).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje pro hybrid
Pokiaľ majú rešpekt alebo možno lepšie povedané strach z riedenia palivom buď si jednoducho neveria alebo naopak sú si dobre vedomí že nemajú konštrukčne dobre "zmáknutý" agregát... pretože ak dochádza k nadmernému riedeniu oleja palivom je to podľa mňa chyba konštrukcie...inak je to trošku zvláštne pretože ako MB tak aj WAG už stavia dobré motory ( bezproblémové pre sae 20) samozrejme čisto spalováky...u hybridov asi ešte majú čo doháňať.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Oleje pro hybrid
Jen jsem to tak rychle projel, nemám s Mercedesy žádnou zkušenost, ale přikláněl bych se k názoru, že vyšší viskozita jde na úkor slabého elektromotoru, jak bylo zmíněno. Dál např. oproti Japoncům Mercedes má trochu výkonnější agregáty a třetí důvod bych viděl, že mají hybridy nafta/elektro, kde jim tam 0w20 asi moc neštimuje
Technologii asi zmáklou mít budou, jen jdou trochu jinou cestou....
Technologii asi zmáklou mít budou, jen jdou trochu jinou cestou....
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Oleje pro hybrid
jo, technologii zmáknutú asi majú, veď to ukázali za posledných ca 15 rokov na svojich agregátoch, ako dízle tak aj výkonné benzínove v najvyšších modeloch v rátane AMG... kde sa generálkuje (u tých čo na to majú pengy) do 200tis.km jak na bežiacom páse... pripadá mi to že páni z MB si viac škrabú vo vlasoch (pomaly viac ako VW) aké oleje predpísať do tých ich motorov, aby to dalo bez problémov aspoň 100-150tis.km
Re: Oleje pro hybrid
Mirec tvé závěry jsou absolutně fascinující.Mirec 29 píše:Pokiaľ majú rešpekt alebo možno lepšie povedané strach z riedenia palivom buď si jednoducho neveria alebo naopak sú si dobre vedomí že nemajú konštrukčne dobre "zmáknutý" agregát... pretože ak dochádza k nadmernému riedeniu oleja palivom je to podľa mňa chyba konštrukcie...inak je to trošku zvláštne pretože ako MB tak aj WAG už stavia dobré motory ( bezproblémové pre sae 20) samozrejme čisto spalováky...u hybridov asi ešte majú čo doháňať.
Ty seš se vším hotov "án cvó". Jak ti někdo šáhne na xw/20, tak buď má strach a nebo neumí postavit motor.
Nedokážeš připustit že může být i ta třetí možnost, že aby motor vydržel v DOBRÉM stavu je třeba poctivý olej a ne ekožbrďola?
Že může jít o to, aby byl zákazník spokojen i po záruce a ne, aby měl ekoblb klidný spaní?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje pro hybrid
Kornel trepeš sprostosti.
Re: Oleje pro hybrid
no tak daj v čom konkrétne
p.s to "trepeš" si nechaj pre svoju rodinu a kamarátov, chovaj sa slušne.. nie som tvoj ani známy nie to kamarát
----------------------
napíš to aj tomuto pánovi.. ten ich má na stole pravidelne ako rannú kávu
https://www.youtube.com/@autoservismercedes/videos
Na VAG sa tu vyše 10 rokov chčije zo vsetkych stran jedna radosť (v niektorých oblastiach oprávnene) to je dovolené samozrejme.. na MB sa zrejme asi nešahá, to je etalon kvality a spoľahlivosti.
p.s to "trepeš" si nechaj pre svoju rodinu a kamarátov, chovaj sa slušne.. nie som tvoj ani známy nie to kamarát
----------------------
napíš to aj tomuto pánovi.. ten ich má na stole pravidelne ako rannú kávu
https://www.youtube.com/@autoservismercedes/videos
Na VAG sa tu vyše 10 rokov chčije zo vsetkych stran jedna radosť (v niektorých oblastiach oprávnene) to je dovolené samozrejme.. na MB sa zrejme asi nešahá, to je etalon kvality a spoľahlivosti.
Re: Oleje pro hybrid
Korneli nic ve zlém ale vypadá to že za ten skoro rok co jsem tu "nebyl" se z Tebe stal trošku suchar, nemyslíš?
Sám musíš uznat že Mercedes je trošku jinde než VW, a já napsal že ....může....může být i ta třetí možnost. Netvrdím že to tak je !
Sám musíš uznat že Mercedes je trošku jinde než VW, a já napsal že ....může....může být i ta třetí možnost. Netvrdím že to tak je !
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje pro hybrid
Pitris.. jednak som nenarážal na teba, a jednak som reagoval vo všeobecnosti (impulzom na silne argumentačne nabitom príspevku od katera) že na VAG sa tu pluje hlava nehlava od kedy som na tomto fóre no na iné značky (napr. MB) to už tak moc neplatí aj keď je očividné že hnoje produkuje aj méďa-béďa a to nie v cenovej relácii 30-35tis. eur ale aj v TOP modeloch 5 krát drahších (stačí len trochu pohladať) ..
V tomto celom mám čisté svedomie, sám som si kopol neraz aj do VAG aj napriek tomu, že auto z tejto produkcie vlastním a v rodine sú ešte dalsie 2 kusy od VAG..
Ok som suchár ak to tak pôsobí..., ale ludom bezdovodne hneď nečistím žalúdok, neznevažujem, neurážam ich a rešpektujem každého názor ak je v rámci slušnosti.
V tomto celom mám čisté svedomie, sám som si kopol neraz aj do VAG aj napriek tomu, že auto z tejto produkcie vlastním a v rodine sú ešte dalsie 2 kusy od VAG..
Ok som suchár ak to tak pôsobí..., ale ludom bezdovodne hneď nečistím žalúdok, neznevažujem, neurážam ich a rešpektujem každého názor ak je v rámci slušnosti.