Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brodys
Příspěvky: 152
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Brodys »

Já vzal rovnou 5l, někde v jiném vlákně jsem psal i datum balení, ale určitě někdy letos,asi léto a A7 není.
Kvůli tomu, co Shi píše jsem ten olej začal tak řešit a bádám. Jednou se jede piánko, kdy motor spustí jen aby trochu ohřál olej a kabinu, jindy pila na dálnici do omezovače. Kdyby výrobci dávali všude teploměr oleje, bylo by mnohem snazší vybrat správný olej, protože by jeden věděl, kde se vlastně pohybuje.....
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

By si sa z toľkých hodnôt pototo :mrgreen:
Netreba z toho robiť zbytočnú vedu :)
Inak som zvedavý s čím jarson príde ohľadom tej A7...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Shi »

No takhle jeden pan doktor v USA nedělal ze svého hybrida zbytečnou vědu, dělal přesně co mu výrobce a servis doporučil. Servis mu tam lil předepsaný olej (nejspíš 0w-16 nebo 0w-20), pán jezdil po USA dlouhé trasy, dodržoval interval 16 000 km a co čert nechtěl ve 120 000 km mu motor začal brát olej natolik, že to řešil se značkovým servisem. Jenomže furt to bylo "v normě" - klasicky něco jako dokud spotřeba nepřekročí 1 litr na 1 tisíc km, takže oficálně "vše v pořádku". No a ve 200 000 km už to bralo tolik oleje, že nakonec pán platil výměnu motoru (250 000 Kč), protože záruka na motor samozřejmě skončila. Auto bylo super, akorát motor byl v pr... . Přitom ten motor, pokud se mu vytvoří podmínky, má potenciál natočit bez problémů 400 000+ km. V USA mají rychlostní limity jako ve Švýcarsku a pán jezdil dlouhé trasy - 60 km tam a 60 km zpět, tedy režim v podstatě ideální a i ten interval 16 000 km by normální olej v normálním autě zvládl.

A přesně tohoto bych se rád vyvaroval. Co hybridní motor zažívá v levém pruhu na D1 nebo na německé dálnici, tak toho se v USA nedočká ani náznakem. Při ročním nájezdu kolem 30 000 km bychom metu 200 000 km u tohoto auta mohli překročit během šesti let. Takže mi přijde rozumné ten olej řešit dokud je čas, než pak přemýšlet, zda má smysl dát 300 000 Kč za nový motor.

Mimochodem, častá svižná a rychlá jízda s hybridem, kde spalovák nemá dostatečný nadbytek výkonu, může dávat baterkám velmi ošklivý záhul.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

Isteže nájdu sa všelijaké prípady no aby sme mohli s istotou povedať že to bola vina samotného oleje museli by sme poznať všetky skutočnosti pretože máme aj tu na fóre ľudí čo jazdia na hybridne majú hromadu km a bez spotreby (ktorá by stála za reč) oleja.
Ja som skôr narážal na onen fds vs. ssv kde nemá zmysel sa trápiť či je lepší ten či onen osobne by som aj tak zaparkoval u gtl :D
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Brodys
Příspěvky: 152
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Brodys »

Shi píše:
Mimochodem, častá svižná a rychlá jízda s hybridem, kde spalovák nemá dostatečný nadbytek výkonu, může dávat baterkám velmi ošklivý záhul.
To slyším prvně, pochopil bych to za předpokladu, kdy ten záhul je tak dlouho a nebo od doby, kdy je baterka na spodní hranici kapacity a auto dál potřebuje výkon. Pak by ale měl zapracovat ochranný mechanismus a nepustit baterku pod kriticky nízké nabití, tudíž auto pohání už defakto jen spalovák s pomocí elektromotoru.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Shi »

Jo, to je přesně ono. Když uživatel pravidelně ždímá baterku jak to jen jde, tak jí hodně zkrátí životnost. Proto to chce na pravidelné ježdění dálnici hybrida s motorem, který má dost výkonu na to, aby baterka byla v pohodě i v případě, že je doprava velmi rychlá a velmi nervózní.
Brodys
Příspěvky: 152
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Brodys »

Toyota právě baterku nenechá nikdy vyždímat a naopak ani plně nabít, každopádně budu asi raději opatrnější;-)
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Shi »

Mirec 29 píše:Isteže nájdu sa všelijaké prípady no aby sme mohli s istotou povedať že to bola vina samotného oleje museli by sme poznať všetky skutočnosti pretože máme aj tu na fóre ľudí čo jazdia na hybridne majú hromadu km a bez spotreby (ktorá by stála za reč) oleja.
Ja som skôr narážal na onen fds vs. ssv kde nemá zmysel sa trápiť či je lepší ten či onen osobne by som aj tak zaparkoval u gtl :D
Tam to podle mě byla kombinace ředění oleje palivem, kterému se člověk nevyhne, dodržování intervalů 16 000 km, levné palivo bez aditiv nad rámec nezbytného minima, a pokliné americké tempo při kterém se benzín z oleje neodpaří (navíc poslední frakce benzínu se destilují až při 220 stupních, takže ani dlouhou jízdou se člověk nezbaví zbytků benzínu v oleji). No a olej tomu mohl přispět tím, že i v USA značkové servisy mnohdy lijí ten nejlevněnší olej, který vyhoví specifikaci vyrobce. Takže ve výsledku nikde není žádný "polštář" a motor tak akorát přežije prodlouženou záruku.

Mimochodem, na otázku "jaké oleje chrání motor při studených startech" odpovídal na BITOGu člověk (nick: Molakule), který zřejmě oleje profesionálně "míchá" nebo míchal. Odpověděl tak, že při studených startech potenciálně mohou pomáhat: estery, bór, wolfram, titan. Trochu mě překvapilo, že ve svém výčtu nezmínil molybden, což může znamenat, že aditiva na bázi molybdenu fungují především jako FM a nikoliv jako AW.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

A čo ak nemám v oleji estery ani bór či W a ani Tí. ? Iný olej sk.5 ktorý má polárne vlastnosti napr. AN. a čo sa týka samotného trubifilmu v prípade že všetok olej stečie to bude asi alfa a omega každého filmu zdpp :wink: inak súčasť je aj Mo samozrejme...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Shi »

Tak jsem dohledal, že jeho odpověď byla doslova tato:
"Crystals of various hexagonal Boron nitrides (h-BN), or Titatanium oxides (TiO2), or Tungsten Nitrates/Nitrides suspended in an ester tend to make good cold start anti-wear compounds."

Takže asi jde jen o to, aby AW "hmota" byla navázána na polární složku a tedy aby sama držela na povrchu.

Víc nevím. Jak si stojí AN vůči POE, co se týče pevnosti filmu nemám tušení, mám za to, že AN jsou méně "agresivní", co se týče soupeření o povrch a tak bych si tipnul, že film z AN bude méně pevný, než film z POE z důvodu slabších vazebných sil. Ale to už opravdu hodně vařím z vody a možná píšu blbosti.

Nicméně příspěvky od Molakule na Bitogu jsou vždy velmi zajímavé.

K AN zde:
https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... nes.57849/
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

k AN len krátko...nejaké linky som dával do vlákna sae20...ak si dobre pametám AN zdieľa všetky výhody esterov a žiadnu jeho nevýhodu...na zamyslenie stojí aj to že ho mobil uprednostnil vo svojích "domácich" olejoch...kto vie prečo
čo sa týka pevosti filmu oleje QS (bez esterov) údajne vykazujú pevnejší film ako amsoil ss kde estery použité sú takže tu budú hrať úlohu viaceré "ingrediencie" povedal by som :)

Inak ak by ťa zaujímalo niečo zaujímavé o esteroch od človeka z fachu...
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... omnj.1786/
Naposledy upravil(a) Mirec 29 dne stř lis 23, 2022 6:53, celkem upraveno 1 x.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
osram
Příspěvky: 17
Registrován: pát zář 29, 2017 14:41

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od osram »

Vlastním HONDA CR-V, dvoukolka
manuální převodovka
benzin 2,0
generace-IV
Jaký převodový olej, by tam měl být a kolik je asi náplň?
Jen jsem našel specifikaci MTF 3 nebo MTF 2.
Takže mi tam spadá RAVENOL nebo CASTROL.
Raději bych Ravenol.
Děkuji
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

Honda uz nejaky cas odporuca vsade mtf3. Dokonca aj tam , kde bol predtym mtf2. Nazory su rozne. Su ludia co tvrdia , ze tam kde bol povodne mtf2 im trojka nerobila dobre. Ale to su neoverene zdroje, takze tazko povedat. Ja pouzivam mtf3. V manualy mam salamounsky napisane iba "honda mtf originalny...". Bez nejakeho cisla.
V autorizakoch vsak iny ako mtf3 ani nemaju.
Ravenol mrf 3 tu ľudia pouzivaju ako nahradu a bez problemov pokisl viem.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
osram
Příspěvky: 17
Registrován: pát zář 29, 2017 14:41

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od osram »

měl by to být tento ?
RAVENOL MTF-3 SAE 75W
Obrázek

https://www.alza.cz/auto/ravenol-mtf-3- ... aupr333483
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jerome »

osram píše:Vlastním HONDA CR-V
Jaký převodový olej, by tam měl být a kolik je asi náplň?
Jen jsem našel specifikaci MTF 3 nebo MTF 2.
Dúfam,že si to našiel v serviske !? Ak áno tak máš na výber. Buď kúpiš originál H olej, alebo si vyberieš medzi Ravenolom MTF 3 a 2 :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět