Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Shi »

Mirec 29 píše:Fyzikálny princíp ? To by ma zaujímalo čo si mám pod tým predstaviť...
Mechanický dizajn ? Protioderove aditíva ? Poprosil by som trošku konkrétnejšie.... ktoré sú to aditíva aby sme si hneď porovnali koľko ich je v jednotlivých sae na konkrétnych prípadoch...
U HTHS >3,5 se věří, že tření v motoru je v režimu hydrodynamického mazání a ke smíšenému nebo meznímu prakticky nedochází.

Ta aditiva, která pomáhají olejům s HTHS<3,5, se v rozborech objevují hlavně v položkách:
bór
molybden

Osobně se dlouhodobě vyhýbám olejům, které nemají minimálně 50 ppm bóru nebo 50 ppm molybdenu, protože to ne ma ědělá dojem, že se na oleji šetřilo. Když se přidá vysoká odparnost je jasné, že se šetřilo hodně.

Pro ilustraci z https://oil-club.de/index.php?board/8-5w-30/
Mobil1 ESP 5w-30, API SN (2018)/Mobil 1 ESP Formula 5w-30 (2016):
molybden: 80 ppm / 90 ppm
bór: 330 ppm / 250 ppm
----------------
Shell Helix Ultra 5w-30 (2017)
molybden: 50 ppm
bór: 80 ppm
------------------
Castrol Edge PROFESSIONAL Long Life III 5W30 mit Fluid Titanium Technologie (2019)
molybden: 0 ppm
bór: 0 ppm
titan: 25 ppm
(Mimochodem v IČ spektru byl tento Castrol překvapivě podobný jako Ravenol SMP (2018), který taky neměl žádný molybden ani bór. Že SMP není zázrak se u Ravenolu dá z katalogového listu poznat - například porovnáním vůči jinak podobnému Ravenol VMP, který je velmi slušný a jen tak mimochodem VMP obsahuje bór i molybden - cca 100 ppm od každého).
Samozřejmě je možné, že 25 ppm titanu je takový zázrak, že na Castrol nikdo nemá, ale kdybych si měl vybrat z těch tří, tak tak beru Ravenol VMP :lol: .
--------------
Castrol EDGE Supercar A 0W-20
molybden: 0 ppm
bór: 0 ppm
titan: 50 ppm
-------------
Mobil 1 ESP x2 0w-20
molybden: 80 ppm
bor: 300 ppm
------------------
------------------
Je to trošku srovnávání hrušek s jablky, ale nějaký obrázek si člověk udělá.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

presne toto je spôsob akým drvivá vačšina vyberá olej alebo ( mylne) určuje kvalitu toho či onoho oleja :!:
Jasné ako inak bežný človek porovná mazivá keď nie na základe tech. listu či nejakého rozboru na rôznych oilkluboch...lenže je treba si uvedomiť že analýza oleja ukazuje len malú časť z toho čo je o oleji použité...rovnako v KBÚ nie sú uvedené všetky zložky ktoré sú použité v oleji...nemôžu byť...
prítomnosť "kovov" neurčuje kvalitu oleja :!: skutočnú kvalitu maziva dokáže určiť len špecializovaný tým ľudí ktorý sa živia tým že testujú oleje...od roku cca 2018 si začali testovať niektoré automobilky oleje samy pretože ich to konečne začalo zaujímať a pochopili akú dôležitú úlohu hrá motorový olej...
napr. konkrétne porovnanie...amsoil ss 5w30 bol daný na rovnakú úroveň ako shell hu profesional AF 5w30 či fuchs titan supersyn F-eco DT 5w30 :!: rovnakú úroveň myslím že všetky tieto oleje boli označené ako oleje veľmi vysokej úrovne :!: pričom amsoil je bohatý na aditíva podľa toho čo vidíme v rozbore ale daľšie dva spomýnané oleje ukazujú presný opak :idea:
HTHS ešte raz stanovila úzka ale vtom čase vplyvná skupina ľudí na čele s VW kvôli ich problémom...
spomínaný mobil esp x2 je majstrovské dielo...castrol edge supercar A bol hodnotený ako jeden z najlepších vôbec s veľmi inovatývnym zloženým...čo ho robí špičkovým a iným :?: to isté ako petronas syntium hybrid 0w20 oba oleje obsahujú niečo čo nie je vidieť ani v rozbore ani v tech. liste a ani v KBÚ... :wink:
ešte mimochodom tie údaje o shell HU 5w30 sú staré...majú už iný balíček používaný aj v 0w20,0/5w40 tvojimi slovami cca 90 ppm moly. a cca 250 ppm bór a hlavne vápnik a horčík v cca rovnakej dávke :wink: čiže rovnaký aditivačný balík v 0w20 ako v 5w40 :idea: to isté platí pre mobil 1 radu esp rovnký balík pre 0w20,0/5w30 :idea:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 126
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od sosko »

žeby tento zázrak ? https://www.microsurfacecorp.com/ws2_tu ... ulfide.php
Keď už sa spomína bór , tak napr. Shell Ultra AVL Professional, Ultra C2/C3 a orig. VW LL III všetky 0W30 majú bór cca 500pm, bez Moly.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3 CVT 2006
ex OctaviaII 1.9TDI 77KW 2005,ARAL Hightronic 5W40
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Shi »

Mirec: Běžnému uživateli nic jiného nezbývá, protože slovutné značky mají v katalogových listech stále větší hromadu bezobsažných keců. Minimálně částečně mohu posoudit vlastnosti oleje sluchem a tam nacházím podivuhodnou shodu mezi tichostí motoru a význačným množstvím Mo nebo Bo.

Leckteré renomované oleje s hromadou schválení (např. Motul X-cess) na mě žádný dojem neudělaly, naopak třeba přechod na Mobil1 znamenal jednoznačně ztišení a hladší chod motoru. A když jsem pak začal pátrat čím by to mohlo být, tak se ukázalo, že Noack + Mo/Bo jsou použitelné indikátory, jejichž hodnota pak také koreluje se zařazením oleje v rámci produktové řaqdy daného olejářského koncernu.

Motorové zkoušky olejů jsou jedna věc, ale to kde se může lámat chleba je jakou olej nabízí rezervu třeba v případě nějakého technického problému nebo chyby řidiče a tam oleje, které nemají protiotěrové přísady a nebo nevytváří nějakou obětní tribovrstvu nemají čím konkurovat a je celkem jedno jak dokonalý mají základový olej. Masivní množství bóru v Mobil1 může moc hezky pomoci třeba v situaci, kdy řidič zadupne brzdu a nesešlápne spojku - tohle je situace, kterou žádná normální motorová zkouška oleje nepodchycuje. Jízdou na plný plyn v letním vedru jsem 0w-20 dokázal dostat do stavu, který se motoru nelíbil - a přesně v tom okamžiku aditiva měly šanci minimalizovat napáchané škody.

castrol edge supercar A bol hodnotený ako jeden z najlepších vôbec
Toje moc hezké, jenomže co brání Castrolu, který uvádí minimum ověřitelných informací, aby složení změnil?

U Mobil1 se mohu spoléhat na značku a jméno. Když někdo chce doporučit dobrou značku oleje, tak mu řeknu ať si pro svoje auto vybere olej u Mobil1 a pokud bude mít v názvu "Mobil1" a ne jen Mobil, tak mám jistotu, že to bude dobrý olej. Stejně tak Amsoil Signature Series.

Na co se mohu spoléhat u Castrolu? na to že někdo na internetu psal, že to někdo testoval a dopadlo to tentokrát pro nějaký olej nadprůměrně dobře? Nebaví mě hrát si na detektiva a jako zákazník soupeřit se zfetovaným marketingovým oddělením, které názvy vymýšlí tak, aby se v nich fakt nedalo vyznat.
o už se radši podívám na to složení kovů a IČ spektrum a vyberu si jinde a obvykle za velmi podobné peníze dostanu mnohem víc.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

Áno v postate vo vetšine súhlasím...avšak to o čom som písal sú testy olejov nalejem do motora jazdím niekoľko 10 tkm vo vlastnej réžií vo viacerých motoroch súčastne a potom sa olej vyleje a vyhodnotí...rovnako sa motor demontuje a premeriavajú sa všetky súčiastky ako velmi došlo ak vôbec k opotrebeniu...už som tu niekde dával link na video práve od mobil-u 1 kde je ukázané to o čom hovorím...toto sú testy z reálnej prevádzky kde sa olej testuje a preto sa na motor neberie ohľad...
tribovrsrtva/film sa skladá z viacerých vrstiev...môže nemusí...základ je zdpp potom sa Mo/w/Ti atď...znovu ale zopakujem že tu platí to isté ako u olejovového filmu...čiže hrubšia vrstva tribofilmov neznamená vždy lepšie... a poviem ešte jednu vec že samotné zdpp spolu s IL tvorí synergiu "budúcnosti" potom je tu sodík či draslík ktorý výrazným spôsobom posiľnuje samotnú vrstvu Zdpp čo v podstate znamená že nič viac nie je potreba ( mo/w/ti ) toto áno má aj vplyv na akustický prejav motoru a preto áno súhlasím u niektorých olejov sa to javí ako tichšie a preto sa človek rozhodne práve pre toto...ale na druhú stranu ak je prejav motoru kovovejší neznamená to automaticky že dochádza k večiemu opotrebeniu...
Nakoniec plne súhlasím aký máš názor na Mobil 1 :wink: človek z fachu ich nazval "bohovia priemyslu"
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od pepoh »

Shi píše: U HTHS >3,5 se věří, že tření v motoru je v režimu hydrodynamického mazání a ke smíšenému nebo meznímu prakticky nedochází.
:wink: inak povedane, olej nie je tak zavisly na chemii z hladiska "kov na kov".
pretoze sa to odohrava v minimalnej miere.
tym padom nemusi byt tak nabombovany aditivami aby prezil servisny interval... ale to mirec nedokaze pochopit.
Mirec 29 píše:Mylná predstava takto to vôbec nefunguje...
Aká chemická výpomoc :?: Samotná viskozita oleja nechráni....olej bez "chémie" je len olej...pod záťažou okamžite trhací sa...
V každom oleji (pcmo) musí byť a je "chémia" (aditíva)...
Ak máš schválenú w30,40 podľa teba bude lepšia w40... kôli opotrebeniu...hmmm.a čo keby som použil w50 ? To by muselo byť úplná top...a to nehovorím o w60... :mrgreen: páni moji toto fakt nie :wink:
zas nepochopil a tlaci si svoje bludy
dalsi tvoj blud, hths (odolnost filmu v strihu) nie je dany aditivami, ale viskozitou. pretoze 0w16 a hths 4 je fyzikalna utopia.

Obrázek
Obrázek
^ nadhera, opotrebenie/hths...
dokaz ze ekobludy nefunguju.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Shi »

Hezký graf. Když si k tomu člověk přidá stále častější ředění oleje palivem, tak je jasné, že spoustu lidí čekají nepříjemná překvapení.

Na cestě do rodiny máme auto, které má předepsaný olej 0w-16. Ještě jsem se s tím po své zkušenosti s 0w-20 mentálně nesmířil. Už jsem prohlásil, že se olej bude měnit po 5-7 tisíci km tak, aby tam vždy před nástupem letních veder šel nový olej. Moc víc se asi udělat nedá.
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od abc »

Shi manželka má v Aygu doporučený 0w16 (ne předepsaný) a teď na 2 kkm po domluvě v Toy tam dáme
Valvoline SynPower DX1 5w30 :arrow:
https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1
0W16 se mi zda už extrem, nejde o hybrid alespoň u nás nevím u tebe.
A ještě je možnost jak už bylo řečeno fantastická 0w20 Mobil1 ESP X2 0w20.
Tu ti snad povolí ?
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Mirec 29 »

Prepána zase chémia... čo tak fyzika...ako aj jarson správne povedal olej je nestlačitelný...mieru nestlačiteľnosti udáva sila filmu nie hths... čo sa opotrebenia týka dôležitejšia ako samotná viskozita oleja je tlak/prietok... pokiaľ je dostatočný nemôže dôjsť k opotrebeniu ...toto je tak všeobecné ako tie tvoje grafy či obrázky ktoré sem supneš a sám ich nevieš interpretovať... takých je na googli tisíce...je treba pojednávať o konkrétnom oleji v konkrétnom motore...to snáď chápeš
:idea:
Predstav si nejaký konkrétny motor a teraz si predstav že do jedného naleješ olej sae 60 bez akejkoľvek "chémie" ťažko taký olej vôbec zohnať....do druhého dáš sae 20 plus so zddp...potom prejdeš cca 15tkm. Motor rozober a pozri sa čo sa stalo ...sae 20 plus chémia nič....sae 60 (samotná viskozita ) katastrofa...ver či never...ale chápem ak si vystačíš s googlom :wink:
Chceš ešte dôkazy? kukni oliclubi de/ru ale nielen sekciu 5w40 ale aj sae 20 tam je to krajšie....toto je reálny svet...nie Google :wink:
A mimochodom hths a odolnosť filmu v strihu to je akože to isté :?: Snáď nie...hths a ja poviem strihová stabilita sú dve rôzne veci ktoré spolu nesúvisia a vždy ukazujú na kvalitu oleja ako celku... snáď si to takto nemyslel :idea:
https://www.oil-club.ru/forum/topic/300 ... lsac-gf-5/
Skús týchto pánov presvedčiť že ich motor trpí na opotrebovanie
Alebo týchto:
https://www.oil-club.ru/forum/topic/668 ... m2c947-b1/
Alebo užívateľa toyoty gr. :
https://oil-club.de/index.php?thread/11 ... -gr-yaris/
A mnohý a mnohý ďalší... sám si to vie každý pozrieť a urobiť záver :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Jakožto uživatel několika novodobých Hond a člen docela obsáhlého fóra Civiku 10G, vás mohu uklidnit, źe autorizáky dávají v republice oleje všelijakých SAE a auta nabíhají vysoké porce kilometrů s různými viskositami. Existují autorizáky, kteté dávají striktně Honda Type 2.0 (SAE0W20), ale převládají servisní sítě, kde lijí SAE 0W30/5W30. Prostě auta nabíhají vyšší porce km, nehledě na viskositu. Jediný problém mají tříválce z ranní produkce, ale to nesouvisí s lubrikací, ale s nedokonale navrženým systémem ventilových rozvodů.

Obecně, vše je o včasné výměně oleje.
Osobně mi nejlépe vyšel Mobil 1 ESP, který plánuji používat i v autě, které bude brzy doma (TypeR).
Neřešil bych malichernosti, koukal bych na pravidelný servis.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

Libor , Honda type 2 - to je predsa do chladica. Nie olej.
A r- ko sa mi zda , ze ma tak ci tak predpisanu sae 30.
A dobry si vybral ;)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Díky :-)
Nevím, ale Honda Type 2.0 je motorový olej, viz
https://www.a4h-tech.com/en/oem-honda-4 ... -r-fk2-fk8
Pťedpis povoluje, krom něj i 0W30, takže proč řešit přeaditiovanou OEM verzi.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

Tak to maju asi aj u olejov takto rozsortovane.
Ja poznam ako honda type 2 a aj pouzivam toto:

https://www.driveshop.sk/product/honda- ... -type-2-5l
Je teda pravda, ze origo olej som u hondy nikdy neriesil , takze som sa s tymto oznacenim u oleja nestretol. A ani nijaky vyhladavac mi pod tymto heslom nikdy ziadny olej bezobrazil.
Mimochodom mam bandasku na predaj :). ...keby nahodou.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Brodys
Příspěvky: 152
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Brodys »

Já teda nijak skvěle německy neumím, nicméně ten člověk s Yarisem GR by rád přešel na olej s vyšší viskozitou, protože se mu ta 0w20 nepozdává a je tam i zmínka o měděných pilinách. A to na ten vzorek najel 8tkm celkem piánko.....
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Libor »

Jarson1:
Mám za to, že označení Type 2.0 bude geneze, jakási druhá verze, a to jak u olejů, tak i u dalších kapalin. U oleje by mi to dávalo smysl, když Honda musela i do benzínových motorů implementovat filtr pevných částic. Možná to souvisí i se změnou výkonnostní třídy A5/C5. Ale nevím, nezkoumal jsem to blíže.
Auto, které budu příští měsíc kupovat, je od kamaráda, se kterým jezdím na motorkách. Dává do motoru od záběhu SAE 0W30. Je v provozu od 2/2020, bude mít najeto cca 24.000 km, nikdy nebylo na okruhu a stará se o tu FK8 moc hezky. Tohle bych měl fakt obavu kupovat o člověka, kterého neznám. Klidní řidiči si málo kdy koupí auto s 320 koňmi :)

Díky za nabídku. Jsem předzásoben (coolanty i MTF-3)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Odpovědět