Oleje pro hybrid
Moderátor: Colommbo
Re: Oleje pro hybrid
normalny motor nepotrebuje specialny olej.
Re: Oleje pro hybrid
aká je vlastne definícia normálneho motora?
Re: Oleje pro hybrid
obvykle ma povolene oleje roznych viskozit bez specialnych rovnakov na ohybaky
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Oleje pro hybrid
to ale ešte nie je absolútne žiadna záruka a už vôbec nie nejaká "podmienka" kvalitného poctivého motora
Re: Oleje pro hybrid
kvalitny motor je ten ktoreho vlastnici nemusia viest mnohostrankove debaty ktoryze to olej liat aby motor prezil 150 000km, iste je to vsetko spatna info od majitelov.Male voditko je ze nepotrebuje firemnu normu a hlavne na lokalnom fore je mrtvo.
Re: Oleje pro hybrid
aplikovaním tvojej definicie teda prakticky neexistuje kvalitny motor, keďže sa na fórach rieši z hľadiska toho najviac "dokonalého" oleja snáď každý jeden motor.. čo sa tu človek nedozvie
Re: Oleje pro hybrid
Nikoliv. Jen jsou někdy jízdní podmínky, při kterých je snížená HTHS oleje pro ochranu některých motorů nedostatečná.kornel píše:motory zo stajne VAG sú tu roky priam za choleru ale ich (VW) výmysel "zadefinovanie HTHS" je tu akýmsi plošne aplikovaným pomyselným meritom olejov správnych a nesprávnych
Ale ano, jsou i situace kdy stačí, a i kdy jsou vhodné (viz třeba hybrid když spalovák jede málo, a hned po naskočení se po něm něco chce).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje pro hybrid
Kornel... to mas odkial? na toyota fore o olejoch nic... na alfafore kilometre.... co sa nedozvies ze? Pitris - hths ma nezaujima a 99% percent vodicov nevie o tom ani N a s tym aj zomru. Az budem mat GR yarisa potom budem riesit.
Re: Oleje pro hybrid
To je Tvoje věc. A zrovna Toyota to HTHS taky moc neřeší. Ale řeší (nebo donedávna řešili) to třeba vedle již zmíněného koncernu VW u BMW, Mercedesu, Opelu, Fiatu, nebo u General Motors.tato3 píše:hths ma nezaujima....
Ale je fakt že hybridy zas nemusím (a věřím že ještě dlouho ani nebudu muset) řešit já.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje pro hybrid
tato3.. stačí si pozrieť aj tunajši zoznam diskusii k jednotlivým motorom. Samozrejme to, že niekto rozvíja debatu na 100 strán o "naj" mazive pre nejaký konkrétny motor (väčšinou v tom jeho vlastníctve), ešte neznamená že ten motor nie je "normálny" podľa tej tvojej definície. Je úplne normálne a ľudské hľadať ten "etalón" dokonalosti vo všetkom, hoci je to veľakrát nezmysel a zbytočné..
Ale pokiaľ si v tom pôvodnom príspevku narážal na nejaké konkrétne motory a diskusie, tak ok... to sme sa potom len nepochopili, resp. ja tvoj príspevok
Ale pokiaľ si v tom pôvodnom príspevku narážal na nejaké konkrétne motory a diskusie, tak ok... to sme sa potom len nepochopili, resp. ja tvoj príspevok
Re: Oleje pro hybrid
Dej bože abych jednou hledal olej pro toho krasavce https://www.garaz.cz/clanek/testy-prvni ... .seznam.cz
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Oleje pro hybrid
Tak u Toyoty bych se nebál, nechá dost volnou ruku majiteli, ale předepsaná bude předpokládám 0w8
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Oleje pro hybrid
Celkových 164 kW zní příliš dobře na to, aby to bylo určeno pro evropský trh.
Re: Oleje pro hybrid
Pomocí dokumentu níže si lze udělat srovnání zkoušek API SP(RC) a starších API SN, SM.
https://www.infineum.com/media/w5kpot0y ... chure2.pdf
Mě zaujalo, že zkouška VIII (úbytek hmotnosti ložiska) se pro oleje 0w-16 nepožaduje, pro všechny ostatní viskozity ano. Uvedený limit 26 mg platí v téměř nezměněné podobě od API SJ (26.4 mg) až po API SP (26 mg), ale zrovna 0w-16 má najednou výjimku?
Že by starý dobrý testem VIII předepsaný jednoválcový motor měl s olejem 0w-16 nějaký zásadní problém, který s oleji 0w-20 neměl?
https://www.infineum.com/media/w5kpot0y ... chure2.pdf
Mě zaujalo, že zkouška VIII (úbytek hmotnosti ložiska) se pro oleje 0w-16 nepožaduje, pro všechny ostatní viskozity ano. Uvedený limit 26 mg platí v téměř nezměněné podobě od API SJ (26.4 mg) až po API SP (26 mg), ale zrovna 0w-16 má najednou výjimku?
Že by starý dobrý testem VIII předepsaný jednoválcový motor měl s olejem 0w-16 nějaký zásadní problém, který s oleji 0w-20 neměl?
Re: Oleje pro hybrid
No už aby néjakej ekodement vymyslel SAE -5w0Brodys píše:....předepsaná bude předpokládám 0w8
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF